تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

9 دی ماه 1394 ـ 30 ماه دسامبر 2015

هیچگونه تصمیمی برای کاندیدا کردن اعضاء خود اتخاذ نکرده ايم

اطلاعيهء جبههء ملی ايران

هموطنان عزیز،

برای هر حزب یا جمعیت سیاسی انتخابات مجلس فرصتی است که باید فعالانه در آن حضور یافته و کوشش نماید که نمایندگانی از گروه خود را به مجلس بفرستد تا با استفاده از تریبون مجلس و با تبیین اهداف خود در آن نهاد زمینه پیشبرد افکار خود را در جامعه فراهم نماید. جبهه ملی ایران در این روند از پیشینه ویژه ای برخوردار میباشد. زیرا جمعیتی است که خود مولود انتخابات است که در جریان انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی توسط دکتر محمد مصدق بنیانگذاری شده و سپس از درون همان مجلس با مطرح کردن مسئله ملی شدن نفت، توانسته است با پشتیبانی ملت ایران قانون ملی شدن نفت را به تصویب برساند و با به تصویب رسانیدن آن قانون توفیق یابد که تغییرات شگرفی را در زندگی سیاسی واقتصادی واجتماعی این ملت پدید آورد.

اما برای حضور در انتخابات باید حد اقلی ازشرایط لازم برای انجام انتخاباتی عادلانه و سالم مانند آزادی فعالیت احزاب، آزادی مطبوعات، آزادی اجتماعات، آزادی کاندیدا شدن و آزادی بیان عقاید و برنامه ها برای کاندیداها وجود داشته باشد. در حالیکه در ایران امروز هیچیک از این شرایط محقق نیست. به عنوان نمونه جبهه ملی ایران نه تنها از داشتن محل و مرکز تشکیلات و انتشار روزنامه و امکان دعوت از مردم برای برگزاری گردهمایی محروم است که حتی در هفته گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تشکیل یک جلسه محدود درون گروهی این سازمان هم که قرار بود در منزل یکی از اعضاء تشکیل شود ممانعت به عمل آوردند. مضافا بر همه این تنگناها اگر فردی برای ثبت نام جهت کاندیدا شدن مراجعه نماید، ناگزیر است با پر کردن فرم ثبت نام، آنچه را حاکمیت جمهوری اسلامی می اندیشد بپذیرد و تایید نماید و نسبت به قبول کردن باورهای حاکمیت متعهد شود.

و تازه پس از تقبل این تعهدات، این شورای نگهبان خواهد بود که کاندیداها را مورد ممیزی قرار میدهد و حواریون حکومت را می پذیرد و هر آنکس را که غیر خودی و دگراندیش دانست، رد صلاحیت نموده و به صحنه انتخابات راه نمی دهد. و مسلما اعضای جبهه ملی جزو غیر خودی هائی هستند که صلاحیت آنها هرگز توسط شورای نگهبان تایید نخواهد شد. در چنین شرایطی چه جائی برای ثبت نام و کاندیداتوری اعضای جبهه ملی باقی میماند؟

بر اساس همین ملاحظات جبهه ملی ایران هیچگونه تصمیمی برای کاندیدا کردن اعضای خود اتخاذ نکرده است. و اگر دو سه نفری چنین کاری را انجام داده باشند، حرکتی فردی و بدون کسب اجماع تشکیلاتی انجام داده اند که هیچ ربطی به جبهه ملی ندارد.

تهران – جبهه ملی ایران

هفتم دیماه 1394

http://melliun.org/iran/79646

بازگشت به خانه