تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

14 مهر ماه 1395 ـ  5 ماه اکتبر 2016

دربارهء اعلام جنگ مسلحانه حزب دمکرات کُردستان

اعلامیه حزب مشروطه ایران ( لیبرال دمکرات)

مایهء کمال شوربختی است که حزب دمکرات کُردستان به رهبری آقای مصطفی هجری در مصاحبه‌ای با بخش فارسی شبکهء سخن‌پراکنی انگلستان، بی‌بی‌سی، به ورود فاز جدیدی از مبارزه با جمهوری اسلامی اشاره ‌کرده و مشخصاً نوید یک جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی در منطقهء کُردستان و حتی تلاش برای جدائی کُردستان از ایران را داده‌اند.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) گرچه همواره از هر حرکت جدی علیه نظام ایران بربادده جمهوری اسلامی حمایت کرده و هم‌وطنان خود را به اتحاد برای یک مبارزه نهائی برای براندازی نظام جمهوری ویرانگر اسلامی تشویق کرده و می‌کند اما با این‌حال نمی‌تواند از دست زدن هیچ گروهی، به هر بهانه‌ای که باشد، به یک جنگ مسلحانه و تلاش‌های جدایی‌خواهانه که نتیجه‌ای جز برادرکشی و کشیدن ایران به یک جنگ داخلی ویرانگر نخواهد داشت حمایت کند.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) لازم به یادآوری می‌داند که شرایط امروز ایران و منطقه به‌هیچ‌عنوان تاب و تحمل درگیری‌های نظامی از این قبیل را نداشته و این‌گونه عملیات که طبعاً پای عوامل خارجی و دشمنان ایران را نیز به میان خواهد کشاند، نتیجه‌ای جز به خاک و خون کشیده شدن هم‌وطنان ما در کُردستان و دادن بهانه به دست نظام ویرانگر جمهوری اسلامی برای سرکوب هم‌وطنان ما در کُردستان و دیگر مناطق ایران به بهانه حفظ امنیت، ثبات و تمامیت ارضی ایران نخواهد داشت.

نباید به‌هیچ‌عنوان و به هیچ بهانه‌ای نظام جمهوری اسلامی را قادر ساخت که خود را یگانه نگهبان ثبات، امنیت و تمامیت ارضی ایران به ایرانیان و جهانیان نشان دهد و به این وسیله اکثر ایرانیان را مرعوب، مخالفان خود را سرکوب و موقعیت خود را در ایران و منطقه پایدار کرده و بر عمر نکبت‌بار خود به افزاید.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) به‌عنوان یکی از معدود احزاب سیاسی ایران که همواره از حقوق پایمال‌شده هم‌وطنان خود بدون توجه به قومیت، مذهب و یا اندیشه‌های سیاسی آنان حمایت کرده و می‌کند، به‌خوبی و عمیقاً به مشکلاتی که جمهوری اسلامی برای هم‌وطنان کُرد ما در کُردستان و یا دیگر اقلیت‌های مذهبی و قومی در سرتاسر ایران فراهم آورده و می‌آورد آگاه است. ما همواره خود را در کنار هم‌وطنان خود در مناطق محروم یافته و تلاش آنان برای احقاق حقوق خود را تلاش برای احقاق حقوق خود و همه ایرانیان دانسته و می‌دانیم. ما همواره و باافتخار در کنار هم‌وطنان خود ایستاده و ازاین‌پس نیز خواهیم ایستاد و از هر تلاش مسالمت‌آمیز و مدنی برای احقاق حقوق هم‌وطنان خود در کُردستان و دیگر مناطق محروم حمایت کرده و خواهیم کرد.

اما بااین‌همه نمی‌توانیم از هیچ جنگ داخلی و یا تلاش جدایی‌خواهانه‌ای که نتیجه‌ای جز ایجاد تفرقه و چنددستگی بین ایرانیان و ویرانی و به خاک و خون کشیده شدن ایران عزیزمان نتیجه‌ای برای آن متصور نیست حمایت کنیم.

ما دوستانه و از سر خیرخواهی از هم‌وطنان کُرد خود و اعضای حزب دمکرات کُردستان و رهبری این حزب می‌خواهیم که به آینده بیندیشند. فریب وعده‌ها و تحریک‌های دشمنان ایران از عوامل جمهوری اسلامی در داخل کشور گرفته تا بیگانگان و دشمنان ایران‌زمین در خارج از ایران را نخورند و به‌جای کشیدن خود و ایران به‌سوی یک جنگ ویرانگر داخلی، دوش بدوش هم‌وطنان خود در سرتاسر ایران برای رهایی از چنگال نظام ویرانگر جمهوری اسلامی دست به یک مبارزه مدنی فراگیر و همگانی بزنند.

ما یقین داریم که هم‌وطنان کُردمان که همواره در طول هزاره‌ها پیش‌مرگان و حافظان وفادار مرزهای غربی ایران در برابر بیگانگان بوده و هستند، هرگز فریب تلاش‌ها و فریب‌های جدایی‌خواهان ایران ستیز در داخل و خارج از ایران را نخواهند خورد و چون همیشه دست رد به سینه بدخواه آنان زده و در کنار دیگر هم‌وطنان خود، همان‌گونه که پدرانشان در طول هزاره‌ها کرده‌اند، برای ساختن فردایی بهتر و ایرانی آزادتر و آبادتر و پرافتخارتر تلاش خواهند کرد.

سرنوشت ملت یگانه ایران از هر قوم و زبان و منطقه‌ای که باشند سرنوشتی مشترک است و جز با یک تلاش مشترک بهبود نخواهد یافت.

ما از همه ایرانیان در سرتاسر ایران و جهان می‌خواهیم که هرگونه جنگ مسلحانه و یا تلاش‌های جدایی‌خواهانه، به هر بهانه‌ای و به دست هر گروهی که باشد را بشدت و بی‌هیچ ابهامی محکوم کرده هم‌وطنان خود را در سرتاسر ایران تشویق کنند تا دست‌به‌دست هم داده و نظام جمهوری اسلامی را از راه یک قیام همگانی و سرتاسری و نه یک قیام مسلحانه نظامی و منطقه‌ای، از میان ببرند.

ما یقین داریم که ملت یگانه ایران از هر قوم و زبان و مذهبی که باشند و در هر منطقه‌ای که زندگی کنند چون هزاره‌های پیشین در کنار هم خواهند ماند و بدون آغشتن دست خود به خون یکدیگر درد مشترک خود را با همکاری و همیاری هم درمان خواهند کرد. به دشمنان ایران و ایرانی اجازه نخواهند داد تا میان آنان جدائی انداخته آنان را ضعیف کرده و با به خاک و خون کشیدن آنان و ویرانی و پاره‌پاره کردن ایران به اهداف شوم خود دست یابند.

ایران یک کشور است با یک ملت و با یک درد مشترک که این درد جز با یک تلاش مشترک و همگانی درمان نخواهد شد.

فریب دشمنان ایران و ایرانی را نخوریم

پاینده ایران

زنده باد ملت ایران

بازگشت به خانه