تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

12 بهمن ماه 1394 ـ  3 ماه فوريه 2015

آنچه در حواشی انتخابات گذشت!

1. کشف يک سوپر وزير

       در چند روزی که برای تبلیغات انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار داده شده بود کاندیداها با یک چرخش صد و هشتاد درجه ای، یک مرتبه از مداح دولتی ها به منتقدان آنها تبدیل شدند و کوشیدند با مخالفت خوانی و گرفتن موضع انتقادی و بعضاً تند و افشاگرانه و رو کردن دست چپاولگران دولتی و رانت خواران و مفسدین اقتصادی خود را طرفدار مردم (ببخشيد: امت !) نشان داده و رای مردم را کسب و وارد مجلس شوند. این وضعیت یک جنبه مثبتی دارد و آن هم ریختن پته عده ای از آقایان به دست عده دیگری از جنس خودشان است! چنانکه از قديم گفته اند:

پلنگ بیشه مازندران را

نگیرد جز سگ مازندرانی!

       حاجی الیاس نادران (الیاس از اسامی محبوب یهودی ها است که مسلمانان دو آتشه روی خود می گذارند!) که چند دوره نمایندهء مجلس بوده و در سمت نمایندگی به امت همیشه در صحنه خدماتی کرده که اگر گويم زبان سوزد / وگر پنهان کنم تا مغز استخوان سوزد، و جزو نامزدهای این دورهء مجلس عشق و حال حکومت اسلامی است، در یک نشست خبری در انجمن روزنامه نگاران مسلمان تتمه آبروی عده ای را بر باد داد و از جمله گفت:

       * باید دید فساد کرسنت به کجا می خورد که رفسنجانی هر دفعه از بررسی آن عصبانی می شود!..

       * مجلس در دو سال پیش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کرد...

       * بعد دو سال دولت یازدهم آئین نامه های اجرایی آن را عملیاتی نمی کند چون باید بروند دنبال افرادی که بیست میلیارد دلار قاچاق وارد کشور کرده اند...

       * در پروندهء کرسنت دلال نفتی بر خلاف منافع کشور در صدد یاری رساندن به طرف عربی (امارات متحده) پیوست شش را به قرارداد اضافه کرده است... در این پیوست در صورت بروز اختلاف، محاکم ایرانی نمی توانند موضوع را بررسی کنند. باید مشخص شود هزینهء این دلالی به جیب چه کسی رفته است و چرا در زمان خود این افراد محاکمه نشده اند؟..

       * وزیری که ماهیانه یک میلیارد تومان دریافتی دارد نمی تواند بیکاری جوانان را درک کند

       *... وقتی بیست و پنج میلیون تومان برای خرید خودرو از جیب مردم و از طریق شبکهء بانکی داده می شود تا خودروسازی رشد کند، این یعنی اینکه خودرو سازانی رشد کنند که این آقایان در آن سهام دارند و در انتخابات به آنها کمک خواهند کرد.

       *... دولت قیمت خوراک پتروشیمی را چهل درصد کاهش داد. این در حالی است که سود واحدهای پتروشیمی گاهی به بیش از چهارصد درصد هم می رسد.

حاجی الیاس در خاتمه با اشاره به ثروت حاجی نعمت زده و خورده و برده ( وزیر صنعت و معدن و تجارت ) و تعلق بیشتر واحدهای پتروشیمی کشور به این وزیر دست پاک و زحمتکش اظهار داشت : " وزیری که هزار میلیارد تومان ثروت دارد چرا از توسعه صنایع پپائین دستی پتروشیمی عاجز است ؟
چون حاشیه سود در این بخش کمتر است و دیگر از رانت های دولتی خبری نیست ! "

       گیریم حرف های حاجی الیاس درست است و مو لای درز اظهارات ایشان نمی رود اما سوال ما این است که حاجی تو که چند دوره در مجلس بودی و تریبون در اختیارت بود چرا این غارتگری ها را در زمان خودش افشا نکردی و پته آقایان را روی آب نریختی ؟!

 

2. افزایش جمعیت روستائیان تهرانی

       حاجی حجت الاسلام رسول منتجب نیا پیشنماز یکی از مساجد غرب تهران و قائم مقام حزب اعتماد ملی (حزب حاج آقا کروبی در حصر و حصار) گفته است:

       * تندروها در جلسات سری تصمیم گرفته اند بالغ بر یک میلیون نفر را از روستاها و دهات به تهران بیاورند تا دهاتی ها در تهران رای بدهند و آمار آن ها بالا برود ! "

       حال، با توجه به اینکه هر کس پایش به تهران رسیده در همین جا ماندگار شده و کار در گاوداری و دامداری و جالیز و مزرعه و چاهکنی و جمع آوری فضولات گاو و گوسفند ها را رها کرده و در سمت های سیاسی و مدیریتی برای خود جایگاهی دست و پا کرده است، پیش بینی می شود این یک میلیون روستایی مدعو هم پس از خوردن چلوکباب و ساندیس و انداختن رای خود به صندوق و زدن مشت و جفتک به دهان و آلت رجولیت استکبار جهانی در همین تهران ماندگار شده و در نتیجه یک میلیون نفر به جمعیت تهران اضافه گردد. به همین خاطر مسئولین محترم (که خودشان هم قبلا همینطور پایشان به تهران باز شده است) باید از همین حالا به فکر ایجاد شغل برای این روستائیان باشند و علی الحساب تعداد مشاوران و معاونان وزارتخانه ها و دوایر دولتی را اضافه کرده و عده ای از این عزیزان روستایی را در سمت های معاونت و مشاورت به کار بگیرند تا این عزیزان پس از یکی دوسال کسب مهارت های مدیریتی راه و چاه پورسانت گرفتن از کرسنت و استات اویل و ایرباس و پژو و رنوی فرانسه را یاد گرفته و خودکفا شوند.

       همچنین عده ای از این عزیزان روستایی را می توان پس از شستن دست و رو و پوشاندن لباس مناسب به عنوان سفیر تام الاختیار و شارژدافر سفارت و کنسول به سفارتخانه های اسلامی در خارج فرستاد تا روابط سیاسی حکومت اسلامی با کشورهای خارجی را سرو سامان بدهند.
       در عين حال، از آنجا که برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی بسیار میمون و مبارک و اقدامی حسنه و خداپسندانه است، و در ایام انتخابات مردم «محترم و عزیز» خطاب می شوند و توسط کاندیداهای ورود به مجلس به آنها چک پول و شام و ناهار داده می شود و امت همیشه گرسنه در این ایام شام و ناهار سیری می خورند، پیشننهاد می شود دولت حاج حسن آقا کلیدی به خاطر سیر کردن شکم مردم بجای چهار سال یکبار هفته ای یکبار انتخابات مجلس برگزار کند و تعداد کرسی های مجلس را هم بجای دویست و نود نماینده به دویست سیصد هزار نماینده افزایش دهد تا شام و ناهار بیشتری به مردم داده شود.

 

3. نگاهی به تبلیغات انتخاباتی

       در بعضی کشورها (که از بردن نامشان معذورم!) افراد حقه باز و حیله گر برای رسیدن به قدرت و سواری گرفتن از مردم وعده های دروغ انتخاباتی و به اصطلاح بچه گول زن میدهند تا مردم بی سواد و نا آگاه و ابله را پشت سر خود جمع کنند و آنها را نردبان ترقی خود قرار دهند. فی المثل می گویند اگر ما به قدرت برسیم نان و آب شما را مجانی می کنیم و روزی سه وعده غذای گرم مجانی به خوردتان می دهیم؛ یا کلاه بردار دیگری برای جمع آوری رای مردم به آنها وعدهء تقسیم منصفانه ثروت ملی را می دهد و می گوید اگر به قدرت برسم پول نفت را در منزل شما می آورم و دیگر کسی احتیاج به بیرون رفتن از خانه و کار کردن را ندارد چون ماهیانه سهم همه مردم از درآمد کشور را به حساب بانکی اشان می ریزم. خلاصه بازار دروغگویی و عوامفریبی در آستانهء انتخابات گرم می شود و مردم نردبان ترقی مشتی بیکاره برای رسیدن به سمت های نان و آبدار می شوند، ولی بعد از رسیدن کلاهبرداران سیاسی به قدرت معلوم می شود همه وعده ها پوچ و تو خالی و برای سواری گرفتن از مردم بوده است.

       خوشبختانه در مملکت ما از این خبرها نیست و کاندیداها اعم از کاندیداهای مجلس یا ریاست جمهوری چون جملگی مسلمان و خدا ترس هستند و در دین مبین اسلام دروغ مذموم و گناه شمرده می شود (بجز در مواقع لزوم جهت تقیه کردن و یا خدعه کردن شرعی) و هدف کاندیداها از ورود به مجلس یا رسیدن به پست ریاست جمهوری فقط و فقط خدمت به امت همیشه در حال فریب خوردن است و برای خود و فرزندان شان کیسه ای ندوخته اند، نیازی هم به وعده و وعید دادن دروغ ندارند و حرفی هم نمی زنند که نتوانند انجام دهند. به همین خاطر مشاهده می شود تمام حرف های آقایان از بدو انقلاب تاکنون راست و درست در آمده است:

       * آب و نان و برق و اتوبوس و سایر احتیاجات مردم مجانی شده است،

       * هر بیخانمانی صاحب چند خانه شده که یکی را نشسته و بقیه را اجاره داده است

       * بهداشت و درمان و دارو و تحصیل مجانی شده

       * با ایجاد اشتغال وسیع هر ایرانی چند شغل دارد (وزیر صنعت در یکصد هیئت مدیره شاغل است) و برعکس کشورهای آمریکا و اروپا که بیکار دارند در اینجا همه را سر کار گذاشته اند بطوری که خود مردم هم متوجه نیستند.

       همچنين بد نیست نگاهی به وعده های انتخاباتی راست و حسینی کاندیداها در انتخابات اخير بیندازیم:

       * یکی از کاندیداها که از شهری با جمعیت پانزده هزار نفر نامزد شده است به مردم حوزه انتخابیه خود وعده داده که اگر او را انتخاب کنند برایشان استادیوم صدهزار نفری خواهد ساخت.

       * کاندیدای دیگری با توجه به علاقهء جوانان روستاهای حوزه انتخابیه اش به فوتبال به آنها قول داده است اگر او را به مجلس بفرستند تیم فوتبال "رئال مادرید" را به قرچک ورامین بیاورد و اسم آن را به "رئال قرچک ورامین" تغییر دهد.

       * کاندیدای دیگری که برای کسب رای و راه یافتن به مجلس، در ایام تبلیغات انتخاباتی هر شب به اهالی شهر شام داده است، به آنها وعده داده اگر به وی رای داده و او را به مجلس بفرستند علاوه بر شام، همه روزه صبحانه و ناهار هم به اهالی شهر بده.

       * یکی دیگر از کاندیدا ها برای جلب آرای مردم قول داده است چون در منطقه آب وجود ندارد و مردم مشکل آب دارند موافقت دولت فرانسه برای انتقال رودخانه سن از پاریس به علی آباد کتول را کسب کرده و رودخانه سن را به علی آباد منتقل کند.

       * کاندیدای دیگری، که او هم مثل سایرین اهل دادن وعده دروغ نیست و خدعه نمی کند به اهالی حوزه انتخابیه خود تعهد داده است تا برای رفع بیکاری مردم حوزهء انتخابیه خود منبع عظیم نفت و گاز پارس جنوبی را از خلیج فارس به جنوب خراسان منتقل نماید.
       * کاندیدای دیگری با توجه به علاقه زیاد مردم حوزه انتخابیه خود به «ازدواج موقت» قول داده است در صورتی که او را به مجلس بفرستند راه را نزدیک کرده و بجای آنکه مردم حوزه انتخابیه اش به آناتالیا بروند، وی از آناتالیا جنس جهت ازدواج موقت وارد و البته با رعایت موازین شرعی در اختیار مردان روستا قرار دهد.

       خلاصه در طی ماه اخير بخصوص بازار وعده دادن سر خرمن گرم گرم بوده و همهء نامزدها می دهند (وعده ها را) تا راه ورود خود به مجلس را هموار کنند، حتی یکی از نامزدها قول داده است در صورت راه یافتن به مجلس قیمت دلار آمریکا را شش ریال و دهشاهی تعیین و ویزای ورود ایرانیان به آمریکا و کانادا و استرالیا و کشورهای اروپایی را لغو نماید.
 

بازگشت به خانه