تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

12 بهمن ماه 1394 ـ  3 ماه فوريه 2015

تأثیر ويروس «زیکا» در ادارهء امور ممالک جهان سوم!

       این روزها اخبار زیادی در مورد شیوع ویروس زیکا (Zika Virus) در کشورهای مختلف جهان منتشر می شود و بیخود و بی جهت مردم را از ابتلا به "زیکا" می ترسانند.

       "زیکا" که اخیراً در برزیل و چند کشور آمریکای مرکزی و جنوبی دیده شده، و حتی مواردی از ابتلا به آن در سایر مناطق جهان نيز يافت گرديده، از یک نوع پشه به انسان منتقل می گردد و زنان باردار و حامله در صورت ابتلا به زیکا، فرزندانی با سر کوچک به دنیا می آورند که به علت کوچکی حجم سر، مغزشان هم کوچک و در حد و اندازه یک گربه و یا یک قناری است.

       اگرچه ویروس زیکا در سایر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته و در کشورهای آلوده به این ویروس از زنان خواسته شده تا اطلاع ثانوی بچه دار نشوند و نوزادان کوچک مغز به دنیا نیاورند، اما بنظر می رسد که در بعضی کشورهای جهان (که از افشای نام آنها معذورم!) ویروس زیکا سابقهء طولانی دارد و اگر با دقت به سر و کله رهبران و مسئولان و مدیران این کشورها نگاه کنید متوجه خواهید شد که مادرزادی زیکا داشته و با سری کوچک و مغز مختصری متولد شده اند و تمام آبا و اجدادشان مبتلا به زیکا بوده و صرف نظر از شکم گنده و هیکل بی خاصیت و گردن کلفت عموماً سری کوچک به اندازهء سر گربه و مغز اندکی باندازهء مغز قناری دارند.

       و اما ویروس زیکا، بر عکس آنچه دانشمندان می گویند و مردم را می ترسانند نه تنها اثر منفی در زندگی انسان ندارد، بلکه عامل موفقیت و پیشرفت مادی و رسیدن به قدرت سیاسی و مکنت مالی است و اینطور که ما دیده و می بینیم افراد کوچک سر و کوچک مغز و حتی فاقد مغز به مدارج عالیه سیاسی و حکومتی و اقتصادی رسیده و زمام امور ادارهء ملت ها را به عهده گرفته اند و افراد سالم از نظر مغزی و قوی فکر و دانا و آگاه که با سر طبیعی و مغز طبیعی و بی عیب و از راه طبیعی متولد شده اند در تسلط و قیمومیت این قشر زیکایی قرار دارند.

 

گذراندن خدمت وظیفه سربازی در سازمان ملل متحد!

       اخيراً حاج آقا دکتر علی اکبر خان هم ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تش خیس مصلحت مسئولین نظام، و وزیر امورخارجه اسبق، و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، و نویسنده کتاب های تاریخی، و دارای چند شغل و مسئولیت خطیر دیگر، ضمن تعریف و تمجید از حاج آقا دکتر محمد جواد خان ظریف (ضورت اسلامی "ضخیم") به خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) گفته است: "...زمانی که بنده به عنوان وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به آمریکا سفر کرده بودم، ظریف در آمریکا دانشجو بود و به عنوان یکی از اعضای برجسته انجمن اسلامی و دانشجوی مقیم آمریکا با بنده ملاقات کرد... در ابتدا ظریف کارمند محلی دفتر نمایندگی ایران در آمریکا شد اما پس از اخذ دکترا به وی کمک کردم تا دورهء نظام وظیفه خود را در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بگذراند
       با این توضیحات حاجی دکتر هم ولایتی معلوم می شود در حکومت اسلامی قانون از اول برای همه یکسان اجرا می شده و همه باید مطابق قانون به خدمت سربازی می رفتند و به قول معروف جای در رو نداشته است. حالا یکی که با حاجی هم ولایتی و امثال ایشان آشنا بوده مدت دوسال سربازی را در منطقهء محروم و صعب العبور سازمان ملل در نیویورک گذرانده و دیگران که با دکتر هم ولایتی آشنایی و رفاقت نداشته اند در نقاط خوش آب و هوای همجوار با مرز افغانستان و پاکستان. و البته بسیاری هم دوران دو سالهء سربازی را در بیت والد محترم و در منزل گذرانده و پایان خدمت گرفته اند.

 

پیشرفت جمهوری اسلامی در هزاره سیوم !

       در فرهنگ سیاسی ایران رسم بر این است که تا شخصی در قدرت قرار دارد همه مجیز او را می گویند و پشت مرکب وی مثل دوران جاهلیت می دوند، ولی به محض آنکه طرف کنار رفت شروع به انتقاد و فحاشی نسبت به وی می کنند.

       بعنوان نمونه، ديده ايم که پس از پایان دوران زمامداری معجزهء هزارهء سیوم (حاج محمود دکتر) و انتصاب حاج دکتر روحانی (فریدون سابق) به ریاست جمهوری اسلامی، لگد زدن به مرده شروع شد و بازار انتقادات از احمدی نژاد گرم، و مسابقه ای برای فحش دادن به آن مرحوم شکل گرفت.

       اما در اين ميان، برای اولین بار، یک مسئول بلند پایهء حکومت اسلامی از پیشرفت های خارق العاده کشور در دولت های نهم و دهم (متعلق به معجزهء هزارهء سیوم) آمار جالبی ارائه کرد که نشان می دهد اگرچه در دوران محمود آرادانی هشتصد میلیارد دلار گم و گور شد و مملکت بر اثر خریت عده ای نادان بیسواد کناس تحت تحریم های غیر انسانی قرار گرفت و بلاهای زیادی سرمان آمد اما پیشرفت چشمگیری هم داشته ایم.

       هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر وابسته به دبیرخانهء مجمع تش خیس مصلحت مسئولین نظام می گوید: «زمانی که دکتر محمود احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت تعداد مبتلایان به مواد مخدر صنعتی زیر هفت هزار نفر بود، در حالیکه مطابق آمارهای رسمی زمانی که او دولت را به حجت الاسلام روحانی (فریدون) تحویل داد آمار مبتلایان به مواد مخدر صنعتی به دویست و سی هزار نفر، و در آمارهای غیر رسمی به چهارصد و پنجاه هزار نفر رسیده بود».

       وی همچنین گفته است: «طی دوران هشت سالهء دولت احمدی نژاد به اندازه هشت سال دفاع مقدس (جنگ ایران و عراق) از طریق مواد مخدر جوانان این کشور نابود شده و از بین رفتند».
       آدم که بی خود معجزهء هزارهء سوم نمی شود.

 

حقوق ماهانهء هشتاد میلیون تومانی!

       چند روز پیش نمایندهء بجنورد در مجلس اسلامی خبر جالبی را به اطلاع امت هميشه زیر خط فقر رساند و گفت: «معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماهانه علاوه بر مزایا و سایر امتیازات هشتاد میلیون تومان ناقابل هم حقوق می گیرد». (هميجا حساب بفرمائيد که وقتی معاون وزیر هشتاد میلیون تومان در ماه می گیرد، خود وزیر ماهی چقدر دریافت می کند).

       با توجه به پرداخت حقوق های هشتاد میلیون تومانی به معاون وزیر بهداشت و با توجه به اینکه وزارتخانه چندین معاون و ده ها مدیرکل و انواع و اقسام رئیس و رؤسا در قد و اندازه های مختلف دارد، با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود که اگر کل بودجهء وزارت بهداشت را هم به عنوان حقوق و مزایا به حلقوم وزیر و معاونان وزیر و سایر اطرافیان وزیر بریزند باز هم وزارتخانه در پرداخت حقوق این عزیزان کم می آورد و با کسری بودجه مواجه می گردد، و به همین خاطر است که مملکت با کمبود بیمارستان و تجهیزات مدرن بیمارستانی و تخت و پرستار و کادر درمانی مواجه بوده و فرياد امت همیشه بیمار و گرفتار از وضعیت ناهنجار بهداشت و درمان نيز همچنان بلند است.

       حالا حساب کنید چند تا وزارتخانه در این مملکت هست و چند تا وزیر و معاون وزیر و مشاور و مدیرکل داریم که باید به هر کدام آنها ماهی هشتاد میلیون به بالا پرداخت شود. از همین جا و با یک حساب سر انگشتی معلوم می شود که چرا دولت ها در جمهوری اسلامی همیشه با کسری بودجه روبرو هستند، زیرا هرچه از محل فروش نفت درآمد دارند باید صرف پرداخت حقوق وزرا و معاونان و مشاوران و عوامل و اذناب آنها گردد، تا این بندگان خدا با دریافت این حقوق (به اضافه چهل و پنج هزار تومان یارانه) زندگی درویشی و مختصر خود را با قناعت و صرفه جویی بگذرانند و در راه خدا به مردم خدمت کنند.

       شایان ذکر است، همانطور که معاونان وزیر در جمهوری اسلامی ماهیانه هشتاد میلیون تومان حقوق می گیرند، کارگران هم در این مملکت ماهی هشتصد هزار تومان دریافت می کنند و بیماران هم، هنگام مراجعه به بیمارستان ها، حتی اگر در شرایط اورژانس و مرگ باشند تا پیشاپیش هشتاد میلیون تومان به صندوق بیمارستان ندهند پذیرفته و پذيرائی (!) نخواهند شد. و به خاطر این قبیل برخوردها اموات هشتاد پشت مسئولین را در قبر می لرزانند و...

       البته درک حقوق ماهی هشتاد میلیون تومانی برای قاطبهء امت همیشه در صحنه که در عمرشان هرگز سه چهار میلیون تومان پول را یکجا ندیده اند قابل فهم نیست و برای اینگونه از عزیزان یارانه چهل و پنج هزار تومانی را بهتر و عميق تر درک می کنند.

 

خط هوایی شوش - شابدولعظیم!

       تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، خطوط هوایی بین المللی ایران معروف به هما (ایران - ایر) معظم ترین شرکت هوایی در منطقهء خاورمیانه و قاره آسیا و در ردیف دو سه شرکت هوایی طراز اول جهان بود و از تهران به سراسر جهان پرواز مستقیم داشت. همچنین در آن دوران طاغوتی، بجز اتحاد شوروی و جمهوری خلق چین و چند کشور اروپای شرقی نظیر آلبانی، ایرانیان بدون نیاز به ویزا با ایران ایر به سراسر جهان، حتی ایالات متحده آمریکا مسافرت می کردند. مدرن ترین و به روز ترین هواپیماها، به محض ورود به بازار، اول توسط ایران - ایر (هما) خریداری می شدند. پذیرایی و مهمانداری در خطوط هوایی ایران به گونه ای بود که حتی بیشتر مسافران خارجی هم در خطوط بین المللی از ایران - ایر استفاده می کردند. امروزه اما این جایگاه در اختیار شبه کشورهای مینیاتوریِ حاشیهء جنوبی خلیج فارس، نظیر قطر و امارات، قرار دارد. در مقابل:

       - خطوط هوایی حکومت اسلامی از هواپیماهایی با عمر چهل سال به بالا و اسقاطی استفاده می کنند که در افواه عمومی به هواپیماهای یکبار مصرف شهرت دارند.

       - متوسط سن ناوگان هواپیماهای کشورهای رقیب در منطقه ده سال است.

       - متوسط سوخت مصرفی هر مسافر در جهان بیست و دو لیتر و متوسط سوخت ناوگان مستعمل داخلی (به دلیل فرسودگی مفرط) سی و هشت لیتر است.

       - قیمت دو فروند هواپیمای پهن پیکر A - 380 شرکت هواپیمایی امارات برابر است با کل ارزش هواپیماهای ناوگان هوایی حکومت اسلامی؛ و این در حالی است که شرکت هواپیمایی امارات حداقل سی سال بعد از ایران - ایر فعالیت خود را شروع کرده است

       - خطوط هوایی امارات در حال حاضر پنجاه فروند هواپیمای A - 380 دارد و قرارداد خرید چهل هواپیمای دیگر از این نوع را منعقد کرده است.

       - جمع مسافر حمل شده توسط سه شرکت امارات، سعودی ایرلاینز و قطر ایرلاینز در سال 2013 حدود هشتاد و هشت میلیون نفر بوده، در حالی که این تعداد در بزرگترین خط هوایی جمهوری اسلامی، یعنی ایران - ایر فقط چهار و نیم میلیون نفر است.

       جالب اینجاست که کل جمعیت سه کشور یاد شده به سختی به یک چهارم جمعیت ایران می رسد و کل جمعیت جانبی این کشورها هم از یک دهم جمعیت کشورهای جانبی ایران کمتر است.
       - کل بار حمل شده توسط دو شرکت هواپیمایی امارات ایرلاینز و ترکیش ایرلاینز حدود پنج میلیون تن در سال است که در مقایسه با هواپیمایی جمهوری اسلامی چیزی حدود سیصد برابر می باشد.
       - از حدود دویست و پنجاه فروند هواپیمای موجود در خطوط هوایی جمهوری اسلامی یکصد فروند به دلیل فرسودگی و قدمت زیاد زمینگیر و تبديل به آهن قراضه شده است. و بقیه نیز کم کم قابلیت پرواز به فرودگاه های کشورهای دارای استانداردهای بالای هوایی را از دست می دهند.

       - ظرفیت فرودگاه دوبی در حال حاضر شصت و شش میلیون مسافر است و قرار است این فرودگاه بزودی با انجام برنامه های توسعه ای ظرفیت خود را به نود میلیون مسافر برساند. علاوه بر آن امارات متحده عربی سرگرم اتمام عملیات ساختمانی فرودگاه جدیدی به نام فرودگاه بین المللی آل مکتوم است که سالی یکصد و شصت میلیون مسافر را پذیرا خواهد بود، اما ظرفیت فرودگاه بین المللی تهران ( ام القرای جهان اسلام ) فقط شش میلیون نفر است، و آنهم با مشکلات عدیده حاکم بر این فرودگاه که برای همه مسافران ورودی به فرودگاه فقط یک گیت وجود دارد و مسافران برای یک پرواز چهل و پنج دقیقه ای از تهران به باکو و یا ایروان و یا تفلیس باید چهار پنج ساعت در فرودگاه روی پا بایستند و واریس بگیرند.

       - حالیه، پس از برچیدن پیروزمندانهء برنامهء هسته ای حکومت اسلامی، صحبت از خرید یکصد و بیست فروند هواپیمای ایر باس از فرانسه است. در حالی که جای مانور و پارک برای حتی چند فروند این هواپیماها هم وجود ندارد و در بسیاری موارد وقتی هواپیمایی وارد آسمان تهران می شود و قصد فرود دارد برج مراقبت اعلام می کند چون جای پارک موجود نیست چند دور در آسمان تهران بزنید تا جای پارک خالی شود.

       - همچنين خالی از لطف نيست که بدانيم، قبل از آوردن این هواپیماها باید فکری برای محل فرود آنها کرد، مگر آنکه از نوع هواپیماهایی باشند که قبلا از مصر خریدیم. قضيه چيست؟ عر ض شود که:

       قبل از پیروزی شکوهمند اسلام در ایران، رژیم شاه سرمایه گذاری های کلانی در مصر انجام داده بود و بعد از انقلاب، رژیم جدید چند کارشناس خبره و دلسوز خود را برای باز پس گیری دارایی های ایران به مصر فرستاد و پس از مذاکرات کارشناسی مصری ها قبول کردند چند فروند هواپیمای مسافربری به جمهوری اسلامی بدهند و حساب ها را صاف کنند. بعد از انجام معامله و رد و بدل شدن اسناد، کارشناسان حاذق جمهوری اسلامی متوجه شدند که هواپیماها زمینگیر هستند و قادر به پرواز نمی باشند. لذا در مورد معاملهء اخير هم به ظر می رسد که اگر برادران فرانسوی نيز همین کار را با حکومت اسلامی بکنند مشکلی نخواهد بود و حتی می توان از هواپیماهای دست دوم و سومی که می خواهند به حکومت شکوهمند اسلامی حقنه کنند برای مسافرکشی زمینی بین شوش - مسگر آباد و یا شوش - شابدوالعظیم استفاده بهینه کرد.

بازگشت به خانه