تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

27 ارديبهشت ماه 1396 ـ  17 ماه مه 2017

!با چتر نجات از بانکوک

آخرين شماره ماقبل انتخاباتی!

خدا را صد هزار مرتبه شکر!

       من به سهم خودم خدا را صدهزار مرتبه شکر می کنم که مناظره های تلویزیونی کاندیداهای رسیدن به قدرت و شوکت و ثروت تمام شد و کار به فحش های چارواداری و ناموسی نرسید!

       در این سه مناظره تلویزیونی معلوم شد که شهردار تهران زمانی که رئس پلیس بوده از قاچاقچیان مواد مخدر حق و حساب می گرفته، و گند قضیه که درآمده حسن روحانی که عضو شورای امنیت ملی بوده رفیق بازی کرده و با زیر پا گذاشتن قانون گند کاری مشهدی قالیباف را لا پوشانی کرده است!

       قالیباف هم گند کارهای خلاف حاج حسن و Sحاق معاون را در آورد و فاش ساخت که هر دو رانت خوار و زمینخوار و ویژه خوار مادر هستند!

       حسن گلاسکویی هم رئیسی را خراب کرد و گفت که در زمانی که طرف رئیس بازرسی کل کشور بوده بابک زنجانی و یارانش نفت دزدی کرده اند!

       رئیسی هم دست حسن گلاسکویی را رو کرد و گفت که حاج حسن از رسیدگی به پرونده فساد مالی نزدیکانش جلوگیری کرده است!

       خلاصه در این مناظرات همهء شرکت کنندگان یکدیگر را دزد و رانت خوار و کلاهبردار و ویژه خوار و فامیل باز و فاسد و خراب خواندند و اگر مناظره ها ادامه می یافت صد در صد پرونده زمان بچگی آقایان هم رو می شد و کاندیداهای مومن و متعهد و نماز خوان کار را به لات بازی و یقه گیری و فحش زن و بچه می کشاندند و تتمه آبروی رژیم اسلامی را هم باقی مانده است جلوی چشم جهانیان می بردند!

       بنده به سهم خودم از تمام شدن مناظره ها خرسند و خوشحال و شکر گذارم!

 

اثبات کمبود آدم سالم برای پست های مدیریتی کشور

       مناظره های تلویزیونی کاندیداها بینندگان را یاد مثل معروفی انداخت که می گوید: "دیگ به دیگ میگه روت سیاه / سماور میگه صلی علی!" این به اون می گفت دزد و لوله کش، اون جواب می داد وضع خودت خراب تره، سومی می گفت هر دو تا ضایع هستید؛ و چهارمی به هر سه دست به آب می زد!

       سی و هفت سال است که در مملکت انقلاب مقدس روی داده و اسلام آمده و کلیهء روزنامه ها و نشریات و وسایل ارتباط جمعی تبدیل به منبر نصیحت شده اند و نویسندگان و خطبای اسلامی مردم را به درستی و درستکاری دعوت می کنند و در هر شهر و روستا هم منبر نماز جمعه تاسیس شده، که در صف اول آن مسئولان و مدیران می نشینند و به موعظه خطیب در مورد اتخاذ زی طلبگی و رعایت حلال و حرام دعوت می شوند!

       اما این تبلیغات موثر نبوده و کوهی از پرونده های مرتبط با مفاسد مالی و اقتصادی در قوه قضائیه انباشته شده است که ارقام کوچک آن بیست و پنج هزار و شش هزار میلیارد تومان و متهمان اش دزدان نفت و دکل نفتی و یا اقوام صاحبان قدرت هستند که خزانه بانک ملت شعبه دوبی را خالی کرده اند!

       تا قبل از برگزاری مناظره های تلویزیونی کاندیداهای این دوره تصور می شد مدیران درجهء دوم، نظیر حاجی مومن خاوری، رئیس فراری بانک ملی، یا رییس بانک رفاه و یا مدیران صندوق سپرده فرهنگیان یا معاونان رئیس جمهور سابق و یا برادران و اقوام مقامات ارشد دزد و راهزن هستند و بیچاره مدیران ارشد نظام زورشان به این اراذل و اوباش اقتصادی نمی رسد، و خودشان دست پاک و صحیح العمل می باشند! اما مناظره های اخیر نشان داد که اگر فساد مالی و اقتصادی و دزدی و عارتگری و اختلاس و خوردن بیت المال، ایران را در ردیف کشورهای دارای فاسدترین سیستم های اداری قرار داده است به این علت است که: "الناس علی ملوکهم! "

       کاندیداهایی که در تمام سال های عمر جمهوری اسلامی در پست های مهم و حساس وزارت و استانداری، یا عضویت در شورای امنیت ملی و معاونت رئیس جمهور و حتی پست ریاست جمهوری بوده اند با ارائه سند و مدرک یکدیگر را دزد و حق و حساب بگیر از قاچاقچیان مواد مخدر و زمینخوار و رانت خوار و هزار خار... دیگر معرفی می کنند و اتهاماتی به یکدیگر وارد می آورند که موجب هتک حیثیت رژیم مقدس است!

       این آقایان در جلوی دوربین تلویزیون سراسری و در برابر چشمان از حدقه درآمده امت آماده دادن رأی دادن یکدیگر را دزد و فاسد خوانده اند و اسناد مدلل و مستند مفاسد یکدیگر را هم رو کرده اند!

طبيعی اين بايد باشد که قوهء قضائیه اسنادی را که کاندیداها علیه هم رو کرده اند بررسی کند و در صورت صحت متهمان را محاکمه و مجازات نماید و اجازه ندهد یک نفر که از قاچاقچیان مواد مخدر میلیاردها تومان حق و حساب گرفته است رئیس جمهور بشود! اما شانس اين قوه آن است که رؤسايش در «مناظرات» شرکت نداشته اند، هر چند که بيرون ار مناظرات هم از اين قوه جز جنايت کار و دزد خير ديگری نديده ايم.

       در ضمن مطابق نص صریح قانون سرقت اسناد دولتی (بویژه محرمانه) جرم محسوب می گردد و افشاکنندگان اسناد محرمانه مجازات می شوند. لذا وزارت اطلاعات و قوه قضائیه باید ببینند اسنادی که این روزها توسط هواداران و دارو دسته و اعضای باند هر کاندیدا هل علیه کاندیدای دیگر منتشر می شوند چگونه از وزارتخانه ها و دوایردولتی و توسط چه کسانی خارج شده اند!

       در پایان باید از شورای محترم نگهبان صمیمانه تشکر کرد که از میان سیاست پیشگان جمهوری اسلامی پاک ترین و و سالم ترین انها را تائید کرده و جلو فرستاده است! سالم ترین و بی مسئله ترین "فرزندان ایران" که این "گل های خندان! " باشند، ببینید بقیهء مدیران سیاسی چه اعجوبه هایی هستند، که خوشبختانه رد صلاحیت شده اند!

       این مناظره ها نشان داد که مملکت با کمبود آدم پدر مادر دار سالم که دست اش هم کج نباشد روبرو است و باید در برابر صادرات نفت و گاز به چین چند کانتینر هم آدم سالم وارد کنیم که مثل مدیران فعلی «خوش سابقه» نباشد!

 

فرار از حُب دنيا!

       انقلاب مقدس که شده بود وقتی پستی، مقامی، وزارتی را به کسی پیشنهاد می کردند با بزرگواری نمی پذیرفت و شخص دیگری را معرفی می کرد و می گفت این شخص از من اولی تر است و قابلیت های بیشتری دارد. شهید سید محمد حسین بهشتی هم که در انفجار مشکوک حزب جمهوری (توسط سازمان سی.ی.ا؟!) دستش از دنیا کوتاه شد همواره می گفت: "ما تشنگان خدمتیم نه شیفتگان قدرت! "

       اما این مناظره های تلویزیونی شیفتگان قدرت را که دیدم یک حرف بی تربیتی زدم که جای تکرارش در اینجا نیست (!) و فقط می توانم مؤدبانه بگویم که "سگ دست به آب کند به حب دنیا و حب جاه و مقام!»

       صرفنظر از آن پیرمرد از کارافتاده به نام میر سلیم، که ادب را رعایت کرد، دهدار تهران (مش خالیباف) و حسن گلاسکویی و Sحاق گوشتکوب، خشتک یکدیگر را برای رسیدن به قدرت و جاه و مقام جر دادند و کاری با هم کردند که اصغرقاتل با قربانیانش نکرده بود!

       چطور یک فردی که از روز اول تأسیس این جمهوری در پست های بالا بوده است می تواند اساس ملک و ملت را زیر سئوال ببرد و رئیس جمهور و معاون او را به رانت خواری و ویژه خواری و فساد مالی متهم کند! اگر این مطالب صحت دارد (که به احتمال زیاد صحت دارد، والا شهردار و رئیس پلیس سابق و فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه جرأت مطرح کردن آن را نداشت!) باید رییس جمهور فعلی و معاونش را به دست عدلیه سپرد نه اینکه در معرض رأی مردم قرار داد!

       از آن طرف هم رئیس جمهور و معاون اول او اتهامات زشت و زننده ای علیه مشهدی قالیباف مطرح می کنند که مسلمان نشنود کافر نبیند! یک روزنامه نگار جوان با دستیابی به اسناد مستند و مدلل ماجرای واگذاری دوهزار و دویست میلیارد املاک شهرداری را منتشر کرد، هنوز جوهر قلمش خشک نشده بود که به او دستبند زده راهی اوین اش کردند؛ اما اکنون مقامات بلند پایه اجرایی کشور اسناد یکدیگر را رو می کنند و در برابر چشمان هاج و واج و بیرون زده مردم یکدیگر را دزد و فاسد و رانت خوار و هزار خار و فلان و غیره و غیره می خوانند و قوه قضائیه هم معترض آنها نمی شود!

       این آقایان در بالا ترین پست های اجرایی و قضائی کشور بوده و به اسناد محرمانه دسترسی داشته اند و از وی گاز معده حرف نمی زنند و اظهارات شان در افشای فساد یکدیگر مقرون به صحت است و به دلیل این اظهارات باید تحویل قوه قضائیه و محاکمه شوند!

       کاری که این شیفتگان قدرت در این سه مناظره تلویزیونی کردند، و کل رژیم اسلامی را بی خاصیت و شکست خورده، و مسئولان طراز اول آن را دزد و ویژه خوار معرفی کردند اوپوزیسیون جمهوری اسلامی در این چهار دهه نکرده بود و این افراد نشان دادند برای رسیدن به قدرت حاضرند جگر رقیب را هم در بیاورند و خام خام بخورند!

       بعضی هاشون بقدری لاشی هستند که گویا اصلا در این مملکت نبوده و از کره مریخ برای نجات ایرانیان از فقر و بیکاری و بدبختی آمده اند!

       - یارو سالها استاندار و وزیر و معاون رئیس جمهور بوده و هیچ کار مثبتی نکرده و هنری نشان نداده است، حالا می گوید اگر انتخاب شود بیکاری را ریشه کن می کند!

       - دیگری سی سال در مقامات قضایی و سالها معاون اول قوه قضائیه بوده و با فساد مبارزه نکرده، حالیه می گوید در صورت رئیسی جمهور شدن با فساد مبارزه خواهد کرد!

       - اقای شهردار تهران که خودش در اول انقلاب کفش پایش نبوده و حالیه آنقدر چشم و دل سیر است که فقط یک قلم دوهزار و دویست میلیارد تومان را به صاحبان زر و زور و تزویر می بخشد حاج حسن و معاون او را به هاپولی کردن زمین و املاک نجومی و کلاشی و فساد مالی متهم می کند! در حالی که در اسلام حفظ آبروی مومن توصیه شده و نباید آبروی رئیس جمهور و حاج Sحاق اینطور ریخته شود!

       اما به نظر می رسد که زمینخواری و هاپولی کردن وجوهات بانک ها و باز گذاشتن دست برادران و خواهران و افراد فامیل برای غارتگری جزو امور پیش و پا افتاده مدیریتی مملکت است و گرفتن مچ رئیس جمهور به خاطر داشتن خانه پنجاه میلیارد تومانی باعث ریزش رأی ایشان نمی شود و به مصداق آنکه گفته اند: "در جهنم عقرب هایی است که انسان از ترس آن به مار غاشیه پناه می برد!" در این انتخابات هم مردم گويا همان کاری خواهند کرد که در گذشته کرده و چوب آن را هم خورده اند!

 

قالیباف هم رو کشی بود!

       در دارو سازی شگرد خوبی برای خوراندن داروی تلخ به بیمار وجود دارد و داروی تلخ را با روکشی شیرین و شکلاتی یا با طعم قهوه به خورد بیمار فلک زده می دهند! ولی هیچ کجای دنیا تا بحال کسی ندیده بود کاندیدای ریاست جمهوری را با روکش به امت بیمار بخت برگشته بیچاره تنقیه کنند!

       حالا اگر روکش یک چیز قابل هضم و با مزه ای بود باز هم می شد یک جوری آن را توجیه کرد اما این روکش هایی که روی کاندیداها کشیده اند از خود کاندیداها تلخ تر و غیر قابل هضم تر هستند و عموم رای دهندگان را دچار سوء هاضمه و یبوست و پارگی مقعد می کنند!

       در جریان مناظرات آبرو برباد ده انتخاباتی معلوم شد که حاجی Sحاق روکشی است و حاج حسن روحانی طبق عادت مالوف اسحاق را روی خود کشیده است! اما تا قبل از انتشار اعلامیه مد باقر مو قشنگ همه فکر می کردند مد باقر روکشی نیست و چون خودش تا حالا عادت داشته زیر مجموعه باشد روی مجموعه نرفته است، اما این اعلامیهء انصراف نشان داد که خالی باف هم رو کش حاچ رئيسی بوده است!

       البته از این سیاست پیشگان روستایی نابخرد که عادت به زیر و رو کشی دارند چنین اعمالی بعید نیست! مد باقر زود پائین آمد ولی حاج S حاق اصرار داشت که همچنان روکش باقی می ماند و حاضر به پائین آمدن نیست، که اين ادعا هم تو زرد از آب درآمد.

       ضمناً در جریان اين «مناظرات انتخابیِ» آبرو برنده معلوم شد که آقایان همه زیر و رو کش بوده اند و زیر و روی مملکت و بودجهء عمومی و اموال ملی و دارایی های کشور را به اتفاق برادر و خواهر و شوهر ننه خود خورده اند!

       ما شنیده بودیم که برای جلوگیری از ایدز بايد از روکش استفاده کرد، اما نشنیده بودیم که در انتخابات ریاست جمهوری هم کسی از کسی استفادهء پوششی بکند!

بازگشت به خانه