تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

26  اسفند ماه 1394 ـ  16 ماه مارس 2015

برخی ديگر از دست آوردهای سال گذشته

       سالی که گذشت مشحون از موفقیت های خیره کننده برای دولت و ایضا امت همیشه هاج و واج بود. دولت تدبیر و امید موفق شد:

       - با تدابیر فنی و مهندسی، قلب راکتور آب سنگین اراک را که ده - پانزده سال صرف ساختن آن شده بود را در عرض چند روز با سیمان و بتن پر کند و میلیاردها دلار را که صرف این پروژه ملی شده بود به گور بسپارد. توضيح اينکه پر کردن قلب راکتور با بتن و سیمان در عرض چند روز نشان دهنده توان فنی - مهندسی جمهوری اسلامی است که از زمان مادها به این طرف سابقه نداشته و بی تاثیر بودن تحریم ها در اراده مسئولان رژیم را ثابت می کند.

       - همچنین چند هزار سانترفیوژ فعال در مرکز زیر زمینی فردو را زود تر از موعد پیش بینی شده در «توافق لوزان چای» جمع آوری و به انبار ضایعات آهن قراضه منتقل و لگد محکمی به آلت رجولیت استکبار جهانی زدند.

       - این موفقیت ها موجب شد تا آمریکا و متحدان اش تحریم های مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی را لغو کرده و امکان دسترسی خود به دارایی های ایران را فراهم آورند.

       - با لغو تحریم های مالی و آزاد شدن دارایی های ایران امکان دسترسی چین و هند و کشورهای اروپایی به دارایی های بلوکه شده ایران میسر شد و در اولین اقدام رئیس جمهور شخصا به ایتالیا و فرانسه رفته و سی - چهل میلیارد از یورو و دلارهای بلوکه شده را به کمپانی های فرانسوی و ایتالیایی تحمیل کرد تا با ورود این مبالغ کلان به اقتصاد اروپا کشورهای منطقه یورو دچار تورم و مشکلات ناشی از ورود دلارهای سرگردان به بازار شوند.

       - با برداشته شدن تحریم ها، سران کشورهای دوست و برادر به جمهوری اسلامی سرازیر شده اند و مذاکرات موفقیت آمیزی هم در مورد توسعهء روابط اقتصادی و فرهنگی به عمل آمده است و قرار شده از تجربیات این کشورهای دوست در زمینه توسعهء صنعت گدایی استفاده شود زیرا، با توجه به کاهش درآمد کشور که به زحمت کفاف برادران اختلاس چی و دزد و غارتگر را می دهد و ایضا رشد بیکاری فزاینده در کشور و متعادل نبودن درآمد خانوارها با مخارج شان، قریباً آنهایی هم که تا به حال به گدایی نیفتاده اند مشغول کار در این صنعت ملی خواهند شد.

       - مبادلهء گدا با کشورهای دوست و برادر و استفاده از تجربیات و ادعیهء شفابخش و شگردهای روزآمد گدایی و استفاده از فناوری گریم گدایان و سایر علوم و فنون تکدی گری از جمله توافقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.

       - علیرغم کارشکنی های دشمنان در سر راه توسعهء روابط اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای دوست و برادر، هجوم فعالان اقتصادی به کشور چشمگیر است و به وضوح سر چهار راه ها و معابر دیده می شوند.

       - خوشبختانه بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی دولت تدبیر و امید اعلام کرده اند که فعالان اقتصادی خارجی می توانند درآمدهای خود را با استفاده از سوئیفت که پس از برداشته شدن تحریم ها فعال شده از کشور خارج کنند، و همین امر تاثیر زیادی در ورود فعالان اقتصادی به جمهوری اسلامی داشته است.

 

پیش بینی دولت تدبیر برای پذیرایی نوروزی

       خیلی ها که دست شان به اختلاس و رشوه خواری و چاپیدن بانک ها و زدن جیب مردم و غارت بیت المال نمی رسد و به اصطلاح حقوق بگیر و زیر خط فقر محسوب می شوند، دم دمای عید می نالند که مخارج شب عید سنگین است و ما با این چندر قاز حقوق نمی توانیم از پس مخارج خودمان بر بیائیم، تا چه رسد به پذیرائی از میهمان.

       این غرولندها و انتقادها سابقهء تاریخی دارد و تا قبل از دولت حاج آقا روحانی کسی به فکر پذیرایی از امت همیشه در صحنه نبوده است اما خوشبختانه همانطور که در عکس و در دست حاج آقا می بینید امسال وسیله پذیرایی در خور فراهم شده و با وسیله ای که ملاحظه می کنید از امت مشتاق پذیرایی بعمل خواهد آمد.

 

توصیه های بهداشتی ایام عید نوروز

       در زمان محمد رضاشاه پهلوی چاپلوسان و کاسه لیسانی که همواره در اطراف منبع قدرت پرسه می زنند اندک اندک بر القاب شاه افزودند و محمدرضاشاه که در اوایل تصدی سلطنت اعلیحضرت شاه خشک و خالی نامیده می شد به خدایگان اعلیحضرت شاهنشاه محمد رضا پهلوی آربامهر بزرگ ارتشتاران تبدیل شد و با آنکه در سال های نخستین بوسیدن دست شاه رسم نبود، در سال های پایانی چاپلوسان خود را روی پای شاه می انداختند و کفش او را می بوسیدند.

       اسدالله علم در کتاب خاطرات اش می نویسد: در اوایل شاه جوان دست خود را عقب می کشید تا رعایا دست او را نبوسند و آلوده به آب دهان و میکروب نکنند، اما کم کم از بی شخصیتی و چاپلوسی مردم خوشش آمد و رئیس تشریفات دربار که می دانست شاه از چاپلوسی و بی شخصیتی رجال و وزرا و فرماندهان عالیرتبه ارتش خوشش می آید قبل از ورود شاه به مراسم و مجالس حضار را آموزش می داد که چطور خم شوند و دست اعلیحصرت را با ولع ببوسند و مراتب بی شخصیتی خود را نشان دهند.

       قبل از انقلاب یکی از ایرادات و انتقادات اساسی به شاه این بود که چرا اجازه می دهد دست اش را ببوسند و گفته می شد که این امر نشانه تبختر و روحیه فرعونی شاه است

حافظ شیرازی هم از زمره منتقدان محمد رصا شاه پهلوی بود و هفتصد سال قبل از انقلاب اسلامی گفته بود:

مبوس جز لب معشوق و جام می حافظ

که دست زهد فروشان خطاست بوسیدن

       خوشبختانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این رویه منسوخ شده و کسی دست و پا و عتبه کسی را نمی بوسد.

       به هر حال ممکن است باز هم تک و توک اشخاصی باشند که توصیه های بهداشتی را جدی نگرفته و دست و پا و جاهای دیگر صاحبان زر و زور و تزویر را جهت رسیدن به پول و مقام ببوسند. این افراد باید متوجه داشند که بوسیدن دست و پای اشخاص متنفذ و صاحب قدرت ممکن است موجب انتشار میکروب های خطرناک و بیماری زا نظیر زگیل دهانهء رحم شود که اخیرا در ایران شایع شده است.
البته ممکن است ايراد بگيريد زگیل دهانهء رحم که از دست منتقل نمی شود. اما شما از کجا مطمئن هستید که این دستی را که با ولع لیس می زنید به دهانه رحم نخورده باشد؟

       با توجه به اینکه چاپلوسی و تملق و کاسه لیسی و از ماتحت صاحبان قدرت خوردن در فرهنگ این مملکت جا افتاده و ممکن است عده ای نتوانند جلوی پاچه خواری خود را بگیرند، پیشنهاد می شود مبتلایان به چاپلوسی همواره در جیب خود یک شیشه کوچک الکل و یا بتادین آماده داشته باشند و به محض مشاهده صاحبان زر و زور و تزویر اول دست و بخش های قابل بوسیدن و لیس زدن آنها را با الکل ضد عفونی کرده و بعد در دهان خود بگذارند و میک بزنند!

 

نقشه استکبار برای ایجاد شکاف عمیق بین مسئولان رژیم

       «خواهر فدریکو موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (وزیر امورخارجه سابق ایتالیا) قرار است روز بیست و هفتم فروردین ماه برای عید مبارکی و تازه کردن دیدار با حاج آقا ضخیم و حاج آقا عراق چی و تخته روانی چی و وعده وعیدی نژاد و بعیدی نژاد و سایر برادران عاقد قرارداد برچیدن برنامهء هسته ای که در جریان مذاکرات پر کردن چاله راکتور اراک و برچیدن سانترفیوژهای فردو با هم آشنا شده بودند به تهران برود و، ضمن گرفتن سبد کالا و یارانه و سهام عدالت، گپ و گفتی هم با مسئولان رژیم اسلامی داشته باشد.

       به نظر ما که در امور سیاسی و دیپلماتیک عقل مان بیشتر از مجموعهء کادر دیپلماتیک و سیاسی وزارت خارجه است، نباید از توطئه استکبار جهانی غافل شد و با آمدن سرکار علیه موگرینی به ام القرای جهان اسلام ساده لوحانه برخورد کرد.

       اکنون که با جمع آوری داوطلبانهء راکتور آب سنگین اراک و انتقال سانترفیوژهای فردو به انبار آهن قراضه و تبدیل غنی سازی به ضعیف سازی و انتقال اورانیوم های غنی سازی شده ایران به کشور دوست و برادر و هم مسلک روسیه، همهء شیطنت های آمریکا و کشورهای قدرتمند جهان برای به شکست کشاندن برنامه هسته ای ایران نقش بر آب شده، و اقتصاد ایران اسلامی به یمن برنامه های مدبرانه و محیرالعقول حاج آقا روحانی، و دستیار اول ایشان برادر جهانگیری خان، در صدر یکی دو اقتصاد اول جهان قرار گرفته است، استکبار جهانی به منظور نابودی وحدت مسئولان رژیم و قرار دادن شکاف عمیق بین مسئولان و جناح های رقیب، خانم فدریکو موگرینی را به تهران فرستاده تا ضمن انجام مذاکرات بین مسئولان و میان دو طرف بنشیند تا شکاف عمیقی میان آنها قرار بگیرد.

       شکاف شناسان جهانی می گویند که طرح انداختن شکاف میان مسئولان ایرانی از گذشته وجود داشته و قبلاً هم در مذاکرات حساس خانم کاترین اشتون، کمیسر وقت امور خارجه اتحادیه اروپا، چند بار با قرار گرفتن بین ظریف و جان کری موفق شد میان دو وزیر خارجه ایران و آمریکا شکاف ایجاد کند اما چون شکاف عمیق نبود طرفین شکاف را تا آنجا که مقدور بود پر کردند و از جلسه پیروزمندانه خارج شدند اما شکاف فعلی از شکاف خانم کاترین اشتون (نماینده سابق اتحادیه اروپا) عمیق تر است و پر کردن آن کار افراد دو جناح فعلی نیست و باید فراجناحی آن را پر کرد.

تحقيق تاريخی

       سیاه دول یک روستای خوش آب و هوا در شمال ایران است که برای گذراندن تعطیلات نوروزی و گرفتن عکس یادگاری در زیر تابلوی معرفی روستا به مسافران و ایرانگردان توصیه می شود. وجه التسمیه نامگذاری روستا چندان مشخص نیست اما جا دارد مورخین برجستهء جمهوری اسلامی، مثل نویسندهء سریال معمای شاه و سایر مورخین برجسته نظیر حاج آقا خسرو معتضد (ویل دورانت و مورخ رسمی جمهوری اسلامی)، با معاینه و مشاهده سوابق ژنتيک روستائیان، ريشه های نام گذاری اين روستا را روشن و برگ زرین دیگری بر تاریخ ایران اضافه نمایند.

 

موسولينی و پارلمان

       نمی دانم چرا هر وقت به مجلس شورای اسلامی فکر می کنم به ياد مرحوم مغفور موسولینی، رهبر وقت ایتالیا، می افتم که در سوم ژانویه هزارو نهصد و بیست و پنج مجلس این کشور را منحل کرد و آن را مجمع صاحبان منافع، پایگاه تشنگان قدرت و شهرت، بازیگران تئاتر، زدو بندچی ها و جایی خواند که به اتلاف وقت ملت و عقب انداختن پیشرفت های میهن تبدیل شده است. او گفت که امروز و فردا کردن و بازی با کلمات و عبارات، دموکراسی نیست؛ مجلس محل اتلاف وقت یک ملت و محل اجتماع خیانتکاران بزرگ است. مجلس باید جای فداکاری برای ملت و عامل پیشرفت و رفع مسائل جامعه (مردم) باشد، نه پلکان قدرت، نفوذ و راهی برای دستیابی به پول و ثروت؛ نماینده باید یک فدایی میهن و سرباز مردم زجر کشیده و محروم باشد نه نوکر و دست نشانده سرمایه سالاران غارتگر. این مجالس و پارلمان هایی که در بعضی کشورها وجود دارند تمسخر دموکراسی و وسیله کلاه گذاشتن سر مردم است. این مجالس خود بزرگترین عامل سوء استفاده از دموکراسی هستند. دموکراسی از تعریف خود دور شده است و پارلمان ها دیگر بازتاب دموکراسی واقعی نیست و دستگاهی است مغایر با آنچه در ذهن مردم از دموکراسی نقش بسته است؛ بيشتر دکان و مغازه است.

       آيا حق نيست که برای شادی روح پر فتوحش فاتحه ای بخوانيم؟

 

راکتورهای کوچک غنی سازی

       هیئت مذاکره کنندهء جمهوری اسلامی، در مذاکره با کشورهایی قدرتمند جهان (پنج + یک)، به منظور حفظ صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری های انجام شده در برنامه هسته ای، اگرچه قبول کرد راکتور آب سنگین اراک با دستان توانمند کارگران افغانی پر از سیمان و بتن شده و تأسبسات زیر زمینی فردو به انبار غله تبدیل و هزاران سانترفیوژ جمع آوری و به انبار آهن قراضه منتقل شوند اما، در عوض، حق غنی سازی با راکتورهای کوچک را به دست و پا آورد و آمریکا و اروپا (5+ 1) با سرافکندگی حق غنی سازی در داخل ایران با استفاده از راکتور های کوچک غنی سازی را، که در دست جا می گیرد، و از نظر قوانین آژانس بلامانع است به رسمیت شناختند.
       در تصویر یک نمونه از راکتورهای کوچکی که در دست جا می گیرد و همگان می توانند بدون ترس از بازگشت تحریم ها با آن غنی سازی کنند دیده می شود.

بازگشت به خانه