تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

8 آذر ماه 1395 ـ  28 ماه نوامبر 2016

در سوگ رفیق فیدل کاسترو، رهبر کبیر انقلاب کوبا

اعلاميهء سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

شامگاه جمعه پنجم آذرماه پهنهء خاک پیکر مردی را در آغوش کشید که فقدانش ضایعه ای است اسف انگیزبرای خلق قهرمان کوبا و همه انقلابیون  سراسر جهان. فیدل کاسترو مظهر کمونیستی پرتلاش و خستگی ناپذیر بود که خاطره اش برای همیشه یاد آور مقاومت، نیک اندیشی و افتخار خواهد بود.

رفیق کاسترو بیش از پنج دهه رهبری انقلاب کوبا را بدوش کشید و در یک نبرد طولانی و قهرمانانه علیه امپریالیسم آمریکا با بیش از ده رئیس جمهور این کشور پنجه افکند و از اندیشه های انقلابی اش دفاع کرد. رفیق کاسترو در شرایطی جنبش کوبا را رهبری نمود که آمریکای لاتین به حیات خلوت آمریکا در آمده بود. پیروزی انقلابیون کوبا علیه رژیم دیکتاتوری باتیستا چنان تأثیری بر کشورهای این منطقه گذارد که هنوز م آثار پربار این پیروزی درآمریکای لاتین به چشم می خورد.

بی تردید فقدان این انقلابی بزرگ همانند همرزم دیرینه اش رفیق ارنستو چه گوارا، نه فقط مردم کوبا بلکه تمام کمونیست ها و طرفداران طبقهء کارگر در سراسر جهان را آزرده کرده است.

 با سپری کردن بیش از پنجاه دهه مقاومت و پایداری علیه نظام سرمایه داری و امپریالیسم، هم اکنون تحت رهبری حزب کمونیست این کشور، سیادت کارگران وزحمتکشان کوبا اعمال می شود. با گذشت نزدیک به 57 سال از انقلاب کوبا، اما همچنان این کشور از سوی امپریالیست ها تحریم و تهدید می شود. با این وجود، عظمت انقلاب کوبا چنان است که هنوز هم الهام بخش توده های تحت ستم سایر کشورها می باشد.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران فقدان رفیق فیدل کاسترو (الخاندرو کاسترو روس) رهبر انقلاب کوبا را به مردم قهرمان این کشور، همه مبارزین و کمونیست های سراسر جهان تسلیت می گوید.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

6 آذر 1395 - 26 نوامبر 2016

http://www.iranian-fedaii.de/2016/Nov/26nov/Fidel%20Castro.html

 

بازگشت به خانه