تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

25 اسفند ماه 1395 ـ  15 مارس  2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

شرایط خرید آجیل قسطی برای کارمندان و کارگران

در آستانهء حلول سال نو و فرارسیدن عید نوروز باستانی دولت محترم و مدیران دلسوز که در همه حال فکر و ذکرشان خدمت به امت زیر فقر و به گدایی افتاده هستند، جهت تأمین سوروسات طبقات حقوق بگیر و زیر خط قبر (!) اقدام به واگذاری نفری یک کیلو و دویست و پنجاه گرم آجیل آفلاتوکسینی برگشت خورده از صادرات، به حقوق بگیران کرده است!

به گزارش خبرگزاری های غیر معتبر، هیئت دولت در آخرین جلسه خود ضمن تصویب پاداش و عیدی نجومی برای مدیران دولتی و اعضای خانواده و وابستگان آنها؛ جهت رعایت عدالت اقتصادی و اجتماعی فروش آجیل قسطی به عامه حقوق بگیران را تصویب کرد!

بر اساس تصویب نامه هیئت دولت شرایط تحویل آجیل اقساطی شب عید به این شرح می باشد:

1 - داشتن حداکثر شش نفر عائله نیمه گرسنه (به بچه ششم به بعد تخمه آفتابگردان داده خواهد شد! )

2 - استشهاد محلی که مؤید گرسنه بودن و محتاج بودن متقاضی و خانواده اش باشد!

3 - معرفی دو ضامن معتبر که پشت چک و سفته متقاضی را امضاء و باز گشت اقساط را تضمین کنند! (این تصمیم خردمندانه به منظور جلوگیری از فرار خریداران آجیل قسطی پس از حیف و میل نیم کیلو آجیل به کشور کانادا و عدم تکرار ماجرای فرار خاوری رئیس بانکملی با خزانه بانک گرفته شده است! )

4 - ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد و نداشتن بیماری های واگیر دار و بواسیر با تائید پلیس بین الملل و اداره آگاهی و بهداری ارتش!

5 - تائید شورای محترم نگهبان به التزام عملی متقاضیان دریافت آجیل قسطی به مبانی نظام و داشتن سابقه زدن مشت محکم به دهان و تخم آمریکا!

6 - گواهی حضور در جبهه به مدت حداقل هشت سال تمام و داشتن درصد جانبازی 99 درصد!

       همچنین برای جلوگیری از ورود آجیل های قسطی به شبکه بازار سیاه، متقاضیان باید آجیل ها را شخصا به اتفاق اعضای خانواده حیف و میل نموده و خروجی خود (مدفوع) را جهت بررسی آزمایشگاهی به مراکزی که اعلام می شود تحویل و رسید مدفوع دریافت نمایند!

 

عکس اختصاصی از شاداماد!

       عکس دیده نشده ای از شب عروسی حاج حسن روحانی که هنوز در ده خودشان ملا بود و به انگلستان نرفته بود تا دکتر شود! در عکس پیشنماز روستا و فک و فامیل حسن روحانی دیده می شوند.

        دو تن (یا دو نفر!) از مدعوین که از کراوات شان معلوم می شود احتمالاً از عناصر نفوذی غرب جنایتکار و استکبار جهانی (شاید هم از روستائیان دهات اطراف!) هستند در پشت سر و کله شاداماد با کراوات دیده می شوند! استفاده از کراوات توسط دو میهمان مجلس و عدم برخورد قاطع و استکبار ستیزانهء حسن روحانی بیانگر تمایل وی به داشتن رابطهء برادرانه با آمریکا و اروپا است، و به همین دلیل باید در انتخابات آینده توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده و ترجیحا محصور گردد!

 

فروش گوسفندان دانشگاه آزاد      

       پس از پیروزی اعجاب آور اسلام در ایران شاهنشاهی مسئولان و مدیران تازه به قدرت رسیده محمد رضاشاه را متهم به جلوگیری از جماع امت همیشه در رختخواب کردند و از مردم خواستند شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" را به زباله دان تاریخ انداخته و سرگرم اضافه کاری شبانه شده و با ازدیاد نفوس مشت محکمی به باسن آمریکا بزنند! در اندک مدتی امت همیشه پای کار (!) برای گرفتن زمین خارج از نوبت که به عائله مندان خارج از نوبت داده می شد هر یک پنج - شش نان خور اضافه کردند و جمعیت جوان بیکار کشور را با بحران بی کاری و بحران بی خانمانی و بحران ازدواج و چند بحران دیگر، که جای گفتنش اینجا نیست، مواجه ساختند!

       البته جنگ طولانی با عراق بخشی از بحران جوانان را حل کرد و تعدادی از جوانان مانند آقازاده ها برای زدن مشت محکم به دهان آمریکا و اروپا به این کشورها رفتند و یا مثل محسن هاشمی رفسنجانی مقیم بلژیک شدند(!) و الباقی هم جبهه ها را گرم کردند... برای سرگرم کردن الباقی جمعیت جوان کشور هم دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شد که یکی از افتخارات حکومت اسلامی محسوب می شود که بزرگترین دانشگاه جهان محسوب می گردد و در هر روستا و قریه و قصبه ای شعبه دارد و از همان ابتدا به محض پیدا کردن یک طویله و اصطبل خالی و متروکه، تابلوی دانشگاه آزاد را بر در ورودی آن نصب کرده و شروع به گزینش دانشجو کردند!

       دانشگاه آزاد در نوع خود در جهان بی نظیر است، بطوری که یک آدم زیر دیپلم می تواند به عنوان استاد وارد آن شده و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را درس بدهد!

       به همین خاطر دانشگاه با تاسیس کرسی رشته های مورد نیاز اقتصاد کشور می کوشد ضمن رفع نیازهای اقتصادی و سیاسی مملکت، درآمدزایی هم داشته باشد! رشته چوپانی و چوبداری و پشم ریسی و تخلیه چاه و پیک موتوری از رشته های جدید این دانشگاه معتبر است. خوشبختانه فعالیت های دانشگاه آزاد با موفقیت همراه بوده و بر اساس آگهی منتشر شده در جراید و مطبوعات حکومت اسلامی این دانشگاه موفق به تربیت گله هایی از گوسفندان برای فروش به محافل علمی جهان شده است!

گفته می شود دانشگاه آزاد با رویه ای که در پیش گرفته است بزودی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوسفند در جهان تبدیل می گردد! و کسانی هم که مدرک چوپانی و گوسفند چرانی گرفته و از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند بلافاصله در مقامات عالیه دولت پست و مقام می گیرند!

       البته در سال های اخیر، با افزایش شهریهء دانشگاه آزاد و رونق فروش مدارک آکسفورد و کمبریج و هاروارد و برکلی در کنار خیابان های تهران (روبروی دانشگاه تهران) رغبت به تحصیل در این دانشگاه کم شده است، بخصوص که مدارک آن را والدین دانشجویان و عمهء آنها هم قبول ندارد!

 

قسط و عدل تومانی تأمين شد!

       با تصویب مجلس شلم شوربا منبعد مدیران فقط تا سقف 24 میلیون تومان (روزی 800 هزارتومان) حقوق دریافت خواهند کرد! البته این مبلغ، مثل 812 هزار تومان حقوق ماهیانه کارگران و زحمتکشان، فقط «پایهء حقوق» محسوب می شود و پاداش های رنگ و وارنگ و اضافه کاری و حق شرکت در جلسه و پول ناهار و ایاب و ذهاب و داشتن دو تا همراه و حق عائله مندی و حق مسکن آقایان مدیران محفوظ است!

       ورود مجلس شلم شوربا به ماجرای حقوق های نجومی به خاطر ساماندهی به دریافتی مدیران دولت محترم و رفع تبعیض میان مدیران دستگاه های مختلف صورت گرفت و به توطئهء استکبار جهانی جهت لکه دار کردن دامن و شورت و زیرپوش مدیران مؤمن و نماز خوان پایان داد!

       تاکنون به خاطر عدم وجود قانون و مصوبه برای دریافتی مدیران زمزمه هایی در مورد حرام بودن دریافت حقوق های نجومی وجود داشت، و دشمن از این موضوع سوء استفاده کرده و مدیران را به راهزنان سرگردنه تشبیه می کرد که کل بودجهء اداره را بجای خرج کردن برای امور محوله اداری خرج خود و خانواده و بستگان خود می کنند!

       اکنون با قانونی شدن پایهء حقوق 24 میلیون تومانی برای مدیرانی که زیر دستان شان ماهی 812 هزار تومان دریافتی دارند، قسط و عدل و مساوات میان همهء مدیران مملکت برقرار شده و منبعد کسی نمی تواند چون دو روز زودتر از ده به شهر آمده، و یا مدرک دوم ابتدایی دارد از سایر مدرران بیشتر حقوق بگیرد!

       البته عده ای اشکالاتی هم به این مصوبه گرفته و گفته اند در مملکتی که پایه حقوق یک کارگر زحمتکش برای 8 ساعت کار طاقت فرسا فقط 812 هزار تومان است چرا باید پایه حقوق یک مدیر که سواد آن کارگر و مهارت او را ندارد 24 میلیون تومان باشد (!) و بسیاری از این مدیران چون با کمک انگشتان خود تا ده بیشتر بلد نیستند بشمارند موقع دریافت حقوق دچار اشکال خواهند شد!

       یک عده هم با نام بردن از مدیران برجسته می گویند حتی اگر این مدیران در سانحه ای جان خود را از دست بدهند و تلف شوند، بیمه حاضر نمی شود 24 میلیون بابت دیه آنها بپردازد؛ پس چطور است که می خواهند ماهیانه 24 میلیون تومان به آنها حقوق بدهند! در واقع نباید به این افراد حقوق داد و حتی باید خسارات لطمات جبران ناپذیری هم که از ناحیه سوء مدیریت آنها به کشور وارد شده است را گرفت!

       حقیقت این است که تصویب پایه حقوق 24 میلیون تومانی برای مدیران نظام نتیجه دوراندیشی مجلس محترم شلم شوربا بوده تا مدیران دولت به ماندن در کشور و ادامهء خدمت رسانی به امت همیشه در صحنه دلگرم باشند و مدیریت وزارتخانه ها و ادارات و موسسات دولتی را رها نکنند و جذب کمپانی های خارجی نشوند!

       اخبار و اطلاعاتی هم وجود دارد که نشان می دهد استکبارجهانی و صهیونیزم بین الملل به شدت دنبال جذب مدیران دولت حکومت اسلامی هستند!

       بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دنبال شکار رئیس کل بانک مرکزی حکومت اسلامی (حاج آقا سیفی کار) هستند و می خواهند هر طوری هست سیفی کار را استخدام کنند!

       نشریات خارجی در مورد نبوغ مدیران حکومت اسلامی می نویسند: در حالی که برای انتقال یک دکل حفاری در دریا به تجهیزات پیشرفته و سنگین مانند کشتی های عظیم جراثقیل دار و یدک کش های بزرگ نیاز است، مدیران ایرانی در کمتر از ثانيه دکل عظیم نفتی را غیب می کنند!

       شیوهء انتقال پول توسط مدیران پاک دامن و خداجو و نماز شب خوان هم مورد توجه بانک جهانی قرار گرفته و می خواهند بفهمند چطوری و با چه ترفندی مدیران پاک دست می توانند بدون جلب توجه، سه و شش و بیست و پنج هزار میلیارد را از صندوق بانک ها به حساب شخصی خود و زن و بچه هایشان منتقل کنند!

       صندوق توسعه سازمان ملل و جمعیت های NGO و سازمان تغذیه جهانی هم به دنبال جذب مدیران نظام و استفاده از آنها در فقرزدایی هستند و می گویند این فقرا، که هنوز آثار سوء تغذیه بر چهره آنها مشهود است، در مدت کوتاهی که فعلگی و چاه کندن و تخلیه فاضلاب را رها کرده و قبول مدیریت دولتی کرده اند موفق شده اند که خود و خانواده خود را از فقر و تنگدستی نجات داده و صاحب خانه پنجاه میلیارد تومانی و ثروت هزار میلیارد تومانی بشوند (!) و بنا براین استفاده از آنها جهت آموزش راه های مبارزه با فقر و مسکنت (اختلاس و دست درازی به بیت المال!) بسیار ضروری می باشد!

       سایر مدیران هم هر یک به فراخور سه کلاس سوادی که دارند صاحب ذوق و نبوغ خارق العاده هستند و آنطور که ما شنیده ایم می خواهند حاج محمود احمدی نژاد را هم گول زده و به سازمان ملل کشانده و در مقام دبیرکل بنشانند!

       به هر حال، در قرن حاضر رقابت ها به عرصه علم و فناوری کشیده شده و استکبار جهانی سعی در ربودن و شکار مغزهای برجسته و مدیران کاربلد جهان سوم و چهارم دارد، و اکنون وظیفه مجلس است تا با افزایش حقوق مدیران نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب کند و اجازه ندهد مدیران مملکت دلسرد شده و مجددا به کار تخلیه چاه و یا فعلگی برگردند و مملکت را بدون مدیر بگذارند!

در عکس گروهی از مدیران برجسته دولت زیر پل سید خندان منتظر رسیدن اتوبوس و رفتن به جلسه هیئت دولت دیده می شوند!

 

گیر همسایه ای افتادیم که خدا عاقبت ما را بخیر کند!

       آقای کوچک یزدی، که همسایه حاج حسن روحانی و مالک قبلی منزل فعلی رئیس جمهور است، به نکاتی اشاره کرده که جالب توجه، بلکه دور از ذهن است. یزدی می گوید:

       «در سال های 73 و 74 از طرف شهرداری تهران نزد ما آمدند و گفتند که این منزل برای آقای روحانی مناسب است و ملک 500 متری در ولنجک را به ایشان واگذار کنید. خانه را 350 میلیون به آقای روحانی فروختیم که شهرداری به بهانه اینکه هزینه منزل را از تراکم می پردازد تنها 300 میلیون به ما دادند. خانه را به اسم سه دختر آقای روحانی کردند. آقای روحانی بعد از اینکه همسایه ما شد با توجه به شش پارکینگی که خانه اش داشت به ما گفت که ما جا برای ماشین کم داریم و اجازه بدهید دو ماه ماشین هایمان را در زمین شما بگذاریم. دو ماه آقای روحانی شد 10 سال، شش عدد ماشین صفر کیلومتر آوردند و در این 10 سال این شش ماشین همین جا بود و تکان شان ندادند! دو سه دفعه ما به ایشان تلفن کردیم که ما به زمین خودمان احتیاج داریم که به بهانه های مختلف زمین را خالی نکردند، نمی دانستیم که برنامه ای برای ما دارند. تا اینکه چند روز سرانجام با هماهنگی نیروی انتظامی خودروها را به پارکینگ منتقل کردیم و پشت در زمین را قفل کردیم، وقتی آنها آمدند از بالای در داخل زمین شدند و 5 نفر آنجا ماندند. وقتی ماشین ها را بردیم، شکایت کردند که ما ماشین ها را دزدیده ایم، فردا صبح هم آنها قفل ها را شکستند. بعد از آن ۳۰ – ۴۰ نفر را آوردند که پسرشان و دامادشان همراهشان بودند و ما دیدیم که آنها مقابل زمین ریختند و ادعا کردند که ما مالک زمین هستیم. وقتی گفتم ما مالک زمین هستیم، یکی از ایشان من را مورد ضرب و شتم قرار داد. بعد از آن پلیس را مطلع کردیم و با حضور در محل ایشان درب زمین را باز نکردند و نیروی انتظامی پس از تنظیم گزارش محل را ترک کرد و قرار بر این شد که شنبه ایشان را با مجوز قضایی از زمین بیرون کنیم. ما در این سال ها نه اجاره ای گرفتیم و نه بی احترامی ای کردیم و خودروهای ایشان 10 سال در اینجا خواب بودند. اینها منظورشان گذاشتن خودرو نبوده و بدنبال زمین بودند، بعد از خروج خودرو ها از زمین، آنها عنوان کردند که در خودروها اسلحه و مهمات بوده و شلوغ کاری کردند و زمین را تصرف کردند. ما برای زمین مجوز 5 طبقه گرفته بودیم و فونداسیون هم ریخته بودیم، که ایشان با مراجعه به شهرداری اعلام کردند که ما مالک زمین نیستیم.

صاحب زمین، شرعاً، عرفاً و خدایی ما هستیم، همسایه بزرگوار ما بالاخره مقامی هستند و ما به اجبار تحمل کردیم. در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آقای روحانی ریاست حکومت شده اند، از ایشان راضی هستید گفت: نه، چرا باید راضی باشم،شهرداری یک طبقه بالای خانه ای که ما به ایشان فروختیم ساخت و پنجره هایی در آن تعبیه کردند که به خانه ما اشراف داشت ما به ایشان گفتیم که کسی در خانه مردم پنجره نمی گذارد، شهرداری که آن روز آقای قاسمی نامی بود گفت که ما خودمان شهردار هستیم و تصمیم می گیریم، آنها از نظر حقوقی نباید این کار را می کردند، دیگر افتادیم گیر یه همسایه ای که ما رو بخیر و ایشون را به سلامت».

       کوچک یزدی بعنوان یک شهروند در پاسخ به این سوال که با توجه به شناختی که از آقای روحانی دارند آیا ایشان بعنوان یک رئیس جمهور می توانند به وعده هایشان عمل کنند گفت: «خدا کند که هر کس به مسندی می رسد وجودی باشد برای کمک به مردم، افراد می خواهند در کشورشان عدالت و صفا باشد، چه کسی می تواند این کار را بکند کسی که بزرگ تر هستند، حالا یا ایشان رئیس جمهور شود یا دیگری، کار را بجایی برساند، من که الان 86 سال از عمرم می گذرد هنوز نسبت به ایشان نور رستگاری نمی بینم!

 

خدمات قابل تحسين شغال های بيشهء مازندران

       یکی از بزرگ ترین خوشبختی های امت همیشه هاج و واج (ملت سابق!) وجود کشمکش و رقابت بین سیاست پیشگان بر سر کسب قدرت و ثروت و مکنت بیشتر است! اگر این رقابت ها نبود و بی سر و صدا و برادرانه با هم می خوردند و برای گرفتن سهم بیشتر از قربانی (مملکت ایران) پاچهء هم را نمی گرفتند و یکدگر را نمی دریدند، مردم از بخور بخور و غارت و فسادهای مالی و سیاسی آقایان مطلع نمی شدند!

       انتخابات پر خرجی هم که هر چند وقت یکبار جهت نمایش دموکراسی (يا «مردم سواری دینی!») برگزار می شود هیچ فایده ای نداشته باشد این حسن را دارد که از مدتی قبل از شروع انتخابات باندهای رقیب به جان هم می افتند و گلاب به سر و روی یکدگر می زنند و اسرار رقیب را فاش می کنند و در این مچ گیری ها و درگیری ها مردم از خیلی مسائل پنهان مانده و مکتوم مطلع می گردند! وضعيت شده است مصداق "پلنگ بیشه مازندران را / نگیرد جز سگ مازندرانی!"

       مطابق گزارش خبرگزاری فارس که خود چراگاه شغالان بسيار است، اخیراً آقای محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق حکومت اسلامی در ایتالیا و مکزیک، طی یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز مطالبی را فاش ساخته که باعث شرم و خجالت ملی و وهن نظام مقدس الهی است! ايشان از جمله گفته است:

       - قبل از امضای برجام این قرارداد برای آقایان آفتاب تابان بود و تمام آن را دست ‌آورد خود می‌دانستند اما زمانی که امضاء شد و غربی‌ها زیر آن زدند و اجرایش نکردند، روحانی ناجوانمردانه پای رهبر را پیش کشید و گفت رهبری در جریان برجام بوده است در حالی‌ که رهبری از جزئیات کار اطلاع نداشتند و وی می‌خواست رهبری را خراب کند. و روحانی بابت دروغی که به ملت ایران گفت که تحریم‌ها به‌محض امضای برجام رفع می‌شود، باید مجازات شود!

       - دولت برای اینکه کشور را اداره کند 700 هزار میلیارد تومان از خارج قرض گرفته که این پول به‌اندازه 10 سال درآمد نفتی کشور است، یعنی از همین حالا تا 10 سال پول نفت پیش‌خور شده است!»

       - دولت یازدهم دولت لیبرال‌ها و مرفهان است چرا که 4 وزیر دارد که ثروتشان هزار میلیاردی است و باید یکی از آن‌ها بپرسد که چگونه با حقوق کارمندی این‌همه ثروت به چنگ زده‌اند که متأسفانه این دولت اهل شفاف‌سازی نبوده چون به نفعش نیست!

       - این دولت شفاف ‌سازی نمی‌کند چرا که نباید مردم بدانند که حقوق ماهیانهء رئیس بانک رفاه 250 میلیون تومان بوده و رئیس بانک ملت چندین برابر این دریافت می‌کرده است به دلیل اینکه این آقایان از نزدیکان رئیس‌جمهور هستند و اگر مردم از این جریانات باخبر شوند دیگر چگونه می‌توانند حقوق چندصد میلیونی دریافت کنند. دولت قبلی نیز اشکالات بسیاری داشت اما رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم همان اول اموال خود را اعلام کرد اما رئیس‌ جمهور فعلی این کار را نمی‌کند چرا که اگر مردم بدانند که در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد!»

       - ارز چند نرخی، وام‌های چند نرخی و یارانه‌ای بودن قیمت سوخت از عوامل اصلی فساد در کشور است؛ یعنی وقتی‌ که ارز چند نرخی باشد، تصمیم می‌گیرند که به چه کسی ارز دولتی بدهند و چه کسی ندهند و در اینجا امضای طلایی آقایان برای یک عده چنان سودآور است که موجب فساد و اختلاس بسیار می‌شود. وقتی ارز چند نرخی شد رشوه دهنده و رشوه گیرنده به وجود می‌آید و آن‌ها ارزها را گرفته و به‌نوعی با هم تبانی می‌کنند و وقتی در بازار آزاد آن را می‌فروشند به سودهای کلانی می‌رسند که اگر می ‌خواهیم جلوی این کار گرفته شود باید ارز تک‌نرخی شده تا این فسادها نیز برچیده شود. بانک‌ها نیز در فساد نقش دارند یعنی وقتی وام‌های چند نرخی با سودهای متفاوت می‌دهند، وام‌های کم‌بهره را میان خود و فک و فامیلشان تقسیم کرده و وام‌های با سودهای بالا را به مردم می‌دهند، در صورتی‌که 70 درصد پولی که دولت به بانک‌ها می‌دهد باید به مردم در قالب وام داده شود نه‌فقط کارمندان بانک که متأسفانه اینجا نیز فساد بسیار است.»

       - حقوق رئیس بانک ملت 5 برابر حقوق رئیس‌جمهور آمریکاست!

       - یارانه‌ای بودن قیمت سوخت نیز موجب فساد بسیاری شده است و اگر قیمت سوخت در کشور        - رئیس بانک رفاه دو برابر رئیس‌جمهور آمریکا حقوق می‌گیرد و جالب اینکه رئیس بانک ملت نیز که هر دو وابسته به رئیس‌جمهور هستند، پنج برابر رئیس‌جمهور آمریکا حقوق می‌گیرد و این برای دولت شرم‌آور است که مدیرانش چنین بیت‌المال را غارت می‌کنند. دولت روحانی اختلاس‌گران را ذخیره نظام می‌داند، روحانی به‌جای اینکه با اختلاس‌گران مبارزه کند، از آن‌ها حمایت نیز می‌کند، در صورتی‌که این‌ها مفسد فی‌الارض بوده و به کیان مملکت خسارت زده و بیجا کرده‌اند که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند.

       - فساد در بدنه دولت به حدی است که به نام کارتن‌خواب‌ها و با سند 60 خانه روستایی وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و نام کسانی را به‌عنوان وام‌گیرنده آورده‌اند که بی‌هویت بوده و وجود واقعی ندارند و روحانی نیز به دلیل اینکه این افراد از اصلاح‌طلبان هستند نام فساد را برای آن‌ها به کار نمی‌برد و می‌گوید این‌ها وام‌های معوق است!

       - دولت روحانی یک‌ضرب به سراغ صندوق‌ها و بانک‌ها آمده است، در دولت‌های قبل نیز فساد بود اما غیرمستقیم فساد می‌کردند اما در این دولت، افراد یک‌راست به سراغ صندوق‌ها و بانک‌ها رفته‌اند مانند صندوق ذخیره فرهنگیان و پول مردم را اختلاس می‌کنند.

       - خواهرزادهء روحانی به دلیل رابطه با یک سایت معاند، دستگیر شده است.

       - روحانی با افتخار می‌گوید که اختلاس‌گران را به دستگاه قضایی معرفی نکرده و نمی‌کنم و زمانی که رهبری به قوه قضاییه دستور پی‌گیری می‌دهند، دولت روحانی شروع به تخریب قوه قضاییه کرده و فساد را به این قوه نسبت می‌دهد که خواهرزاده روحانی که رئیس روابط عمومی دفتر وی است در این راستا به دلیل رابطه با یک سایت غیرمجاز و معاند، دستگیر شده است.

       - فساد این دولت بعد از قرارداد کرسنت در زمان دولت اصلاحات، بی‌سابقه بوده است. یکی از مشکلات دستگاه قضایی ما این است که مجازات ما اسلامی نیست و قوه قضاییه از ترس اینکه رسانه‌های خارجی آن‌ها را متحجر بخوانند، مجازات اسلامی را برای اختلاس گران اجرا نمی‌کند که این رویه منجر به این می‌شود که فردی بارها دزدی و تجاوز کند و همچنان آزادانه فعالیت کند.

       -  دولت در آستانهء انتخابات با استفاده از بیت‌المال شروع به تبلیغ می‌کند برای نمونه در یکی از شهرستان‌ها کنسرو توزیع کرده و استدلال آن‌ها این است که احمدی‌نژاد به مردم سیب‌زمینی می‌داد و ما باید یک‌چیز ارزشمندتر بدهیم تا مردم به ما رأی دهند! به همین خاطر به کنسرو دادن مشغول شده‌اند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت روحانی دولت کنسرو و کنسرت است، ادامه داد: آن‌قدر که لغو یک کنسرت برای روحانی اهمیت دارد، سیل و گردوخاک جنوب برایش اهمیت ندارد.

       - امروز دولت می‌گوید زمانی که می‌خواهیم یارانه بدهیم عزا می‌گیریم اما حاضر نیست یارانه 30 درصد ثروتمندان را حذف کند چرا که از این می‌ترسد که با این کار، رأی آن 30 درصد را از دست بدهد؛ یعنی برای نفع خود و پیروزی در انتخابات حاضر هستند هر کاری بکنند حتی اگر به مردم خسارت وارد شود.

       - آیا کسی که ماشین 200 میلیونی زیر پایش است و تعطیلات را در آنتالیا سپری می‌کند و با سگ در خانه تردد کرده و غمی ندارد باید یارانه بگیرد؟ چرا دولت یارانه آن‌ها را حذف نمی‌کند؟

       - اینکه دولت خارجی‌ها را در انتخابات وادار به دخالت می‌کند یک فساد است و زمانی که دیدم برای ورود یک هواپیمای اجاره‌ای همدیگر را بغل کرده و جشن گرفتند و آن افتضاح را به وجود آوردند، خجالت بسیاری کشیدم که این رفتارها در خارج به زیان کشور است که این اصرار بر ورود هواپیما قبل از انتخابات تأمل‌برانگیز است.

 

فعالیت انتخاباتی باند احمدی نژاد هم آغاز شد