تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

29 آبان ماه 1394 ـ  20 ماه نوامبر 2015

شما، در من نفرت از خود را نخواهید یافت

نوشتء آنتوان، مردی فرانسوی که همسرش را در حملهء اسلاميست ها از دست داد

برگردان : ن. ع.

       «آنتوان»، پدری که همسرش را در حمله مسلحانه جمعه شب در پاریس، از دست داده، این نامهء سرگشاده را خطاب به تروریست ها روی فیس بوک اش منتشر کرده است.
 

       «جمعه شب، شما زندگی یک موجود استثنائی، عشق زندگی ام و مادر پسرم را ربودید، لیکن، در من، نفرت از خود را نخواهید یافت. نمی دانم شما کی هستید و نمی خواهم آن را بدانم، شما ارواح مرده ای هستید. اگر خدایی که شما در راه او کورکورانه می کشید، ما را به شکل خود آفریده باشد، با هر یک از گلوله هایی که در پیکر همسرم کاشته اید، قلب آن آفریننده را زخمی کرده اید.

       «نه، من نفرت را به شما هديه نخواهم کرد. شما آن را می خواهید، با این وجود پاسخ خشم زده به نفرت، تسلیم به همان نادانی است که از شما موجوداتی ساخته چون شما. شما می خواهید که من بترسم، که به هموطنانم به دیدهء تردید بنگرم، که آزادیم را قربانی امنیت کنم. چه بیهوده. بازی همان سان که بوده، ادامه دارد.

       «بالاخره، امروز صبح، بعد از روزها و شب ها انتظار، او را دیدم. او همان اندازه زیبا بود که موقع خروج اش در همین جمعه شب گذشته؛ همان اندازه زیبا بود که حدود دوازده سال پیش، موقعی که با تمام وجودم دل به او بستم. البته من از این مصیبت ویران شده ام و پیروزی ناچیز شما را تصدیق می کنم. اما دوره اش کوتاه خواهد بود. می دانم که او هر روز همراه ما خواهد بود و ما همدیگر را در این بهشت جان های آزاد باز خواهیم یافت؛ بهشتی که شما به آن هرگز وارد نخواهید شد

      «ما دو نفریم، پسرم و من... اما ما از تمام ارتش های دنیا قوی تریم. دیگر وقت بیشتری ندارم که به شما بدهم. باید به "ملویل" که دارد بیدار می شود برسم. هنوز هفده ماهه نشده است. او مثل هر روز باید عصرانه اش را بخورد، بعد مثل هر روز باید برویم بازی کنیم. این پسرک در تمام زندگی اش، با آزادی و خوشبختی اش، شما را خار خواهد کرد. چون، شما نفرت از خود را در او نیز نخواهید یافت».

 

بازگشت به خانه