تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

15 فروردين ماه 1396 ـ  4 آوريل 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

مال امام رضا را هم خوردند!

          همه ساله میلیون ها انسان پاک دل برای شفا گرفتن و حل مشکلات خود به مشهد مقدس می روند و با خلوص نیت پول و طلا و جواهر خود را به داخل ضریح حضرت می ریزند اما حالا معلم شده که حاج مهدی عزیزیان، قائم مقام نماز خوان و مومن و خداترس (برادر زن واعظ طبسی سابق) آستان قدس رضوی، پس از سوء‌ استفاده مالی و دست بردن در اموال امام هشتم(ع) فلنگ را بسته و از کشور خارج شده و به آغوش استکبار جهانی گریخته است! مسئولان حکومت اسلامی پس از مدت‌ها سکوت، خبر نخستین پرونده غارتگری در سال جدید را به میمنت و مبارکی رونمایی کردند!

          حرامخواری، دزدی، غارت بیت المال، دزدیدن دکل های نفتی، خالی کردن خزانه بانک ها، فروش نفت به نفع حساب های شخصی، قاچاق رسمی کالا از بنادر غیر رسمی و خوردن مال صغیر و کبیر و خوردن مال من و مال شما کم بود، حالا به اموال و دارایی های امام رضا(ع) هم رحم نکرده و مال امام حضرت رضا، ضامن آهو، را هم خورده اند!

          گسترش اختلاس و سوء استفاده های مالی از بیت المال چنان در کشور نهادینه شده که جزو روش های مدیریتی درآمده است و این بی آبرویی چنان دامن مدیران را گرفته است که عوام الناس به مدیران نماز خوان و با ایمان و خداترس به چشم راهزنان قطاع الطریق نگاه می کنند!

          اکنون که به واسطه ناامنی خاورمیانه موج مهاجرت و پناهندگی اتباع خاورمیانه ای به اروپا شدت گرفته است مشاهده می شود نوع دیگری از مهاجرت هم از جانب حکومت اسلامی به سوی غرب جریان پیدا کرده و اگر مردم سوریه و عراق و یمن و افغانستان از ناامنی و گرسنگی و جنگ به خارج می گریزند، در حکومت اسلامی گروهی بطور روزافزون بانک ها و خزانه ولت و بیت المال و اخیرا مال امام معصوم(ع) را می دزدند و به غرب پناهنده می شوند!

          پس از انتشار گزارش‌هایی از خروج قائم مقام سابق آستان قدس رضوی از کشور به دلیل سوء‌استفاده مالی، یک مقام این نهاد «تخلف مالی» در یکی از شرکت‌های وابسته را تایید کرده، اما اعلام کرد که مقام سابق در دوره تولیت ابراهیم رئیسی سمتی نداشته است.

          جعفر صباغیان، مسئول دفتر قائم‌ مقام آستان قدس رضوی با تایید سوء استفاده مالی و خروج یک مقام آستان قدس رضوی از کشور، گفت: "عزل قائم مقام سابق آستان قدس جزء اولین تغییرات مدیریتی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بود و وی پس از برکناری عملاً حتی یک روز هم در سمت مشاوره یا هیئت امنا اشتغال نداشت."

          جعفر صباغیان در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه، اعلام کرد که در ماه‌های ابتدایی انتصاب ابراهیم رئیسی و پس از وصول گزارش‌هایی از وقوع «تخلف مالی» در یکی از شرکت‌های تابعه آستان قدس آقای رئیسی «بلافاصله دستور استقرار سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس را در آن شرکت» صادر کرده است. وی اعلام کرد که گزارش‌های اولیه «حاکی از وجود سوءاستفاده از آن شرکت» در سال‌های گذشته داشته و با تکمیل گزارش حسابرسی حدود شش ماه پیش «دستور عزل فوری مدیریت شرکت، تغییر هیئت ‌مدیره و تشکیل پرونده در دادسرای تهران و معرفی متهمین به مرجع قضایی» صادر شده است.

          آستان قدس رضوی یکی از نهادهای مالی بزرگ و پرقدرت است که زیر نظر تولیت برگزیده رهبر معظم حکومت اداره می‌شود.

          البته شايان تذکر است که بخور بخور در آستان قدس رضوی فقط منحصر به قائم مقام مومن و خداجو نبوده و گاه به گاهی به فقرا و زائران هم در سفره خانه امام رصا(ع) یک بشقاب قیمه پلو داده می شود!

 

عکس اختصاصی از رئیس مجلس در بین روستائیان غیرتمند

          مطمئناً تا حالا حاج علی لاریجانی، رئیس مجلس اسلامی، را در این شکل و شمایل ندیده بودید!

حاج علی آقا که یک سال تخت گاز مشغول رتق و فتق مجلس قانونگذاری و ارتقاء سطح پیشرفت و رفاه کشور و امت همیشه در صحنه بوده است فرصت تعطیلات عید نوروز را مغتنم شمرده و سر به کوه و بیابان گذاشته است.

          شاید تصور کنید حاج علی به مسقط الراس خود رفته و با همولایتی های روستای محل تولد خود در لاریجان دیداری تازه کرده است؛ خیر! به مصداق آنکه گفته اند: "همه جای ایران مال خودمان است"، حاج آقا به یکی از روستاهای ساوجبلاغ رفته و این عکس را با اتباع آن روستا انداخته اند! (نفر وسط که عینک زده و کلاه خود را تا روی پیشانی پائین کشیده تا شناخته نشود و یک میله هم در دست دارد همين ریاست ورزشکار مجلس تشریف دارند.)

          گفته می شود در این سفر روستائیان از رئیس مجلس خواسته اند تا با افزایش کرسی های مجلس امکان مهاجرت سایر روستائیان به تهران و اخذ نمایندگی مجلس و متعاقب آن دریافت املاک نجومی از شهرداری تهران برای همه در و دهاتی ها فراهم گردد!

 

لزوم استخدام چند مربی خارجی برای تیم زوار در رفته دولت!

          به میمنت و مبارکی، تیم ملی فوتبال ایران پیروزی بزرگی به دست و پا آورد و روانهء بازی های جام جهانی شد.

          کسانی که اهل فوتبال هستند و مربی برجسته پرتقالی تیم ملی فوتبال ایران را می شناسند بخوبی می دانند این پیروزی بزرگ نتیجهء دانش و سواد و تجربه و شعور فوتبالی آقای «کی روش» مربی برجسته و حاذق تیم ملی می باشد. تا قبل از استخدام مربی برجسته پرتقالی از این پیروزی ها خبری نبود و حتی بازیکنان در زمین خودی به خودشان گل می زدند!

          تجربهء استفاده از مربی خارجی با هوش و با سواد، که منجر به موفقیت تیم ملی فوتبال شده، باید در سایر امور مملکت داری نيز به کار گرفته شود، و قبل از همه تعدادی مربی خارجی برای تیم شکست خورده و زوار در رفتهء دولت بی تدبیر و ناامید، و وزارتخانه های فشل و وزرای ناکارآمد، استخدام شوند تا وزرای دولت و مدیران دولتی را در زمین بازی هدایت و مربیگری نمایند!

          برای همه وزراء و مدیران باید مربی کارآمد خارجی گرفته شود تا وزراء و مدیران را در حوزه مدیریتی خود راهنمایی و هدایت نمایند تا مثل بازی کن ضعیفی چون ظریف به خودمان گل نزند!

اگر تیم بنفش هم، مثل قرمزته و آبیته، مربی درست حسابی داشت لوکزامبورگ به بانک مرکزی گل نمی زد و دومیلیارد دلار اوراق قرضه ایران را ضبط نمی کرد!

          شاید با آوردن مربی خارجی، بازیکنان ضعیفی مثل وزیر کار راه و روش گذشتن از سد دفاعی بیکاری را بیاموزند و یا وزرای اقتصادی بتوانند یکی دو پنالتی از تورم و رکود بگیرند!

          استخدام مربیان خارجی برای گذاشتن بالای سر وزرا و مسئولان و مدیران محاسن زیادی دارد و بازیکنانی چون هد زن معروف حاجی نعمت زاده (بازیکن تیم پتروشیمی های کشور - وزیر صنایع) و حاجی آخوندی، بازیکن سه هزار میلیارد تومانی (وزیر بیراهه) می توانند راه های دریپ دادن امت همیشه گشنه و گرفتار را بهتر بیاموزند و توی گل ملت شوت بزنند و با افزودن به ثروت نجومی خود به ریش رونالدو بخندند!

          از ما گفتن بود! در واقع اگر استفاده از مربی با سواد خارجی برای تیم فوتبال خوب است و باعث موفقیت در برابر تیم پر قدرت قطر می شود خوب است یک مربی خارجی هم برای هدایت مسئولان وزارت نفت استخدام کنند تا راه احقاق حقوق ایران در حوزهء مشترک گازی پارس جنوبی را به مسئولان وزارت نفت بیاموزد و حق ایران از قطر گرفته شود!

 

حکومت اسلامی پانزده شرکت آمریکایی را تحریم کرد!

          بنا بر اعلام وزارت امورخارجه حکومت اسلامی، و در پاسخ به تحریم های جدید کنگره و اقدامات خصمانه دولت آمریکا، دولت حکومت اسلامی در یک اقدام متقابل تعدادی از شرکت های آمریکایی را مورد تحریم قرار داد و منبعد هیچگونه معامله ای با این شرکت ها انجام نشده و فن آوری های جدید و مورد نیاز آمریکا از سوی حکومت اسلامی در اختیار این کشور و شرکت های آن قرار نخواهد گرفت!

          بر اساس اطلاعات و کیهان(!) تائید نشده، تحریم های جدید حکومت اسلامی علیه ایالات متحده و شرکت های آمریکایی به شرح زیر است:

          1- ممنوعیت همکاری کارخانهء اتومبیل سازی سایپا و ایران خودرو با کارخانجات اتومبیل سازی آمریکا و خودداری از صدور تکنولوژی حیرت انگیز ساخت اتومبیل های یکبار مصرف پراید به شرکت های شورولت، دوج، فورد، کرایسلر و کلیه کارخانجات اتومبیل سازی آمریکایی!

          2- تحریم شرکت هواپیما سازی بوئینگ، سازندهء هواپیماهای مسافر بری و جلوگیری از دستیابی این شرکت آمریکایی به تکنولوژی ساخت هواپیمای ایران 140 (آنتونف سابق)!

          3- جلوگیری از ورود سیل مهاجران و پناهندگان آمریکایی به حکومت اسلامی!

          4- قطع همکاری های بانکی موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه حکومت اسلامی با چیس منهتن بانک و بانک مرکزی آمریکا!

          5- تحریم آموزش و دادن مشاوره های سیاسی به دولتمردان آمریکا به منظور عقب انداخت استکبار جهانی از قافله کشورهای مترقی جهان سوم!

          6- تحریم تسلیحاتی آمریکا به منظور جلوگیری از دستیابی استکبار جهانی به تکنولوژی ساخت فلاخن و تیرکمان و قلاب سنگ!

          7- عدم صدور ویزا برای دونالد ترامپ و اعضای دولت و کنگره آمریکا و سرمایه گداران و مدیران بخش خصوصی ایالت متحده جهت ورود به حکومت اسلامی و رفتن به آبگرم محلات!

          شایان ذکر است که علاوه بر این ممنوعیت ها ممکن است حکومت اسلامی در آینده دست به تحریم های بیشتری علیه آمریکا زده و با اتخاذ تحریم های مضاعف کلیهء کشورهایی را که با آمریکا معامله کنند از فعالیت در بازار پشم و پوست و همکاری با صنف جگر دل و قلوه ایران محروم نماید!

          در آخرین لحظات، یک مقام وزارت امورخارجه که قبل از پیوستن به کارهای دیپلماتیک در کار جمع آوری زباله و ضایعات و نان خشک بوده است، اعلام کرد برداشتن تحریم های آمریکا در صورتی امکان پذیر است که آمریکا تمام سانترفیوژهای فعال خود را جمع آوری و به انبار آهن قراضه انتقال و تمام نیروگاه های آب سنگین خود را زیر بتن و سیمان دفن نماید!

 

وجود افراد دو تابعیتی در دولت تکذیب شد!

          علیرغم اظهارات صریح معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در مورد وجود افراد دو تابعیتی در مدیریت های حساس کشور، وزیر اطلاعات از وجود افراد دو تابعیتی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت وزارت اطلاعات در این مورد اطلاعاتی ندارد و نداشتن اطلاعات هم جرم نیست!

          سایر مقامات دولتی هم وجود افراد دو تابعیتی را تکذیب کردند، اما یک مقام عالیرتبه و مطلع قوه قضاییه گفت که لبست مدیرانی که تابعیت سایر کشورها را دارند به وزارت اطلاعات ارسال شده است!

          با توجه به اینکه مقامات عالیرتبه قضایی روحانی و مسلمان و متدین و نماز خوان بوده و دروغ نمی گویند و حرف شان صحیح است، و از طرفی وزیر اطلاعات هم روحانی عالیرتبه و عضو مجلس خبرگان و متعهد به رعایت دستورات اسلام است و او هم دروغ نمی گوید به نظر می رسد حرف هر دو طرف صحیح است! هم مدیرانی با تابعیت کشورهای بیگانه داریم؛ هم مدیر دو تابعیتی نداریم! زیرا اکثر آقایان سه چهار پنج تابعیتی هستند و کلی گذرمامه برای روز مبادا و زدن به چاک جعده در جیب شان است! (می گوئید نه از خاوری و قائم مقام فراری استان قدس بپرسید!)

          در عکس حاجی حسن در حال نشان دادن مدرک سجلی و تابعیت خود (روستای سرخهء سمنان) به امت دو نابعیتی ندیدها می باشد.

 

روابط کاسه بشقابی روسیه با حکومت اسلامی!

          دشمنان گسترش روابط برادرانه میان دو کشور دوست و همسایه و هم زبان و هم دین و مسلک حکومت اسلامی و روسیه می کوشند تا با به رخ کشیدن بعضی مسائل پیش و پا افتاده و جزئی، مثل موشکباران 8 سالهء مردم بی دفاع ایران توسط موشک های اسکاد روسی در جنگ ویرانگر کشور دوست و برادر عراق با ایران، و یا بالا کشیدن حقوق ارضی و منافع نفتی ایران در دریای مازندران، یا بدقولی بیست و چند ساله در تکمیل نیروگاه زپرتی هسته ای بوشهر، یا بدقولی در تحویل به موقع موشک های در حال حاضر از رده خارج شده اس - 300 (اس - 400 جایش را گرفته) و دور زدن ایران در سوریه و خیلی درمالی های دیگر، را توی بوق کرده و ادعا کنند که روسیه در ایران دنبال منافع خودش هست و در برابر امتیازاتی که می گیرد، نظیر لنگر انداختن در پایگاه های هوایی ایران، چیزی به ایران نمی دهد!

          خوشبختانه در سفر دوشنبه گذشته حاجی حسن روحانی (دارای دکترا از حوزهء گلاسکوی انگلیس) بی پایه بودن این نظریه ثابت شد و روس ها در یک اقدام دوستانه و بزرگ منشانه و سخاوتمندانه در برابر امتیازاتی که از نزدیکی و حال کردن با مقامات حکومت اسلامی به دست آورده اند چند بشقاب منقوش به تمثال حاجی حسن و عکس پوتین، که در ملاقات قبلی این دو بشر گرفته شده بود، را به حاجی حسن دکتر روحانی اهدا کردند تا در بازگشت به وطن در اطاق خود نصب نماید! (گفته می شود این کار به پیشنهاد خلاقانهء سفیر حکومت اسلامی در مسکو که خودش قبلاً کاسه بشقابی بوده صورت گرفته است! )

          به گفتهء کسانی که در این سفر همراه حاجی بوده اند، موقع پذیرایی از هیئت ایرانی میوه و کارد چنگال و تخمه و پسته و لواشک آلو و گوجه سبز و تمرهندی را در این بشقاب ها که عکس روحانی روی آن بود ریخته بودند تا خاطره این سفر موفقیت آمیز برای همیشه در ذهن روحانی و دار و دسته همراهش نظیر، بی تربیتی نباشه، حاجی نعمت زاده و حاجی آخوندی و حاجی بدبخت و و و... بماند!

          بعضی دیپلمات های مقیم مسکو می گویند که مسکو بزودی تکنولوژی چاپ عکس روی بشقاب را در اختیار حکومت اسلامی قرار خواهد داد!

          در حال حاضر چاپ عکس روی تی شرت و یا بشقاب و سر سوئیچی و حک نام معشوق و معشوقه روی گردنبند در کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان و گینه بیسائو و وانو وانو و جزایر کومور و منگول و منگول و پرو و نظایر آنها وجود دارد و حتی در حکومت اسلامی هم روستائیان و تازه دامادها و تازه عروس های قراء و قصبات به چاپ عکس خود روی بشقاب علاقه زیادی دارند و حتی وراث پس از مردن والدین خود پول روی هم گذاشته و عکس آنها را روی بشقاب چاپ کرده و به دیفال اطاق خود می زنند!

          این کار در حال حاضر در غرفه هایی در ایستگاه های متروی تهران یا بعضی از مغازه های سطح شهر که به خدمات چاپ کامپیوتری اشتغال دارد به بهای هزار تومان برای هر کاسه یا بشقاب انجام می شود!

          در دوران تحریم ها، دولتی ها مجبور بودند برای چاپ عکس روی کاسه بشقاب ده ها کشتی و دکل نفتی را گم و گور کنند اما اکنون پس از رفع تحریم ها دولت روحانی امیدوار است با استفاده از تکنولوژی روس ها موجبات اشتغال جوانان بیکار در چاپ کاسه بشقاب را فراهم آورد!

          البته ممکن است آمریکا و متحدان اش به بهانهء کاربرد دوگانهء بشقاب جلوی روی معاملهء پوتین دست بگذارند زیرا احتمال دارد در صورت وقوع جنگ و حمله به حکومت اسلامی نیروهای ایران بشقاب به طرف هواپیماها و نیروهای دشمن پرتاب نمایند!

 

بازگشت به روستا یا تکیه بر مسند ریاست جمهوری!

          یک عضو شورای شهر تهران می گوید چون، مطابق قانون، یک روستازاده نمی تواند بیش از سه دوره شهردار کلانشهر بی در و پیکر تهران باشد، مشهدی قالیباف یا باید به ده (قالیباف از توابع نیشابور) برگردد و یا در دکهء بقالی پدر خود در ابتدای جاده شاندیز مشعول کار شود و با رأی قاطع کسانی که املاک نجومی شهرداری را دریافت کرده اند رئیس جمهور گردیده و مشت محکمی به بیضهء استکبار جهانی بزند!

          مهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران، از تذکر پی در پی شورا به قالیباف برای پرهیز از استفاده تبلیغاتی از امکانات شهرداری به نفع خود خبر داد و گفت: "قالیباف در پی هر بار تذکر، قصد خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست حکومت را انکار کرده است». مهدی تندگویان همچنین خواستار توجه دستگاه های مسوول به فعالیت های انتخاباتی قالیباف شده و گفته دستگاه‌های نظارتی باید جلوی هزینه کرد انتخاباتی قالیباف از بودجه شهرداری را بگیرند.

          مهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران، در پاسخ به اینکه وقتی در انتخابات گذشته روابط عمومی ایشان جزو کادر اجرایی ستاد آقای قالیباف بودند، آیا شورا قادر به پیگیری هست؟ گفت: امکان پیگیری وجود دارد، ولی اینکه پاسخگو باشند و تبعیت کنند بحث دیگری است. نهادهای فرادستی باید ورود کنند. شورا نهایتاً می‌تواند تذکر دهد. اگر اثبات شود که از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده می‌کنند، نهادهای دیگر باید ورود پیدا کنند و جلوی این کار بگیرد؛ این موضوع دیگر در حوزه کاری شورا نیست.

          تندگویان همچنین دوران شهرداری قالیباف را تمام شده عنوان کرده و گفته او دیگر نمی‌تواند کاندیدای شهرداری تهران باشد؛ چرا که طبق قانون کسی نمی‌تواند بیش از سه دوره در مقام شهردار باقی بماند.

          شایان ذکر است که قالیباف مدتی قبل دو هزار و دویست میلیارد تومان املاک مرغوب شهرداری را به صاحبان نفوذ هبه کرد و بسیاری از ناظران سیاسی این حاتم بخشی قالیچه باف را تحبیب قلوب متنفذین و جمع آوری رای جهت بالا رفتن به مسند ریاست حکومت ارزیابی کردند!

          مشهدی قالیچه باف در انتخابات گذشته هم کاندیدا بوده و بیشتر از مجموع کاندیداها بذل و بخشش و هزینهء انتخابات کرده است، ولی هرگز نه خودش توضیحی داده و نه ارگانی تفحص کرده که این ارقام نجومی از کجا آمده و خرج تبلیعات انتخاباتی شده است! روزنامه نگار بخت برگشته ای هم که ماجرای بخشش املاک عمومی به متنفذین را منتشر کرده بود به جرم افشاگری مستند دستگیر و زندانی شد!

          در زمانی که احمدی نژاد شهردار تهران بود ماجرای گم شدن میلیاردها تومان در شهرداری توی بوق شد که عده ای معتقد بودند خرج تبلیغات اوس محمود شده است!

 

 

عضو کتک خور شورای شهر تهران!

          عباس جدیدی، کشتی گیر باز نشسته (دارای پروندهء دوپینگ!) در مصاحبه تلویزیونی می گوید که پدرش هنوز او را در 48 سالگی با کمربند تنبیه می کند!

          ما نمی دانیم عباس (کوچولوی 48 ساله) کجا رفته، با کی رفته، چکار کرده و چه دسته گلی به آب داده که باباش براش کمربند کشیده و تن و بدنش را سیاه کرده اما مانده ایم که چطور این شخص (معروف به عباس سلفی) بدون داشتن سابقهءمدیریت شهری، یا داشتم علم و اطلاع از شهر و شهر سازی و امور مربوط به ابنیه شهری و زندگی شهری و امثالهم به شورای شهر راه یافته، و در حالی که باباش قبول اش ندارد و با کمربند تنبیه اش می کند از مزایای عضویت در شورای شهر استفاده کرده و در برابر سکوت در مقابل تخلفات شهرداری و شهردار، زمین و امکانات و جواز و باشگاه ورزشی و سونا و استخر و جکوزی برای خودش و فرزندش گرفته است!

          دورهء فعلی شورای شهر رو به پایان است و مردم باید حواس شان جمع باشد که در انتخابات جدید حداقل به کسانی رأی بدهند که توسط والدین خود کودک آزاری نشده و با کمربند و شلاق تنبیه بدنی نشده باشند!

          دانشمندان و روانپزشکان معتقدند کسانی که در کودکی (تا 48 سالگی!) مورد آزار و تنبیه بدنی قرار گرفته اند مبتلا به ناهنجاری های روحی و روانی هستند و ممکن است تلافی گذشتهء سیاه خود را بر سر مردم و دیگران بیاورند و برای جامعه مشکل ساز شوند!

          برای دورهء جدید شوراهای شهر و روستا بیش از دویست سیصد هزار نفر ثبت نام کرده اند و بسیار بجاست کاندیداها مورد معاینه بدنی و روحی و روانی توسط پزشکی قانونی قرار بگیرند و صلاحیت اشخاص کتک نخورده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار نگرفته برای شرکت در انتخابات تائید گردد و از ورود اشخاص بیمار و روان پریش و دارای مشکلات گوارشی و درد معده و بواسیر و پارگی اسفنکتر به شوراها جلوگیری گردد!

 بازگشت به خانه