تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 14 تير 1396 ـ  5 جولای 2017

گردهمایی سالانهء مجاهدین خلق ایران در پاریس

گزارش صدای امريکا

       سازمان مجاهدین خلق ایران، گروه عمده مخالف حکومت اسلامی ایران(!)، روز شنبه در پاریس پایتخت فرانسه یک گردهمایی بزرگ سالانه دیگر با شعار «ایران آزاد» برگزار شد. مریم رجوی از رهبران سازمان در این مراسم سخنرانی کرد که متن آن در صفحه ویژه این رویداد در وبسایت رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران منتشر شد(!).

       خانم رجوی در این مراسم گفت: «این گردهمایی تحت تأثیر سه رویداد بزرگ است: انتقال اعضای مجاهدین به خارج از عراق، شکست سیاست مماشات آمریکا و اروپا با رژیم، و شکست خامنه‌ای در انتخابات فرمایشی». خانم رجوی، در ادامه، با بیان این که «آفتاب تغییر بر ایران تابیده است،» گفت که نظام جمهوری اسلامی در ایران بیش از همیشه آشفته و ناتوان بوده و جامعه ایران نیز لبریز نارضایتی است. به گفتهء او، رژیم حاکم بر ایران قابل اصلاح نیست و رهبران اروپایی و آمریکایی در سه دهه گذشته روش‌های مختلفی را برای تغییر رفتار آن آزموده‌اند، که نتیجه‌ای در بر نداشته است.

       این رهبر گروه عمده مخالف نظام جمهوری اسلامی خواستار تغییر رژیم در ایران شد و گفت این برای رسیدن مردم و کشور به آزادی و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه ضروری است.

       جان بولتون معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در سازمان ملل، نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، جوزف لیبرمن سناتور پیشین و رئیس کنونی سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای، تد پو نماینده کنگره آمریکا، ترکی الفیصل رییس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی، تعدادی از نمایندگان کنونی و پیشین پارلمان اروپا و هیاتی از اپوزیسیون سوریه از جمله سخنرانان این گردهمایی بودند.

       سخنرانان آمریکایی این گردهمایی به تغییر سیاست دولت جدید ایالات متحده در قبال ایران اشاره و سازمان مجاهدین خلق را جایگزین مناسبی برای حکومت جمهوری اسلامی در ایران معرفی کردند و خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه های تروریستی شدند.

       به گفته رودی جولیانی، تنها راه رسیدن به ثبات در خاور میانه، شعار گردهمایی مجاهدین خلق، یعنی «ایران آزاد» است. او اضافه کرد: «دولت ایالات متحده از شما حمایت می کند، ما پشت شما هستیم، با ارزش های شما موافق است، دولت آمریکا از خطر ایران آگاه است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد ایران به یک امپراطوری در خاور میانه و قدرتی هسته ای تبدیل شود.»

       جان بولتن نیز گفت اکنون یک بازبینی در سیاست ایالات متحده در برابر حکومت ایران در جریان است و همزمان با آن، سنای آمریکا دست به تصویب قطعنامه ای علیه ایران زده است که در برگیرنده تحریم های گسترده است.

       وی در ادامه گفت، «همزمان که عملیات از میان بردن خلافت داعش به پایانی موفقیت آمیز نزدیک می شود، نباید اجازه دهیم که تهران به هدفی که از مدتها پیش در نظر دارد و آن ایجاد یک دروازه کنترلی از ایران و طریق بغداد و دولت عراق، رژیم بشار اسد سوریه و تروریست های حزب الله در لبنان، برسد.»

       آقای بولتن این «دروازه کنترل» را پایه های شکل گیری درگیری های تازه ای در منطقه دانست.

       شاهزاده ترکی الفیصل نیز، که برای دومین بار در این گردهمایی شرکت کرده بود، حکومت ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و همسایه هایش متهم کرد و گفت استراتژی آیت الله خمینی «ایجاد انقلاب و کودتا در کشورهای ما» بود.

       وی انتخابات در ایران را «غیر دموکراتیک» خواند و همچنین خواستار محاکمه مسئولان جمهوری اسلامی ایران در دادگاه بین المللی کیفری شد.

       سازمان مجاهدین خلق ایران روز گذشته نیز در پاریس میزگردی درباره نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد که برخی چهره‌های شناخته شده عربی و کشورهای غربی در آن حضور داشتند.

https://ir.voanews.com/a/france-paris-iran-opposition-mek/3924390.html

بازگشت به خانه