خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

8 بهمن ماه 1393 ـ 28 ماه ژانويه 2014  

چه کسی ملت ایران را تحقیر کرده است؟

وحيد آبان

خامنه ای، رهبر این نظام، همان کس که شبانه روز «دشمن، دشمن» می کند، می گوید «غرب و آمریکا با تحریم هاشان ملت ایران را تحقیر کرده اند». اما، علیرغم  هر انتقادی که می توان به سیاست خارجی آمریکا و یا هر کشور دیگری داشت ـ انتقاداتی که در خود کشورهای دمکراتیک  آزادانه نیز مطرح می شوند،  واقعیت آن است که این غرب و  آمریکا نیست که ملت ایران یا، حتی وسیع تر از آن، مردم کشورهای خاورمیانه، و یا حتی فراتر از آن، مردم تمام  کشور هایی را که بنام اسلام اداره می شوند، تحقیر کرده است... 

  نه! این خمینی و خامنه ای و مجموعهء این نظام واقعن ضد ملی "خودی های ناخودی" هستند که ملت ایران را تحقیر کرده و آنان را در این روزگار پر مرگ و زندان و پر از تبعیضات بیمارگونه و پر از سرکوب آزادی ها و دادخواهی ها و ناشادی ها و فقر گسترده و خشکاندن ایران کشانده اند.

نه! این ارزش های انسانی و برابری جویانه در غرب نیستند که ملت ایران را تحقیر کرده اند

همین غرب، که آنها شب و روز مرگ بر آن می گویید و برای مقابله با آن مجمع و مجلس و وزارت و امام جمعه و نهاد ساخته اید، پناهگاه چندین میلیون ایرانی شده است که تمامن بخاطر رفتار و گفتار ضد انسانی شما و بی لیاقتی شما و نادانی و خرافه گری شما، با هزاران تراژدی در راه، از شما و زندان ها و شلاق ها و چوبه های دارتان فرار کرده اند و همچنان فرار می کنند. همین غرب به ملیون ها ایرانی  زندگی دوباره داده است.

بله! زنده باد ارزش های انسانی و ساختارهای دمکراتیک در غرب! شما و نظام اسلامی تان با پناهنگان از کشور مسلمان افغانستان چگونه رفتار کردید و می کنید؟ شما با این همه مشکل دارید و خوب هم به آن آگاهید!

 چه کسی با مغز ها و دلسوزان و آزادگان کشور خود چنین می کند که شما بنام شیعه و اسلام ناب با جوانان ایران کرده اید؟ یعنی با بزرگترین سرمایهء یک کشور! در غرب پلورالیستی، که شما دشمن اش هستید، برای گسترش آموزش و تربیت انسانی و اصلاح آن و گسترش دانش در تمام زمینه ها برای امروز و فردای کشورشان و نیز جهان، رقم های نجومی خرج کرده و می کنند، یک ریال هم خرج گشت برای تحقیر و سرکوب زنان نکرده و نمی کنند، یک ریال هم خرج گشت سرکوب این و آن دگر اندیش و بهایی آزاری و  دستگیری یک سیاسی سوسیالیست یا لیبرال یا محافظه کار، یک منتقد، یک هنرمند، يک نویسنده، يک روزنامه نگار و معلم و استاد و دانشمند نمی کنند. فعالین سندیکایی را زندانی و شکنجه نمی کنند. پروتستان ها یک ریال خرج سرکوب و بمب گذاری در میان کاتولیک ها یا ارتدوکس ها نمی کنند و کاتولیک ها هم چنين نمی کنند.

 قرون وسطی مدت هاست که در غرب به پایان رسیده است. در حالی که آیت الله های عظمای ایران  آرزوی برگشت سریع به اعماق قرون وسطی و پيش تر از آن را دارند. قوانین و فکرشان را از مردمان نا آگاه آن زمان اقتباس می کنند! در غرب، در میدان های شهرها، دست و پا نمی برند و دار نمی زنند و هیچ زنی را بنام مسائل جنسی و خانوادگی سنگسار نمی کنند. کنشگران گوناگون و از هر فکری، کشورشان و مشکلات جامعه را به بحث می کشند و نقد می کنند و استدلال می آورند و کشف می کنند و اختراع پشت اختراع صورت می گيرد و صنایع باور نکردنی جدید مساخته می شود و تولید با رشدی سريع ادامه می يابد. آنها علیه تبعیضات گوناگون نهاد می سازند و قانون می گذارنند و رشد غول آسا می کنند و بر همین مدار ادامه می دهند.

آیا همین شواهد بزرگترین نشان از  غلط بودن و ضد علمی بودن تزهای اسلامی ولایت فقیهی شما نیست؟ آیا نمی توان مدعی شد که این افکار بسته و جاهلانه، همزمان با تعصب در جهل شما نيست که ضرباتی سنگین و  نجومی با ابعادی گسترده به  ایران و منافع امروز و فردای آن و مردمان ساکن سرزمین مشترک و تاریخی همهء ایرانیان زده است ؟ آیا حق نداریم که شما سرکوبگران مردم ایران را، با این همه خسارت جانی و مالی و اخلاقی روانی که ببار آورده اید و هنوز بر طبل جنگ و خونریزی می کوبید، بزرگترین خائنان ایران بدانیم؟  

  بازی خطرناکی که با نام ایران و مردم ایران و اعتبار تاریخی آن و آیندهء آن و کل خاورمیانه و جهان آغاز کرده اید از حکومت اسلامی شما یک امپریالیسم اسلامی وحشت واقعی ساخته است. آیا تحقیری از این بالاتر می تواند در حق یک انسان و یا یک ملت صورت بگیرد؟!

شاید شما به آنچه انجام می دهيد افتخار هم می کنید.  شاید خود را در مرحلهء نابود سازی اسرائیل و سپس جهان می بینید و آن را نشانه قدرت خود می دانید. همانگونه که  همزادهاو رقيبان تان، داعشی ها، بر سر سفرقهبازی های مذهبی و قدرت، به جنایات هولناک کشتن مردان و غنیمت گرفتن کودکان و زنان مردم و بازار برده داری شان افتخار می کند و اعمال ضد انسانی و بیشرمانهء خود را نقطهء قدرت خود می دانند.

امروزه، هر بار که شما بر منبرهای انحصاری تان می روید و سخنان خرافی و تحلیل های وحشیانه و ضد بشری از اوضاع می گوئيد و دنیا را تهدید می کنید، من، در غرب، بعنوان یک ایرانی، احساس تحقیر شدن می کنم و خجالت می کشم که چه کسانی بر ایران آرزو های من و ما حاکم شده اند و آن را به کدامین جهنم می برند... 

صرفنظر از اینکه مذاکرات هسته به توافق برسد یا نرسد، صرفنظر از اینکه غرب تحریم ها را ادامه یا کاهش دهد اين واقعيت پا بر جا است که تضاد شما با دنیا و دستاورد های انسانی آن بنیادی است. خودتان بخوبی از این امر آگاهید و آگاه بوده ايد؛ از مشروعیت طلبی صد سال پیش تان و قدم به قدم بپا کردن زورکی بساط دیکتاتوری مطلقه و  فاشیسم امروزتان. شما هیچ درس اخلاقی برای این جهان ندارید . چه داخل و چه در خارج مرتکب بی اخلاقی ترین اعمال و گفتارها بوده اید و در همه جا تخم کینه و نفرت کاشته اید... در آن صورت چه کسی ملت ایران را تحقیر کرده و می کند؟

شما هميشه دنیای غرب و ارزش ها وساختار های انسانی سکولار و دمکراتیک آن را حرام و تحریم کرده اید و بعلت همین تحریم های شما است که امروزه خود را در بن بست و تحریم می بینید. این رفتارها و نقشه های ویرانگر شما بوده است که ایران و ملت آن را به چنین تحریم وحشتناکی کشانده است.

اما در زمينهء تهديدهاتان عليه غرب می توان پرسطد که تحریم شما  چه می تواند باشد بجز احتمالن پرتاب هزار تا موشک و چند صد بمب به سمت اسرائیل و نا امن کردن بیشتر منطقه و ادامهء سرکوب مردم در داخل؟ آیا این تحریم ها که دنیا را به آن تهدید می کنید کارتان را راه می اندازد؟ اوضاع تان را بهتر می کند؟ مردم متنفر از شما و نظام تان را به سویتان می کشاند؟ بیکاری و فقر و خشکیدن آب ها و به تنگی نفس افتادن مردم را در ایران کاهش می دهد؟ سمپاتی جهانیان را به شما بیشتر می کند؟ آیا اقتصاد بیمار ایران شفا می یابد و رو به بهبودی و رشد " مضاعف" می رود؟ 

آیا فکر می کنید هميشه می توان همواره با دروغ و تحلیل های خرافی بافتن، بر خلاف میل و ارادهء آزاد مردم، و بر خلاف نظر آگاهان ایران، بر قدرت تیغ لج بازانه تان تکیه کرد و تا نهایت ادامه داد؟ 

اما بدانيد شما که چنین فکر می کنید و بهمین دلیل بر این مسیر ویرانگر ادامه می دهید بی شک بیش از اين ها مورد اعتراض و هجوم مردم ایران و جهان قرار خواهید گرفت و سرانجام به پایان خود خواهید رسید. اين واقعيت را باور کنید! 

برگرفته از فيس بووک نويسنده

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه