تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

4 مرداد ماه 1395 ـ 25 ماه ژوئيه 2016

یا گزارش آلوده ساز، يا سالگرد 30 تیر!

نامه ای سرگشاده دربارهء همايش مجاهدين

علی ناظر

سردبیر محترم سایت «همبستگی ملی»

امروز در سایت همبستگی ملی این تیتر را خواندم «از طریق پشتیبانی از اپوزیسیون ایران، عربستان از گارد دفاعی وارد گارد تهاجمی شد». در این گزارش خبری [به نقل از الخليج آنلاين!]، که سرتیتر سایت همبستگی ملی شده، می آید «گام عربستان سعودی با حضور در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس پیامی بود به رژیم ایران مبنی بر اینکه ریاض برگ هایی دارد که قبلا در درگیری های منطقه ای با رژیم ایران آنها را به کار نگرفته بود.» و...

یکی از ایرادهایی که به حزب الله و حوثی وارد است، بجز ایدئولوژی و سیاست و یا مردمی بودن و نبودن آنها، وابستگی آنها به نظام مرتجع و تروریست حکومت اسلامی است. آنچه خیزش آنها را (فرض بر اینکه هم مردمی هستند و هم دموکرات) به زیر سوال می برد، و در نتیجه آرمان و اهداف آزادیخواهانه و ... آنها را مورد پرسش قرار می دهد، متعهد بودن استراتژی آنها به ارباب شان یعنی حکومت اسلامی است. آنها آب نمی توانند بخورند چرا که رژيم اسلامی در هر لحظه می تواند قالی را از زیر پای آنها بکشد و یا به آنها امر و نهی کند که کجا بجنگند و چگونه بجنگند.

«الخلیج آنلاین» با این گزارش می خواهد به همه القا کند که مجاهد خلق، که همچون ستارخان می خواهد روس زیر بیرق اش بیاید، به همان نقطه ای رسیده که حوثی ها و حزب الله؛ و می خواهد اصرار داشته باشد از روزی که ترکی الفیصل در آن گردهمایی شرکت کرده، مجاهدین شده اند «برگی» در دست ریاض که می تواند در آتش افروزی و «در درگیری های منطقه ای با رژیم ایران آنها را به کار»  بگیرد.

«الخلیج آنلاین» چه غلطی می کند و یا چه شکری می خورد به خودش و سردبیرش مربوط می شود، ولی وقتی سایت «همبستگی ملی ایران»، وابسته به «شورای ملی مقاومت» و «مجاهدین خلق»، این خبر را سرتیتر می کند، نشان از بی توجهی و بی سوادی سردبیر آن سایت دارد، و یا اینکه، می خواهد به رژيم اسلامی پیام دهد که عربستان در حال بکار گیری این «برگ» است. به هر دلیلی، و بخاطر هر کدام که باشد، درج این خبر و تأیید این خط بسی ارتجاعی و ضد میهنی را شدیداً محکوم می کنم.

یک نکته نباید از نظر رفقای شورایی و عزیزان مجاهد دور باشد، آنها یار خلق ستمدیده ایران هستند، اگر استقلال عمل و استراتژی خود را حفظ کنند؛ و همچون 40-50 سال گذشته، به دوست و دشمن روشن و شفاف بفهمانند که تفاوت حوثی و مجاهد خلق «از زمین تا آسمان است».

من با بسیاری از نظرات، اخلاق و رفتار سیاسی مجاهدین و شورا مخالفم، اما هر اختلاف و انتقادی که بوده و هست، همیشه زیر بیرق ستارخان و مصدق بوده و نه روس ها.

از سردبیر محترم سایت بسیار محترم همبستگی ملی خاضعانه خواهش می کنم گزارش هایی از این جنس که می خواهد وجهه و تاریخچه مبارزاتی فرزندان خلق را آلوده کند را منعکس نفرمایند، و یا  سالگرد 30 تیر را گرامی ندارند.

شاد باشید

علی ناظر

30 تیر 1395

بازگشت به خانه