تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 28 ارديبهشت ماه 1394 ـ  18 ماه مه 2015

اصلاح طلبان، به عنوان سربازان ولایت فقیه
محمد خوشامند

       به صحبت های محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر وامید اقای روحانی توجه کنید: «شانزدهم اردیبهشت 94 ـ فضای سیاسی در ایران برای فعالیت فراهم است و دولت حسن روحانی توانسته همهء جریان های سیاسی را زیر چتر ولایت فقیه قرار دهد... دولت یازدهم در پی تحکیم وحدت ملی زیر چتر رهبری است و باید تا می توانیم برای رهبری معظم سر باز باشیم... کنار گذاشتن نظری مخالف ِ نظر ولی فقیه نشانهء ولایت مداری افراد و جریان ها است».

       این مطلب قابل توجه همهء ان اصلاح طلبانی بايد باشد که با سیاست سکوت، به قول ابوالفضل قدیانی، بی عملی خود را توجیه می کنند و سعی بر آن دارند که با عمل سیاسی خود، که قرار است سیاست وحدت و انتقاد باشد اما بیشتر با عدم انتقاد و بی عملی در عرصهء سیاسی کشور همراه است، سربازان خوبی برای ولایت مطلقهء فقیه باشند و، با تدبیر و تعریف جدید دولت آقای روحانی، تبدیل به اصلاح طلبانی مطیع و فرمانبر همچون حزب تازه تاسیس و مدعی اصلاح طلبی و بر خواسته از بیت رهبری (صادق خرازی برادر زن مسعود فرزند ارشد خامنه ای)، یعنی حزب ندای ایرانیان، و یا حزب مردم سالاری و غیره شوند و مهر و تائیدی باشند بر توافق دولت روحانی و بیت رهبری مبنی بر اينکه «حضرت آقا، شما نگران اصلاح طلبان نباشید، ما با تدبیر و سیاستی جدید و زدن حرف ها و شعارهای اصلاح طلبانه، و بدون عمل سیاسی، آن ها را به سربازان خاموش و مطیع شما تبدیل خواهیم کرد».

       خدا وکیلی اگر، در طی دو سال گذشته بر دولت جدید، به تحرکات و عمل سیاسی اصلاح طلبانی همچون حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و غیره دقت شود، آيا هیچ اثر و نشانی می توان در کشوری همچون ایران يافت که هر روز صبح در آن چشم که می گشایی خبری و حادثه ای شنیده و یا دیده می شود که نشان از زیر پا گذاشتن حداقل حقوق مردم عزیز ما دارد؟

       به تعداد خود سوزی ها و خودکشی ها، و به اعتصابات کارگران و معلمان نگاهی هر چند کوتاه بکنیم و یا به خبر بسیار مهم این روزها در رابطه با مصاحبه دکتر ظریف با خبرنگار امریکایی و اينکه «در ایران کسی به خاطر عقیده اش به زندان نمی رود» بنگريم و بپرسيم که آیا رد پایی از اظهار نظر و یا انتقادی از طرف اصلاح طلبان دیده شده است؟

       چگونه است که ما در قرارداد لوزان پذیرفته ایم که همهء فعالیت های هسته ای ما به روایت «فکتز شیت ِ» امریکایی در معرض دید آژانس قرار گیرد ولی، حداقل برای اثبات ادعا های آقای ظریف، نپذيرفته ايم که برای راست آزمایی اقایان يک هيئت بازرسی سری به زندان های ایران که نه، به قول نمایندگان مجلس، به هتل های چهار و پنج ستاره اوین و گوهردشت و غیره بزنند؟

       این جاست که باید دست مریزاد به اصلاح طلبانی گفت که ادعای نمايندگی اکثریت مردم ایران را به یدک می کشند ولی تا کنون در عرصهء دو سالهء سیاسی ایران تبدیل به سربازان ولایت شده اند.

برگرفته از فيس بووک نويسنده

 

بازگشت به خانه