تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

12 خرداد ماه 1396 ـ  2 ماه ژوئن 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

حاج حسن به نخستین قول مردانهء انتخاباتی خود عمل کرد!

       اینطور که از قرائن برمی آید، این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست، و حاجی حسن دکتر (فارغ التحصیل حوزهء علمیهء گلاسکو!) در دور دوم ریاست جمهوری خود تصمیم گرفته است پای بعضی از قول و وعده های مردانه ای که داده است، تا حدی که زورش برسد، به هر قیمتی، بایستد!

       حاج حسن از جمله قول داده بود که پس از پیروزی در انتخابات موجبات رفع حصر سران فتنه را فراهم آورد که با اظهارات آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، دامت توفیقاته، که در مورد وعده حصرشکنی حاجی حسن گفت «شما چکاره اید که می خواهید حصر را بشکنید؟!»، معلوم شد حاجی که سهل است پدرش هم نمی تواند حصر شکنی کند!

       در عين حال حاج حسن گفته بود که اگر زورش نرسید تا میرحسین موسوی و متعلقه اش (حاجیه خانم زهرا رهنورد) و آشیخ کروبی را از حصر بیرون بیاورد حداقل موجبات پخش دعای "ربنا" را در ایام ماه مبارک رمضان فراهم آورد! لذا، روحانی هم، که به اصطلاح رئیس جمهور و فاتح برجام (برنامه به دور انداختن صنعت هسته ای ایران!) و مورد حمایت خانم موگرینی و فروشندگان ایرباس و صاحبان کمپانی های رنو و پژو است، برای اینکه کم نیاورده و حداقل به یکی از وعده هایش عمل کرده باشد ابتدا نوار "ربنا"ی اوستا شجریان را برای پخش به ادارهء رادیول - تله وزوزون فرستاد، اما در آنجا هم گفتند تو چکاره مملکت هستی که می خواهی در پخش برنامه های رادیول - تله وزوزون دخالت کنی!

       به همین خاطر در جلسهء مشاوران برجستهء دولت شجاعانه تصمیم گرفته شد تا "ربنا"ی شجریان از طریق صفحه اینستاگرام حاجی حسن پخش و بدین وسیله حصر صوتی حاجی شجریان معروف به (مداح سبزها) شکسته و از سرشکستگی بیشتر حاجی حسن ممانعت گردد!

       و اما مسئله را از زاويهء ديگری هم می توان ديد، چرا که به نظر می رسد، با توجه به مدیریت خارق العاده دولت، طوری مشکلات مملکت حل و فصل شده که یا باید دستی دستی مشکل درست کرده و به رفع آن بپردازیم و یا دولت برود مشکلات سایر ملل و ممالک را حل کند!

       تا همین چند روز قبل و روی کار آمدن مجدد حاجی دکتر حسن روحانی، مملکت گرفتار بیکاری مزمن و فراگیر پیر و جوان، افزایش آمار معتادان به مواد مخدر، کاهش سن فحشا به چهارده سال، بالا رفتن سن ازدواج جوانان (بالای 60 سالگی!)، گرانی مسکن، گرانی مواد خوردنی و آشامیدنی، آلودگی غیر قابل تحمل آب و هوا و نابودی محیط زیست، فساد مالی و اقتصادی از بالا تا پائین، کاهش ارزش پول ملی به زیر صفر، رشد بی سابقه بیماری های خاص نظیر سرطان در کشور، از دسترس خاج شدن آموزش و پرورش برای اقشار فرودست کشور، گرانی خدمات بهداشت و درمان، سقوط اخلاقی و اجتماعی، دعواها و رقابت های سیاسی و جناحی، اختلاف و رقابت با همسایگان، استمرار و افزایش تحریم های ناجوانمردانه آمریکا، خطر جنگ با ناوگان آمریکایی مستقر در خلیج فارس و هزاران بدبختی و مشکل لاینحل دیگر بود... اما با درایت و تدبیر دولت کلیه مشکلات و معضلات حل و فصل گردیده و فقط مانده مشکل "ربنا "ی استاد شجریان، آوازه خوان کهنه کار و همدوره استاد گوگوش و بعضی اساتید درگذشته نظیر استاد آفت و استاد مهوش!

       موضوع پخش اذان مغرب (دم افطار) با صدای شجریان همهء موضوعات داخلی و منطقه ای را تحت الشعاع قرار داده و به جنگ و جدل جدیدی میان دو جناح تبدیل شده است، و این می رساند که مملکت هیچ مشکل و معضل و مسئله ای لاینحل ندارد و مدیران از فرط بیکاری به "ربنا "ی شجریان گیر داده اند!

       حاج آقا دکتر محمد جواد لاریجانی، که دکترای فیزیک از دانشگاه برکلی دارد و معاون بین الملل برادر خود (رئیس قوه قضائیه) و منتسب به جناح اصولگرا است، اخیراً در توجیه علت پخش نشدن صدای شجریان گفته است "ربنا "ی شجریان مشکل شرعی دارد و در آن رعایت تجوید قرآنی نشده است!

       از آن طرف حسام الدین ناآشنا، داماد وزیر اسبق اطلاعات و مشاور حاج حسن روحانی، به میدان آمده و در دفاع از صدای شجریان مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زده و گفته است اگر شجریان در خواندن "ربنا " رعایت اصول شرعیه را نکرده است موذن زاده اردبیلی هم نکرده است، پس این به آن در!

       شایان ذکر است که در رقابت های اخیر انتخاباتی، حاج حسن روحانی و دار و دسته اش از پخش "ربنا" با صدای شجریان حمایت کرده و قول داده بودند اگر نتوانند (که البته نمی توانند!) مشکلات و مسائل غامض مملکت را حل کنند حداقل مشکل پخش دوبارهء صدای شجریان در ماه مبارک رمضان را حل خواهند کرد!

       استاد شجریان واقعاً استاد است (!) در داخل کشور ژست مذهبی و "ربنا " خوانی می گرفت و با مسافرت به خارج کشور و گذاشتن تور کنسرت هر نوبت بالای سیصد هزار دلار به بدن می زد! يعنی خواندن "ربنا" در داخل! و خواندن ترانه و آواز وجد آور در خارج!

       گفته می شود عده ای از اساتید لوس آنجلسی، از جمله استاد گوگوش، استاد ابی خان، استاد مرتضوی، کثرالله امثالهم، هم از استاد شجریان حمایت و پخش صدای او حمایت کرده اند! در عکس های ضمیمه استاد شجریان به اتفاق اساتید مومن و متقی مقیم لوس آنجلس دیده می شود!

 

احتمال دخالت استکبار جهانی در ترور شخصیتی حاج آقا رئیسی!

       با گذشت دو هفته از انتخابات دشمن شکن (تکرار حاجی حسن روحانی در پست ریاست جمهوری!) و خوابیدن سر و صدای رقابت ها و مناظره ها و افشاگری های کاندیداها علیه یکدیگر و افتادن طبل رسوایی یک عده مفسد اقتصادی و مالی از بام، مجدداً سرو صدای جدیدی راه افتاده و کاندیداهای شکست خورده و حامیان جناحی آنها علیه برندهء مسابقات تشکیک می کنند!

       البته در این اظهار نظرها و ابراز شک و تردیدها نسبت به صحت انتخابات و انجام مهندسی آرا و انتخابات و استفاده از امکانات عمومی و دولتی مسائل دیگری هم مورد توجه قرار گرفته است!

       از جمله گفته می شود که یک «خوانندهء زیر زمینیِ» دارای پروندهء کیفری و سابقهء حبس در اوین، که به عنوان حامی یکی از کاندیداهای روحانی از زیر زمین به روی زمین و صحنهء انتخابات آمده بود، در واقع نفوذی جناح مقابل و آدم کاندیدای حریف بوده است!

       مشاوران ساده لوح و کار نابلد و آماتور، به خیال آنکه جوانان و نوجوانان و ارکسترها و مطربان زیر زمینی با دیدن عکس یادگاری حاجی آقا با حاجی تتلو، از این خوانندهء زیر پله ای تبعیت کرده و به حاجی رئیسی رای خواهند داد، حاج آقا را، که روحانی مومن و متقی و مخالف لهو و لعب و داماد مهمترين مخالف جدی کنسرت (حاجی آقا علم الهدی) است، به نشستن در کنار تتلو و گرفتن عکس تبلیغاتی تشویق و تحریص و ترغیب کردند و با این اقدام تروریستی (!) هویت دینی و مذهبی این روحانی مؤمن را ترور کردند و باعث روی گرداندن اقشار مذهبی و ریزش آرای او شدند!

       اکنون ناظران سیاسی منطقه این احتمال را مطرح می کنند که چه بسا تتلو بر عکس ادعایش حامی اصولگرایان نبوده و نفوذی جناح مقابل و حتی استکبار جهانی برای ضربه زدن به حاجی آقا رئیسی بوده است!

       شایع است عکس انداختن حاجی آقا رییسی با یک خوانندهء زیر پله ای، علاوه بر شکست انتخاباتی، گلایه پدر زن و مشکل خانوادگی هم بوجود آورده و پدر زن ايشان (حاج آقا علم الهدی) که از بیخ و بن با قر و قمیش آمدن و کنسرت دادن مطرب ها و عملهء طرب مخالف است، از همنشینی آقا داماد با حاجی تتلوی زیر زمینی به سختی گلایه کرده است! (گردن اونایی که میگن!)

       در مورد آب زیر کاه بودن اصلاح طلبان و اعتدالیون و غربگرایان و جناح هایی که دنبال زدن زیرآب نظام هستند خیلی چیزها شنیده بودیم اما این فقره پولتیکی که به اصولگراها زدند و تتلوی سراپا «تتو» (خالکوبی) شده و زیر زمینی سابقه دار را به خیک کاندیدای جناح مقابل انداختند واقعاً شاهکاری بود که به عقل جن هم نمی رسید!

 

دلتنگی امت برای مناظره های انتخاباتی!

       رئیس رسانه میلی (رادیول - تله وزوزون) می گوید که در ایام برگزاری مناظرات کاندیداها 15 درصد به تعداد مخاطبان تله وزوزون (رسانه میلی!) افزوده شد!

       این بابا، که اسمش یادم رفته، افزایش تعداد مخاطبان را به حساب موفقیت مدیریت خود و همکاران اش گذاشته است؛ در حالی که عامل اصلی موفقیت شوهای تلویزیونی مربوط به راندن حاجی حسن روحانی به سمت رئیس جمهور تکراری (!) ربطی به مدیریت رسانه میلی ندارد و اگر مدیران تله وزوزون راست می گویند کاری کنند تا امتِ همیشه پایِ سریال های ترکی تلویزیون های ماهواره ای نشسته، در سایر ایام سال نيز که انتخاباتی در کار نیست و مناظره ای انجام نمی شود به تماشای تلویزیون حکومت اسلامی رغبت نشان دهند!

       در واقع انتخاب صحیح و درست کاندیداهایی که از نظر هنری (!) خوش تیپ تر بودند و سابقهء بازی در تئاتر و نمایش و سرگرم کردن مردم را داشتند (نظیر Sحاق جهانگیری، پیر سلیم، خالیباف و هاشمی طبا) یکی از عوامل اصلی موفقیت این نمایشات تلویزیونی (منا ظر ظر ظر ظر ظره!) بوده است؛ و عامل دوم پرده دری و رو کردن سوء سابقه هر کاندیدا توسط نفر بغل دستی!

       در این مناظرات، هر یک از کاندیداها نفر بغل دستی را کلاهبردار و حرام خوار و دله دزد و رانت خوار و فامیل باز و دست کج و بیسواد و الوده به مفاسد مالی و اقتصادی و سیاسی و اخلاقی و هزار و یک عیب و علت دیگر معرفی و کوشید ثابت کند اتهامات و جرائم خودش از سایر حضار کمتر است!

       در سی و هفت هشت سال گذشته، کل اپوزیسیون حکومت اسلامی و دشمنان نظام نتوانسته بودند سوابقی چنين شرم آور را از کله گنده های مملکت را رو کنند، و نشان دهند که کار قدرت طلبی آخوندها به جایی رسید که بعضی از کاندیداهای ملبس به لباس روحانی، که از نظر عقیدتی و شرعی مخالف کنسرت های لهو و لهب هستند، طرفدار مطرب های درپیتی شدند و حتی تا جایی پیش رفتند که سیاست های کلی نظام را که خودشان به عنوان عضو شورای امنیت ملی در تصویب آنها نقش داشته اند مورد انتقاد قرار دادند!

       مجموعهء این شو ها و نمایشات تلویزیونی (معروف به منا ظر ظر ظر ظره!) بسیار مورد توجه امت تشنهء دانستن اسرارمگوی مدیران عالیرتبه نظام قرار گرفته و همانطور که رئیس رسانه میلی گفته است باعث افزایش مخاطبان تله وزوزون شده است!

       بنابر این جا دارد، علیرغم پایان یافتن نمایش پرشور کردن انتخاب تکراری حاجی حسن به ریاست جمهوری، مناظره های انتخاباتی بین کلیه مسئولان کشور تا انتخابات بعدی همچنان ادامه یابد و کلیهء مسئولان کشور موظف شوند به عنوان کاندیدا در مناظره تلویزیونی حاضر شده و پتهء یکدیگر را روی آب بریزند و هر نوع بی ناموسی که از هم می دانند و مردم از آنها بی اطلاع هستند را به منظور افزایش مخاطب رسانه میلی افشاء نمایند!

 

فاتحه خوانی برای محمدرضا شاه پهلوی

       محسن بهرامی ارض اقدس، مسئول اجرایی عالیرتبه نهاد ریاست جمهوری ایران، که از برکت سقوط شاه و پیروزی انقلاب 57 به آب و نان و شهرت و مقام رسیده است، در سفر به قاهره پایتخت مصر، در آرامگاه محمدرضاشاه پهلوی (در مسجد الرفاعی قاهره) حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه با سنگ قبر اعلیحضرت شاه و پرچم شیر و خورشید نصب شده در مقبره او با لباس دیپلماتیک عکس یادگاری گرفته و ادای احترام کرد!

       وی مشاور عالی محمد شریعتمداری، رییس حوزهء معاونت اجرایی و دبیر کارگروه تنظیم بازار است. او همچنين عضو فعال اتاق بازرگانی می باشد که همزمان در چندین شرکت خصوصی نیز فعال است و اخيراً دربارهء مسائل مالیاتی وی و اجازهء خروج اش از کشور نیز ابهاماتی مطرح شده است که تاکنون با پادرمیانی معاون اجرایی رئیس جمهور، مسکوت مانده است.

       شایان ذکر است بسیاری از امثال این افراد قلباً به محمد رضاشاه احساس دین می کنند و معتقدند اگر انفعال و بی عرضگی شاه نبود اکنون آنها بجای داشتن پست و مقام بالای دولتی همچنان به فعلگی و حمالی مشغول بودند!

بازگشت به خانه