تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

16 امرداد ماه 1394 ـ  7 ماه اگوست 2015

«هزاران نکته و سخن ناگفته»!

شهباز نخعی

Shahbaznakhai8@gmail.com

با آن که کم و بیش همهء دولت مردان – یا به عبارت درست تر دولت نامردان ِ – حکومت پلید و مافیایی آخوندی "سر و ته یک کرباس" اند و در فرومایگی، وقاحت، نادانی، ناکارآمدی، قساوت، جنایتکاری، فساد، دزدی، غارتگری و... اشتراک دارند، ولی اکبر هاشمی رفسنجانی در زمینهء تمرکز همهء صفات یاد شده  در بالا در خود جایگاهی ویژه دارد و با کمی دستکاری در زبانزد معروف "آنچه دونان همه دارند" به تنهایی دارد! 

در طول 37 سال گذشته، هرگاه که پای خطاهای فاحش و وارد آمدن زیان و خسارت های عمده و غالباً جبران ناپذیر به ایران و ایرانی در میان بوده، اکبر هاشمی رفسنجانی در آن سهم و نقشی عمده و تعیین کننده داشته است. به عنوان مشت نمونه خروار – به نقل از "ویکی پدیا" - : «رفسنجانی از گروگان گیری کارکنان سفارت امریکا در سال 1358 به عنوان "یکی از بزرگ ترین اقدامات سازنده در تاریخ کشور" یاد کرد»، اگرچه چندسال بعد خود او در دهمین سالگرد انقلاب در یک مصاحبه گفت که با توجه به تجارب این سال ها «گروگان گیری اشتباه بود»! 

اکبر هاشمی رفسنجانی با توجه به نفوذی که بر روی آیت الله خمینی داشت، یکی از مهم ترین عوامل به درازا کشیده شدن بیهوده و جنایتکارانهء جنگ پس از بیرون راندن دشمن متجاوز از اک کشور بود که به بهای جان صدها هزار تن و معلولیت صدها هزار تن دیگر و خسارات مادی چند صد میلیارد دلاری تمام شد و سرانجام نیز به "سرکشیدن جام زهر" و "معامله کردن آبرو با خدا" منجر شد! 

به نوشتهء "ویکی پدیا": «بدون تردید این هاشمی بود که راه را برای رهبری سید علی خامنه ای در خبرگان هموار کرد. هاشمی در مجلس خبرگان خاطره ای تعریف کرد که بر اساس آن روح الله خمینی در زمان حیات خود جانشینی خامنه ای بر منصب رهبری را تأیید کرده بود... در دورهء اول ریاست جمهوری هاشمی، رهبر واقعی  کشور او بود. در واقع این هاشمی بود که در آن دوره سیاست های کلی نظام را تعیین می کرد». 

فزون بر حرص و آز مالی هاشمی رفسنجانی و فرزندان و افراد خانواده اش، او در زمینهء ارتکاب ترور و جنایت نیز پیشینه ای سیاه دارد: «در اواخر دوردوم ریاست جمهوری او، دادگاهی در آلمان که به پروندهء ترور میکونوس رسیدگی می کرد طی حکمی سیدعلی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی را به دادن دستور این ترور متهم کرد... در جریان قتل های زنجیره ای، اکبر گنجی در مقالهء عالیجناب سرخپوش و عالیجنابان خاکستری پوش به بررسی نقش او در این قتل ها پرداخت». 

دربارهء فساد اقتصادی و غارتگری اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده اش حرف و حدیث بسیار است. چند سال پیش، مجلهء معتبر "فوربز" روی جلد خود را به تصویر او اختصاص داد. در سراسر اروپا، کانادا و امریکا، مالکیت دارایی هایی چون بزرگراه، مراکز بزرگ خرید، هتل و املاک بسیار به او نسبت داده می شود و تنها «دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 200 میلیارد دلار دارایی دارد» و «امروزه او و خانواده اش کنترل میلیاردها دلار دارایی را در دست دارند». 

با چنین پیشینه ای، از چندسال پیش، در پی بالا گرفتن اختلاف بین اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدعلی خامنه ای بر سر انتخابات تقلب آمیز سال 1388، پرونده ای برای فرزند او مهدی هاشمی به اتهام دریافت رشوه از شرکت نروژی "استات اویل"، اختلاس، و اقدام علیه امنیت ملی تشکیل شد. رسیدگی به این پرونده در دادگاه های بدوی و تجدید نظر حدود 3 سال به درازا کشید و در نهایت مهدی هاشمی به 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش تارنمای "مشرق": «ساعت 15 و سی دقیقهء روز یکشنبه 18 مرداد 94، مهدی هاشمی به همراه خانواده و وکلای خود، برای معرفی خود به زندان اوین آمد و پس از خداحافظی با خانواده اش وارد زندان شد. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حکم قطعاً و یقیناً خلاف بیّن شرع است و ما این موضوع را به زودی ثابت می کنیم و رئیس قوهء قضاییه هم خواهد پذیرفت... آیت الله [هاشمی رفسنجانی] هم حکم صادره را غیرشرعی و غیرقانونی می داند». 

مهدی هاشمی هنگام ورود به زندان بیانیه ای منتشرکرد. دراین بیانیه آمده است: «بار دیگر درخواست اجازهء پخش کامل و بدون حاشیهء کلیهء جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم». 

از سوی دیگر، دفتر سخنگوی قوهء قضاییه نیز اعلام کرد: «در پی محکومیت مهدی هاشمی بهرمانی، معروف به هاشمی رفسنجانی، به جرم اختلاس، ارتشاء و مسایل ضد امنیتی، و قطعیت حکم نامبرده در دادگاه تجدید نظر، پس از طی مراحل اداری، حکم به اجرا درآمد و متهم بعد از ظهر روز 18 مرداد 94 جهت تحمل محکومیت 10 ساله به زندان اوین معرفی شد». 

صادق آملی لاریجانی،رییس قوهء قضاییه، نیز به انتقاد از فضا سازی های انجام شده درجریان محاکمه و محکومیت مهدی هاشمی پرداخت: «احکام و آراء صادره تنها متعلق به قشر ضعیف و مردم عادی جامعه نیست و نباید فضا را طوری پیش ببریم که هر کس زمانی مسئولی بوده و حالا علیه او و بستگان اش حکمی صادر شده، تمام قوهء قضاییه و زمین و زمان را زیرسئوال ببرد و برای تخریب قوهء قضاییه فیلم وداع درست کند». 

در همین حال، در همان روز به زندان رفتن، مهدی هاشمی مطالبی بیان کرد که نشان می دهد ادعای سیاسی بودن پرونده توسط خانوادهء مهدی هاشمی چندان هم بی پایه نیست.  کریمی قدوسی، از نمایندگان تند روی جبههء پایداری، با لحنی تند به هاشمی رفسنجانی هشدار داد که در صورت ادامهء مسیر با هزاران لشکر آماده در مقابل او خواهند ایستاد و کار را برای همیشه تمام خواهند کرد. کریمی قدوسی گفت: «آقای هاشمی، مردم از شما می خواهند که خود را خانه نشین کنید و بیش از این انقلاب و نظام را زحمت ندهید». 

تارنمای خبرگزاری "ایسنا" متن بیانیهء 5 بندی خانواده هاشمی رفسنجانی به مناسبت زندان رفتن مهدی هاشمی را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «گرچه دربارهء این حکم و چگونگی طی مراحل دادرسی و تعیین قاضی و حکم، سخن بسیار وجود دارد، اما همان گونه که آیت الله هاشمی تصریح کردند به دلیل پرهیز از ایجاد تنش و حاشیه درکشور در آستانهء اجرای توافق هسته ای، سکوت اختیار می کنند و خانوادهء آیت الله هاشمی نیز به تأسی از ایشان مُهر سکوت بر هزاران نکته و سخن ناگفته دربارهء این پرونده می زند».

       به راستی که دل انسان برای خانوادهء شریف، درستکار و معصوم آيت الله هاشمی رفسنجانی، که این چنین مظلوم واقع شده اند، کباب می شود!  اما، آنچه که مهدی هاشمی به خاطر آن محاکمه و محکوم شده، تنها گوشهء کوچکی از فجایع، دزدی ها و غارتگری های این خانواده است و روزی که به همت و ارادهء مردم صبور ایران این نظام اهریمنی و ضد بشری سرنگون شود – که دیر یا زود می شود -، آنگاه دربارهء هاشمی رفسنجانی ها، خامنه ای ها و دیگر دزدان و غارتگران حکومت پلید آخوندی واقعاً «هزاران نکته و سخن ناگفته» افشاء خواهد شد!

21 مرداد 1394

بازگشت به خانه