تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

1 دی ماه 1395 ـ  21 دسامبر 2016

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

چرا رؤسای جمهور فقط فیلسوف نمی شوند؟!

یکی از برادران لاریجانی، ممد جوات، که در دانشگاه علوم قضایی گوش مجانی گیر آورده و برای دانشجویان حرافی می کرد گفته است: "اخیراً هر کسی رئیس‌جمهور می‌شود فیلسوف هم می‌شود! [مثلاً] در دورهء اصلاحات رئیس‌جمهور مردم در خصوص جامعه مدنی صحبت می‌کرد من مخالف فیلسوفی نیستم اما مسئولیت اجرایی مهم تر است. من الان هم بحث‌های فلسفی را در صحبت‌ها می‌بینیم. که به جای مباحث اجرایی و مدیریت اجرا می‌شود. کسانی که در سیاست فعال هستند و در لباس روحانیت حضور دارند باید بدانند که تفکر لیبرال سکولار برای نظام خطری مهلک است. خیلی بد است کسی به این جریان‌های طرفدار سکولار گرایش داشته باشد و دم از اهل بیت بزند!"

از متلک های سنگین ممد جوات کاملاً معلوم است که به چه افرادی گیر داده است و نیاز به شرح و تفسیر ما ندارد؛ اما در این صحبت ها، مدآقا فقط به فیل سوف شدن افرادی که به ریاست جمهوری می رسند اشاره کرده و نگفته که این افراد پس از رسیدن به ریاست جمهوری علاوه بر "فیل" «سوف» شدن چه چیزهای دیگری هم می شوند!

تجربه نشان می دهد افرادی که به ریاست جمهوری می رسند:

- در یک طرفه العینی قبل از همه چیز مولتی میلیاردر دلاری می شوند و همه اشان هم می گویند که از اول داشته اند و چیزی به ثروت آن ها افزوده نشده و بلکه از ارث پدری و جهاز مامان خود هم برای مملکت خرج کرده اند!

- بعد هم در گام بعدی دارای مدارک دکترا از گلاسکوی انگلستان می شوند در حالی که فقط یس و نو را بلد هستند!

- در مراحل بعد جهانگرد و گردشگر شده، مسافرت به اقصی نقاط جهان را آغاز کرده و هر کجا که مورد علاقه والده و صبیه و متعلق است را در لیست مذاکرات سیاسی و بازدید رسمی قرار داده و با هواپیمای اختصاصی 140 نفر از نزدیکان و اقوام را برداشته و یک خط در میان به نیویورک می روند تا از نزدیک با مفاسد شیرین دنیای غرب آشنا شوند!

- برادر و فرزندان این "فیل" سوف ها هم همکار سری توتال فرانسه و استات اویل نروژ و کرسنت امارات شده و 60 میلیون دلار رشوه می گیرند و رشوه خوار مادر... می شوند!

- جالب اینکه هرکس در این مملکت رئیس جمهور می شود برادر آهنگر و باتری سازش را هم می آورد رئیس دفتر و یا معاون خود می کند!

 

- بنابراین روسای جمهور پس از رسیدن به ریاست جمهوری فقط "فیل" سوف نمی شوند و حتی بی بصیرت و فتنه گر و سرخپوش و روباه سبز و بنفش و چیزهای دیگری هم می شوند که گفتن آن خوبیت ندارد!

ممد جوات در این جلسه سخنرانی صحبت های دیگری هم کرد که ما حوصله بازگو کردن اش را نداریم، ولی ای کاش یک دانشجوی با جربزه ای بلند می شد و از وی در مورد پروندهء زمینخواری اش و بالا کشیدن هزاران هکتار زمین های دولتی و اراضی ملی و موات و املاک خصوصی مردم در ورامین و حومه، و ماجرای فیلم گفتگوی شیرین فاضل لاریجانی و سعید کهریزکی می پرسید تا مشخص شود تنها ر<سای جمهور نیستند که پس از رسیدن به ریاست فیاسوف می شوند، بلکه سایر مقامات هم در هر پست و مقامی که هستند آنقدر می خورند که عینهو فیل چاق و چله می گردند!

 

کشور مستقل جواتی!

یکی از خاصیت های مسئولان حکومت اسلامی لوطی گری و مشتی گری آنهاست، و با آنکه کلهم اجمعین تا بعد از انقلاب تهران را ندیده بودند و پایشان به خیابان آسفالته نرسیده بود، اما عجیب اخلاق بچه تهرونی های قدیم و لوطی ها و کلاه مخملی ها را دارند. به این معنی که تا دست شان به دم گاوی بند شد دست برادران و خواهران و پسر خاله ها و عمه زاده ها و ناپدری ها و خاله خانباجی های فامیل را هم گرفتند و به تهران آوردند و یک مسئولیت نان و آبداری هم در عالم لوطی گری به آنها دادند!

زمین خواری و کوه خواری و نفت خواری و دریا و جنگل و مرتع خواری و قاچاق سیگار و لوازم کامپیوتر و موبایل و طلا و جواهر و و و هم از جمله فعالیت های برادرانهء اين، به قول احمدی نژاد، «برادران قاچاقچی» است!

به نظر می رسد جنجال حقوق های چند صد میلیونی و بگیر بگیری که راه انداختند برای این بود که ذهن جامعه و مردم از بخور بخورهای کلان و پرونده های قضایی بزرگ دور شود و ماجرای بابک زنجانی و سعید مرتضوی و ممد جوات لاریجانی و امثال آن به فراموشی سپرده شود!

یکی از این پرونده های بزرگ که شاکی خصوصی و دولتی داشت پرونده زمین خواری ممد جوات لاریجانی بود که هم گفته شد زمین های انفال و موات و اراضی ملی را تملک کرده و هم شاکیان خصوصی شکایت کردند که زمین های آنها را تصاحب و فنس کشی کرده است!

مساحت ملک ممد جواد لاریجانی از خیلی کشورهایی که با رژیم فخیمه اءسلامی ارتباط دیپلماتیک دارند وسیع تر است و جا دارد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امپراطوری ممد جوات را به رسمیت بشناسد و با امپراتوری معظم ایشان تبادل سفیر کرده، بزغاله ای بفرستد و شترمرغی به حضور بپذیرد!

میضان صوات و دقط رئیص جمحور!

یکی از مسئولیت های بزرگ رئیس جمهور به عنوان تدارکاتچی امضاء کردن تعهدات بین المللی و مقاوله نامه ها و پروتکل ها و قراردادهای میان کشور با ممالک بیگانه و صدور احکام و قوانین مصوبه دولت به ادارات تابعه و کارگزاران و عمله و اکره رژیم است...

پر واضح است که رئیس جمهور باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشد و هر چیزی را که دست اش می دهند به دقت مورد امعان نظر قرار دهد و بعد از وارسی و مطالعه دقیق، در صورتی که مضر به حال ملک و ملت نباشد امضاء و ابلاغ کند؛ و در غیر این صورت چیزی که دست اش داده اند یک چیزی هم دست ملت بدبخت می دهد به این هوا!

حاجی کربلایی دکتر حجت الاسلام حسن روحانی (فریدون سابق) که دکترای خود را از دانشگاه گلاسکوی انگلیس گرفته است (بدون دانستن کامل زبان انگلیسی و بدون اقامت در گلاسکو!) از با سواد ترین رؤسای جمهور خاورمیانه شمرده می شود! (حتی از احمدی نژاد که پاسبان را با صاد می نوشت هم با سواد تر است!) و ما هر شکی داشتیم در مورد اینکه رئیس جمهور روحانی یک روحانی تحصیل کرده بریتانیای کبیر است و سواد دارد شکی نداشتیم (!) تا اینکه چشم مان به این تقدیرنامه که حاجی کربلایی حسن امضاء کرده است افتاد.

همانطور که ملاحظه می کنید در این تقدیر نامه بجای " ادوات " نوشته اند "عدوات" که هر بچه محصل ابتدایی متوجه تفاوت معنایی آن می شود! اما متآسفانه یا حاجی آقا کربلایی روحانی (فارغ التحصیل انگلستان) سوادش قد نداده و متوجه این غلط فاحش نشده است، که در این صورت معلوم می شود مدارک تحصیلی او نیز در ردیف مدارک تحصیلی سایر دکتر و مهندس های هیئت دولت است (!) و یا اگر ندیده و نخوانده امضاء کرده است که حساب این ملک و ملت با یک چنین رئیس جمهور بی دقتی که هرچه دست اش بدهند بدون مزه مزه کردن مورد تائید قرار می دهد با کرام الکاتبین است!

چه بسا موافقتنامه های لوزان و وین و ژنو (برجام) را هم با بی دقتی و نخوانده و غلط های آن را هم نگرفته امضاء کرد که منجر به ریختن بتن روی برنامه هسته ای ایران و نابودی میلیاردها دلار سرمایه گذاری و نابودی زیر ساخت های هسته ای کشور گردید!

 

خوابگاه شورای اسلامی!

حاج آقا کربلایی تقوی حسینی نمایندهء ورامین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «وقتی از وزیری در کمیسیون امنیت ملی می‌پرسیم که چقدر ثروت دارد می‌گویدهفتصد و هشتاد میلیارد تومان! در حالی که در زمان انقلاب تنها یک مهندس ساده بوده و الان هم دولت جرأت نمی‌کند او را تغییر دهد. وزیر دولت تدبیر و امید در یک ساعت جلسه کمیسیون امنیت ملی، چهل دقیقه آن را خواب است، آیا این وزیر حکومت اسلامی است؟!» وی در ادامه با انتقاد از نوع نگرش دولت در برخورد با خطای وزرا گفت: «دولت جرأت ندارد وزیری که حقوق میلیاردی می‌گیرد را تغییر دهد. [اما] با خانهء دو هزار متری در ولنجک نمی‌توان مقابل آمریکا ایستاد!» نقوی در انتها با ذکر نقض عهد امریکا در برجام خاطر نشان کرد: «داده‌ های ما در برجام نقد و دست آوردهای ما نسیه بود».

توضيح اينجانب:

          با توجه به اینکه حاج آقا حسینی نماینده ورامین نام وزیری را که یک هزار میلیارد تومان ثروت دارد اعلام نکرده است اختلاف بین ناظران سیاسی منطقه بالا گرفته و:

          - عده ای وزیر مورد نظر را حاجی نعمت زاده می دانند که تا اول انقلاب در کارخانه پیکان در جاده کرج کار می کرده و همیشه هشت اش گروی نه اش بوده و حالیه به یمن انقلاب شکوهمند اسلامی دارای بیست - بیست و پنج مجتمع پتروشیمی و هزار میلیارد تومان وجه رایج مملکت است!

- عده دیگری از حاجی آخوندی نام می برند که باجناق حاجی ناطق نوری و بچه نجف عراق است و علاوه بر وزارت کردن و به کشتن دادن مسافران قطار مشهد، از کارخانه داران بزرگ خاورمیانه است!

- جمع دیگری اسم حاج دکتر هاشمی وزیر بهداشت را مطرح می کنند که ثروتمندترین پزشک خاورمیانه و غرب آسیا است!

- البته اسامی وزرای دیگر هم مطرح است، ولی چون ثروت آن ها بالاتر از هزار میلیاردتومان است مورد اشاره نماینده ورامین قرارنگرفته اند!

ضمناً موضوع دیگری که این نمایندهء مجلس مورد انتقاد قرار داده است خوابیدن یکی از وزرا در جلسه شورای امنیت ملی است!

طبيعی است که خوابیدن در مجلس وزیر و وکیل نمی شناسد و قابل انتقاد نیست و یکی از وظایف عمدهء وزرا و وکلا خوابیدن است و، در واقع، اگر مسئولان مملکت در خواب نبودند وضعیت امروز مملکت بدینگونه نبود!

 

بازگشت به خانه