تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

4 اسفند ماه 1393 ـ 23 ماه فوريه 2014  

پيام سخنگوی جنبش سکولار دموکراسی ايران به

جشن سالگرد تأسيس حزب کوملهء ايران ـ استکهلم

اين پيام بوسيلهء آقای حسن اعتمادی، عضو دفتر سياسی جنبش قرائت شد.

دوستان گرامی گرد آمده در زير سقف حزب کوملهء کردستان ايران

بعنوان سخنگوی جنبش سکولار دموکراسی، و از جانب همپيمانانم در اين تشکل، سالگرد تأسيس حزب تان را صميمانه تبريک می گويم و خوشحالم که، در طول سال هائی که جنبش سکولار دموکراسی ايران در قالب تشکلی سياسی فعال شده است، از حمايت دوستانهء رهبری حزب شما برخوردار بوده ايم.

          شرکت و سخنرانی سرکار خانم ناهيد بهمنی در کنگرهء امسال سکولار دموکرات های ايران در بوخوم آلمان، و قرائت پيام دوستانهء آقای عبدالله مهتدی به اين کنگره، همه نشان از اشتراکات متعدد دو تشکل ما را با خود دارند.

          اما، شايد، داشتن اين وجوه اشتراک برای برخی ها که از پشت عينک اغراضی خاص به صحنهء سياسی ايران و اپوزيسيون حکومت اسلامی می نگرند قابل درک نباشد. به کلام ديگر، آنها که هر تشکل سياسی منطقه ای را مجرائی برای تجزيهء ايران می پندارند، خودبخود، به حزب شما با چنين نگاهی می نگرند و تشکيلات ما را نيز، بخاطر روابط دوستانه مان با شما، در همان مقوله جا می دهند.

          پس، اجازه دهيد که در همينجا اعلام کنم که جنبش سکولار دموکراسی ايران، با تعهدی که در پيمان نامه عصر نو و اساسنامهء خود نسبت به حفظ تماميت ارضی ايران و يکپارچگی ملت ايران بر عهده گرفته، اعتقاد راسخ دارد که تشکلات سياسی منطقه ای مهمترين ابزار ايجاد ايرانی دموکرات و سکولار محسوب می شوند و در راستای جلوگيری از بازتوليد استبداد و همچنين در امر برقراری نظامی که اختيار امور مردم هر منطقه را به مديران انتخاب شده در روندهای دموکراتيک محلی، وا می گذارد نقش اساسی بازی کنند.

          نام حزب شما خود حکايت گر اين امر است. شما حزب کوملهء هيچ کجای ديگری جز ايران نيستيد و توفيق ملت ايران در سرنگون ساختن حکومت اسلامی و جايگزينی نظامی سکولار دموکرات توفيق حزب شما نيز هست.

          از نظر جنبش سکولار دموکراسی ايران، وجود احزاب منطقه ای، آن هم در اين روزهائی که من آن را «دوران آمادگی برای فردای بی حکومت اسلامی» می خوانم، اهميتی بسزا دارد. ملت ايران در زبان و فرهنگ و نژاد از گوناگونی بسيار برخوردار است اما بدون اين گوناگونی نيز پديده ای کهنسال به نام ايران فاقد موضوع و مفهوم است. و چون سخن از ملت ايران است، آشکار است که اگر بر بخشی از اين ملت تبعيض روا داشته شود ـ تبعيضی از هر نوع، اقتصادی، فرهنگی، يا سياسی ـ در واقع دردی هولناک بر پيکر کل ملت وارد شده و همهء دلسوزان ايران بايد به چاره جوئی برخيزند.

 

دوستان گرامی!

          در تعريف مشخص ما، جنبش سکولار دموکراسی ايران تنها متعلق به کوشندگان تشکيلاتی که من سخنگوی آنم نيست. اين جنبش به همهء ملت ايران تعلق دارد و ما، در تشکيلات خود، تنها کوشيده ايم نهاد هماهنگ کننده ای باشيم و سقفی را فراهم آوريم که همهء شخصيت ها و سازمان های سياسی ايران بتوانند در زير آن گرد آمده و، از طريق گفتگو و هم انديشی، به همدلی و اشتراک عمل برسند. و خوشحالم که حزب شما اين عدم تخصيص مالکيت جنبش به افرادی معدود را کشف کرده و، با شرکت در دو کنگرهء جنبش، پشتيبانی خود را از آن اعلام داشته است.

          اميد من و ما آن است که حزب شما، بعنوان يک سازمان سياسی سکولار دموکرات، از اين پس قدم های محکم تری را در راستای حضور در جنبش بردارد. ما خانه را جارو کرده ايم، ميزها را چيده ايم و در انتظار آمدن ميهمانانی هستيم که هر يک از يک گوشهء ايران با زبان ها و آداب و ترتيبی خاص ِ منطقهء خود می آيند تا همبستگی آزاديخواهانه و ملی ايرانيان را به تماشای جهانيان بگذارند.

          اجازه می خواهم، در اين سالگردی ديگر از تأسيس حزب شما، برای تک تک تان پيروزی در راه آزاد سازی ايران و سرفرازی در متن تاريخی که هم اکنون در حال نوشته شدن است آرزو کنم.

          با مهر و دوستی

          اسماعيل نوری علا

          سخنگوی جنبش سکولار دموکراسی ايران

          اول اسفند 1393

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه