تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

28 فروردين ماه 1394 ـ 17 ماه آوريل 2015  

جبههء ملی ایران موفقیت موقت مذاکرات اتمی لوزان را

به مردم ایران شاد باش می گوید!

هموطنان گرامی،

شما با شادی و پایکوبی در سراسر ایران بخاطر پایان احتمالی یک دوره طولانی از سیاست اتمی ماجراجویانه و ضدملی جمهوری اسلامی، دفع خطر جنگ و نابودی تمامیت ارضی و بهبود اوضاع اقتصادی کشور نشان دادید که برخلاف آنهایی که «دلواپس» از دست دادن قدرت و امکانات دزدی های کلان و چپاول ثروت ملی می باشند، این تفاهمنامه را تایید می کنید. شما بدرستی تشخیص دادید که که«جلوی ضرر را از هرکجا که بگیری منفعت است». شما شاهد بودید که حکام جمهوری اسلامی برخلاف ادعاهایشان دیگر تاب تحمل تحریمهای شکننده غولهای نظامی و اقتصادیِ غرب را نداشتند و روزبروز هراسشان از سقوط و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بیشتر می شد. « نرمش قهرمانانه» رهبر نشانی از رسیدن به بن بست اقتصادی- سیاسی بود که رهایی از آن تنها با دادن امتیازات اساسی در برابر اجازه غنی سازی نمادین ممکن می گردید.

با وجود این، دستیابی به همین تفاهمنامه مبهم و لرزان را هم باید در شرایط کنونی جمهوری اسلامی یک گام مثبتی بشمار آورد وراضی بود که دستکم جنگ و نابودی کشور را تهدید نمی کند. و چنانچه تا دو سه ماه آینده این تفاهمنامه به یک قرارداد رسمی تبدیل شود، می توان امیدوار شد که شاید کشور ما از انزوای چندین ساله اش بیرون آید و حاکمیت موجود مانند یک دولت متمدن و مسؤل، به قوانین و مقررات بین المللی، بویژه حقوق بشر، احترام بگذارد و عضوی آبرومند از جامعه جهانی گردد. ولی این امر یک امیدواری و آرزو می باشد که شانس تحقق آن هم چندان زیاد نیست. گرگهای حاکم بر ایران، از قدرت و درآمد نفت و دیگر ثروتهای این سرزمین به آسانی چشم نخواهند پوشید، مگر زیر فشارهای داخلی و خارجی. لذا مادامیکه دیکتاتوری حاکم است، مقاومت و مبارزه در اشکال گوناگون، وظیفه هر شهروند می باشد. ما نباید از وظیفه شهروندییمان غافل بمانیم . اين توافق فقط گامی است به سوی آزادی و تحقق حاکمیت ملی در ایران. باشد که ملت ایران از این پیروزی در جهت احقاق حقوق اجتماعی و مدنی خود نیرو گرفته و  رژیم جمهوری اسلامی را  وادار به رعایت حقوق شهروندی ملت ایران نماید.

آزادی، استقلال، عدالت اجتماعی

پاینده ایران

http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article3763&lang=en

 

 

بازگشت به خانه