تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 25 ارديبهشت ماه 1394 ـ  15 ماه مه 2015

گام دوم اعتراضات شروع شد

بيانيه جمعی از زندانيان سياسی زندان رجائی شهر

        از حدود 4 ماه پیش، گام اول مبارزات و اعتراضات مردمی، با حرکت کوبنده کارگران، معلمان، پرستاران، دانشجویان، پشتیبانان محیط زیست و برابری طلبان قومیتی و جنسیتی وارد مرحله جدیدی شد. در این مبارزات حق طلبانه، نقش معلمان و کارگران برای رسیدن به خواسته های پایه ای، همچون دریافت حقوق و دستمزد متناسب با خط فقر و رشد تورم، برخورداری از تأمینات اجتماعی، مخالف جدی با هر نوع تبعیض، اخراج و قرار داد های موقتی، حق اعتصاب و تشکل، تظاهرات و سایر حقوق اساسی، پیشروانه بود.

       اگر چه، به دلیل عدم وجود همبستگی و فقدان تشکل های قدرتمند، هنوز به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده اتد، اما با حضور اعتراض آمیز خود در خیابان ها به ویژه در روز اول ماه می، و سپس 17 اردیبهشت، عملا حق اعتراض و تظاهرات دموکراتیک و مدنی را برای خود استوار ساختند.
همین استواری و قهرمانی طبقه به پا خواسته و آگاه معلمین و طبقه زحمتکش و مولد کارگری بود که رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی را به وحشت انداخت تا انجا که موج جدید سرکوب را با بازداشت فعالان کارگری، معلمین و حقوق بشری، تشدید اعدام ها تشدید فشار بر زندانیان سیاسی از طریق اعمال "شکنجه سفید" شروع نمودند.
      
اما با جنایتی که در مهاباد و همچون همیشه علیه یک دختر که از دیدگاه رژیم ضد زن حاکم، جنس دوم به حساب می آید اتفاق افتاد، و با استفاده از تجربه اعتراضات در 4 ماه گذشته، این بار گام دوم اعتراضات در کردستان، خوزستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، تهران و بسیاری از شهرهای ایران شعله ور شده است.هر گروه و جمعیت و کانونی دریافته است که راه رسیدن به حقوق اساسی، فریاد زدن، حرکت کردن و آمدن در میدان و خیابان است.به دلیل کثرت و تنوع اعتراضات و اعتصابات دموکراتیک و مدنی، امکان مهار و سرکوب آن توسط رژیم سرکوبگر، وجود ندارد و به همین دلیل، هر روز شاهد گسترش موج جدید مبارزات هستیم.
      
تنها راهی که مانع سرکوب جنبش اعتراضی کنونی می شود، تلاش برای گسترش آن توسط همه حق طلبان و گروه های اجتماعی و تاکید بر متشکل شدن و به هم پیوستن جنبش ها با یکدیگر است. باید برای رسیدن به حقوق اساسی در هر حوزه، دست به اعتراض زد و برابری حقوق قومیتی و جنسیتی را در کنار حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی و صنفی و اعتراض علیه اعدام، شکنجه و اجبارهای مذهبی و ایدئولوژیک و فسادهای عظیم مالی از سوی حکومت به ویژه اختلاس چند هزار میلیارد تومانی و سوء استفاده از قدرت توسط خامنه ای و سپاه، مثل تجاوزات منطقه ای و یا به تاراج بردن سه هزار و چهارصد میلیارد تومانی در کمک به بشار اسد جنایتکار را خواستار شد.
       زندانیان سیاسی ایران / 22 اردیبهشت 94
 

اسامی زندانیان سیاسی به ترتیب حروف:
1. امیر امیرقلی
2. سهیل بابادی
3. محمد جراحی
4. خالد حردانی
5. شاهرخ زمانی
6. مهدی شاندیز
7. سعید شیرزاد
8. حشمت اله طبرزدی

بازگشت به خانه