تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

13 آبان ماه 1394 ـ  4 ماه نوامبر 2015

درس هایی از استاد بابک زنجانی!

آقای بابک زنجانی، در بخشی از نامهء تاریخی پنج صفحه ای خود به نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی (که از اتفاق نام عده ای از آنها و فرزندان شان هم در پرونده های فساد مالی به سمع و نظر امت همیشه هاج و واج رسیده است!)، مسئولبن جمهوری اسلامی را به بی سوادی متهم کرده و، بدون بردن نام، با ایما و اشاره عده ای از وزرای پاک دست ترین دولت تاریخ بشریت (دولت حاج دکتر احمدی - ن) را در مسند اتهام نشانده است و می گوید: "...مردم که قدرتی برای اخلال کردن ندارند و وسیله ای برای ایجاد اخلال ندارند [منظور اخلال اقتصادی است] و اگر فسادی به وجود می آید مربوط به یک مسئول می باشد که فکر نکرده اموال دولت را از بین برده است... مسئولی* که مسئولیت به عهده می گیرد کارش آنقدر سنگین است که باید مشاور حقوقی، قانونی و اقتصادی داشته باشد و دقت کند که چه می کند و، اگر مورد تخلف شد، فساد را با او ارزیابی می کنند... در کشور ما مسئول پاک، مومن، با خدا اما بی سواد چگونه می تواند مسئولیت را به عهده بگیرد؟.. و باعث زیان به کشور می شود و چون آدم خوبی است، با او کاری ندارند و مردم می شوند مقصر اصلی".
       به نظر می رسد که آقای زنجانی می خواهد با زبان بی زبانی بگوید که یک عده آدم های پاک و مومن با خدا، اما بی سواد، مسئول این عظیم ترین اختلاس و کلاهبرداری تاریخ بشریت بوده اند؛ اما چون آدم های خوبی هستند با آنها کاری ندارند و یک نفر از آحاد بیگناه ملت را، که همانا استاد بابک خان است، دراز کرده و می خواهند حساب اش را برسند! والله اعلم بحقایق الامور...
       آقای بابک زنجانی در بخش دیگری از نامهء عبرت آموز خود می نویسد: "آقایان! ما هیچ وقت موفق نمی شویم چون مسئول مشکلات را مردم می دانیم و مسئول شدن در ایران فقط یک جایگاه است و اگر مسئول ماه ها هم نباشد، اتفاقی نمی افتد چون کاری انجام نمی دهد. مسئول در ایران یک تعریف دارد: هر جا مسئول شدی، برو به دنبال مشکلات دورهء قبل و فساد آنها را بگو، این کفایت می کند و تو بهترین مسئولی!"
       اشارهء زنجانی به «مسئول و مسئولین» احتمالاً به آنهایی است که نام شان در پرونده آمده و زنجانی می گوید پاک، مومن و با خدا ولی بی سواد هستند! (و همین بی سوادی باعث شده تا بابک، با شش کلاس سواد، سر آنها کلاه بگذارد!)
       رستم قاسمی وزیری است که نام او به همراه دو وزیر دیگر دولت حاج احمدی نژاد، و محمود بهمنی، رئیس مطیع و حرف شنوی وقت بانک مرکزی در چند بخش از کیفرخواست دادستان علیه زنجانی به میان آمده است .
       نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست که قرائت کرد گفته است: "متهم ردیف اول موفق به اخذ مصوبه ای در هفتم تیر 91 از سه وزیر احمدی نژاد (وزرای سابق نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت) می شود... و با مشارکت در عملیات متقلبانه دو میلیارد و هفتصد میلیون یورو از شرکت نفت کلاه برداری می کند!
       اما شاید گره ماجرای زنجانی، تصمیمات اتخاذ شده در یک دوره هشتاد و شش روزه توسط سرپرستان باشد؛ هشتاد و شش روزی که از بیست و شش اردیبهشت نود شروع شده و در تاریخ نوزده مرداد همان سال به پایان رسیده است. سهم دکتر محمود احمدی نژاد از آن روزها عدد هفده را نشان می دهد که ايشان شخصاً هفده روز سرپرستی وزارت نفت را در دستان با کفایت خود گرفت تا شخص پاک دست و مومن و با خدای دیگری برای سرپرستی وزارت نفت پیدا کنند که هم مومن و با خدا باشد و هم دستورات حاج دکتر معجزهء هزارهء سیوم را بی چون و چرا اجرا نماید! (= ماشین امضاء). با توجه به تأکید وکیل مدافع زنجانی بر «خرداد نود» به عنوان تاریخ ورود زنجانی به نفت، بررسی آن هفده روز (ایام سرپرستی احمدی نژاد) و در کنارش شصت و نه روز سرپرستی علی آبادی بر وزارت نفت، می توان بخشی از ابهامات این پرونده و مسئولیت های اشخاص حقیقی و حقوقی در آن را روشن کرد. با توجه به اینکه علی آبادی سابقهء حتی یک روز فعالیت در حوزهء نفت را نداشته، احتمالا تنها و تنها از اوامر رئیس پاک دست خود، یعنی حاج محمود احمدی نژادِ پاک و متدین و با ایمان و با خدا، پیروی می کرده است. حال پیدا کنید پرتقال فروش، ببخشيد، آن آدم بی سواد مورد نظر استاد بابک زنجانی را !!

بدين ترتيب، اگر همهء دنیا از بابک زنجانی به عنوان متهم نفتی و یا، به قول حاج مهندس زنگنه (وزیر نفت)، بزرگترین کلاهبردار تاریخ ایران از زمان مادها به این طرف یاد کنند بنده به شخصه از ایشان به عنوان استاد جامعه شناسی (جامعهء منحصر به فرد ایران!) یاد می کنم !و کاری به اینکه استاد فرهیخته و دانشمند، بابک زنجانی، شخصا چندین میلیارد یورو و دلار و ده ها هزار میلیارد تومان را هاپولی کرده و یا ویترین عدهء دیگری از پاک دست ترین موجودات عالم بشری بوده است ندارم، و توجه شما را به مدارج استادی و تبحر و تخصص او در مردم شناسی و مسئول شناسی و جامعه شناسی و تعریف درست او در معرفی مدیران و مسئولین جمهوری اسلامی جلب می کنم.

بازگشت به خانه