«وقت فراموشی نیست»

کتاب تازهء شکوه ميرزادگی متشر شد

سخنی با خوانندگان این کتاب

ما ایرانیان، همگی و در هر کجا که باشيم، در یکی از مهمترین و حساس ترین لحظه های تاریخ سرزمین مان زندگی می کنيم. حکومتی بود و نبود مادی و معنوی ما را در دست دارد که قوانین و عملکردهایش با معیارها و ضوابط علمی و امروزین جهان پیشرفته خوانایی ندارند؛ حکومتی که اموری چون حقوق بشر، دموکراسی، برابری های جنسی و جنسیتی و مذهبی و فرهنگی برایش بی معنا ست و تبعیض در همه ی ارکان اش نقشی برجسته دارد.

در چنین شرایطی، هر آن چه در سرزمین مان می گذرد، حتی حوادثی که ممکن است به نظر کوچک بیایند، مهم و حساس اند و پی آمدهاشان نه تنها بر زندگی تک تک مردمان، و بر آب و خاک و گیاه و جاندار اثر می گذارد، بلکه متوجه نسل آینده سرزمین مان نیز خواهد شد.
بی توجهی نسبت به هر کدام از این رویدادها نشانه ی بی خیالی نسبت به زندگی بخشی از بشریت است؛ بخشی که شانس این را داشته که در زمانه ی والاییِ حقوق بشر زندگی کند، اما او را از همه ی مزایای آن محروم کرده اند. ما، حتی اگر نمی توانیم نقشی در دگرگون کردن کامل این وضعیت داشته باشیم، اين حق را هم نداریم که آن را به دست فراموشی بسپاريم و یا آن ها را از دید آیندگان پنهان کنیم تردیدی نیست که ثبت این لحظه های حساس و تاریخی ـ به هر زبان و از هر نگاه ـ می تواند کمکی باشد به حافظه ی ملی ما و هشداری برای آیندگان. به ويژه که یکی از کارهای این حکومت، علاوه بر قلب تاریخ و فرهنگ ما، وارونه نشان دادن رویدادهای روزمره و ثبت دگرگونه ی آنهاست.
باید گفت، نوشت، فیلم و عکس برداشت و این زمانه را به شکلی مستند در مقابل آیندگان و در مقابل بشریت قرار داد.

با این باور بوده است که من نیز به عنوان یک نویسنده کوشش کرده ام تا سهم بسیار کوچکی در این ثبت کردن ها داشته باشم.

آدرس خرید کتاب از آمازون:

https://www.amazon.com/No-Time-Forget-Vaght-e-Faramooshi/dp/1780836090/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1465940464&sr=1-2&keywords=No+Time+to+forget


آدرس خرید
مستقيم از ناشر

 http://www.hands.media/books/?book=no-time-to-forget