بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

يکشنبه 28 مهر ماه 1392 ـ  20 ماه اکتبر 2013

 

آنجا که حضرت امام(ل) هم کم می آورد!

این برادر رفسنجانی هم، که برای مقام معظم رهبری ـ اعزالله انصاره ـ تقريباً حکم درب مسجد را پیدا کرده، باز اخیراً شلنگ در خوابگه مورچگان بسته، یعنی بی احتیاطی کرده و از قول حضرت امام (ل) گفته است که معظم له، عنداللزوم گاه از خط امام (ل) خارج شده و مخالفتی با حذف شعار"مرگ بر آمریکا" نداشته است!....

از آن زمان تا لحظهء نگارش این سطور، «کف» همه جا را، شدیداً برداشته است! فدوی در ابتدا می پنداشت که کف مذکور مربوط به عملیات آتش نشانی ست که برای اطفاء حریق بکار رفته و می رود؛ لکن اندکی که باریک تر شد دید که خیر، این کف دهان مؤمنین و مؤمنات است که به رهبری برادر حسین(ع) شریعتمداری، سرازیر شده و همه جا را برداشته که بله حضرت امام(ل)، چنین غلطی نفرموده است! که برخی بعنوان مستوره در پی می آید:

* حبیب بهار- قم: از روشنگری آقای شریعتمداری دربارهء تحریف سخنان امام از قول آقای هاشمی بسیار تشکر می‌کنم؛ که به تنهایی به دفاع برخاستند و باعث شدند صدا و سیما هم در اواخر هفتهء قبل در برنامهء 30/20، صرفاً جهت اطلاع، مطالب کیهان را ارائه نماید. متأسفانه دیگر مطبوعات مثل یخ برخورد کردند.

* 1281---0913: حضرت امام برای روزهای بعد از خودشان پیش ‌بینی داشتند و در زمان حیات خویش فرمودند هر کس سخن و یا مطلبی را به ایشان نسبت داد یا باید دستخط و یا صوت ایشان را داشته باشد و استناد کند.

* 0912-6681: باتوجه به آنچه در دفترحفظ و نشر آثار حضرت امام می‌گذرد و نیز اخبار و اظهار نظرهایی که به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد که برای مصونیت و حفاظت از آثار حضرت امام باید فکر اساسی دیگری بشود.

* یک شهروند: آقای هاشمی ادعا می‌کند که حضرت امام راضی به شعار دادن مردم علیه آمریکا نبودند. می‌خواستم از ایشان سؤال شود چگونه امام از یک طرف می‌فرمودند آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، در همان زمان نزد ایشان بگویند از شعار مرگ بر آمریکا دادن مردم راضی نیستند. این چه تصویری است که ایشان از حضرت امام خمینی(ره) ارائه می‌دهد. ملت که امام خود را می‌شناسد.

* 4789---0912: مواضع و دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در خصوص آمریکا از سال 42 قبل از آنکه مبارزات آن حضرت علنی بشود تا آخرین ماه‌های حیات مبارک ‌شان آشکار است. چگونه آقای هاشمی ادعا می‌کند که سخنان آشکار و پنهان امام یکی نبوده است و امام موافق با حذف شعار مرگ بر آمریکا بود؟

 

* 3087---0914: این چه دفتر حفظ آثار حضرت امام خمینی(ره) است که این روزها انواع حرف‌ها و نسبت‌های ناروا به امام داده می‌شود و آقایان بی‌خیال و تماشاگر هستند. کاش حاج سیداحمد آقا فرزند شجاع حضرت امام در قید حیات بود و در مقابل این نسبت‌های ناروای برخی از افراد به حضرت امام می‌ایستاد.

* 9415---0930 و 1395---0917: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار راهبردی است که قطعاً با جان و دل و روح ملت ایران عجین شده و با اظهار نظر چند نفر بریده و پشیمان از گذشته انقلابی‌گری خویش از صحنه کشور حذف نخواهد شد...

 

گفتن ندارد که اگر خود حضرت امام (ل) هم از مقعد معطر* برخاسته و اعلام فرماید که فرمایش مذکور صد در صد از ایشان است، محال است که مؤمنین زیر بار بروند، و معظم له سابق اگر پر روئی فرموده و اصرار کند، به ضرس قاطع، شدیداً ارشاد هم می شود!..

-----------------------------------------

* خدا بگویم که این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید، غلط

تایپی مقعد معطر را به مرقد مطهر، اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

نظر خواهی

فدوی  هنوز هم نمی داند که "چرا درقفس ِ هیچ کسی کرکس نیست"؟ منظورش این ست که چرا برخی معاندین می گویید که در ایران شکوهمند اسلامی، چیزی بنام همه پرسی، و یا بقول عوام رفراندم، وجود خارجی ندارد؟

باری- فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به یکی دو همه پرسی برخورد که بسیار میل داشت که در آن، پس از استخاره، شرکت کند؛ لکن برای ارائهء نظر خود، گیری داشت که ناگزیر به اندکی تأمل شد و بهتر دید که آن را، بشرحی که در پی می آید، با خوانندگان محترم ضدانقلاب، بقول عوام share، بلکه افاقه کند.

فدوی برای دستگرمی از این همه پرسی آغاز می کند:

 

آخرین نیوز تیتر: دوست داشتیدجای این دختر باشید؟

فدوی: والله برادرنیوز، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م)، دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... ممکن است که از برادران خودمان هم در محل باشند؛ فلذا فدوی حال شلاق خوردن اش را ندارد!

 

و اما مورد دیگر که قدری تخصصی تر است:

* آخرین نیوز: رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ماندی پاتیکین، بازیگر مشهور آمریکایی، شباهت بسیار زیادی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دارد! پرسش: آیا به نظر شما این شباهت واقعاً وجود دارد؟

فدوی: نخست بعنوان گله عرض کند که رسانه های استکباری و زنجیره ای، چرا این پرسش را در زمان معجزهء هزارهء سوم و بلکه معجزهء همهء هزاره ها، زنده یاد برادر احمدی نژاد، طرح  نکردند تا ایشان هم بتواند همهء کوشش اش را برای شبیه شدن به آن بازیگر خاج پرست، بعمل آورد؟!..

و اما سبب اینکه فدوی هنوز در این رفراندم شرکت نکرده این ست که، برای ارائهء اظهار نظر کارشناسانه و دقیق تر، لازم می داند که یا برادر روحانی عمامه اش را بردارد، و  یا آن بازیگر خاج پرست، عمامه بگذارد!

زیاده راه حلی نیست...

 

رقیب مکتبی!

فدوی که خود از طریق فرهنگستان فدوی، واژگانی را به ادبیات آخوندی تقدیم داشته*، امشب در مرور خبرهای دارالخرافه دریافت که در این عرصه، رقیب پیدا کرده است!.. و آن کسی نیست جز برادر محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی٬ رئیس ستاد حقوق بشر! قوّه باه ( قضائیه –م). خودتان ملاحظه کنید:

* بهار نیوز تیتر- بنقل از تنسیم: واژه «پسافتنه» هم وارد فرهنگ لغات شد!

حضرت استادی در تبیین دسته گلی که به آب داده بنقل از همان منبع فرموده است:

«...فتنه یک کودتای تمام ‌عیار بود که هماهنگی‌ های زیادی بر علیه نظام اسلامی داشت. شعار فتنه این بود که می‌خواهد نظام اسلامی را به یک نظام سکولار لیبرال تبدیل کند. البته پشت آن دیکتاتوری سکولار بود! و با یک تحرک کاملاً کودتاگونه به معنای دقیق کلمه!.. اتفاقات سال 88 "حادثهئ مهمی در تاریخ سیاسی ایرانگ است٬ حسن روحانی فرد مناسبی برای "دورهئ پسافتنه" است و گاقتضائات دورهئ پسافتنه این است که دربارهئ آن‌هایی که آن‌چنان در این قضیه وارد نبودند، اغماض صورت بگیرد و میدان فعالیت داشته باشند».

که البته می شود بخاطر بيان عبارت عالمانه ی "دیکتاتوری سکولار!" در پاراگراف نخست، یک باب نمرهء بیست دیگر هم به او داد!...

---------------------------------------

* حضرت امام (ل)، بجای حضرت امام (ره) – دارالخرافه بجای دارالخلافه – کلمات حمار بجای کلمات قصار – با تهدیدات خداوند متعال بجای با تأییدات خداوند متعال....

 

روزی ز سر سنگ...

ملاحظهء خبری که در پی می آید، مبالغی حیرت برای فدوی بدنبال داشت و آن اینکه، با وضعیت شترگاو پلنگی که در مصر حاکم شده است، برادران کی و چگونه فرصت یافتند که یک لک لک فرانسوی را، که البته از مصادیق بارز تهاجم طبیعی ست، دستگیر کنند؟!

ملاحظه کنید:

«یک ''لک لک'' فرانسوی در مصر به اتهام جاسوسی دستگیر شد!» / العربیه – تیتر

برادران که هنوز در عوالم کبوتر نامه بر به سر می برند، پرندهء مذکور را، با موشک قاره پیما عوض گرفته و آن را به ابتکار یکی از مؤمنین به زمین نشانده اند!...

باری-  باز خدا پدر ایمن عبدالله(ص)، مدیر خدمات دامپزشکی در منطقه را بیامرزد که پیش از آنکه لک لک بینوا سر از زیر پلوی مؤمنین در آورد به یاری او شتافته و بنقل از همان منبع اعلام کرد که بابا!:

«این دستگاه مکان یابی است که کارشناسان فرانسوی برای تعقیب پرندگان و یافتن آن ها به کار می برند».

ایمن عبد الله تاکید کرد که با خروج لک لک از مرزهای فرانسه، این دستگاه از کار افتاده است. از این رو این لک لک نه مهاجم انتحاری است و نه جاسوس کشور خارجی!

زیاده عرضی نیست...

 

چرائی

فدوی که دیری ست در جستجوی علل و عوامل گیجی مؤمنین، کثرالله امثالهم، بوده است، امشب سرانجام، و در مرور خبرهای جراید شریفه، به پاسخ پرسش ُمزمن خود دست یافت که چون بخیل نیست، می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز لذت اش را به قول عوام for free ببرند:

«علامه طباطبایى (ره) نقل می‌کند: "مرحوم آقا سید على قاضى می‌فرمود: در ایام تشرف ام به نجف اشرف، روزى در معبرى فردى را دیدم که کنترل کافى بر خویش نداشت. از یکى پرسیدم: آیا این مرد اختلال فکر و حواس دارد؟ در پاسخ گفت: خیر، او هم اکنون از جلسه‌ء درس اخلاق آخوند ملاحسینقلی همدانى * برخاسته است! و این از خود بی‌خودى که در او مشاهده می‌شود، تأثیر کلام و تصرف روحى آن جناب است.!» /الف

زیاده جسارت است...

--------------------------------------

* ملاحسینقلی خان همدانی از عرفای به نام شیعه است که در سال 1239 هـ. ق در روستاى «شوند درگزین» از توابع همدان، به دنیا آمد. وی  توانست عارفان بزرگى را پرورش دهد که جزو افتخارات تشیع به شمار می‌آیند. / همانجا

 

گویاست، «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* کشف یک مخزن جدید گازی در غرب ایران / آخرین نیوز تیتر

تحشیهء فدوی: رونوشت: برادران لبنانی و سوری جهت اطلاع و اقدام لازم!

 

* یک جوجه عقاب سفید ایرانی که توسط کبوتر مجهز به تور ویژه شکار شده بود، در مزایده‌ای در کویت به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار (بیش از ۲٫۲ میلیارد تومان) به فروش رفت./ اعتدال

تحشیهء فدوی: فدوی هم بچه که بود، همین شکلی بود، لکن چه کند که شانس نداشت!

بیت

کوکب بخت مرا هیچ منجم نشناخت

یا رب از مادر گیتی به چه طالع زادم؟!

 

* اعتدال: اعدامی زنده شده دوباره اعدام می شود؟

تحشیهء فدوی: مراتب به استحضار رسید؛ در پاسخ گفتند لکن اینطور نباشد که اجرای حدود الهی تعطیل شود. فلذا دستورفرمودند که عملهء اعدام، به سبب آنکه کارشان را آنطور که باید و شاید بلد نبوده اند، بجای آن اعدام شود، برادر اعتدال!

 

* مفتی های سوریه غوطه دمشق و مناطق جنوبی آن که از ماه های طولانی در محاصره اند، طی بیانیه ای به جواز خوردن گوشت گربه، سگ و الاغ به خاطر نرسیدن مواد غذایی به این مناطق فتوا دادند./ اعتدال

تحشیهء فدوی: والله برادر اعتدال، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی اگر جای مفتی های سوریه بود، گوشت برادر اسد را حلال اعلام می کرد، بلکه آن بزرگوار از ترس جان هم که شده در برود و ملت از دست او و مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، راحت شوند!

 

* صدا و سیما جعبهء سانسور است. / اعتدال – رفسنجانی

تحشیهء فدوی: از جعبه برون همان تراود که در اوست!

 

* انشاء الله خداوند مرگ هاشمی رفسنجانی را برساند!/ منصور ارضی- مداح – العربیه

تحشیهء فدوی: آخر این زندگی ست که نامبرده دارد، برادر ارضی؟!

 

* 600 هزار ایرانی هر ساله دعوا می کنند / الف

تحشیهء فدوی: به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، چنانچه دعوا با آمریکا باشد، مانعی ندارد!

 

* دولت روحانی چگونه نفت را بر سر سفره ها می آورد؟ /پارسینه- تیتر

تحشیهء فدوی: والله چه عرض کند؟ احمدی نژاد که توی سماور ریخته بود!، برادر روحانی را نمی داند. لکن این پرسش برای فدوی همچنان بقوت خود باقی ست که مگرفاصلهء نفت تا سفرهء مردم، چقدر دورتر از سوریه و لبنان است؟!

 

* پرتاب میمون فضانورد در انتظاردستور روحانی / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: میمون بد شانس به این می گویند!

 

* فارس: محمد(ص) مهدی(عج) عاکف، رهبر سابق جماعت اخوان‌المسلمین مصر، به اتهام اهانت به دستگاه قضایی این کشور به دادگاه کیفری تحویل داده شد. / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: فدوی که نمی داند، بقول آن بزرگوار:

گفتا که کرا کشتی تا کشته شدی زار

تا باز که او را بکشد آنکه ترا کشت

انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس

تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت! / ناصرخسرو

 

* چرا در شیراز مجسمه‌ای از حافظ نیست؟/ بهار نیوز

تحشیهء فدوی: والله برادر نیوز، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... از ترس تانک!

 

* نظام به قم بدهکار است./ آیت الله مکارم شیرازی /تابناک

تحشیهء فدوی: اختیار دارید حضرت آیت الله! نظام که قابلی ندارد، جهان به قم بدهکار است!

 

* روحانیت اهل سیاسی کاری نیست! – آیت الله سبحانی/ تابناک

تحشیهء فدوی: منظور کدام روحانیت است، برادر آیت الله؟

 

* تشیع در مالزی غیر اسلامی اعلام شد!/ تابناک

تحشیهء فدوی: بزرگواری کرده که غیر قانونی اعلام نکرده اند، تبریکات فدوی را، عجالتاً ا بپذیرید!

 

* روحانی: در سیاست خارجی به اندازه 500 روز قدم برداشته‌ایم. /بی بی سی- تیتر

 

* عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چگونه ممکن است یک جوان 35 ساله (بابک زنجانی- م) در عرض 15 سال 25 هزار میلیارد تومان سرمایه جمع اوری نماید؟ واین نکتهء جالبی است که یک جوان 35 ساله یک دهم بودجه کل کشور سرمایه دارد! /بهار نیوز

تحشیهء فدوی: گر تظرع کنی و گر فریاد / دزد زر پس نخواهد داد!

 

* اگر قرآن وحی منزل نبود، ممیزان آن را هم رد می‌کردند./علی(ع)جنتی وزیر ارشاد  /بهار نیوز

 تحشیهء فدوی: خب تلافی آن را سر نویسندگان و ناشران ایرانی در می آورند؛ اشکالی دارد، آیت الله زاده؟!

 

* «مادونا» احتمالاً مسلمان خواهد شد. / العربیه

تحشیهء فدوی: مؤمنین همین یک فقره جنس را کم داشتند!

 

* رفسنجانی: شرایط مدیریت اجرایی گذشته اوضاع کشور را مثل کلافی سردرگم به هم ریخت و اصلاح امور نیاز به تدبیر دارد. /بهار نیوز

تحشیهء فدوی: بقول استاد سخن:

 

خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم

دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتیم!

 

* عروسک شخصیت‌های ملی مانند دارا و سارا و شخصیت‌های کارتون شکرستان در کشور چین تولید می شود. / محمد(ص) حسین(ع) فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی/الف

تحشیهء فدوی: برادران ملحد چینی فقط مانده خود ما را تولید کنند، برادرالف!

 

* پ       * پارسینه / شرق: 50 هزار میلیارد در 8 سال رکورد تاریخی احمدی نژاد در چاپ پول / خالص دارايي‌هاي شبکه بانکي در هشت‌سال گذشته از 7/32 هزارميليارد تومان به 1/81 هزار ميليارد تومان رسيد و به‌ اين‌ترتيب اين شاخص در دولت‌هاي محمود احمدي‌نژاد 5/2 برابر شد. معني سادهء اين اتفاق اين است که دولت محمود احمدي‌نژاد در هشت‌سال گذشته حدود 50 هزارميلياردتومان پول (سکه و اسکناس) چاپ و روانه اقتصاد ايران کرده است!

تحشیهء فدوی: خب حالا چه عجله ای داشتید؟ می گذاشتید 1400 سال دیگر، برادر پارسینه!

 

* روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «آخرین اظهار نظر طوطی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا!» به نقل و نقد بخشی از اظهارات صادق زیباکلام در خصوص رابطه با آمریکا و مسئله تحریم‌ها پرداخته است. / پارسینه

تحشیهء فدوی: از نظر برادر حسین(ع) شریعتمداری - که سر بریده می دارد دوست- غیر از خودش و البته مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته و توابع، بقیه عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل هستند!

 

* زیبا کلام گفت: وزیر امورخارجه چاره ای جز تحریف سخنان رهبری نداشته است!/ پارسینه،

تحشیهء فدوی: درست که «تحریف» مصدر باب تفعیل است، لکن در عین حال موهبتی الهی نیز هست که همه جا بکار ما مؤمنین می آید، برادر زیبا کلام!

 

* پارسینه: چرا دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای تکذیب نمی کند؟ وحید یامین پور مجری سابق صداوسیما و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری در صفحه شخصی خود نوشت: چند روز از ادعای عجیب وزیر امور خارجه می گذرد ولی هنوز واکنشی از سوی موسسهء پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری صورت نگرفته است. وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال مجری شبکه (ای بی سی نیوز) که از او پرسیده بود، رهبر انقلاب هولوکاست را یک افسانه می دانند، این واقعیت را تکذیب کرده و مدعی شد اگر در وبسایت رهبر انقلاب چنین لفظی وجود دارد ناشی از اشتباه در ترجمه است!

تحشیهء فدوی: به این می گویند کاتولیک تر از پاپ! آخر چرا حالی تان نمی شود پدر جان!؟ این از مقولات مربوط به «نرمش قهرمانه» است!

 

* شبکه‌های خبری، به نقل از سایت‌های اجتماعی و دیگر سایت‌های الکترونیکی، اعلام کردند که کمدین معروف روان آتکینسون، معروف به مستر بین، هنرمند مشهور انگلیسی، صبح امروز (سه‌شنبه) اسلام آورد./ آفتاب

تحشیهء فدوی: باز داری فیلم بازی می کنی برادر مستر بین؟!

 

* شمار زیادی از زنان در نیجریه با برگزاری تظاهرات بزرگی، از دولت این کشور خواستند به آنها برای یافتن همسر و ازدواج کمک کند./آفتاب

تحشیهء فدوی: برادران بشتابند که فی التأخیرآفات!

 

* حقوق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم در پی تصویب نشدن بودجهء موقت این کشور در کنگره قطع شد./ آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: گفتن ندارد که قطع حقوق شخص اول آمریکا، اهانت به معظم له، و دشمنی با حضرت بقیة الله(عج) خاج پرستان است و دستکم باید چندین حبس و اعدام در پی داشته باشد!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره:  پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* مسافر قطار تهران - مشهد در روز اول خرداد: شرکت رجا در يک اقدام جالب فرهنگي در بسته‌هاي پذيرايي که به مسافران مي‌دهد حديثي نيز از اهل بيت(ع) را به مسافرين هديه مي‌دهد ولي از آنجايي که نام امام در اين بسته ذکر شده و اغلب نيز پس از بهره‌ برداري از محتواي بسته‌ها آن را دور مي‌ريزند، که خود نوعي بي‌احترامي است، شايسته است پس از مشورت و استفتا از علما اين نوع فعاليت را ادامه دهند يا به عبارت‌هايي همچون «امام هشتم، امام نهم و... فرمودند» اکتفا کنند.

فدوی: خدا خیرتان بدهد، برادر مسافر که در این میان، کاری هم برای علما که مشغله ای جز دوره کردن تسبیح و بیضهء مبارک نداشتند تراشیدید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).! در اجرای بخش اخیر فرمایش تان نیز دستورفرمودند که مسافران محترم، با اجازهء علما، و بقول ادبا، شکل و محتوا را با هم بخورند، برادر مؤمن!

 

* 4162---0935: به آقای رئیس‌جمهور بفرمایید کار قلع و قمع مدیران در دستگاه‌های دولتی را به اتمام برسانند و به معیشت مردم برسند. چرا دوباره گرانی راه انداخته‌اند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ایشان رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند نمی توانند زیرا قلع و قمع مدیران در دستگاه‌های دولتی، قرار است مصادف با عید قربان باشد، برادر 4162---0935

 

* 0912-9551: از مسئولان مي‌خواهيم نظارتي بر افزايش بي‌رويه نرخ کرايه تاکسي‌ها داشته باشند براي يک مسير کوتاه بايد 700تومان پرداخت. آخر انصاف کجا رفته است!

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بررسی و دستور فرمودند که نرخ ها از این پس، با رویه افزایش یابد! و اما  در پاسخ به این پرسش شما که "انصاف کجا رفته است" نیز افزودند که زیر همان تاکسی!.. البته مصدوم بلافاصله به بیمارستان بقیة الله(عج) منتقل، لکن بلحاظ شدت جراحات وارده، درگذشت، برادر 0912-9551!

 

* يک شهروند: ملت ایران با بردباری و تحت هدایت ولی امر خودشان نظاره‌گر فروپاشی آمریکا و بلوک غرب بوده و آن روز را که پیروزی مستضعفان بر مستکبران عالم است جشن سراسری خواهند گرفت.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت مزمزهء جام زهر چندان هم سر حال نبودند با قید چندین فوریت به شرف عرض رسید. با بی حوصلگی تأمل برانگیزی توصیه فرمودند که بیش از سرعت مجاز نروید، که شدیداً جریمه می شوید، برادر شهروند! زیرا کشور دوست و برادر چین کمونیست هم توان تولید لامپ یک بار مصرف را، برای  چراغانی جهان، ندارد فلذا اجازه فرمایید که مسلمین، کثرالله امثالهم، نخست از احکام بول و غایط فارغ شوند، سپس به مدیریت جهان بپردازند، برادر مؤمن!

 

* 3109---0935: آقای روحانی خودشان در ابتدای ریاست‌جمهوری گفتند که هیچ چیز گران نخواهد شد. اما پس از چند روز امتیاز برق از 250 هزار تومان به 850 هزار تومان افزایش یافت. این رو راست نبودن با مردم کار دست این دولت خواهد داد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرایشان رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند این فقره را دیگر زیر بار نمی روند، و احوط آنست که پاچهء حضرت امام(ل) را بگیرید که افزون بر مسکن، آب و برق را هم رایگان اعلام فرمود، برادر 3109---0935!

 

* 1785---0912: مدتی است که براي تعويض شناسنامه‌ام اقدام کرده‌ام ولي هيچ خبري از تحويل آن نيست. از مسئولين امر انتظار تسريع دارم.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ فرمودند برای انتخابات لازمش داشتند! بزودی بر می گردانند و ببشتراز این هم اگر مزاحم شوید، اصلاً باطل اش می کنند! خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را این طور سنگ روی یخ کردید، برادر 1785---0912!

 

* يک شهروند: از مسئولان تقاضا داريم در مورد مشمولين غايب تجديدنظر کنند. من متاهل و داراي نقص عضو هستم، ولي کسي پاسخگوي مشکلاتم نيست.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد فرمودند که اگر نقص عضو مربوط به آن عضو شریف باشد، کاری نمی توانند بکنند، برادر مشمول!

 

* 6858-0919: مسئولين کشور از آنجا که براي تفريح به مکان‌هاي شخصي و يا دولتي مي‌روند متوجه ناهنجاري‌هاي معمول در اماکن عمومي نمي‌شوند. فلذا دردي احساس نمي‌کنند که در صدد درمان آن باشند.

فدوی: این همه آسمان و ریسمان بافتید، لکن نگفتید کجایتان درد می کند که فدوی روی آن اقدام کند، دو باره تماس بگیرید، برادر 6858-0919!

 

* 4147---0937: وقتي افراد يک جامعه اقتصادشان اسلامي نباشد چطور مي‌توان انتظار داشت لباس، پوشاک، خوراک، تغذيه، تفريح، سينما و... آن‌ها اسلامي باشد؟

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به مسؤلان مؤمن و معتقد ابلاغ شد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام فرمودند نه اینکه خدای نخواسته اهمال کرده باشند، دست و بال شان بسته بود و هست؛ زیرا مطابق نصّ صریح حضرت امام(ل): "اقتصاد مال خره"، و آنان هم بنا نداشتند که آنجایشان را با خر ُمده ظلّه در  بیاندازند، "هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند" برادر 4147---0937!

 

* 4832---0938: صدها «چرا» در کشور وجود دارد که مسئولين بايد جواب مي‌دادند يا بدهند. مثلاً، اينکه چرا به بانک‌ها اجازه داده مي‌شود که کار دلالي بکنند و يا چرا خودروسازان تابع هيچ قيمت و قانوني نيستند؟

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ در بازدم فرمودند دیری ست که مسؤلین مورد اشارهء شما، در "چراگاه" دارند روی آن کار می کنند؛ بقول عوام what are you talking about، برادر 4832---0938؟!

 

* بختياري: ضرب‌المثل ايراني که «هيچ گربه‌اي براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد» در مورد مزدوري رسانه‌هاي بيگانه صدق مي‌کند. اينها مانند کساني هستند که آتش به لباس شان افتاده و بالا و پايين مي‌پرند. مجريان رسانه‌هاي فارسي زبان وابسته به استکبار که اين روزها به دروغ‌هاي شاخدار روي آورده‌اند توسط سرويس‌هاي امنيتي غرب اجير شده‌اند و به آنها ابلاغ شده است که فقط عليه جمهوري اسلامي اکاذيب ببافيد. اين يک نوع بيماري مزمن است البته مجريان‌ اين شبکه‌ها حق دارند برافروخته شوند چون در خارج از وطن به دنبال گدايي براي لقمه‌اي نان هستند اما نظام اسلامي اقتدار دارد و براي اين افراد ارزشي قائل نيست.

فدوی: این مطالب را برای حفظ سلامتی خودتان هم که شده، جای دیگری ابراز نکنید برادر بختياري. فدوی نیز این بار نشنیده می گیرد و به مبادی ذیربط نمی گوید که شما از بام تا شام، رسانه های ضدانقلاب را نگاه می کنید، دفعهء دیگر خون تان پای خودتان،برادر بختیاری!

 

* 6263-0938: به رژيم کودک کش و تروريست بين‌المللي مي‌گويم اگر رهبر و مقتدايمان امام خامنه‌اي اذن دهند ما بسيجيان تا آخرين قطره خون خود اسرائيل را به قعر جهنم مي‌فرستيم و از پاي نمي‌ نشينيم و جولان را از لوث وجود صهيونيست‌ها و سوريه را از تروريست‌هاي وهابي سلفي سعودي قطري پاکسازي خواهيم کرد.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ فرمودند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست فلذا شال و کلاه کرده،سر راه درب بیت بقول عوام Stop by کرده قدری مهمات روسی تحویل گرفته، به مصاف  استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل رفته و ایشان هم متقابلاً، دعا می کنند که شما به آرزوی دیرینه تان که همانا شهادت باشد، برسید، برادر 6263-0938 انشاءالله...

 

* 6216-0912: دو ماه پيش خودرو سمندي را که با يک ماه تاخير از ايران خودرو تحويل گرفتم ضبط نداشت گفتند پول اش را مي‌دهيم. هنوز هم همان حرف را مي‌زنند ولي از خود پول خبري نيست.

فدوی از ضعف سرعت انتقال شما حیرت می کند، برادر6216-0912! حضرات مسؤلین اعلی الله مقامهم اجمعین با چه زبانی سخن بگویند که شما حالی تان بشود، فرمودند که پول را ضبط کرده اند دیگر!

 

* 0912-0046: بعضي از خانم‌ها چندين سال قبل سرويس طلاي خودشان را فروخته و با پول آن براي سفر خانه خدا ثبت نام کرده‌اند با اين حال امروز از آنان 12ميليون تومان پول طلب مي‌کنند. کاش معادل افزايش قيمت طلا به وديعه اين افراد سود مي‌دادند که چنين مشکلي به وجود نيايد.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. ضمن تبسمی ملیح فرمودند که معامله با الله عزاسمه، همیشه که سودآور نیست!، فلذا قدری دندان طلا (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید درست می شود، برادر خواهر 0912-0046!

 

* محمدحسن تواره: مستأجرم و چند ماه کرايه‌ام عقب افتاده مريض و ناتوانم توانايي تأمين هزينه زندگي خود و زن و بچه‌هايم را ندارم از افراد خير درخواست مساعدت دارم.

فدوی: مراتب توسط فدوی در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. بررسی و اعلام فرمودند که عرایض شما بدلائل روشن، عاری از حقیقت است فلذا اقدامی ندارد. فدوی اظهار بیضه کرد و شمه ای از آن دلایل را جویا شد؛ افزودند که اینجا مملکت حضرت بقیة الله، الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، بوده فلذا فردی با مشخصات شما در آن وجود ندارد! و اظهارات شما از مصادیق بارز سیاهنمائی، توهین به مسؤلین گرامی، مشوب کردن افکارعمومی و تهدیدامنیت ملی و اگر اصرار کنید به این جرائم،  ُشرب خمر، استعمال مواد مخدر و لواط نیزبرای جوری جنس اضافه می شود!... خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را این جور سنگ روی یخ کردید، برادر محمد(ص)حسن(ع) تواره.

 

* عبدالله عروجي: 18سال است که خانه 40 متري ما در شهرک وليعصر واقع در منطقه 18 شهرداري در طرح قرار گرفته است. نه اجازه بازسازي مي‌دهند و نه طرح را اجرا مي‌کنند. اين بلاتکليفي نه تنها ما را از زندگي عقب انداخته بلکه به طور کلي از حيات ساقط کرده است.

 فدوی: والله چه "ارز" کند؟ این فقره از حیطهء تخصص فدوی خارج است؛ لکن حیات را با "ط" بنویسید، شاید مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، به رحم آمده، ترتیب اثر بدهند برادر عبدالله  (ص)عروجي!

 

* 8516---0919: اين ملت چرا بايد از سوء مديريت مديران اجرايي رنج ببرد و مفاسد و مشکلات اقتصادي ناشي از خيانت‌هاي عوامل وطن‌فروش، براي نظام معضل بشود و مسئله درست کند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ در بازدم بعدالتحیه والسلام فرمودند که لطف دارید"براي نظام معضل و مسئله درست " نکرده و اگر برای ملت زحمت است، برای نظام رحمت است و ایشان هم بخاطر یک "نقطه" حاضر نیستند که معامله را بهم بزنند، برادر 8516-0919.

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

 19اکتبرالمُعذب سنهء 2013 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه