تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

26  اسفند ماه 1394 ـ  16 ماه مارس 2015

!با جتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

1. کپی کاران

       پخش برنامه لوس و بی محتوایی به نام "دور همی" از تله وزوزون رژيم اسلامی (بد صدای بد سیما!) موجی از انتقادات شدید و کوبنده در ایران اسلامی پدید آورده و هر کس از هر جا می رسد لگدی به تهیه کننده و کارگردان و مجری این برنامه پوچ و بی محتوا و سبک می زند.

       البته اظهار نظر و انتقاد شدید از این برنامه تلویزیونی این حسن را دارد که نشان می دهد که، برخلاف ادعا های سازمان های حقوق بشری و علی الخصوص احمد شهید که می گویند در ایران اختناق وجود دارد و کسی حق کوچکترین انتقاد و اظهار نظر را در این مملکت ندارد، همگان آزاد هستند از تکراری بودن سریال ها و فیلم های تلویزیون و یا ساعات پخش آنها و یا کپی بودن و لوس بودن و چندش آور بودن برنامه های تلویزیون آزادانه انتقاد کنند.

       در برنامهء به اصطلاح کمدی "دور همی"، نویسندگان و کارگردان و سایر دست اندر کاران لودگی و مسخرگی و دلقک بازی را با طنز اشتباه گرفته و تا آنجا پیش رفته اند که داد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در آمده است!

       بیشتر انتقادات اولاً در مورد بی حرمتی آشکار به شرکت کنندگان در برنامه از سوی مجری و، دوماً، تقلید محض و کپی کردن برنامه از روی یک برنامه تلویزیون هندوستان به نام "شب های کمدی با کاپیل" است.

       در هر دو مورد باید گفت که انتقادات بی مورد است. مثلاً، نباید مجری برنامه را به دلیل تراشیدن سر یکی از حضار و تماشاگران مورد مواخذه و انتقاد قرار داد  زیرا تراشیدن سر مردم در این مملکت یک رویهء جاری و ساری و جا افتاده است و خیلی بزرگتر از این مجری تلویزیون هم سال هاست که با وعده و وعید و حقه بازی و رنگ کردن مردم سرگرم تراشیدن سر امت همیشه در صحنه هستند.

       در مورد کپی کاری و اینکه تهیه کننده و کارگردان این برنامهء پوچ و مبتذل را از روی یک برنامه تلویزیونی هندی کپی کرده، و حتی دکور برنامه هم کپی آن برنامه هندی است، هیچ جای انتقاد وجود ندارد و کپی کاری هم یک روش جا افتاده در این مملکت است و همه چیز در این مملکت کپی و یا بهتر بگوئیم ساختگی و تصنعی می باشد. مثلاً، اتومبیل های ساخت وطن که، بیش از میدان جنگ، کشتار می کنند کپی اتومبیل های واقعی هستند و هر بخش آن از روی یک اتومبیل کپی شده است. سوسیس و کالباس مرغوب و بهداشتی که با فضولات انسانی و ضایعات حیوانی تولید می شوند کپی مواد پروتئینی سالم هستند. آبلیموی شیراز (!) که با ترکیب اسید و رنگ صنعتی تولید می شود کپی آبلیموی واقعی می باشد. فاضلاب چاه مستراح که به عنوان آب آشامیدنی سالم و گوارا به مصرف شرب مردم می رسد کپی آب خوردن است و در آن همه نوع ترکیبات و عناصر شیمیایی بجز ئیدروژن و اکسیژن وجود دارد.
حتی خود نمایندهء مجلسی که از اين برنامه انتقاد کرده و آن را کپی می نامد شخصا کپی یک نماینده پارلمان واقعی است که چون نمی تواند در مجلس از نابسامانی های اساسی و گم و گور شدن میلیاردها دلار سرمایهء ملی انتقاد کند و نام ربایندگان دکل نفتی را به زبان بیاورد به انتقاد از یک برنامه پیش پا افتاده می پردارد.
       قبول ندارید؟ نگاهی به دور و بر خود بیندازید!

 

2. دست پاک های جهان در پاناما!

   

     در این یکی دو روزه اخبار زیادی در مورد یک موسسه بین المللی پولشویی به نام " موسی فونسکا " منتشر شده که نشان می دهد بسیاری از رهبران و روسای جمهور و مقامات عالیرتبه جهان برای مخفی نگه داشتن دارایی های خود از طریق این موسسه سرمایه گذاری و یا پولشویی می کرده اند. مقر اصلی این موسسه در پاناما قرار دارد که جزو کشورهای مشترک المنافع و تحت الحمایه انگلستان است ولی موسسین و مدیران شرکت اسرائیلی هستند. پاناما تایمز امروز نوشت پشت سر این شرکت (موساک) موساد اسرائیل قرار دارد که با تاسیس این شرکت (با همکاری شرکای انگلیسی) توانسته است کنترل بیش از یک هزار میلیارد دلار سرمایه های حکام عرب و خاورمیانه را در کنترل خود بگیرد .

       نزدیک به دوازده هزار سند از سیستم فوق العاده حفاظت شدهء کامپیوتر مادر این موسسه حک شده است که مربوط به فرار مالیاتی و پولشویی افرادی است که در میان آنها علاوه بر رهبران جهان، ورزشکاران و حتی هنرپیشه های معروف (جکی چان و آمیتاب باچان) هم دیده می شوند؛ افرادی نظیر پادشاهان درگذشتهء عربستان و پادشاه کنونی و شاهزادگان سعودی، پادشاه بحرین، امیر قطر، امیر امارات، نخست وزیر سابق عراق (معاون نخست وزیر کنونی)، رئیس جمهور اوکراین، رئیس جمهور آذربایجان، حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر و فرزندان اش، رئیس جمهور ترکیه و فرزندان اش، چند تن از مقامات طراز اول چین و یک ویلونیست و رهبر ارکستر روس که گفته شده از نزدیکان ولادیمیر پوتین است. نام یکی از پدران (!) نخست وزیر فعلی انگلستان و چند مقام دولتی برجسته فرانسه هم در اسناد افشاء شده دیده می شود.

       در این رویداد شگفت انگیز چند نکته حائز اهمیت دیده می شود:

       1 - پاناما تحت الحمایه انگلستان است و سیستم اطلاعاتی و امنیتی، و بویژه تجاری آن، توسط انگلستان کنترل و اداره می گردد و انگلستان از بعد از جنگ جهانی دوم اجازه داده است در مناطق تحت الحمایه اش مانند جزایر ویرجین و پاناما و مالت و... شرکت ها و موسسات و بانک هایی که خلاف مقررات جهانی عمل می کنند آزادانه به جذب سرمایه هایی که منشاء نامعلومی دارند بپردازند و در واقع چشم خود را به روی این قانون شکنی آشکار بسته است.

       2. تقریباً کل نظام بانکداری جهان در کنترل بانکداران یهودی وابسته به اسرائیل است و بانک ها و موسسات فعال در جزایر و مناطقی نظیر مالت و ویرجین و پاناما، که به دیکتاتورها و حکومت های مطرود و قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه سرویس می دهند، تقریباً بطور کامل در کنترل موسسات اسرائیلی هستند.

       3 - آن طور که یکی از مدیران ارشد موسسه موسی - فونسکا گفته است، کار هک سیستم فوق امنیتی شرکت از خارج پاناما صورت گرفته و هکر ها افراد عادی نبوده اند و ایمنی سیستم در اندازه ایمنی نهاد هایی نظیر FBI آمریکا و سیستم های فوق امنیتی CIA و NSA بوده که فقط می تواند توسط یک دولت مقتدر برخوردار از توان بالای نفوذ نرم افزاری هک شده باشد، و این افشاگری را باید به عنوان عملی جنگی برای بهره وری سیاسی ارزیابی کرد.

       4 - در دو سه روزی که از انتشار خبر این رسوایی مالی و پولشویی می گذرد کلیه وسایل ارتباط جمعی پر مخاطب جهان غرب در میان یازده هزار و هشتصد سند افشا شده فقط روی چند سند مربوط به رهبران چین و نزدیکان بشار الاسد و یک هنرمند نزدیک به ولادیمیر پوتین مانور می کنند و همین تبلیغات شائبه دست داشتن سازمان CIA در این افشاگری به منظور تخریب موقعیت رهبران مخالف سیاست های آمریکا را تقویت کرده است.

       در حال حاضر به دستور دادستان های آمریکا و انگلستان حساب های شرکت موسی فونسکا مسدود گردیده تا به اصطلاح به تخلفات پولشویی شرکت رسیدگی گردد، اما مطلعین می گویند مدیران اسرائیلی و اعضای باند پرقدرت آنها در حکومت انگلستان و آمریکا به اتفاق این سناریو را پیاده کرده و هدف شان غارت دارایی های عظیم و سپرده گذاری های موجود حکام عرب و دیکتاتورهای جهان سوم نزد این شرکت بوده است. بدين ترتيب رهبران پاک دست جهان سوم باید از این رویداد درس بگیرند و بدانند که دیگر هیچ کجای جهان برای نگهداری اموالی که در دوران ریاست جمهوری خود دزدیده اند امن نیست و هر آن ممکن است رسوا شده و اموال دزدی را که به موسسات نظیر موسی فونسکا و بانک های سوئیس و جزایر ویرجین سپرده اند، دزد دیگری (مثلاً آمریکا ، انگلستان ، اسرائیل) به یغما ببرند و به اصطلاح دزد به دزد بزند!

 

3. واردات نماز گذار از چین

       حجت الاسلام والمسلمین حاج آسید رضا اکرمی، معاون حاج آسید حسن دکتر حجت الاسلام والمسلمین روحانی (رئیس دولت) که، از اتفاق، آدم فهمیده و نکته بینی هست، در اظهاراتی که روزنامهء مردمسالاری به او نسبت داده می گوید: "جمعیت اندکی به نماز جمعه تهران می روند که این تعداد اندک با توجه به جمعیت ده میلیون نفری تهران مناسب نیست..." (البته حاج آسید رضا نگفته است که همین جمعیت اندک را هم از اینجا و آنجا جمع می کنند و به نماز جمعه می برند والا ممکن بود تعداد نمازگزاران از خود پیش نماز (امام جمعه) و راننده و محافظان اش بیشتر نشود!)

       متأسفانه، ستاد برگزاری نماز جمعه و کارگردانان نماز جمعه تهران (ام القرای جهان اسلام) رعایت ظاهر را هم نمی کنند و متوجه نیستند که استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برای "آتو" گرفتن و زیر سئوال بردن عیار اعتقادات مذهبی در رژيم اسلامی تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه را از طریق تماشای تلویزیون رصد می کنند و با دیدن صفوف سربازان وظیفه و یا دانشجویان دانشکدهء افسری و سپاه و نظایر آنها، متوجه می شوند که همین "تعداد اندک" (به قول حاجی اکرمی) را هم فرمانده گروهان و فرماندهان گردان از پادگان ها به صف کرده و به نماز جمعه برده اند!

       دلیل صحت اظهارات آسید رضا اکرمی هم انتخاب زمین چمن دانشگاه تهران برای برگزاری نماز جمعه است. در زمان سلطنت محمد رضا شاه قرار شد در تپه های عباس آباد میدان بسیار بزرگی (بزرگتر از میدان تیان آنمن چین و میدان سرخ مسکو) به نام شهستان پهلوی ساخته شود. پس از تغییر رژیم ایران از شاهنشاهی به اسلامی این طرح طاغوتی و استکباری را کنار گذاشته و تصمیم به ساختن بزرگترین مصلا (نمازخانه) ی خاورمیانه و آسیا در محل طرح شهستان پهلوی گرفتند.

       با توجه به پیروزی اسلام بر کفر جهانی، و تاسیس حکومت موسوم به جمهوری اسلامی، و تعطیل کافه و کاباره و عرق فروشی و شهر نو و مراکز تفریحی، و ممنوعیت ترانه خوانی و رقص زنان و خروج جمیله و نادیا و شهناز تهرانی و هوتن از ایران، و انجام تبلیغات بیست و چهار ساعته دینی و مذهبی از وسایل ارتباط جمعی و منابر و مساجد، پیش بینی می شد استقبال از نماز جمعه تا آنجا پیش برود که امت همیشه در صحنه دو سه روز مانده به جمعه، یعنی سه شنبه و چهارشنبه هم به نماز جمعه بروند!

       به همین خاطر، با صرف صدها میلیارد تومان اعتبار، بزرگترین مصلی خاورمیانه بلکه جهان اسلام را در تپه های عباس آباد ساختند که ظرفیت پذیرش یک میلیون نفر نماز گذار را دارد! اما حالا مانده اند از کجا نماز گذار پیدا کنند و روزهای جمعه آن را پر کنند. در نتيجه و همچنان، نماز جمعه را با نمازگزاران سازمان داده شده از پادگان ها و ادارات دولتی و بسیج و امثالهم در زمین چمن کوچک دانشگاه تهران برگزار می کنند.

       من در مالزی ديده ام که مسلمانان متعصبانه به نماز جمعه پایبند هستند و در موقع برگزاری نماز جمعه در بازارها و مراکز اقتصادی و خیابان های کوالالامپور پرنده پر نمی زند و همه به نماز جمعه می روند. در برونئیِ دارالسلام هم وظیفهء پیشنمازی به عهدهء پادشاه است و اغراق نیست اگر بگویم تمام مردم به خیابان ها می ریزند و پشت سر پادشاه نماز می خوانند و خیابان ها به مصلی تبدیل می شوند.
در مراکش هم همین وضعیت است و پادشاه امام جمعه
است و نمازش را در بزرگترین مسجد جهان می خواند. اما در "ام القرای جهان اسلام" مصلی با ظرفیت پذیرش یک میلیون نماز گزار با هزینه ای نجومی و صرف ده ها سال وقت ساخته شده اما نمازگزار مفقود است.

       با اين همه، به نظر ما حل این مشکل بسیار آسان است . کافی است اعلام کنند پس از پایان نماز جمعه به نماز گزاران ناهار مجانی و نذری یا ساندیس داده می شود. در این صورت امت زیر خط فقر و فلاکت زده و گرسنه مانده، از دو روز قبل (چهار شنبه) به نماز جمعه می روند و حتی فرزندان به سن تکلیف نرسیده و صغیر خود را هم همراه می برند تا از نعمت عبادت (ناهار نذری) بهره دنیوی بگیرند!

       راهکار دیگر امضای قرارداد همکاری های عبادتی و نماز جمعه ای با کشور دوست و برادر چین است تا در برابر صدور نفت به چین، از این کشور سیاهی لشگر برای پر کردن مصلی نماز جمعه وارد کنند.

       حالیه که تمام نیازهای کش ور (!)، از ماهی تیلا پیا گرفته تا ادوات تسلیحاتی و چادر نماز و وازلین بهداشتی و مهر و جانماز، تسبیح و واجبی و هزاران نوع اقلام اساسی دیگر از چین وارد می شود، بسیار بجاست تا با راه اندازی خط هوایی ویژه بین تهران و پکن از دو سه روز مانده به برگزاری نماز اقدام به آوردن نمازگزار چینی کرده و آنها را در صفوف دشمن شکن نماز جمعه مستقر کنند تا مشت محکم دیگری به دهان و دندان و آلت رجولیت استکبار جهانی زده و بی تاثیر بودن تحریم ها را نشان دهند.

بازگشت به خانه