تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

28 آبان ماه 1395 ـ  18 ماه نوامبر 2016

شکایت 11 کشور عربی از حکومت اسلامی مسلط بر ايران

دبی - العربیه.نت فارسی

       يازده کشور عربی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد نسبت به ادامه سیاست‌های توسعه ‌طلبانهء رژیم حکومت اسلامی مسلط بر ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

       کشورهای عربی در این نامه ضمن تقدیم شکایتی علیه دخالت‌های اين حکومت در منطقه‌، حمایت و ارسال اسلحه از ایران به گروه های تروریستی مانند حزب الله لبنان و حوثی‌ها را به شدت محکوم کردند.

       کشورهای عربی شورای همکاری خلیج، امارات، مصر، اردن، سودان، مراکش و یمن در نامه‌ای به «پیتر تامسون» رئیس هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده و در میان تمامی اعضای توزیع شده، آمده است «رژیم ایران رژیمی حامی تروریسم در منطقه است از حزب‌الله در سوریه و لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن و هسته‌های تروریستی در بحرین، عراق، سعودی و کویت و غیره، حمایت می‌کند».

       در این نامه  کشورهای عربی ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن یک کشتی اماراتی در باب‌المندب توسط شبه ‌نظامیان حوثی، و محکوم کردن این اقدام تروریستی، فزودند: «این گونه اقدامات، کشتیرانی را در تنگه باب‌المندب و اطراف آن که یکی از مهمترین گذرگاه‌های راهبردی کشتیرانی است، مورد تهدید قرار می‌دهد».

 

حکومت اسلامی حامی تروریسم است

       در نامه کشورهای عربی با اشاره به قانون اساسی حکومت اسلامی که خواهان صدور هرج و مرج یا باصطلاح "انقلاب" به کشورهای دیگر، به نمونه‌هایی از دخالت ویرانگر و فاجعه بار رژیم اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین وسعودی اشاره شده و این دخالت‌ها را محکوم کرده‌اند.

       کشورهای عربی ضمن رد ادعاهای اين رژيم مبنی بر دخالت کشورهای عربی در یمن اعلام کردند که دخالت ائتلاف عربی در یمن به درخواست دولت مشروع و قانونی این کشور صورت گرفته است اما دخالت حکومت اسلامی غیر قانونی و مبنی بر سیاست گسترش فرقه گرایی از طریق مسلح کردن گروههای تروریستی است.

       کشورهای عربی با اشاره به حادثه منی در مکه مکرمه اعلام کردند که رژیم اسلامی تلاش کرد از حادثه منی ابزاری برای نشر فتنه و فرقه گرایی در منطقه استفاده کند.

       در نامه کشورهای عربی همچنین آمده است، «از زمان امضای توافق هسته‌‌ای میان رژیم ایران و 5+1 چیزی جز افزایش اقدامات «خصمانه» در منطقه و ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی توسط رژیم ایران ندیده‌ایم».

 

موضع متحد کشورهای عربی در برابر رژیم ایران

       در همین راستا دکتر انور محمد قرقاش، وزیر کشور امارات متحده عربی در امور خارجه، ضمن اشاره به فعالیت دیپلماتیک جمعی کشورهای عربی در سازمان ملل متحد، گفت: «موضع کشورهای عربی در برابر توسعه طلبی‌های حکومت اسلامی و اتهامات آن به ائتلاف عربی بسیار منسجم‌تر از گذشته است. اقدام مشترک ما برای تقویت مواضع و گفتمانمان در منطقه بسیار ضروری است».

       القرقاش در حساب خود در توییتر نوشت: «از همه کشورهای برادر از شورای همکاری خلیج گرفته تا مصر، مراکش، سودان، اردن و یمن بی نهایت متشکریم».

منبع: العربيعهء فازسی

 

بازگشت به خانه