تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

19 آبان  ماه 1395 ـ  9 نوامبر 2016

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

نامهء تبریک احمدی نژاد به دونالد ترامپ !
       چند روزی بیشتر از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نگذشته است ولی سیل نامه های عاشقانه و «ما هستيم» و اظهار نظرها و واکنش ها نسبت به انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا جاری شده و رهبران جهان، همراه با منتظر الوکاله ها، با ارسال نامه و پیام های مختلف انتخاب او را تبریک می گویند .الساعه هم خبر رسید که چرخ پنجم گاری، محمود احمدی نژاد، سوارکار سابقی که هشت سال سوار امت همیشه در حال سواری دادن بود، نيز انشای خود را نوشته و برای دونالد ترامپ فرستاده و در این نامه توصیه هایی به رئیس جمهور جدید آمریکا کرده است. متن نامه که بصورت محرمانه برای «ما» هم فرستاده شده چنين  است:

 

حضور برادر گرامی حاجی آقا مک دونالد ترامپ مو قشنگ !
       پس از عرض سلام و ارادات خالصانه، بدينوسيله تجربیات گرانبهای دوران ریاست جمهوری خود را در اختیار شما می گذارم:

       - اول از همه اينکه ریاست جمهوری کردن ترسی ندارد و کار سختی نیست ، برای من که از عملگی ساختمان هم ساده تر بود، قبلا برای هشت ساعت عملگی صد تومان می گرفتم ، ولی در هشت سال ریاست جمهوری فقط سالی صد میلیارد دلار گم کردم.

- در مدتی که رئیس جمهور هستید وقت را از دست ندهید که خره همیشه خرما نمی رینه !

       - قبل از شروع به کار گربه را در حجله کشته و در اولین سخنرانی خود کسانی را که به شما رأی نداده اند مشتی خس و خاشاک بخوانید و این ضعیفهء مفسده رقیب انتخاباتی خود را در حصر خانگی بیاندازید. این روش دموکراسی ما است و خوب جواب داده است !
       - شنیدم در انتخابات از جیب خود خرج سنگین کرده و از کسی پول نگرفته و از اموال دولتی استفاده نکرده اید و آبروی هرچه کاندیدای ریاست جمهوری در خاورمیانه را برده اید؛ دفعهء بعد چند ماهی شهردار یکی از بلاد آمریکا شده و از پول شهرداری برداشته و یک سیصد چهار صد میلیاردی کف بروید تا هم خرج تبلیغات و ناهار و شام دادن به مردم دربیاید و هم بتوانید رأی لازم را خریداری کنید !
       - پدر عروس خود را به ریاست جمهوری بیاورید و رئیس دفتر تان کنید تا برای شما فالگیری و جن گیری کرده و در ادارهء امور به شما کمک کند !
       - داماد و عروس و شوهر ننه و پسر و دختر و همسران صیغه ای خود را به ریاست جمهوری بیاورید تا هر یک گوشه کار را بگیرند و یک حالی ببرند !
 
      - هر کشوری را که دوست دارید ببینید به وزارت خارجه دستور بدهید برایتان تور بگذارد و با هواپیمای اختصاصی و از جیب مردم دست زن و بچه و عروس و داماد و شوهر ننه و پدر عروس و ننه داماد و کل فک و فامیل را بگیر ید و به بهانه مذاکرات سیاسی بزنید به چاک جعده ! باور بفرمائيد که بنده تا قبل اژ ریاست جمهوری شابدولعظیم را هم ندیده بودم ولی، بعد از سوار کار شدن، با هواپیمای اختصاصی به همراه زن و بچه و اهل فامیل و اهل آبادی به 124 کشور جهان رفتم و اگرچه برای مردم مملکت این مسافرت ها سودی نداشت ، ولی برای خودمان دستآورد داشت و با چمدان های پر به کشور برگشتیم و به اصطلاح دستآورد داشتیم !
       - شايع شده است که شما مدرک تحصیلی درست و حسابی ندارید خیلی متاثر شدم ، در صورت نیاز سريعاً اطلاع دهید تا از پیاده روی جلوی دانشگاه چند دکترای آکسفورد و سوربن برایتان تهیه کنم !
       - شما می توانید به معاون خود بگوئید به نام مردگان بیمهء عمر صادر و با استفاده از مشخصات کسانی که ریق رحمت را سرکشیده اند میلیاردها دلار خسارت از شرکت های بیمه دریافت و صرف عشق و حال نمائید !
       - البته شما خود کاسب بوده و از راه کاسبی پولدار شده و راه و رسم پول درآوردن را بلد هستید و ممکن است فکر کنید بیشتر از ما فهمیده و نیاز به راهنمایی ندارید، اما بدانید و آگاه باشید که شما در رسیدن به پول و ثروت شخصاً کار می کنید و زحمت می کشید، در حالی که در اینجا مردم زحمت می کشند و کار می کنند و بعد مدیران ما نتایج زحمات آنها را برداشته و به کانادا و انگلستان تشریف می برند !
       - خیلی متاسف شدم که شنیدم خود شما نیویورکی هستید. من آرادانی هستم و چون نیویورک را بیشتر از آرادان دوست داشتم هر سال سازمان ملل را بهانه کرده و به اتفاق اهل فامیل هیئتی به نیویورک می آمدیم و از نزدیک با مظاهر فساد غربی حال کرده و آشنا می شدیم، اما شما که خود بچه نیویورک هستید نمی توانید مثل این جانب از موقعیت ریاست جمهوری برای رفتن به نیویورک و اقامت در سوئیت های شبی سی هزار دلار از جیب مردم و عشق و حال استفاده فرمائید. چرا که فاصله منزل سرکار با سازمان ملل دو تا چهار راه است و حسابداری ریاست جمهوری قبول نمی کند چند میلیون دلار هر سال بابت رفتن شما به نیویورک بپردازد ! توجه بفرمائيد که بنده تجربیات زیاد آموزنده ای برای موفقیت شما در شغل جدید دارم که اگر شما قبول فرمائید و حداقل سالی یکبار حقیر و اهل بیت را به نیویورک وعده بگیرید و یک حالی به ما بدهید همه را کف دست شما خواهم گذاشت !

       خلاصه کنم، کربلایی مشایی اینجا نشسته سلام دارد، همه سلام دارند. اگر ونزوئلا رفتی از قول بنده هم به خوار مادر چاورز تسلیت بگو، چند وقت است تسلیت نگفته و حالم گرفته است ...  
       زیاده عرضی نیست جز دوری شما
جواب فوری فوری فوری فوری
اثر انگشت : مموت احمدی نشاط !

 

آيا اوباما به ايران می رود؟

       برادرمان حاج حسین اوباما قسم خورده بود اگر دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برسد دست زن و بچه اش را بگیرد و از آمریکا به نقطه نامعلومی برود ! با توجه به اینکه نا معلوم تر از حکومت اسلامی در دنیا وجود ندارد پیش بینی می شود حاجی اوباما که در انتخابات سال 1388 حکومت اسلامی از احمدی نژاد حمایت کرده بود و دوستان خوبی در این نقطه نامعلوم دارد، به حکومت اسلامی نقل مکان کرده و به ایران سابق برود.

       رفتن ايشان به حکومت اسلامی به چند دلیل قطعی است!

       - اول اینکه در آمریکا هر رئیس جمهوری بعد از پایان دوره و روی کارآمدن رئیس جدید باید اسباب و اثاثیه اش را جمع کرده و اموال دولتی را پس بدهد و برود راست کارش؛ اما در حکومت اسلامی هر رئیس جمهوری که تاریخ مصرف اش تمام می شود یک ساختمان عظیم دولتی را تصرف می کند و اسم اش را می گذارد: "دفتر رئیس جمهور سابق" و اتومبیل و امکانات دولتی را هم پس نمی دهد و قبل از رفتن هم پول کلانی از ریاست جمهوری (به بهانه های مختلفی از جمله تأسیس دانشگاه) هاپولی می کند که برای هفتاد نسل بعدی اش بس است!

       - دوم اینکه در آمریکا مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی یقهء رئیس جمهور سابق را تا آخر عمر ول نمی کنند و در ریزترین کارهایی که در دوران زمامداری اش انجام داده آنقدر کنکاش می کنند تا بالاخره یک نقطهء سیاهی در می آورند و علیه آن بدبخت علم می کنند، اما در حکومت اسلامی رئیس جمهور سابق که در دوران ریاست اش قادر به تشخیص مصلحت مملکت و مردم نبوده و خسارات زیادی به مملکت وارد آورده است یک پست و مقام جدیدی به عنوان عضو مجمع تش خیس مصلحت می گیرد تا کسی جرأت زیر سئوال بردن عملکرد گذشتهء او را نداشته باشد.

       - و از همه مهم تر اینکه امت همیشه مغبون ایران خاصیت فراموشکاری ژنتیکی دارند و خیلی زود اعمال رئیس جمهور سابق را که عملی بدتر از عمل حاجی سعید طوسی با اقتصاد ملی و منافع کشور آنها انجام داده است فراموش می کنند و دوباره مجیزگویش می شوند و سواری می دهند؛ همانطور که در مورد خیلی ها از جمله حاجی رفسنجانی نشان داده اند. اين امت یک موقعی شعار می دادند مخالف هاشمی مخالف خدا و پیامبر خدا است. بعد او، در جریان قتل های زنجیره ای و مفاسد اقتصادی و مظالم دوران ریاست جمهوری اش به شدت از چشم مردم افتاد و «عالیجناب سرخپوش» شد؛ و حالا دوباره همین آدم را اصلاح طلب و آزادیخواه و لیبرال و امید اصلاح طلبان می خوانند.

       به هر حال منبعد در آمریکا برای حاجی حسین آینده ای وجود ندارد ولی در صورت آمدن به حکومت اسلامی می تواند شرکت جعلی روی کاغذ ثبت کند و با همکاری مسئولان بانکی چند میلیارد دلار وام بدون بازگشت بگیرد، و یا چند نفتکش و دکل نفتی را هاپولی کند و بار خودش را ببندد.

       همچنين قاچاق کالا در برابر چشم مسئولان و در روز روشن و از مبادی رسمی و یا تولید زعفران از کاکل ذرت، و زردچوبه از رنگ ساختمانی، و سوسیس کالباس از مدفوع انسانی، و تولید مواد غذایی تقلبی هم از کارهای نان و آبدار فعالان اقتصادی بازار است که به حسین اوباما پیشنهاد خواهد شد.

       و اگر هیچ کدام از این فعالیت ها باب طبع حاج حسین نبود اما، در عین حال، دنبال پول کلان و موقعیت برتر اجتماعی و در مواقع لزوم اسلحه کشیدن به روی مردم در خیابان بود، خواهد توانست به مداحی روی بیاورد و برای هر ساعت مداحی و خوانندگی اسلامی در مجالس عزا بیست سی میلیون تومان به بدن بزند!

       البته کار در شبکهء انگلیسی زبان تلوزوزون حکومت اسلامی (پرس تی وی) هم نان و آبدار است و رهبر حزب کارگر انگلیس هم با کار در تلویزیون ایران به پول و مقام در انگلستان رسید! سواد و دانش هم لازم ندارد؛ کافی است یک جمله در میان یک فحش به استکبار جهانی و آمریکا و انگلیس داد و پول گرفت!

       به هر حال باید منتظر بمانیم ببینیم اوباما به قولش برای خروج از آمریکا عمل می کند و یا قول و قرارش با مردم آمریکا مثل قول و قرار حاجی حسن خودمان بکلی دروغ از آب در می آید!

 

امام جمعه مقدس مشهد فرق خر و فيل را نمی فهمد!

         حاجی آقا علم‌الهدی (پدر زن تولیت امام رضا - حاج آقآ رئیسی) در نماز جمعه این هفته مشهد راز بزرگی را فاش ساخت و در میان بهت و حیرت جهانیان اظهار کرد: «... فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس ‌جمهور آمریکا بشود... در حاکمیت آمریکا چه خر و چه فیل حاکم باشد فرقی نمی‌کند».

         این اظهارات امام جمعه مشهد مشت محکمی به دهان استکبار جهانی و پای چشم دونالد ترامپ بود  که هنوز پایش به کاخ سفید نرسیده توسط امام جمعه مشهد پای چشمش بادمجانی به اين بزرگی کاشته شد.

         ناظران سیاسی می گویند اظهارات امام جمعه مقدس مشهد، که از روی تجربهء داخلی گفته شده، نشان می دهد که ايشان فکر می کند از نظر مدیریت سیاسی ایران و آمریکا بسیار به هم شبیه هستند و همانطور که فرقی نمی کند در حکومت اسلامی "خر" یا "گاو" سر کار باشد و مدیریت را در دست بگیرد، در آمریکا هم بین فیل و الاغ فرقی نیست.

         سایر اظهارات امام جمعه مقدس مشهد هم نشان می دهد که اگرچه ایشان، مانند سایر ائمهء جمعه، از امام جمعهء ابرقو گرفته تا علی آباد کتول، به مسائل پیچیده علمی نظیر نانو تکنولوژی و شکافت هسته ای و علوم لیزر و مسائل اقتصاد جهانی و نجوم و هزار و یک دانش روز دیگر مسلط هستند، اما از قوانین و مقررات پیش و پا افتاده مسافرتی اطلاعی ندارند. مثلاً، حاج آقا علم الهدی از گرفتن 25 هزار تومان حق بیمهء مسافرتی از مسافران کربلا انتقاد کرده و پرسیده است که آیا از این هایی هم که برای خوشگذرانی به ترکیه می روند این حق بیمه گرفته می شود؟

         محض اطلاع امام جمعه مشهد باید بگوئیم که دولت اسلامی برای میلیون ها زائر که به عراق می فرستد تا با هزینه کردن پول های خود در عراق موجب شکوفایی اقتصاد این کشور شوند انواع یارانه ها را می پردازد . از جمله اینکه از مسافران سایر کشورها 100 هزار تومان حق بیمه مسافرتی اخذ می شود و هر ایرانی موقع خروج از کشور (حتی مقیمان خارج) باید 75 هزار تومان خروجی بپردازد، اما این مبلغ برای مسافران کربلا و نجف (عراق) و سوریه 25 هزارتومان است.

         همچنين امام جمعه مقدس مشهد، که اخیراً با مخالفت انقلابی خود با برگزاری کنسرت (سرود خوانی مردان) موجب جوانمرگی علی جنتی وزیر مستعفی ارشاد شده است، از دریافت چهل دلار جهت صدور ویزا توسط مقامات عراقی انتقاد و آن را ظلم به ایرانیان مشتاق زیارت عتبات عالیات دانسته است.

         ايشان گويا غافل است که کشور دوست و برادرمان عراق، در طولانی ترین جنگ کلاسیک جهان، به مدت 8 سال یک هزار دلار خسارت مالی به ایران وارد آورده و چند صد هزار ایرانی را شهید و معلول کرده و بی رحمانه مورد حملات غیر انسانی میکروبی و شیمیایی قرار داده است اما حکام دل رحم حکومت اسلامی نه تنها دنبال گرفتن خسارت از برادران عراقی نرفته اند، بلکه شهرهای نجف و کربلا و سامرا و جاده ها و شبکه های آبرسانی و برق رسانی این کشور را به خرج مردم ایران بازسازی کرده و گنبد معابد و زیارتگاه های کربلا و نجف را با صدها میلیون دلار هزینه طلا کاری کردند، آنوقت ايشان از دادن چهل دلار ناقابل به برادران عراقی انتقاد می فرماید؟! و بجای آنکه از دولت در مورد چگونگی پیگیری دریافت خسارات ایران از جنگ وحشیانه و خانمان برانداز برادران عراقی و سرنوشت هزار میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سئوال کند از 25 هزار تومان پول بیمه و جندر قاز پول ویزا انتقاد می کند!

         تازه اخیراً هم که وزارت بی نیروی حکومت اسلامی اعلام کرده است از بابت صادرات برق به عراق و روشن کردن چراغ بعثیون عفلقی سابق یک میلیارد دلار از عراق طلب دارد و عراق هم در عالم دوستی و رفاقت این پول را نمی دهد.

         بعلاوه، به گزارش روزنامهء دولتی شهروند، معلوم شده که توریست های عراقی که به مشهد مقدس می روند در هتل های این شهر کارهایی می کنند که سعید طوسی نمی توانست در کلاس های قرائت اش انجام دهد.

         (همين جا گفته باشم که ائمهء جمعه متاسفانه در خصوص نحوهء برخورد با مسائل روز بصورت گزینشی برخورد می کنند و مثلا در حالی که همین جا و در مملکت خودمان سعید طوسی در دسترس است! به موضوع فساد اخلاقی دونالد ترامپ و انگشت رساندن او به زنان می پردازند)

         باری، از اظهارات پیش پا افتادهء ائمه جمعه معلوم می شود که این بندگان خدا حتی روزنامه های زبان بسته کشور را هم نمی خوانند و اخبار دستچین شده رادیول و تله وزوزون حکومت اسلامی خودشان را هم گوش نمی کنند و یا بکلی توی باغ نیستند و یا از ترس از دست دادن مقام و موقعیت خود به مسایل پیش و پا افتاده بی اهمیت می پردازند.

 

بی نیازی حکومت اسلامی از آب سنگین!

         خبر اينکه، در ادامهء مشت زدن به دهان و دندان استکبار جهانی، حدود چهل تن آب سنگین تولیدی در راکتور آب سنگین اراک به کشور دوست و برادر و همزبان و همکیش روسیه فرستاده شد تا اصل سیاست نه شرقی و نه غربی حکومت اسلامی در روابط خارجی رعایت گردد (قبلاً در همین حدود آب سنگین به ایالات متحده آمریکا فرستاده شده بود) .

         منتقدین داخلی و اپوزیسیون خارج کشور انتقادات زشت (غیرقابل تکرار!) و زننده ای را مطرح می کنند که چرا حکومت اسلامی سال ها وقت و هزینهء سنگینی را صرف تأسیس راکتور آب سنگین اراک کرد، و حدود صد تن آب سنگین تولید کرد و با این اقدام نابخردانه باعث صدور قطعنامه های سنگین سازمان ملل برای تحریم همه جانبهء ایران و وارد آمدن خسارات غیرقابل جبران به کشور شد و بعد به سادگی زیر بار پر کردن قلب راکتور اراک با سیمان، و گل گرفتن در راکتور چند میلیارد دلاری تولید آب سنگین و برچیدن بساط اتم بازی رفت، و آب سنگین های تولیدی را هم به آمریکا و روسیه تحویل داد.

         در پاسخ به این منتقدان و کسانی که حرف های زشت و زننده می زنند باید گفت که از اول هم حکومت اسلامی قصد تولید آب سنگین در راکتور اراک را نداشت و طراحی راکتور اراک برای استخر شنا و سالن سونا و جکوزی و ماساژ بوده است، اما برای رو کم کنی (که همانا پر رو بازی اسلامی است) یک مدت با صرف میلیاردها دلار چند بشکه آب سنگین در آن تولید شد تا به استکبار جهانی نشان داده شود که: "ما می توانیم آب سنگین به روش کاملا ًبومی سازی شده تولید کنیم ."

         در واقع با این روش که امروزه در تمام نقاط کشور اجرا می شود بدون استفاده از تکنولژی هسته ای آب سنگین تولید و به مصرف کنندگان به طرق مختلف خورانده می شود! مثلاً، به گفتهء مقامات مسئول، تقریباً تمام آب های زیر زمینی و سطحی کشور به فاضلاب انسانی و شیمیایی و سمی، منجمله سیانور و کودهای شیمیایی و سموم نباتی و تمام عناصر موجود در جدول مندلیف و فاضلاب های بیمارستانی و صنعتی آلوده شده اند و به واسطهء وجود انواع فلزات و عناصر شیمیایی و میکروبی و باکتری ها و ویروس ها و عناصر محلول در آب، وزن مخصوص آب در حکومت اسلامی از وزن مخصوص آهن بیشتر است، و آب موجود در ایران بقدری سنگین است که یک لیوان آن را نمی توان به تنهایی بلند کرد!

به این ترتیب ملاحظه می کنید که بستن در راکتور اراک و فرستادن صد تن آب سنگین تولیدی به آمریکا و روسیه از موضع ضعف و کوتاه آمدن نبوده، بلکه با اطلاع از اینکه آب های موجود در ایران ورژن دیگری از فاضلاب، و حاوی به مواد سنگین انسانی و صنعتی و بیمارستانی و شیمیایی و الا غیرالنهایه هستند تصمیم گرفته شد از همین آب سنگین طبیعی موجود استفاده کرده، و راکتور آب سنگین اراک به کارخانه تولید آب و دوغ و نوشابه تغییر کاربری داده شود.

 

بازگشت به خانه