تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

22 بهمن ماه 1395 ـ  10 فوريه 2017

خود را گول نزنیم!

وحید آبان

       تنها علت تصمیم رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، به منع ویزا دادن به شهروندان کشور های لیست سیاه، که تعدادشان می تواند اضافه هم بشود، ترس از ورود نیروهای اسلامگرا با برنامه های اسلامیستی (از نفوذ تا سلول های ترور) است. متأسفانه جریانات اسلامی نشان داده اند که هیچگونه احساس همبستگی با مردم و قوانین کشور میزبان ندارند و فعالانه حوزه های نفوذ خود را ایجاد و گسترش می دهند و همگی، بدون استثنا، در خدمت یکی از حکومت های دیکتاتوری اسلامی هستند و در واقع بخش خارج کشور جریانات اسلامی خاورمیانه و آفریقا هستند.

       البته این تصمیم بدون شک به اکثریت ایرانیانی که بدلایل خانوادگی و کاری، هر از گاهی به ايران رفت و آمد می کرده اند و می خواهند عزیزان شان را ببینند، نیز ضربه میزند.

       وجود این رژیم در میان ما و در کشور ما ایران، نام عمومی و مشترک ما را، یعنی ایران را، به هزاران هزار پلیدی و بمب و خونریزی و جنگ سازی و جنگ طلبی، آلوده کرده است.

       هر چند اکثریت مردم جهان، حساب اکثریت ایرانیان را از این رژیم جدا می کنند اما این واقعیت سخت و دردناک بجای خود باقی است. در واقع ایرانیان در تمام این سال ها بدلیل رفتار های غیر انسانی این رژیم - هم در سطح محلی و کشوری و هم در سطح جهانی - چوب آن را از هر طرف میخورند.

       فعلن این تصمیم چند ماهه است هرچند که می تواند با توجه به حوادث آینده طولانی تر شود. اما دولت آمریکا و دولت های غربی و جهان اگر می خواهند مانع ورود اسلامیست ها بشوند، باید بجای اینکه همهء شهروندان ایران را از سفر به آمریکا محروم نمایند، از مکانیسم های دیگری برای ورود اسلامیست ها استفاده کنند. از طرف دیگر، اگر بخواهد این لیست تکمیل شود، باید نام چند کشور دیگر اسلاميست پرور را نیز به آن اضافه کرد.

       واقعیت تلخ و جلوی چشم همگان این است که تا زمانی که این رژیم بر سر کار است ما شاهد سقوط بیشتر در داخل، و فشار های بیشتر بر کل ایرانیان، خواهیم بود.

       امروز اشغالگرانی بنام «اسلام شاخهء شیعه» بر کشور ما در تمام سطوح چنگ انداخته اند و حکومت فاشیستی خود را اعمال می کنند. امروز نام ایران با نام این خائنان تاریخی به ایران مخلوط شده است. امروز نام ایران مورد تنفر هر انساندوست و زخم دیده در همسایه و جهان است.

       خود را گول نزنیم که من خوبم!

       ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایرانی هستیم و نام ایران توسط جمهوری اسلامی به هر رذیلتی آلوده شده است. و جهان و ترامپ، با این ایران لات و چاقوکش، در خانه و منطقه خاورمیانه، روبروست.

       اپوزسیون باید نشان دهد که می تواند متحدانه عمل کند و آلترناتیو قانونمند و معتبر دوران گذار را بسازد و کشور را از این هلاکت برهاند. در غیر اینصورت، زندگی ما، چه ایرانیان داخل و چه خارج، و نام مشترک ما ایران، دستخوش تلاطمات و زخم های جنگ اسلامیست ها با جهان خواهد شد. و بايد منتظر بیش از این ها نيز بود!

بازگشت به خانه