تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

12 بهمن ماه 1394 ـ 1 ماه فوريه 2016

«صندوق دموکراتيک آلترناتيو» يا «صندوق همبستگی»

دو تاکتیک همبستگی ، اتحاد و گسترش با روش شبکه ای

به روايت منصور اصانلو

توضيح پيگاه جنبش سکولار دموکراسی ايران: آنچه می خوانيد مجموع دو مقاله از آقای منصور اصانلو است که در سايت جديدالتأسيس «صندوق انتخابات آزاد و دموکراتيک مردم» ايران منتشر شده و خطوط اساسنامه ای کاری را نشان می دهد که ايشان و ياران شان (بخصوص در ايران) در راستای ايجاد نوعی آلترناتيو در برابر حکومت اسلامی مسلط بر ايران در پيش رو دارند. از آنجا که اين دو مقاله با فارسی شکسته و بصورتی درهم منتشر شده، دو متن در هم ادغام و ويراستاری شده اند تا اهداف و برنامه های مندرج در آن به وضوح قابل فهم باشد. در اين زمينه نهايت وفاداری به انديشهء نويسنده در نظر بوده است اما اگر کار ما موجب ايجاد سوء تفاهمی شده باشد از آقای اصانلو و ياران شان تقاضا داريم تا به تصحيح کوشش ما اقدام کنند. هدف ما گزارش بی شائبهء اتفاقات حيرت انگيزی است که در جمع اپوزيسيون می گذرد.

****

       یاران محترمی که هنوز سویه ها و امکانات مبارزهء براندازانهء دموکراتیک مدرن را نمی شناسید، درود بر شما! چون ما تازه این روش را به کار گرفته ایم هم حکومتیان و هم مخالفان سنتی تحلیل های غلط غلوطی از ماجرا دارند. این بهترین فرصت را به ما نیروهای جوان و نوتکنولوژیک و انتروپرونور می دهد که بهترین چالش ها را به میان بکشیم و حکومت را دچار سر در گمی بیشتری کنیم. آنچه در زير می آيد نظریات من است که از اول بحث ها با شما عزیزان مطرح کرده ام:        

       - چیزی که تمام حکومتیان را به سکته می اندازد آن است که مجبور شوند در مقابل رقیبی واقعی تن به وزن کشی بدهند؛ رقیبی که هوشیار است و از کف جامعه بر آمده است و درگیر مسایل تفرقه انگیز حزبی و سیاسی و ایدئولوژیک نمی شود؛ و اجاره نمی دهد تفرقه افکنی ـ که نتایجش به سود دیکتاتوری حکومت ولایت فقیه جمهوری اسلامی است ـ در بین کوشندگان رشد کند، و روش اش داشتن روی گشوده و باز برای همه مخالفان حکومت است. پس:

       - به جهت امید آفرینی در بین مردم ميهن،

       - برای اينکه حکومت را زیر فشار کلی قرار دهيم،

- برای اينکه نشان دهيم که برای اولین بار چند هزار و یا چند ده هزار و یا چند صد هزار ایرانی در صندوقی مشترک به نام «صندوق دموکراتیک آلترناتیو» يا «صندوق همبستگی»، و با عقاید متفاوت اما مخالف با نظام ولایت، فقیه ثبت نام کرده اند و در حال تلاش برای افزایش عدد خود به طریق دموکراتیک و قابل شمارش هستند و این مخالفان هر روز بیشتر می شوند و به نوبهء خود در فرایند طولانی تر آلترناتو دموکراتیک، رفراندوم از دل این صندوق در سطح ملی و جهانی پدید می آید.

       - هدف ما ایجاد يک ظرف بزرگ همبستگی است تا، بعد از آن همه گفتگو و بحث، اکنون برای افزایش تعداد افراد در در اين صندوق بکوشيم. به عبارت ديگر، هدف مان جلب همهء مخالفان کل حکومت، مخالفان نظارت استصوابی، رد صلاحیت شدگان و هوادارن این افراد را به صندوق و ارائهء عدد قابل شمارش و دقیق همهء ناراضیان را برای ارائه به خود مردم میهن و سپس به نهادهای حقوق بشری جهانی و رسمی و مردمی و دولت های بزرگ و اتحادیه های جهانی حکومتی، تا بیهوده بر روی اسب مرده سرمایه گذاری نکنند.

       - در اين راه دو تاکتيک همبستگی، اتحاد و گسترش را به شرح زير در نظر داريم: تا زمان هشتم اسفند ماه دوستانی از داخل ثبت نام می کنند و تلاش می کنیم که تعداد 500 نفر شان را به صندوق اضافه کنیم. و از 8 اسفند به بعد جلب همه یارانی که می توانند عنوان نمایندگی مردم ایران را داشته باشند و از سوی تعدادی دیگر از عزیزان و یا از سوی «جنبش همبستگی» کاندیدا می شوند.

       - افراد مطلوب عبارتند از کسانی مثل زندانیان سیاسی و بیگناه و فعالان راه آزادی و دموکراسی و آزادی خواهی در داخل و خارج از کشور.

       - داوطلبان بايد دو شرط اساسی در پروندهء زندگی شان موجود می باشد: یکی اینکه به جان مردم ایران تجاوز نکرده و دست هایشان به کشتار وشکنجه مردم ایران آلوده نباشد و اوامر این تجاوزات و کشتار ها و سازماندهی آنها را بر عهده نداشته باشند. دوم آنکه دست هایشان به سرمایه های مردم ایران و ثروت های ملی و غارت ار منابع در آمدها عمومی مردم ایران آلوده نباشد.

       - اشخاصی که نمی توانند در اين فعاليت شرکت کنند عبارتند ار امثال اعضاء بیت رهبری و برخی از سران سپاه و دلالان دزد قرار دادهای نفتی وگازی و صاحبان اسکله های غیر قانونی ورود کالا و امثالهم؛ از جمله خانواده رفسنجانی و دور و بری هایشان که از هر دو جناح نقش جدی در دزدی و غارت و ویرانی اقتصاد و محیط زیست کشور داشته اند. نمونه های غارتگری چون مرتضوی، دزد صندوق تأمین اجتماعی کارگران، و رفقای درجه اول اش در این پلیدی ها، و امثال بابک زنجانی ها و شهرام جزایری ها و اربابان شان در هر دو جناح حکومتی و صد ها نام مشخص که حساب شان از بسیاری از عوامل درجه سه و چهار و مجریان ترسو و بی کار ونان به نرخ روز خور و منفعت طلب جداست.

       - اسامی به تفکیک استانی و شهرستانی را به صورت جدی نداریم چرا که تشکیل اینترنتی همین صندوق ها هم التزام به تهیه منابع مالی و نیروهای فنی بیشتر و دستمزد های آنان دارد. همین که هموطن عزیزی از شهرستانی به این شجاعت برسد و خودش را کاندیدا کند و تلاش کند همراه خودش گروهی را به عنوان رای دهندگان به خودش وارد صندوق بکند بزرگترین کمک را برای افزایش عددی افراد پیوسته به صندوق انجام داده است.

       - هر چیز محدود کننده که به بحث سیاسی بیانجامد و از پیوستن افراد ناراضی به «صندوق دموکراتیک» جلوگیری کند بر عکس سیاست باز و گستردهء ماست. اینجا تقریباً یک مرکز اقدام مشترک است و همین مسیر را باید ادامه دهیم، تا به جای تبلیغ و جمع آوری اسامی افراد بیشتر، دوباره درگیر بحث های تکراری نشویم و نیروی محدود ما هرز نرود.

       - به این کار ما بیشتر یک کار تشکیلاتی می گویند؛ يعنی آن چیزی که جنبش ما به آن الان نیاز دارد.

       - امکانات گسترده ای که صندوق دموکراتیک به عنوان «آلتر ناتیو نئو مدرن» به ما ستم دیده گان دادخواه می دهد بسيار است.

       - این یک راهکار واقعی و حداقلی آلترناتیو سازی قابل شمارش و با حساب و کتاب است و با وسواس فوق العاده ای اجرا می شود و مطمئناً نظام ولایت فقیه را به چالش کشیده است که این همه نظر موافق و مخالف را برانگیخته است.

       - راهکاری است که با شرایط امروز و وسایل امروز قابل انجام شدن می باشد. همچنانکه انجام شده و گروهی از فعالان واقعی و عملگرا را توانسته همراه خود کند. از این پس یاران تحریمی و ضد حکومتی و رد صلاحیت شده و مخالف و هرکس که به هر دلیلی حکومت ولایت فقیه را قبول ندارد، می توانند با ثبت نام خود  در صندوق انتخابات دموکراتیک، در مقابل صندوق حکومت ولایت فقیه، برای اولین بار کمک کنند تا تعداد و عدد وجودی مان را در ظرفی، زیر نظر گوگل و نهادهای رسمی حقوق بشری متمرکز کنیم. کم کم که بیشتر شدیم و گزارش های صندوق به دفتر احمد شهید ارسال شد و به نهاد های بین المللی ارائه گردید:

       اول از همه، خود ما مخالفان می فهمیم که چه تعداد هستیم که پای کار می آییم و از این دانستن نیرو می گیریم و به نسبت نیرویی که داریم شعار و خواسته و پروژه طرح می کنیم و دچار رویابافی نخواهیم شد. تعداد خودمان را به کم هزینه ترین شکلی به رخ حکومت می کشیم. هم میهنان را از وجود چنین مرکز و تعدادی با خبر می کنیم.

       دوم به جای حرف زدن یک کار اجرایی پیدا می کنیم که هرچه بیشتر هم میهنان را در داخل و خارج به صندوق دعوت کنیم تا ثبت نام کنند.

       سوم وقتی این کمیت از حد معینی عبور کند صاحب کیفیتی نوین خواهد شد که با استفاده از امکانات اینترنتی و استفاده از گروه های تلگرامی، سازماندهی می کنیم و یکدیگر را آموزش می دهیم و با مشورت و آموزش و طرح نظرات متعدد و همفکری، تبدیل به یک نیروی عینی میدانی خواهیم شد و چون به روش شبکه ای عمل می کنیم کمترین ضربه را خواهیم خورد و بیشترین نیروی مخالفان را با تکیه بر وحدت عمل، با داشتن اختلاف نظر، می توانیم متشکل و قابل اندازه گیری کنیم. از آن پس به یک قدرت اجتماعی تاثیر گذار تبدیل فرا می روییم؛ قدرتی که از کف جامعه و به مدد خود ما ستم دیدگانِ دادخواه پدید آمده است.

برای کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به اين آدرس مراجعه کنيد:

http://www.rayazad.com/

بازگشت به خانه