تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

14 تير ماه 1396 ـ  5 ماه جولای 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

شمارهء مخصوص سبک سنگين کردن های وزارتخارجهء ظريف

 

از پس هر خنده آخر گریه ای است!

       هیچ دقت کرده اید که ممد جوات ظریف، که در خانه او را "جواتی" صدا می زنند، و قبلاً گفته می شد اختیار کشیدنِ ترمز دستیِ فک خود را ندارد و بی مورد و جلف می خندد و خودش خودش را دست می اندازد و مضحکه دیگران می کند، مدت ها است که خنده دون اش پر شده و با بازگشت تحریم ها و خط و نشان کشیدن های دونالد ترامپ و در آمدن گند گاف هایی که در جریان لو دادن و بر باد دادن برنامه هسته ای کشور (معروف به برجام) کرده است دیگر نمی خندد و به اخم و تخم و عصبانیت و گریه افتاده است! از قديم گفته اند که «خندند بر آن دیده کآخر نشود گریان!»

آب سبک فرانسوی هم آمد!

       حاج دکتر ممد جوات ضخیم، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، همزمان با گرد هم آیی سالیانهء نمایندگان کنگرهء آمریکا و مخالفان تندروی جمهوری اسلامی (با مجوز و تسهیلات دولت مجاهد فرانسه!) در پاریس، با برادر مجاهد، امانوئل مسعود مکرون، دیدار و روبوسی و حال و احوال کرد!

       در این دیدار، که از موضع اقتدار صورت گرفت، ممد جوات صخیم بدون تعارف و رعایت عرف دیپلماتیک موضوع گرد هم آیی مخالفان حکومت اسلامی در کنار گوش دولت فرانسه و در جوار کاخ الیزه را پیش کشید و گفت حکومت اسلامی در اعتراض به همکاری دولت فرانسه و دادن مجوز برگزاری گردهم آیی به مخالفان دولت ایران چاره ای ندارد تا علاوه بر خرید یکصد میلیارد یورو ایرباس و عقد قرارداد های کلان با پژو و رنوی فرانسه، میلیاردها دلار دیگر هم به اقتصاد فرانسه سرازیر کند تا شاید فرانسوی ها از بزرگ منشی و گذشت دولت ایران خجالت زده شده و در آینده اجازهء برگزاری چنین گردهم آیی هایی را ندهند!

       پس از این ملاقات و مذاکرات موفقیت آمیز، اطلاع رسید که اولین محموله "آب سبک" فرانسه به سوپر مارکت های بالای شهر تهران رسیده است!

       با صدور مجوز قانونی واردات آب‌هاي بسته ‌بندي آشاميدني، در حال حاضر محصولات فرانسوي با قيمت 15 تا 20 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

       خبر آن است که فروهر، دبير انجمن توليد‌كنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني، با اشاره به اينكه به تازگي چند شركت اقدام به اخذ مجوز قانوني واردات آب‌هاي بسته‌بندي به ايران كرده‌اند، اظهار كرد: «يكي از اين شركت‌ها در سال جاري موفق به واردات محصولات آب بسته ‌بندي فرانسوی داخل كشور شده است تا در نهايت واردات قانوني محصولات آب بسته‌بندي به داخل كليد بخورد. وي گفته که: با توجه به قيمت بالا، توليد كنندگان داخلي امیدوارند وقتي مشتري آب بسته‌ بندي داخلي را با محصول وارداتي مقايسه ‌كند و متوجه ‌شود كه چه تفاوت فاحشي به‌‌رغم وجود كيفيت يكسان بين محصول داخلي و خارجي وجود دارد، از توليد داخلي استقبال کند.

       کارشناسان سیاسی و ناظران امور حکومت اسلامی ایران آوردن آب فرانسوی ها را نشانهء شکست سیاست های جدید دونالد ترامپ در تشدید تحریم های جمهوری اسلامی می دانند و معتقدند مسئولان مدیر و مدبر دولت حاجی حسن روحانی با آوردن آب فرانسوی ها موفق به ایجاد شکاف بین آمریکا و متحدان اروپائی واشنگتن شده اند!

       در جریان مذاکرات جمع آوری مفتضحانهء برنامهء هسته ای طولانی مدت و پر هزینهء حکومت اسلامی معروف به "برجام" مد جوات صخیم و اعضای باندش (تخت فنرچی - نقل و نباتچی و عرقچین) موفق شدند جمع آوری سانترفیوژهای فردو و نابود کردن آب سنگین اراک را به قدرت های بزرگ تحمیل کنند!

       مخالفان دولت حاجی دکتر حسن روحانی تا همین چند روز قبل، که هنوز ممد جوات با دست پر از پاریس بر نگشته بود، انتقاد می کردند که دولت در برابر دور انداختن برنامه هسته ای و غرور ملی ایرانیان چیزی به دست نیاورده اند. اما اکنون، با عرضهء آزاد بطری های آب معدنی سبک فرانسوی در فروشگاه های مواد غذایی تهران و شهرستان ها، معلوم شده است که مسئولان دولت تدبیر و امید، آنطورها هم که مخالفان می گویند بی عقل و بی عرضه نیستند و در برابر بر باد دادن "آب سنگین" اراک، از فرانسه "آب سبکِ" معدنی گرفته اند!

 

غمخواری برای مادر بزرگ ها!

       از"مد جوات ضخیم" در تاریخ دیپلماسی همهء قرون و اعصار به عنوان گشاده رو ترین و رئوف ترین وزیر امور خارجه عالم بشریت نام برده می شود که در بحرانی ترین لحظات سیاسی و در سخت ترین مذاکرات همیشه "گاله" اش باز است !

       ممد جوات ضخیم، که بین دوستان اش به جواتی معروف است، از خردسالی به منظور آنکه یک روز در حکومت اسلامی به وزارتخارجه برسد و در مذاکره با مقامات آمریکایی روبروی آنها بنشیند هم مرتباً تمرين خنده کرده و هم در آمریکا اقامت و تحصیل کرده است!

       موضعگیری های ممد جوات در برابر اجانب و در احقاق حقوق کشور فصل تازه ای در فرهنگ دیپلماسی جهانی گشوده است و بیم  آن می رود (!) که آمریکا و متحدان اش برای رفع مشکلات جهانی از نامبرده تقاضای مشاوره و کمک فکری کنند!

       سال هاست که آمریکا و متحدان اش، علیرغم تلاش های فراوان، موفق به جمع آوری برنامه هسته ای کره شمالی نشده اند در حالی که ممد جوات ضخیم با چند دور مذاکره در ژنو سوئیس و در اطریش موفق به جمع آوری برنامهء هسته ای ایران و دفن نیروگاه اراک زیر سیمان و بتن، و جمع آوری سانترفیوژهای فردو گردید!

       وزارت امورخارجه در دوران مدیریت حاجی ممد جوات ضخیم الحق که بسیار فعال بوده و در برابر تحولات و رویدادهای جهانی به موقع عکس العمل نشان داده و مواضع قهرمانانه گرفته است!

       - در جریان کودتای ساختگی ترکیه به کارگردانی رجب اردوغان، وزارتخارجه ایران فورا اطلاعیه داد و پیروزی اردوغان بر خودش را تبریک گفت!

       - در جریان اختلافات اخیر عربستان و قطر، وزارتخارجهء ایران در یک اقدام به موقع و شجاعانه با انتشار اعلامیه از دو طرف خواست اختلافات را کنار گذاشته و روی همدیگر را ببوسند!

       - در ماجرای بستن آب رودخانه هیرمند به روی استان تشنهء سیستان و بلوچستان توسط دولت مقتدر افغانستان و خشک شدن دریاچهء هامون هم وزارتخارجه، تحت مدیریت حاجی جوات ضخیم، با انتشار اعلامیه ای جنگ در جنوب سودان را محکوم کرد و به خاطر رعایت حسن همجواری با همسایه شرقی (افغانستان) خود را به خریت زد و قطع حق آبهء ایران را ندیده گرفت!

       آخرین برخورد خشن وزارتخارجه جمهوری اسلامی انتشار توئیتی توسط ممد جوات ضخیم در انتقاد از سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ بوده و طی آن ممد جوات گفته است: "سیاست جدید مهاجرتی مغایر با موازین انسانی و حقوق بشر بوده و باعث جلوگیری از مسافرت مادربزرگ ها به آمریکا و دیدن نوه هایشان می شود!"

       چندی پیش در مجلس شلم شوربا با انتشار نتیجهء تحقیقاتی مستند فاش شد که بیش از سه هزار نفر از فرزندان مقامات بلند پایه و مدیران جمهوری اسلامی که فریاد مرگ بر آمریکای آنها گوش فلک را پر کرده است در آمریکا اقامت دارند! در نتيجه معلوم می شود اظهار نگرانی ممد جوات از ایجاد اشکال احتمالی در مسافرت مامان بزرگ ها به آمریکا و افتادن وقفه در ملاقات آنها با نوه هایشان به علت همین امر بوده است!

       در پی مصادرهء 2 میلیارد دلار اوراق قرضهء ایران نزد بانک های آمریکا، مصادرهء الواح هخامنشی که نزد دانشگاه شیکاگو امانت بوده است، مصادرهء برج پانصد میلیون دلاری ایران در منهتن نیویورک، دریافت دو میلیارد دلار باج توسط ترکیه از ایران، دریافت میلیاردها دلار باج توسط کرسنت امارات، تجاوز شرطه های عربستان به حجاج ایرانی، لخت کردن زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس، قاچاق زنان ایرانی به دوبی و آنتالیای ترکیه، انداختن هواپیمای بدون خلبان ایران توسط پاکستان، بستن دفاتر وزارتخارجه در تاجیکستان و مواردی از این قبیل، به نظر می رسد وظیفهء رسیدگی و برخورد مناسب سیاسی و حقوقی با اين وقايع به عهدهء سازمان مراتع و جنگلداری جمهوری اسلامی است  و مسئولیت وزارت امورخارجه پیدا کردن محل زندگی و دانشگاه مناسب برای سه هزار نفر از فرزندان مسئولان (معروف به آقازاده ها!) در امریکا و مذاکره با دولت این کشور جهت تسهیل در رفتن مادر بزرگ های این آقازاده ها جهت دیدار با نوه هایشان و خرید از فروشگاه های برند نیویورک و استخوان سبک کردن در سواحل میامی و فلوریدا می باشد!

       پیش بینی می شود با انجام مذاکراتی محرمانه در عمان، و سپس یکی دو دیدار در ژنو سوئیس بین مقامات آمریکایی، و انجام خنده های جلف و بی مورد ظریف، و رد و بدل شدن قول و قرارهایی در مورد دفن برنامهء موشکی و دفاعی ایران زیر خروارها بتن مسلح و سیمان (مشابه دفن کردن نیروگاه اراک!) آمریکایی ها به صدور ویزای موسوم به «صلهء رحم» اقدام و موانع ورود مادر بزرگ ها به خاک آمریکا و مصافحه و دیدار با تخم و ترکه هایشان را تسهیل نمایند!

 

انتشار اسکناس صفر یورویی در اروپا!

       یک عده در داخل و خارج کشور چشم خودشان را روی پیشرفت های مملکت بسته اند و مرتب می گویند که ما از قافلهء پیشرفت و ترقی جا مانده ایم! بخصوص وضعیت اقتصادی جهان و همسایگان را به رخ مدیران و مسئولان مملکت می کشند و می گویند ترکیه قبل از انقلاب اسلامی گداخانه بود و حالیه یکی از ده اقتصاد برتر جهان است!، یا دوبی و امارات قبل از انقلاب اسلامی ایران بیابانی لم یزرع بود و اکنون نیویورک و توکیو در مقایسه با دوبی مناطقی فقیرنشین محسوب می شوند!

       امت همیشه ناراضی چشم خود را در برابر پیشرفت های مملکت خودمان در رشد بیماری های مقاربتی و ایدز، به دست آوردن مقام اول دارا بودن بیوه زنان در جهان، مقام اول در طلاق، مقام اول در سرطان، پیشرفت در بیابان زایی و خشک کردن مملکت، مقام اول در نابودی محیط زیست و خشک کردن دریاچه ها، به دست آوردن رتبهء اول در سکتهء قلبی و مغزی، مقام اول جهانی در فساد اداری و پدرسوختگی، پیشرفت های علمی و تکنولوژیک در تولید مواد غذایی از زباله و مدفوع انسانی، «بازیافت» ادرار به عنوان آبمعدنی مرغوب، و هزاران پیشرفت دیگر بسته و مرتباً پیشرفت کشورهای دیگر را به رخ مسئولان بی سواد کشور می کشند و می گویند تا قبل از انقلاب اسلامی مردم کره جنوبی و ژاپن در خیابان های تهران کانال حفر می کردند و بعد از انقلاب هم افاغنه در ایران عملگی می کردند و حالیه ما باید برای عملگی یا تخلیه چاه به کره و ژاپن و افغانستان برویم!

       در رد این انتقادات کافی است به انتشار خبر چاپ اسکناس صفر یورویی توسط بانک مرکزی اروپا توجه کنید و ببینید که چطور ما سال هاست از اروپا جلو افتاده ایم و کار را به جایی رسانده ایم که اروپایی ها برای نجات اقتصاد خود از حکومت اسلامی ما تقلید می کنند!

       به گزارش خبرگزاری های معتبر جهان، از جمله یورو نیوز، بانک مرکزی اروپا اقدام به چاپ اسکناس های صفر یورویی کرده است که هیچ ارزشی ندارند و فقط گردشگران خارجی و کلکسیونرها به عنوان یادگاری آن را خریداری می کنند! ناظران و کارشناسان اقتصادی جهان متفق القولند که اروپا در انتشار پول بی ارزش از روی دست حکومت اسلامی نگاه کرده است!

       در واقع جمهوری اسلامی در کشت، داشت و برداشت(!) پول ملی بی ارزش که صدها هزار ریال سابق آن امروزه صفر ریال هم ارزش ندارد سال هاست از اروپا جلو بوده و اگرچه اسکناس صفر یورویی بانک مرکزی اروپا ارزش مبادلاتی در بازار پولی را ندارد اما صفر ریال های پر صفر ایران را علیرغم بی ارزش بودن، به عنوان حقوق و مزایا و یارانه به امت زیر خط فقر و مستضعفان و مستمری بگیران و کارگران زحمتکش و کارمندان دون پایه و سایر طبقات ضعیف و مادون جامعه می پردازند!

       به این ترتیب ملاحظه می کنید که اقتصاد حکومت اسلامی حداقل از نظر صفر کردن ارزش پول ملی دهه ها از اروپا جلوتر و پیشرفته تر است!

 

ابتکاری برای افزایش مردانگی وزارتخارجه!

       حاجیه شهین خانم مولارودی (معاون حاج آقا دکتر روحانی) اطلاع داده اند که در دورهء دویم جمهور سواریِ حاج آقا روجانی چند خانم خوش سابقه و کارآمد، که پشتکار خوبی داشته باشند، جهت متحول و کارآمد کردن دولت به خدمت گرفته خواهند شد.

       شنیده می شود مسئولیت وزارت امور خارجه را در دولت جدید حاجی حسن آقا دکتر روحانی (دولت دوازدهم) به یک خانم خواهند داد تا در مذاکره با مقامات غربی مردانه تر و با قوت قلب و شهامت برخورد کند !

       عکس جانشین احتمالی ظریف را نشان می دهد:

بازگشت به خانه