تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

21 آبان ماه 1395 ـ  11 ماه نوامبر 2016

او با اونا، بای بای!

نامه ای از سعيد، ساکن حومهء تهران، به صدای امريکا

saeed2016election@gmail.com

با درودهای گرم

       من سعید هستم، از حومه تهران. چند سال پيش بهتون گفته بودم که تا «اوباما» هست ديگه براتون نامه نمی نويسم يا وقتی می نويسم که اون نباشه. خب طبق وعده... البته «او با اونا» تا ژانویه سر کارش هست ولی مهم اینه که ملت عزیز امریکا از فرصتی برای تغییر استفاده کرد و کشور خودش رو از فساد دولت و لابی دموکرات نجات داد.

       البته بهتره اول تبریک بگم پیروزی دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئيس جمهور امریکا، رو به کسانی که به ایشان رای دادن؛ هرچند احتمالاً در اونجا، یعنی صدای امریکا، کسی طرفدار ترامپ نیست و ماشالا همه دموکرات تشریف دارن احتمالاً. و میدونم که اونجا امروز شما دوستان عزیز زیاد حال مساعد و خوشی ندارین. ولی انشالا این جوری نمونين.

       برای دلگرمی تون بهتره یادآوری کنم که: ما چهل ساله کثیف ترین دیکتاتور و افرادش رو داریم تحمل می کنیم و امیدوارم شما بتونین یه ریس جمهوری که بنظرتون خیلی بد می رسه رو برای چهار سال ناقابل، اونم در امریکا و در مهد دموکراسی، در کنار رسانه های آزاد و دو مجلس و اونهمه نهاد دموکراتیک، تحمل کنین . البته ما خیلی قوی تر از شما هستیم اما ای کاش قوی نبودیم... منظورم مردم داخل ایرانه.

       دوستان؛ من دیگه راجع به اوباما حرفی نمی زنم. همین باخت براش کافی بود. همین که ملت امریکا پیام محکم رو بهش فرستادن؛ در حالی که منو یاد زمان پیامبر اسلام می انداخت که دست علی رو بالا برده بود و می گفت هر کی با منه بايد با علی هم باشه. اوباما هم همین کارو برای هیلاری عزیزش کرد و البته زود معلوم شد که اشتباه کرده.

       بهرحال، نوبتی هم باشه نوبت یه رئیس جمهور جمهوری خواهه. البته ممکنه بیاد و معامله کنه و ده برابر بدتر از اوباما بشه. اما مطمئنم از موضع ضعف نخواهد بود بلکه با قدرت میاد و حکومت آخوندی موش میشه و قلاف ش می کنه  ومی شینه عقب، سر جاش.

       به شما هم دیگه چیزی نمی گم؛ با این سیاست های صدای امریکا تون در هشت سال گذشته... اوووووه هشت سال! چطور گذشت اصلاً. من کجا بودم؟ اینجا کجاس؟ آهان داره یادم میاد. یه جنبش سبزی داشتیم، یادش بخیر...

       بی خیال! واقعاً اعتقاد دارم رئیس صدای امریکا باید عوض بشه. تمام اونا که مسئول اخراج مجريای خوب بودن بهتره عوض بشن. اینکار رو مجلس امریکا باید بزودی انجام بده. یه نماینده ای بود که می گفت این کارو خواهد کرد... الان اسم اش یادم رفته.

       بهر حال خيلی خوب شد که ترامپ برد. مهم هم نيست که تو اين انتخابات خيلی بی خوابی کشيدم و الان خیلی خوابم میاد رفقا. يعنی تقریبا سی ساعته که نخوابیدم ... نه، بیشتر.. فکر کنم چهل ساعت باشه؛ شایدم چهل و پنج. ولی خوشحالم که ملت امریکا تغییر رو برگزیدن و همه رو سورپرایز کردن و تن حکومت آخوندی الان مثل سگ داره می لرزه.

       اولین اثرش هم داغون شدن اینترنت امروز از ظهر بود با سرعت داغون و قطع و وصل اش. با اين همه امروز تونستم این آدرس ای ميلی رو در همین تاریخ روز انتخابات 2016 امریکا بسازم و این اولین پیام من از این آدرسه که برای شما می فرستم و شاید باز هم بعدها باز بفرستم.

       اگرچه تونستم این آدرس رو بسازم و بیام توی بازی؛ بعد مدت ها. اما فکر نمی کنم دیگه اونجا کسی ایمیل ببینه. حتی آدرس ها هم شاید دیگه برقرار نباشه. ولی مهم نیست؛ مهم خوش قولی منه عزیزان. بله، فعلاً من زیاد مزاحم نمیشم. اصلا شاید بعد از اینم مزاحم نشم. فقط خواستم بگم من زنده ام!

       اوباما جون تون هم رفت. کسی که جنبش سبز ایران رو بر باد داد و ملت ایران رو فروخت و بازی باختهء حکومت ملاها رو براشون به بازی برد تبدیل کرد، ملت سوریه رو نابود کرد و عراق رو کامل به ملایان هدیه داد؛ کسی که بخاطر یه برجام فلان آزادیخواهان ایران رو فروخت و سوریه رو به اسد و ملایان و سپاه سپرد تا برای خودشون تا می تونن مردم رو بکشند، يا شیمیایی کنن. بگذریم.

       او با اونا، بای بای!

       الان دیگه وقت ترامپه. بازی تموم شده دوستان. امیدوارم شما هم رو به تغییر برین و برنامه های درست حسابی به سود آزادیخواهان شوت کنین؛ نه به سود مشتی مافنگی اصلاح طلب و اپوزیسیون ساختگی و قلابی.

       من نمیدونم الان اونجا کسی اسم منو یادش هست یا نه، ولی سه چهار نفری از دوستان فکر کنم هنوز اونجا تشریف دارن. ما با هم از راه های دیگه تماس مون رو داریم. ولی این ایمیل برای رئیس روئساست: من به کمتر از تغییر و اخراج شدن شون راضی نخواهم بود. رؤسا رو میگم. صدای امریکا باید قطع بشه و یا درست بشه.

       چند وقت پيش یکی از دوستان نازنین فرمود دورهء انتقاد از جمهوری اسلامی نیست. اما حالا بنظر میاد دوره عوض شد و دوره ی انتقاد رسیده دوباره. شگفتی بعدی رو هم ملت ایران باید خلق کنن، با ریختن به خیابان ها در خرداد آینده و با رأی ندادن

       چه خبر؟.. شما کجا بودین؟.. تو اين انتخابات بی.بی.سی خیلی قشنگ کار کرد؛ اینجا ازشون تشکر می کنم. يه برنامهء کامل بدون قطع؛ یه کله اومدن و کارشون خوب بود و عالی. البته فکر نکنن توهین هاشون  به ملت امریکا و ترامپ رو نفهمیدیم. اون کسرا ناجی رو میگم!

       بله، دهاتی های امریکا خوب به خدمت تون رسیدن. فکر کردین باز می تازونین ولی دیدین که مردم امریکا زنده هستن و به یه مشت خواننده و مدل و هالیوودی و خبرنگار مبرنگار اجازه نمیدن واسشون تکلیف تعیین کنه.

       میگم چطوره صدای امریکا اول قطع بشه برای مدتی و بعد دوباره با یه شکل متفاوت برگرده؟ شکلی که ترامپی باشه نه «او با اونا»یی. بهرحال از یه جایی باید درست بشه: یک جنگ نرم خیل خیلی قوی لازمه . ترامپ اگه راست میگه بیاد جلو. برنده بايد فقط یا آزادی باشه یا محور شرارت. با هم نمیشه.

برد - برد دیگه نداریم. فقط برد - باخت!

       سعید از حومهء تهران هم هنوز زنده س، شک نکنین؛ اما یه آدم بی چاره س، مثل همیشه. اما

مهم نسل جدید بچه های ایران هستن که دارن میان و اومدن؛ مهم ملتی هستن که شجاعانه در پاسارگاد جمع شدن!

       باید با افرادی در تماس باشیم که بتونن به ترامپ حقایق ایران رو بفهمونن. البته تمام حرف من بحث «جنگ نرمه». نمیگم امریکا باید حمله کنه؛ ولی ناوگان امریکا باید اونقدر قوی باشه که ملاها دیگه جرأت شیطونی نداشته باشن. اون بازی ها بايد تموم بشه.

       دوستان؛ ملت امریکا شگفتی بزرگی خلق کرد و دموکراسی امریکا بار دیگر تاریخ ساز شد و خودش رو نجات داد از دست لابی بازی و فساد. حمایتهای عجیب و کم سابقه رییس جمهور فعلی از کلینتن هم کارساز نبود و اینم از پایان کار اوباما خان! - کسی که با به حاشیه گذاشتن قدرت نظامی امریکا به تروریست ها و حکومت های اسلامی و دیکتاتوری سوریه چک سفید داد تا مردم خودشونو بمباران کنن و نسل کشی کنن - کما اينکه اونها هم کم نگذاشتن در کشتار و باج گیری . 

       و در ضمن ملت بزرگ امریکا درس بزرگی هم به رسانه ها و فساد و لابی گری در این صنف داد و باید منتظر دوران تازه ای بود که با ارادهء ملت امریکا برای تغییر باشه!

       تمام و با سپاس فراوان

       با تبریک به آزادیخواهان واقعی و اوریجینال ایران

       بر می گردیم!

       سعید از حومهء تهران

 

بازگشت به خانه