تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

8 دی ماه 1395 ـ  28 دسامبر 2016

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

فرق گاوهای ما و گاوهای هندوستان!

       هيچ توجه کرده ايد که همين "گاو" های بی ناموسی که به اتفاق گوساله هایشان (گاو زاده!) در بعضی کشور ها توسط گاوچران های پشت پرده غربی به قدرت رسیده و مسبب بدبختی مردم بخت برگشته هستند و مورد انتقاد قرار می گیرند و همه مشکلات مملکت از چشم آنها دیده می شود، و امت بدبخت فلاکت زده زیر خط فقر مرتب دعا می کنند که خدا نسل این گاوهای دو پا و گاوزاده ها را از روی زمین بردارد تا گوسفندها از دست یک مشت گاو خلاصی پیدا کنند، در هندوستان مقدس و جزو خدایان هندوها هستند؟!

       دليل واضح است: در تاریخ هندوستان تا حالا دیده نشده که "گاو" ها و "گاوزاده" های دو پا (!) به گوسفندان دو پا خیانت کنند و از کمپانی های نفتی خارجی پورسانت دلاری (60 میلیون دلار!) بگیرند و یا دکل های نفتی را بدزدند و یا به بهانه دور زدن تحریم ها ملت را دور بزنند و بیت المال را غارت کنند!

       گاو های هندی، بر عکس گاو و گوساله های بعضی از کشورها، خزانه بانک ها را غارت نمی کنند و به کانادا و انگلستان نمی گریزند!

       همچنین، بر عکس گاوهای یک کشور معروف (!) برای خودشان حقوق های نجومی بلند نمی کنند!

       گاو های هندوستان با ایمان تر از مدیران و مسیولان خر و الاغ بعضی از کشورها بوده و هرگز به گوسفندان وعدهء دروغ آوردن پول نفت پای آخور آنها را نمی دهند و گوسفندها را با دروغ و حقه بازی پای صندوق های رای نمی آورند!

       گاو های هندی بر عکس گاوهای پدرسوخته بعضی از کشورها همه امکانات اقتصادی طویله را به گوساله های خودشان اختصاص نمی دهند و اجازه می دهند گوسفندان بدبخت هم یک کاه و جوی مختصری توی سیرابی خودشان بریزند!

       گاوهای هندی در مذاکرات 1+5 با دیدن گاو خارجی  دچار خودباختگی و خود کوچک بینی حاد نمی شوند و سرمایهء هزینه شده هنگفت و حاصل زحمات یک عمر دانشمندان را به گاوهای اجنبی واگذار نمی کنند و اجازه ورود سر زده و بازرسی های همه جانبه طویله خود را دو دستی تحویل اجانب نمی دهند!

       در واقع، درست به همین خاطر است گاوهای هندی نزد مردم محترم هستند و مردم از آن ها ستایش می کنند!

       "گاو" یکی از خدایان دین و آئین هندوها (خدای قدرت) است و مؤمنین هندی بسیار به آن احترام می گذارند و برای شفا گرفتن ادرار گاو را می نوشند و نشئه می شوند! (بر عکس بعضی از کشورها که مردم از صبح تا شب ادرار و مدفوع و برخی از اعضاء خود را حواله آبا و اجداد هر چه گاو و گاوزاده اتس می کنند! )

       در واقع يک اختلاف فرهنگی و اعتقادی ساده باعث شده که در بعضی از کشورها افراد نالایق و بیشعور و نفهم را "گاو" بنامند و بدون رعایت حق بزرگتری و سن و سال و مقام و مرتبه اشخاص یک مشت گاو و گوساله هایشان را مسئول همه بدبختی های خود دانسته و به منظور خالی کردن عقده خود و یا تحقیر فلان شخص و فلان آدم او را "گاو" لقب بدهند!

       به نظر می رسد باید احترام "گاو" ها را نگه داشت تا بر میزان و آمار فرار مغزها اضافه نشود و "گاو" ها مملکت را رها نکنند و به هندوستان، که در آنجا ارج و قرب مذهبی و احترام بیشتری دارند و از انتقادات گلهء "گوسفندها" در امان هستند، مهاجرت نکنند  والا ملت بارکش ما با یک مشت الاغ بی ناموس تر تنها خواهد ماند!

 

چگونه آمریکایی ها با ظرافت تمام ظریف را گول زدند؟!

       ظاهرا جان کری و هیئت آمریکایی و اروپایی ها در مذاکرات جمع آوری بساط برنامه هسته ای حکومت اسلامی (برجام) ممد جوات و رخت و طنابچی و عرق نعناچی و وعده وعید چی را به سادگی گول زده اند!

       در اين مورد جواد کریمی‌ قدوسی نمایندهء مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است: «آقای ظریف در جلسهء روز 28 آذر کمیسیون امنیت ملی به اشتباه خود در اعتماد به حرف وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد و تصریح کرد که مسئولیت این اشتباه را می‌پذیرد».

       رئوس سخنان ظریف در این جلسه که از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی در اختیار فارس قرار گرفته به شرح زير است:

* من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم

* به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم

* اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم

* مسئولیت آن را می‌پذیرم

* ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم

* این اشتباه بزرگی بوده که من کردم

* به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است».

* قبلاً وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم...

در اين زمينه ناظران امور حکومت اسلامی می گویند اگر حاجی سعید طوسی را بجای ظریف به مذاکرات فرستاده بودند الان وضع فرق می کرد و آمریکایی ها و هم پیمان آنها گول خورده بودند و سر و صدا می کردند!

 

معمای شاه توسط ویل دورانت ایرانی حل شد!

       خیلی از مردم، حتی بلانسبت امت همیشه در صحنه، بعد از سی و شش هفت سال که از تغییر رژیم شاهنشاهی به اسلامی می گذرد این آخرين "شاه" برایشان معمایی شده بود و هاج و واج مانده بودند که "معمای شاه" واقعا چه بوده است؟! می پرسند:

       - اگر، آنطور که می گویند، شاه عروسک دست آمریکا و انگلیس بوده است پس چرا در سال 1977 در کنفرانس گوادلوپ آمریکا و متحدان اش (بریتانیا، آلمان و فرانسه) رأی به برکناری او دادند؟

       - و اگر شاه همه جانبه خود را در اختیار آمریکا قرار داده بود و نوکر حلقه به گوش اربابان غربی بود پس چطور غربی ها نوکر خودشان را عوض و از کشور بیرون کردند!

       - اصلا تفاوت محمدرضا با سایر شاهان عالم چه بود که آمریکا از شاه عربستان و مراکش و اردن و سایر عوامل منطقه ای خود حمایت بی چون و چرا و همه جانبه دارد، و حتی در سرکوب مخالفان آنها همکاری می کند اما شاه ایران را برکنار کرد و حتی بعد از برکناری به خاک خود راه نداد!

       این سئوالات و بسیاری سئوالات دیگر برای امت همیشه در صحنه تبدیل به معمایی شده بود که خوشبختانه با کمک تاریخ نگاران برجسته و ویل دورانت های وطنی و با ساخت یک سه ریال تله وزوزونی به نام "معمای شاه" این معما برای امت همیشه غافل حل شد و معلوم شد برکناری محمد رضاشاه پهلوی به واسطه کارهای منکراتی و عدم رعایت شئونات اخلاقی و پایبند نبودن به کانون گرم خانواده و قماربازی و معاشرت با زنان خیابانی بوده است!

       در این سه ریال تلویزیونی (که 3 ریال بیشتر ارزش ندارد!) مورخ برجسته (ویل دورانت ایران!) نشان می دهد که آمریکا و انگلیس شاه را به خاطر خانم بازی و مزاحمت برای نوامیس مردم و ایستادن جلوی مدارس دخترانه و رد کردن شماره تلفن به دختران دانش آموز و افراط در بازی بیلیارد برکنار کرده اند!

       مورخ برجسته ای که نوشتن متن این سریال تاریخی را بر عهده داشته است (ویل دورانت وطنی!) با تحقیقات وسیع تاریخی نشان داده است که شاه و اسدالله علم و رفقایشان به محض بلند شدن از خواب و صرف صبحانه مشغول بازی بیلیارد و گاهی هم گلف شده و در حیاط کاخ سعدآباد وسطی و گرگم به هوا و قایم باشک بازی کرده و از مسائل و مشکلات مملکت بی اطلاع بوده اند!

       همچنین محمد رصاشاه بعد از صرف ناهار و شام چند ساعتی پوکر و بیست و یک و مارپله بازی می کرده و ظهرها موقع تعطیل مدارس دخترانه برای جلب توجه همراه با اسدالله علم جلوی مدارس دخترانه تک چرخ می زده است!

       همچنین از قوای جنسی خارق العاده ای برخوردار بوده و در بیست و چهار ساعت حدود سی ساعت را با زنان متعدد می گذرانده است!

       از نکات مهمی که در این 3 ریال تاریخی نمایش داه می شود پایبندی شاه و اعضای خانواده سلطنتی و درباریان به رعایت حجاب اسلامی است، بطوری که علیرغم عرق خوری شاه و ارتباط های منکراتی با زنان متعدد خارج از ازدواج شرعی (!)، شاه به رعایت حجاب شرعی و بیرون نبودن موی زنان اصرار داشته و حتی خواهران و همسران شاه در این سریال با موی پوشیده زیر کلاه و روسری نزد او می رفته اند!

       افراط در عرق خوری توسط شاه هم از معماهایی است که در این 3 ریال تاریخی حل شده و معلوم می شود عامل اصلی کمبود ویسکی و ودکا و مشروبات الکلی در ایران آن زمان شاه و درباریان بوده اند که تمام تولیدات کارخانجات مشروب سازی را به شکم خود می ریخته و از صبح تا شام یکسره مشروب الکلی می نوشیده اند!

       بازیگر پر استعداد و هنرمند نقش شاه در این 3 ریال، که گویی عصا قورت داده است، با بازی هنرمندانهء خود در نقش یک چوب خشک، نشان می دهد که شاه سابق در بدن خود اصلاً محض نمونه یک عدد ماهیچه هم نداشته است و حتی موقع بیلیارد بازی کردن با خم شدن روی میز بیلیارد زاویه نود درجه می ساخته است!

       در مجموع با تماشای این سریال مشخص می شود شاه به خاطر شب زنده داری و نخوابیدن و خستگی مفرط و معاشرت با زنان خراب و پای بند نبودن به حرام و حلال و باختن در قمار هم از نظر جسمی و هم از نظر مالی ضعیف شده بود و احتیاجی به انقلاب برای برکناری او نبود و اگر مردم و آمریکا چند روز بیشتر صبر کرده بودند خودش از تخت سلطنت پائین می افتاد!

 

آشنایی با راکفلر جمهوری اسلامی

       رئیس سابق سازمان خصوصی سازی با اشاره به مقاومت مدیران دولتی وزارتخانه‌ها در برابر خصوصی سازی شرکت ها گفت:‌ اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیش از 800 شرکت دارد و متأسفانه اکنون کار وزیر به بنگاه داری تبدیل شده است!

       تا کنون گفته می شد که حاجی کربلایی نعمت زاده مالک ده ها مجتمع پتروشیمی است، و نیز یک نمایندهء مجلس در مصاحبه ای گفته بود که این وزیر که در اول انقلاب فرد ساده ای (هم سطح عمله های افغانی!) بوده است حالا نزدیک هزار میلیارد تومان پول دارد!

       به عقیده ما، مسئولین عالیهء حکومت اسلامی باید یک مراسم با شکوهی برگزار کنند و یک مدال لیاقت از نوع درجه یک به گردن وزیر صنعت و معدن و تجارت ببندند و از حاجی کربلایی نعمت زاده که توانسته است از زیر صفر خود را در مدت کوتاهی همردیف راکفلر آمریکایی کند تجلیل به عمل بیاورند!

       اینکه هر روز یک وکیل مجلس و یا یک مقام مسئول بیاید و ثروت و مکنت حاج آقا را زیر سئوال ببرد در واقع تبلیغ علیه نظام محسوب می شود و آب به آسیاب دشمن می ریزد!

       حاج آقا نعمت زاده از قدیم، حتی تا بعد از انقلاب، در کارخانه ایران خودرو (سازندهء پیکان) به کار اشتغال داشته و با روزی هشت ساعت کار در جاده کرج و بعضا اضافه کاری توانسته است ده بیست مجتمع بزرگ پتروشیمی را راه اندازی کند و حالیه مدیر 800 شرکت باشد و یک مختصر پولی (1000 میلیارد تومان) برای روز مبادا و ایام از کارافتادگی در بانک پس انداز کند تا خدای ناکرده دست اش جلوی کسی دراز نشود!

       در واقع اینکه یک نفر توانسته است در مدت کوتاهی راکفلر جمهوری اسلامی بشود نشانه کارآمدی سیستم اقتصادی کشور و مدیریت خارق العاده رژیم است.

       راکفلر متعلق به خانواده ای با سابقه نزدیک به 300 سال است و این ثروتی که اکنون راکفلرها دارند یک ثروت خانوادگی است که در طول 3 قرن با زحمت و کار و کوشش و تجارت و سرمایه گذاری در صنعت و نفت و گاز و غیره و ذالک در طول زمان جمع آوری شده است... اما در حکومت اسلامی راه رسیدن به ثروت یک شبه هموار می شود و شخصی که پابرهنه به تهران آمده با استفاده از نبوغ و ابتکار خود به ثروتی می رسد که راکفلر باید بیاید پیش او آبدارچی شود!

       ازدواج با خواهر و مادر صاحبان قدرت، و گره زدن دم خود به دم بزرگان، و رفاقت با مدیران ارشد بانکی، و گرفتن وام های نجومی با اسناد جعلی و وثیقه های کشکی، و یا زد و بند در خریدهای دولتی و گرفتن پورسانت 60 - هفتاد میلیون دلاری از توتال و کرسنت و استات اویل، یا خارج کردن دکل نفتی از کشور به روش انباری (از توضيح اين روش معذوريم!) و این قبیل خارپشته بازی ها... یک شبه یک گدا گشنه قبل از انقلاب 57 را در ردیف ثروتمندان بزرگ جهان قرار می دهد!

       به هر حال زیر سئوال بردن اشخاص به خاطر داشتن دارایی و ثروت صحیح نیست و ممکن است باعث دلسردی آنها از فعالیت های اقتصادی شده و با احساس خطر دارایی هایی را که با زحمت و کارگری در طول این سالها جمع آوری کرده اند بردارند و مثل حاج آقا خاوری بروند کانادا!

 

استندآپ کمدی آقای مديری!

       استقبال از برنامه های کمدی مهران مدیری و رامبد جوان جناب خان در تلوزوزون حکومت اسلامی (اگرچه کیفیت چندانی ندارد و بیشتر لوس و بی مزه است تا کمدی!) باعث شده است تا سیاست پیشگان و مدیران دولتی هم به اجرای استاند آپ کمدی (در واقع استندآپ ترازدی!) روی بیاورند و برای عوام برنامه ای کمدی اجرا کنند!

       بانک مرکزی برای تأمین کسری ریالی بودجه اقدام به افزایش نرخ ارزهای خارجی و گرانفروشی دلار و یورو می کند و در همان حال رئیس کل بانک مرکزی و وزیر و روی نداری و درماندگی کشور در مصاحبه عوامفریبانه ای به ضرس قاطع می گویند که "نرخ ارز قطعا پائین خواهد آمد" و برای خنداندن بیشتر تماشاگران روز به روز بر نرخ ارز اضافه می کنند!

       در جدید ترین برنامه استاندآپ کمدی، حاج حسن روحانی معروف به کمدین حضور (!) با اجرای برنامه پرده برداری از منشور حقوق شهروندی موجب غش و ریسه رفتن تماشاگران شد! حاجی حسن که در چند سال مجری گری برنامه های مفرح و کمدی توافق هسته ای با آمریکا و متحدان اش (برجام) و افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و کاهش تورم و از میان بردن رکود و رونق بازار کسب و کار و رفع حصر و امثال آن را در رسانه میلی بر عهده داشته است، در جدید ترین شوی استندآپ کمدی حسابی تماشاگران را خنداند و رفع خستگی کرد!

       بعضی از جوک ها و لطیفه های حاجی حسن اگر چه تکراری بود و مردم زیاد شنیده اند اما به واسطه اجرای هنرمندانه وی مورد استقبال تماشائیا قرار گرفت و پیش بینی می شود "حسن خان" جای "جاب خانِ" برنامهء "خندوانه" را بگیرد و بزودی عروسک های حسن خان در بازار عرضه گردد!

       در این برنامه کمدی (استاندآپ کمدی) حسن خان از جمله گفت:

* حق زنان است که از تسهیلات بهداشتی و درمانی مناسب برخوردار باشند!

* حق کودکان است که از هرگونه تبعیض، آزار و بهره کشی مصون باشند!

* حیثیت و اعتبار شهروندان مصون از تعرض است!

* توهین، تحقیر قومیت ها و پیروان ادیان و مذاهب ممنوع است!

* صدا و سیما باید بی طرفی کامل را در انتخابات رعایت کند!

* تفتیش عقاید ممنوع است!

* هیچ مقامی حق ندارد در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید!

( خنده شدید تماشاگران! )

* فیلترینگ و پارازیت بدون مستند قانونی صریح ممنوع است!

( بیهوش شدن اکثر تماشاچیان از فرط خندیدن! )

* تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها و شرکت در آن ها حق مردم است!

( منظور راهپیمایی روز قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است! )

* حق هر شهروند است که آزادانه در داخل کشور رفت و آمد کند!

(با هواپیما برود سقوط می کند، با اتوبوس برود از ته دره سر در می آورد، با اتومبیل برود در حوادث جاده ای کشته می شود، با قطار برود در آتش می سوزد!)

* هر گونه شکنجهء جسمی یا روانی نقض حقوق شهروندان است!

اطلاع می رسد با آنکه بیش از دو روز از اجرای این برنامه فکاهی و کمدی استندآپ حسن خان می گذرد مع الذالک همچنان مردم در حال خندیدن و غش و ریسه رفتن هستند!

 

روسیه زباله های صادراتی جمهوری اسلامی را مرجوع کرد!

        پس از شیطنت "رجب بی خل!"، رئیس جمهور عثمانی مسلک ترکیه، در ساقط کردن هواپیمای روسی، روابط تجاری و اقتصادی روسیه با ترک ها برای مدتی به حال تعلیق در آمد و روسیه واردات محصولات کشاورزی و غذایی نظیر میوه و سبزی، گوشت و مرغ و تخم مرغ را از کشور توهم زده ترکیه ممنوع اعلام کرد. به دنبال این واقعه موقعیت خوبی در اختیار تولید کنندگان و صادر کنندگان حکومت اسلامی قرار گرفت تا در بازار روسیه جانشین ترکیه شوند! اما حالا خبر می رسد که روسیه محصولات کشاورزی و غذایی تولید شده در جمهوری اسلامی را مناسب تغذیهء شهروندان خود تشخیص نداده و باز گردانده است!

       به گزارش خبرگزاری های حکومت اسلامی، محصولات کشاورزی و غذایی که توسط تولید کنندگان و صادر کنندگان نمونه و با ایمان و متدین و نمازخوان و خداترس ایرانی به کشور روسیه صادر شده بود، به دلیل مشکلات بهداشتی و خطرناک بودن مصرف آنها برای انسان بازگردانده شده اند!

       خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و روزنامه «خراسان» خبر می دهند: بر اساس گزارش جدید یک مقام مسئول به تعدادی از مدیران اقتصادی دولت، اعلام شده است که برخی محصولات کشاورزی و غذایی تولید کشورمان که با توجه به فرصت به‌دست آمده، به کشور روسیه صادر شده بود، به علت مشکلات بهداشتی پیش‌آمده، از سوی طرف روسی مرجوع شده‌اند!

       بر اساس این گزارش، تکرار این موضوع، تاثیرات منفی و جبران ‌ناپذیری در صادرات کالا به این کشور مهم در پی خواهد داشت و باید مسئولیت‌های حقوقی ناشی از این مرجوع شدن، به تولیدکننده و صادرکننده گوشزد شود.

       ضمناً به نظر می رسد که تولید کنندگان و صادر کنندگان حکومت اسلامی تصور کرده بودند در روسیه هم برای سلامتی انسان ها و شهروندانشان اهمیتی قائل نیستند و اجازه می دهند هر کثافتی به نام گوشت و همبرگر و کالباس به خورد مردم داده شود تا در سنین پائین سرطانی شده و یا دچار سکته شوند!

       آنها که عموما حاجی آقا و عضو اطاق بازرگانی هستند میوه و سبزیجات آبیاری شده با فاضلاب انسانی و مرغ و تخم مرغ هورمونی و گوشت گاو و گوسفند تغذیه شده با زباله های انسانی و بیمارستانی و هامبرگر و سوسیس و کالباس تولید شده با ضایعات کشتارگاه ها و مدفوع انسانی را که در بازار مصرف داخلی به خورد امت بخت برگشته و مظلوم کشور می دهند به روسیه صادر کرده بودند و تصور می کردند مقامات مسئول و بازرسان بهداشت غذایی روسیه با گرفتن چند چک ارزی چشم خود را در برابر این فاجعه می بندند و برای سلامتی هموطنان خود ارزشی قائل نیستند، اما روس ها با آزمایش کیفیت و سلامتی محصولات صادراتی جمهوری اسلامی، این محصولات را مناسب تغذیه انسانی تشخیص نداده و مرجوع کردند!

       گفته می شود اگر چه روسیه این محصولات غذایی تولید ایران را مرجوع کرده است، اما بواسطه همکاری نظامی با حکومت اسلامی در مبارزه با تروریست های داعش، از اين حکومت خواسته است تا به هر نحو که مقتضی می داند محصولات غذایی و کشاورزی و تولیدات گوشت و مرغ و روعن خود را به دست تروریست ها برساند تا نسل آنها از روی زمین برداشته شود!

بازگشت به خانه