تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

30 شهريور ماه 1394 ـ  21 ماه سپتامبر 2015

نامهء سرگشاده به مجمع عمومی سازمان ملل دربارهء «برجام»

رضا پهلوی، رئيس شورای ملی ايران برای انتخابات آزاد

مجمع عمومی گرامی سازمان ملل

به هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نزدیک می شویم. مجمعی که نقش تصمیم گیرنده و سرنوشت ساز برای میلیاردها شهروند در اقصی نقاط جهان را ایفا می کند. به همین مناسبت، تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به همه ملت های کشورهای هموند این نهاد برای دستیابی به صلح و امنیت جهانی شادباش می گوییم.

برهمگان آشکار است، که تعدادی از نمایندگان حاضر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نماینده انتخابی ملت خود نمی باشند و مشروعیت و مقبولیت سیاسی نمایندگی ملت خود را ندارند. برهمین اساس، شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد، که اینجانب افتخار ریاست آن را به عهده دارم، از شما نمایندگان گرامی کشورهای دمکراتیک که به انتخاب ملت خود و نه به انتصاب شخص و یا نهادی در این اجلاس شرکت می کنید، دعوت می کند تا از ملت هایی که برای رسیدن به دمکراسی و احترام به حقوق بشر مبارزه می کنند، در مقابل نمایندگان انتصابی حاضر در این نشست ها پشتیبانی کنید.

 

مهم ترین موضوع روز که جامعه جهانی را درگیر خود کرده است، بحران در خاورمیانه است. در چهاردهه گذشته، بی ثباتی این منطقه با استقرار حکومت جمهوری اسلامی در ایران روز به روز تشدید شده و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است. ما هموندان شورای ملی ایران قویا براین باور هستیم که دستیابی به ثبات و صلح در منطقه و آرامش جهانی نه از مسیر جنگ و حمله نظامی به ایران و نه با اعتماد به تغییر در رفتار نظام مافیایی جمهوری اسلامی ممکن می شود. ما براین باور هستیم که بهترین و کم هزینه ترین راه برای برقراری ثبات و صلح در منطقه، گذر صلح آمیز و دمکراتیک از رژیم دیکتاتوری مذهبی جمهوری اسلامی به حکومتی دمکراتیک، پلورال و سکولار در ایران است.

شورای ملی ایران بر این باور است که توافق وین گروه ۵+۱ درارتباط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، گامی مثبت برای جلوگیری از حمله نظامی می باشد. ولیکن، توافق انجام شده به تنهایی ابزار کافی برای برقراری ثبات و صلح و امنیت منطقه خاورمیانه نخواهد بود. چراکه نهاد و سرشت این رژیم مذهبی در تضاد با ارزش های جهان آزاد برای احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی است. تاریخ بزرگترین معلم بشریت است. تاریخ نشان داده است که حکومت های تئوکراتیک با اعمال سیاست های تنش زا، تنها به دنبال منافع خود و بقای عمر نظامشان هستند.

بر این اساس، دور از انتظار است که این توافق بتواند منجر به تغییر در رفتار رژیم کنونی ایران شود. جمهوری اسلامی با گروگان گیری 52 دیپلمات آمریکایی در سفارت آمریکا در تهران بنیانگذاری شد. 444 روز آدم ربایی با پشتیبانی های مالی و نظامی از لانه های تروریستی، برای صدور اسلام سیاسی بوده است. افزون براین، توافق هسته ای در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون و کره شمالی نتوانست منجر به تغییرات مثبت در رژیم استبدادی و دیکتاتوری کره شمالی شود و در عوض کره شمالی بدون کمترین ترسی به ساخت سلاح هسته ای ادامه داد. با گذری به تاریخچه قرارداد سالت (SALT) در پی تجاوز جماهیر شوروی به افغانستان و عدم رعایت تعهدات خود، می بینیم که حکومت های توتالیتر غیرقابل اعتماد و اصلاح هستند. و براساس شواهد بالا جمهوری اسلامی از این مقوله جدا نمی باشد. رژیمی که درگیری شیعه و سنی را در منطقه برانگیخت. امروز شاهد آن هستیم که درگیری های مذهبی سبب پیدایش گروه شبه نظامی «داعش» شده است.

 

از آنجایی که نمایندگان جمهوری اسلامی به نام ایران در این نشست برای پیشبرد منافع ولایت فقیه شرکت می کنند و از آنها بازخواستی برای نظام مرگبار نمی شود. به هرحال، از این فرصت استفاده می کنم تا گوشه ای از شرایط دردناک هم میهنانم را به شما یادآوری کنم:

قانون اساسی جمهوری اسلامی، شهروندان ایرانی (زنان و دگراندیشان و دگرمذاهب) را به درجه دوم و هیچم تقسیم بندی کرده است. زن در قانون اساسی شریعت جمهوری اسلامی نیمی از انسان به حساب می آید. شهروندان بهایی، نوکیشان مسیحی، سنی، زرتشتی، یهودی، یارسانی، دراویش، خداناباور، دگر باش و دگراندیش و غیر شیعیان بهای سنگینی را در چهاردهه گذشته پرداخته و می پردازند. کودکان زیر هجده سال به پای چوبه های دار برده می شوند. قطع انگشتان دست مجرمانی که برای تامین نان برای فرزندانشان مجبور به دزدی می شوند، نمونه هایی دیگر از رفتارهای مبتنی بر توحش این نظام است. اقتصاد فروپاشیده است و بیکاری بیداد می کند، چرا که آقایان حکومتی در اختلاس و چپاول سرمایه های ملت ایران گویی از یکدیگر پیشی گرفته اند. بخش بزرگی از این بودجه همچنان برای لانه های تروریستی منطقه هزینه می شود. دانشجویان و جوانان ایرانی بدون هیچ امیدی به آینده زندگی می کنند. فساد و فحشا در سراسر کشور به اوج رسیده است.

دهشتناک آنکه، پیامد بی کفایتی جمهوری اسلامی تنها محدود به مخالفت های سیاسی نمی شود بلکه در پاسداری از منابع طبیعی کشورمان، ایران، فاجعه بزرگ اکولوژی را به بار آورده است. دریاچه ها، تالاب ها، آب های زیرزمینی و همه منابع آبی رو به خشکی است. غم انگیز آنکه ایران زیبایی را که شما همگی در کتاب های جغرافیا مطالعه کردید، با خطر کم آبی و خشکسالی مواجه می باشد. شرایط دشوار کنونی زیست بوم ایران و عدم رسیدگی به آن، تهدید بزرگی برای اکوسیستم جهانی خواهد بود.

 

شورای ملی ایران از شما نمایندگان گرامی حاضر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل دعوت می کند تا درباره پرونده های نقض حقوق بشر در ایران (پشتیبانی از تروریسم، جنایت علیه بشریت، عدم نظارت و رسیدگی به زیست بوم ایران) سکوت نکنید. به خاطر بسپارید که جمهوری اسلامی با نمایش سناریوهای جدید، نمای خود را تغییر می دهد و در بنیاد همچنان یک نظام آپارتاید دینی می باشد.

بی گمان، تغییر یک نظام سیاسی در هر کشوری موضوعی داخلی ست که باید به دست خود مردم آن کشور و بدون مداخلهء نیروهای خارجی صورت گیرد. ولیکن پشتیبانی جهان آزاد از یک گذار صلح جویانه، دمکراتیک و گیتی گرا در ایران، و پشتیبانی از کنشگران آزادی خواه ایران، در راستای صلح و امنیت جهانی خواهد بود. هم اکنون زمان آن رسیده است که نمایندگانِ ملت های آزاد، در پشتیبانی از مردم ستمدیده ایران، به انعکاس اعمال جمهوری اسلامی بپردازند. ما از شما می خواهیم که از حقوق مشروع مردم در حاکمیت و تعیین سرنوشت خودشان به دست خودشان پشتیبانی کنید.

با احترام

ریاست شورای ملی ایران

رضا پهلوی

بازگشت به خانه