تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 12 تير 1396 ـ  3 جولای 2017

زمينهء اخراج محمد رضا یزدان پناه رادیو فردا

برگرفته از سايت «امروز نما»

       رضا یزدان پناه از رادیو فردا اخراج شد. وی در صفحه فیس بوک خود، با اعلام این خبر، علت اخراج خود را «اعتراضات فراوان به سانسور گسترده و هوشمند، و حذف مخالفان جمهوری اسلامی از پوشش خبری»، در کنار «دستکاری کردن اخبار به نفع » رژیم تهران، در این رسانه عنوان کرده و می نويسد: «اخراج من می تواند نشانه ای از عدم تغییر در ساختار رادیو فردا و صدای آمریکا باشد»... تقرییا دو هفته پیش هم، وال استریت ژورنال، روزنامهأ معتبر آمریکائی، در گزارشی با انتقاد شدید از عملکرد رادیو فردا، نوشته بود: «رادیو فردا اغلب اوقات طوطی وار اظهارات رسانه های حکومتی ایران را تکرار می کند»، پیش تر نیز روزنامه واشنگتن تایمز، در اواخر سال گذشته میلادی، خواهان تعطیلی بخش فارسی صدای آمریکا شده بود.

 

گفتگوی امروز نما با محمد رضا یزدان پناه

       محمد رضا یزدان پناه در ساعات پایانی روز شنبه به دو پرسش ما پاسخ داد . وی در پاسخ به این پرسش که شما از چه تاریخی همکاری خود را با رادیو فردا آغاز کردید، به امروز نما گفت: «من از سال ۲۰۱۳ به عنوان یک فلو در اینترنشیپی به نام واتسلاو هاول که در راستای گسترش آزادی بیان بود وارد رادیو فردا شدم. در سپتامبر 2014 به استخدام رادیو فردا دراومدم.»

       یزدان پناه در واکنش به این پرسش امروز نما،که دلایلی که شما برای اخراج خود عنوان کرده اید، امیدی که عده ای با روی کار آمدن ترامپ، در مورد تغییرات اساسی در رادیو فردا و صدای آمریکا دارند ، می تواند تبدیل به ناامیدی کند، گفت:«اخراج من از رادیو فردا هم می‌تواند نشانه‌ای از محتمل نبودن تغییرات در این رسانه که نام بردید باشد و از سوی دیگر می تواند نشانه‌ای از این باشد که مدیران رادیو فردا به این نتیجه رسیدند که به زودی از این رادیو رفتنی هستند و خواستند با اخراج من از بزرگترین منتقد خودشون قبل از رفتن، انتقام گرفته باشند.»

       یزدان پناه در انتهای گفتگوی خود با امروز نما، بر این جمله تاکید کرد:«اگر نتوان رادیو فردا را از نفوذ گفتمان جمهوری اسلامی نجات داد، ایران را هم نمی‌توان از دست جمهوری اسلامی نجات داد.»

معتبرترین روزنامه آمریکا هم، نظر یزدان پناه را تایید می کند

       به گزارش امروز نما، در حالی کارمند اخراجی رادیو فردا بر این موارد تاکید می کند، که تقرییا دو هفته پیش، وال استریت ژورنال، معتبرترین روزنامه آمریکا، در گزارشی با انتقاد شدید از عملکرد رادیو فردا، نوشته بود: «رادیو فردا اغلب اوقات طوطی وار اظهارات رسانه های حکومتی ایران را تکرار می کند»، پیش تر نیز روزنامه واشنگتن تایمز، در اواخر سال گذشته میلادی، خواهان تعطیلی بخش فارسی صدای آمریکا شده بود.

 

متن کامل واکنش محمد رضا یزدان پناه ، پس از اخراج از رادیو فردا

       «من در نهایت تاوان اعتراضات فراوان سال‌های اخیرم به سانسور گسترده و هوشمندانه، حذف مخالفان جمهوری اسلامی از پوشش خبری، فاصله گرفتن از ماموریت‌ و فلسفه وجودی، دستکاری کردن اخبار به نفع جمهوری اسلامی، فساد و رانتخواری گستره در رادیو فردا را دادم و از این رسانه اخراج شدم.

در حالیکه خبرنگاران نورچشمی مدیریت رادیو فردا در سال‌های اخیر و به تکرار، با زیر پا گذاشتن آشکار قوانین و مقررات این رادیو، در شبکه‌های اجتماعی علیه مخالفان جمهوری اسلامی و حتی در حمایت از نهادهای امنیتی و نظامی حکومت اظهارنظر کرده‌اند، از چتر حمایت غیرقانونی مدیریت رادیو فردا برخوردار بودند. اما من به دلیل اعتراض به این وضعیت، اعتراض به تبدیل شدن رادیو فردا به محلی برای تخریبگران مخالفان جمهوری اسلامی و روشنگری در شبکه‌های اجتماعی دربارهء حکومتی که ایران و مردم اش را به آستانهء نابودی کشانده، از رادیو فردا اخراج شدم. ابوتراب (آرمان) مستوفی، مدیریت رادیو فردا در آخرین روز کاریم به طور شفاهی به من گفت که باید تاوان گزارش انتقادی اخیر روزنامه وال‌استریت جورنال از رادیو فردا را بپردازم. اما واقعیت این است که گزارش وال‌استریت جورنال تنها مشتی از خروار فاجعه در رادیو فردا در دوران ریاست آقای مستوفی و مدیر بالادستی او فردی به نام ماردو سوقوم با همراهی تعدادی از اعضای ارشد تحریریه بود. اسناد و مدارک تکمیلی قطعاً در اختیار نهادهای نظارتی ایالات متحده آمریکا که بودجه چندین میلیون دلاری رادیو فردا را تامین می‌کند، قرار خواهد گرفت. حق من برای پیگیری حقوقی ماجرا در دادگاه‌های آمریکا و اروپا نیز محفوظ است و در این راه از کمک هر شخص یا سازمانی استقبال می‌کنم. شرط مقدماتی نجات ایران از حکومتی ایران بر باد ده، نجات رادیو فردا است تا این رادیوی پرمخاطب به جای لغلغه پروپاگاندای جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد، صدای واقعی آزادی و دموکراسی و حقوق بشر در ایران باشد.»

****

انتقاد روزنامهء معتبر آمریکا از عملکرد رادیو فردا

روزنامه وال استریت ژورنال:

       رادیو فردا اغلب اوقات طوطی وار اظهارات رسانه های حکومتی ایران را تکرار می کند

برخی از گزارش های رادیو فردا، به صورت «عمده فروشی» از رسانه های حکومتی ایران قرض گرفته شده

       به گزارش پایگاه خبری امروز نما، روزنامه وال استریت ژورنال، معتبرترین روزنامه آمریکا، در گزارشی عملکرد رادیو فردا را زیر سئوال برد و در این باره نوشته است، رادیو فردا اغلب اوقات طوطی وار اظهارات رسانه های حکومتی ایران را تکرار می کند.به نوشته این روزنامه، اگر سازمان دولتی نیاز به تحولات عظیم از سوی ترامپ باشد، آن سازمان بنگاه سخن پراکنی آمریکا موسوم به بی بی جی BBG است.

       سهراب احمری ستون نویس وال استریت ژورنال،در گزارشی با عنوان،«در ایران، رادیو آزادی نتوانسته در حد و انتظار نام خود عمل کند»،نوشته است که بخش فارسی رادیو اروپای آزاد، موسوم به رادیو فردا، اکثر اوقات طوطی وار آن چه در رسانه های حکومتی ایران در مورد اسرائیل می گویند را نشر و پخش می کند، بدون آن که واکنش اسرائیلی ها را نیر منتشر کند.

       ستون نویس وال استریت ژورنال، نخست با اشاره به این موضوع که به زودی فردی از سوی دونالد ترامپ برای ریاست بنگاه سخن پراکنی آمریکا موسوم به بی بی جی BBG که صدای آمریکا و رادیو فردا نیز بخشی از آن است تعیین خواهد شد، کار پیش روی رئیس آینده بی بی جی را ، به مبارزه ای سخت برای اصلاح نهادی توصیف کرده، که وظیفه اش را فراموش کرده است.

       نویسنده وال استریت ژورنال، با اشاره به بودجه سالانه 117 میلیون دلاری رادیوی اروپای آزاد، برای 23 کشور، بخش فارسی موسوم به رادیو فردا را، یکی از مهم ترین بخش های این نهاد می داند که وظیفه آن ارائه اخبار درست، دقیق و معتبر به ایرانیان، در مقابل تبلیغات رسانه های حکومتی رژیم تهران است.

       ستون نویس روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه ، به بررسی ۶ گزارش که در سایت رادیو فردا، بین اسفند 1394 تا اسفند 1396منتشر شده، پرداخته است.4 گزارش به نحوه پوشش رادیو فردا در مورد اخبار مربوط به اسرائیل است، و دو مورد دیگر نیز به طرز خبر نویسی این رادیو، در مورد دولت حسن روحانی اشاره دارد.

       وال استریت ژورنال، با بررسی کلمه به کلمه گزارش های مورد اشاره، بر نادرست بودن این اخبار تاکید دارد، موضوعی که بر اساس این گزارش، نیناد پژیک NENAD PEJIC سردبیری رادیوی اروپای آزاد در پراگ نیز، آن را می پذیرد.

       وال استریت ژورنال همچنین نگاهی دارد، به 5 گزارش رادیو فردا، در مورد دیپلماسی هسته ای باراک اوباما که بین سال های 2012 تا 2017 میلادی نشر و پخش شده است، که در آن مخالفان نزدیکی اوباما به رژیم تهران را، «افراطیون» نامیده اند، ونظر آن ها را « ناپخته» توصیف کرده اند.

       آن چه رادیو فردا «افراطیون» نامیده است، شامل سناتور جان مک کین، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل مشهور به آیپک، یکی از بزرگ‌ ترین و قدرتمند ترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکا، و بنیاد دفاع از دمکراسی،اندیشکده نومحافظه کار مستقر در واشینگتن، دی سی،که تمرکز آن بر امنیت ملی و سیاست خارجی است، می شود.

       در حالی که در گزارش وال استریت ژورنال یاد آوری شده، که رادیو فردا به عنوان رسانه ای که هزینه اش را مالیات دهندگان می پردازند، وظیفه دارد که در پوشش گزارش های مربوط به سیاست آمریکا، از جانبداری از جناح خاصی برحذر باشد، بر این نکته نیز اشاره شده است، که به نظرمی آید برخی از گزارش های رادیو فردا، به صورت «عمده فروشی» از رسانه های حکومتی ایران قرض گرفته شده است.

       روزنامه وال استریت ژورنال، به دو گزارش دیگر رادیو فردا نیز، با تیترهای از این دست،«روحانی: اگر کمک ایران نبود داعش بر دمشق و بغداد پیروز شده بود»،«بازدید معاون رئیس جمهوری ایران از مراسم اربعین در عراق» اشاره دارد و این نکته را مطرح می کند که این قبیل اخبار در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز مشاهده می شود.به نوشته این روزنامه، این گزارش ها که هزینه اش را دولت آمریکا می پردازد، اظهارات مقامات ایرانی را بدون ارائه هیچ دیدگاه دیگری نشر و پخش می کنند.

       ستون نویس معتبرترین روزنامه آمریکا، در انتهای گزارش خود بر این موضوع تاکید دارد، که اگر سازمان دولتی نیاز به تحولات عظیم از سوی ترامپ باشد، آن سازمان بنگاه سخن پراکنی آمریکا موسوم به بی بی جی BBG است.

       به گزارش امروز نما، در حالی معتبرترین روزنامه آمریکا، عملکرد رادیو فردا را زیر سئوال برده و از نیاز به تغییر در بنگاه سخن پراکنی آمریکا نوشته است، که پیش تر روزنامه واشنگتن تایمز نیز، در اواخر سال گذشته میلادی، خواهان تعطیلی بخش فارسی صدای آمریکا شده بود.

       شایان ذکر است که از سال 2014 میلادی، قانون گذاران آمریکایی از بخش فارسی صدای آمریکا مایوس شدند و بودجه بیش تری به سمت رادیو فردا رفت، تا آن جا که با وجود دم و دستگاه تلویزیون صدای آمریکا، رادیو فردا را به سمت تصویری شدن بردند.

       افزایش بودجه، در کنار سوء مدیریت، به جای آن که بهتر شوند، فساد اداری را بالا برد و بلای جان رادیو فردا شد. چرا که سفره باند بازی در استخدام رفیق و رفقا بیش از قبل گشوده شد، و حق کشی در پرداخت حقوق های نامناسب را بالا برد،و کاری کرد که کیفیت برنامه ها و وب سایت سقوط آزاد پایین رفت. تا جای که صدای یکی از معتبرترین، و شناخته شده ترین رسانه های بین المللی را نیز در آورد. دست مریزاد به آرمان مستوفی و شرکا در رادیو فردا. خسته نباشید!

***

Critique of the Americas newspapers from radio action tomorrow

Wall Street Journal:

The Radio has often repeated the statements of Iranian media outlets tomorrow.

Some of the radio reports tomorrow, in the bulk of the Iranian government.

The News report on the news site today, the wall street journal, the public journal of the United States, has been questioned about the radio performance in the s. According to this newspaper, if the state department needs a great developments on trump, it is the U.S. State of the U.S. State of.

       سهراب احمری ستون نویس وال استریت ژورنال،در گزارشی با عنوان،«در ایران، رادیو آزادی نتوانسته در حد و انتظار نام خود عمل کند»،نوشته است که بخش فارسی رادیو اروپای آزاد، موسوم به رادیو فردا، اکثر اوقات طوطی وار آن چه در رسانه های حکومتی ایران در مورد اسرائیل می گویند را نشر و پخش می کند، بدون آن که واکنش اسرائیلی ها را نیر منتشر کند.

The Pillar of the wall street journal, prime refers to the fact that a person from Donald Trump is going to be the president of the United States to speak to the United States as, the voice of America and the radio tomorrow is also a part of it. The Chief of the future, he has a hard fight to make an correct challenge, which has forgotten his duty.

The Author of the wall street journal, referring to the 117 million dollar radio, for 23 countries, for 23 countries, the Persian District of the radio, which is one of the most important parts of this building, which is the duty to provide the right news. It is also known as the Iranian government of Iran's regime.

       ستون نویس روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه ، به بررسی ۶ گزارش که در سایت رادیو فردا، بین اسفند 1394 تا اسفند 1396منتشر شده، پرداخته است.4 گزارش به نحوه پوشش رادیو فردا در مورد اخبار مربوط به اسرائیل است، و دو مورد دیگر نیز به طرز خبر نویسی این رادیو، در مورد دولت حسن روحانی اشاره دارد.

       وال استریت ژورنال، با بررسی کلمه به کلمه گزارش های مورد اشاره، بر نادرست بودن این اخبار تاکید دارد، موضوعی که بر اساس این گزارش، نیناد پژیک NENAD PEJIC سردبیری رادیوی اروپای آزاد در پراگ نیز، آن را می پذیرد.

The Wall Street Journal also has a look at the 5 Radio report tomorrow, about Barack Obama's nuclear diplomacy, which has been released from 2012 to 2017 and released in the vicinity of Obama to Tehran regime. The "Fanatics " are called " Fanatics They describe them " crude

       آن چه رادیو فردا «افراطیون» نامیده است، شامل سناتور جان مک کین، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل مشهور به آیپک، یکی از بزرگ‌ ترین و قدرتمند ترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکا، و بنیاد دفاع از دمکراسی،اندیشکده نومحافظه کار مستقر در واشینگتن، دی سی،که تمرکز آن بر امنیت ملی و سیاست خارجی است، می شود.

While in the report of the wall street journal, the radio has been tasked by the radio as a media to pay taxes on the coverage of the American policy, on behalf of the side of the United States. The note is also referred to as some of the radio reports of the radio tomorrow, as the "Wholesale" media of Iran's government.

Newspaper Wall Street Journal, two other reports of the radio tomorrow, also with headlines of this hand," rouhani: if help Iran was not isil on Damascus and Baghdad was victorious "," visiting the vice president of the Iranian Republic of the the ceremony in Iraq " It is considered to be viewed as the news on the Islamic Republic of the Islamic Republic. According to this newspaper, these reports that the U.S. government will pay for the U.S. government statements without providing any other view.

In the end, it is not known that the U.S. government is the most important person in the state of the United States, which is an emphasis on the state of the United States.

       به گزارش امروز نما، در حالی معتبرترین روزنامه آمریکا، عملکرد رادیو فردا را زیر سئوال برده و از نیاز به تغییر در بنگاه سخن پراکنی آمریکا نوشته است، که پیش تر روزنامه واشنگتن تایمز نیز، در اواخر سال گذشته میلادی، خواهان تعطیلی بخش فارسی صدای آمریکا شده بود.

According to the 2014th year, the American investors were frustrated by the American voice of the American voice, and the budget went down to the radio tomorrow, so that there would be an American voice on the screen. They took.

       افزایش بودجه، در کنار سومدیریت، به جای آن که بهتر شوند، فساد اداری را بالا برد و بلای جان رادیو فردا شد. چرا که سفره باند بازی در استخدام رفیق و رفقا بیش از قبل گشوده شد، و حق کشی در پرداخت حقوق های نامناسب را بالا برد،و کاری کرد که کیفیت برنامه ها و وب سایت سقوط آزاد پایین رفت. تا جای که صدای یکی از معتبرترین، و شناخته شده ترین رسانه های بین المللی را نیز در آورد. دست مریزاد به آرمان مستوفی و شرکا در رادیو فردا. خسته نباشید!

http://asemandailynews.net/?p=169284

بازگشت به خانه