تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

4 ارديبهشت ماه 1396 ـ  24 آوريل 2017

از نظرِ کیمیا اثرِ «کدخدا» تا توصیه‌های انتخاباتی «قرقاول»

یادداشت شماره 900

به دنبال رکورد 20 دقیقه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی در به تصویب رسانیدن برجام، شورای نگهبان قانون اساسی، رکود تازه‌تری به جای گذاشت. بدین سان که در درازای پنج روز (40 = 8 × 5 ساعت) شورای نگهبان به پرونده 1636 تن (137 زن و 1499 مرد) داوطلبان انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری اسلامی، رسیدگی کرد و با رای‌گیری در شورا (با اکثریت آرا) صلاحیت  1630 تن (137 زن و 1493 مرد) را تایید نکرد؟!

بامداد دیروز که این خبر پخش شد، به راستی به نظر کیمیا اثر آقای کدخدایی «مرد اول »شورای نگهبان، که در چند روز پیش از آن ابراز فرموده بودند، ایمان آوردم. البته ایمان داشتم؛ اما ایمانم راسخ‌تر شد. آقای کدخدایی در بازدید از محل نام‌نویسی داوطلبان در وزارت کشور، از این مراسم،  به عنوان «جشنواره »نام بردند و فرمودند : بیش‌تر این‌ها تایید صلاحیت نخواهند شد؟!

با اعلام نام تایید صلاحیت شدگان به نظر کیمیا اثر «مرداول شورای نگهبان »، ایمان صد در صد آوردم و متوجه شدم که ایشان از همان آغار بایک نگاه می‌دانستند که چه کسانی قرار است تایید صلاحیت شوند.

چه خوب است که ایشان در«پیشاانتخابات »با همان نظر کیمیا اثرشان اعلام فرمایند که چه کسی قرار است انتخاب شود تا نیازی به راهنمایی‌های «قرقاولی »نباشد؟!

دیشب بیننده‌ی سیمای جمهوری اسلامی بودم که پس از بازدید از یک یگان (واحد) کوچک و خانوادگی پرورش شترمرغ در راستای اقتصاد مقاومتی، به سراغ یک یگان بسیار کوچک‌تر پرورش «قرقاول »رفت. در این جا، پرورش دهنده‌ی قرقاول (البته با راهنمایی‌های ارزشمند تهیه‌کننده برنامه) وارد مساله‌ی انتخابات شد و  توصیه‌های زیادی را در جهت «انتخابات» در اختیار مردم همیشه در صحنه گذارد؟! که بدون تردید در پرشور شدن «قرقاولی »انتخابات، ‌بسیار کارساز خواهد بود.

شنبه 2 اردیبهشت 1396

بازگشت به خانه