تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

11 امرداد ماه 1396 ـ  2 ماه اگوست 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

طبقه‌ بندی ژن خوب و ژن بد!

          یکی از گدا زاده های سابق (آقازادهء کنونی!) در مصاحبه ای تلویزیونی هرگونه سوء استفاده از رانت پدرش را، که در آن موقع معاون اول رئیس جمهور بوده، در عقد قرارداد با MTN آفریقای جنوبی و گرفتن حق دلالی و یک شبه به ثروت نجومی رسیدن در نوجوانی را تکذیب کرده و مردم را گاگول فرض و گفته است که موفقیت خودش را مدیون هوش و ذکاوت ناشی از جفتگیری مناسب والدین خود و داشتن "ژن برتر" می داند!

          چند گدا زادهء دیگر هم، که به غلط آقازاده خوانده می شوند و به یمن انقلاب اسلامی به آب و نانی رسیده اند، اظهارات مشابهی با دهان پر به زبان آورده اند!

          در عکس زير هم دو تن از آقازاده‌های حامل "ژن برتر" با اتومبیل لامبورگينى مقابل منزل خود در گران‌ترين برج مسکونی تهران (ايران روما رزيدنس، در خيابان كامرانيه) و دو تن از بدبخت زاده‌ها (فاقدین ژن مناسب) در حال پیدا کردن نان شب خود با جستجو در مخزن زباله! در ایران امروز کار از «اختلاف طبقاتی» گذشته و به (جر خوردگی طبقاتی) کشیده است!

          حال، با توجه به تصوير زير می توان فهميد که لابد این کودکان معصوم، که به دلیل نابرابری اقتصادی و استعمار و استثمار جامعه توسط الیگارشی حاکم مجبور به کار سخت در خردسالی بوده و بجای تحصیل و بازی و شیطنت کودکانه باید روزی هشت هزار خشت در کوره پزخانه ها بزنند تا در ازای هر خشت یک تومان و برای هشت هزار خشت 8 هزار تومان دستمزد بگیرند "ژن" خوبی ندارند و والدین شان خوب توليد مثل نکرده اند!

 

تقسیم جامعه ایران به گاو و گوسفند!

          بچهء یکی از روضه خوان های اصلاح طلب، در توییتر خود، متخصصان و کاندیداهای پست شهرداری و مدیران مملکت اسلامی، و در یک کلام امت همیشه در صحنه یا در صف دریافت ساندیس را - کلهم اجمعین - به دو دسته " گاو " و " گوسفند " تقسیم کرده است!

          این تشبیه مرا یاد خاطره ای از مسافرت یکی از مدیران برجسته نظام به آلمان انداخت که بسیار شنیدنی است و هر کس آن را به اشتراک نگذارد معلوم می شود " آقازاده" بوده و نان حلال نخورده است!

          یکی از مقامات دراز پایهء حکومت اسلامی را در سفر خارجی که به دعوت دولت آلمان به این کشور رفته بود به بازدید از یک کارخانه تمام مکانیزه تولید کالباس و سوسیس و فرآورده های گوشتی که آلمان در این صنعت غذایی حرف اول را در دنیا می زند و سوسیس آلمانی شهرت جهانی دارد، بردند. در این بازدید راهنمایان آلمانی ضمن نشان دادن خط تولید به مقام برجستهء اسلامی، گفتند که توليد در این کارخانهء کاملاً اتوماتیک، مکانیزه و تحت کنترل کامپیوترهای پیچیده و بدون دخالت انسانی صورت می گیرد!، به این ترتیب که در اول خط تولید "گاو" یا "خوک" وارد دستگاه می شود و پس از طی مراحل تولید از آن طرف "سوسیس" بیرون می آید!

          مقام برجسته اسلامی نگاه عاقل اندر سفیه و حقارت آمیزی به همراهان آلمانی انداخت و گفت: «اینکه چیز مهمی نیست، ما در نظام مقدس اسلامی از این طرف سوسیس را وارد «دستگاه» بچه ها می کنیم و 9 ماه بعد از دستگاه یک "گاو" به تمام معنی (آقازاده!) بیرون می آید و فوراً هم می رود دنبال عقد قرارداد با MTN آفریقای جنوبی!

 

يک اشتباه لپی در زنجان!

          اکران فیلم سینماییِ "کارگر ساده نیازمندیم"، ساختهء منوچهر هادی موجب، تجمع خیل بیکاران زنجان در برابر سینما بهمن این شهر و اخلال در ترافیک و نظم عمومی شد!

          بیکارانِ همیشه در صحنهء زنجان به محض مشاهده بیلبورد ها و پوسترهای فیلم، به تصور آنکه سینما کارگر ساده استخدام می کند، به جلوی سینما هجوم بردند!

 

عشق و حال آقا زادگان!

          جالب توجه است که بیشتر کسانی که بعد از انقلاب مقدس عليه امپرياليسم امريکا در دولت اسلامی به مقاماتی رسيدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند تحصیل کرده و سیتیزن و یا تبعهء آمریکا بودند!

          ریچارد نیکسون (رئیس جمهور متوفی آمریکا) در کتاب خاطرات خود، "خاطرات نیکسون" که ترجمه فارسی آن توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است، از جمله می گوید: «...بعضی مواقع رؤسای جمهور و رهبران کشورهای مختلف تلفن می کردند و عاجزانه معذرت می خواستند و می گفتند ببخشید اگر امروز در سخنرانی یا مصاحبه خود حرف های ضد آمریکایی زدم؛ برای مصرف داخلی و خر کردن مردم بود!» و من (ریچارد نیکسون) در جواب می گفتم: «هیچ اشکالی ندارد، اگر به منافع آمریکا خدمت می کند بیشتر فحش بدهید!»

          حال، عده ای می پرسند که چرا اکنون نيز مدیران ایرانی که با دهان پر شعارهای ضد آمریکایی می دهند اکثراً تحصیل کرده آمریکا هستند و فرزندانشان در آمریکا اقامت دارند؟!.. و اگر اینها ضد آمریکایی هستند چطور است که آمریکا به فرزندان این اعجوبه ها به راحتی اقامت می دهد؟!

          سایت «بیزینس اینسایدر»، در گزارشی، به تناقض میان سخن و عمل برخی مسئولان ایرانی پرداخته و نوشته است: «در حالی که مسئولان ایرانی در کلام خود علیه غرب سخنرانی می‌کنند اما فرزندان خود را برای تحصیل و کار به غرب می‌فرستند».

          بیزینس اینسایدر که مقر آن در نیویورک واقع است، در سال 2009 تأسیس شده و بیشتر اخبار اقتصادی و فناوری را پوشش می‌دهد. اين سايت در ابتدای گزارش خود از يکسو به «انقلاب فرهنگی» در ابتدای انقلاب اسلامی و تصفیهء دانشگاه‌ها، از اساتید سکولار اشاره کرده و استیضاح اخیر وزیر علوم را ادامهء همان تفکرات ضدغربی دانسته، و در ادامه به تداوم احاطهء آمریکاستیزی در بیان و گفتار مسئولان جمهوری اسلامی اشاره کرده است و، از سوی ديگر، به خانم مریم فریدون، دختر حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور ایران)، اشاره کرده و دربارهء سوابق حسین فریدون نوشته است: «او از ابتدا از حامیان انقلاب اسلامی بوده است. او از مسئولان حفاظت امام خمینی (ره) در زمان بازگشت ایشان به ایران در سال 1357 بود. فریدون سپس استاندار شد و هشت سال هم سفیر ایران در مالزی بود و بعدها به هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل پیوست و اکنون مشاور برادرش یعنی رئیس‌جمهور ایران است».

          بیزینس اینسایدر خبر داده که مریم دختر حسین فریدون، که قادر به خواندن و نوشتن انگلیسی نبود و مدارک دبیرستانی نداشت، دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی 1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. همچنین به دختر وی نیز توسط آلمان بورس تحصیلی داده شده است؛ در حالی که طبق قوانین این بورسیه باید به فقرای با استعداد داده شود نه به دختری که پدرش فقط در یک قلم متهم به دریافت 3 میلیارد دلار رشوه است!

          بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر برادر رئیس‌ جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب ‌برانگیز است. به نوشتهء این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبهء لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است

          بیزینس اینسایدر شوهر مریم فریدون را پسر سفیر جدید ایران در سوئیس اعلام کرده که هم‌اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است.

          اين سايت همچنین فاش ساخته که مهدی ظریف، پسر نیمه عاقل و خل وضع وزیر خارجه ایران، و احمد عراقچی، برادر زادهء معاون وزیر خارجه ایران نیز در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده‌اند.

          مهدی ظریف بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرده و در شرکت‌های فضایی و مخابراتی به عنوان شاگرد باغبان به کار بوده اما در سال 2013 به ایران بازگشته است. این سایت آمریکایی معتقد است مهدی ظریف پس از بازگشت به ایران، دربارهء سوابق کاری‌اش در آمریکا اغراق کرده و مدعی است که برای شرکت معتبر وریزون Verizon کار می‌کرده، اما این شرکت اعلام کرده که مهدی ظریف برای یکی از پیمانکاران این شرکت کار باغبانی می‌کرده است و نه خود این شرکت. احمد عراقچی نیز پس از سال‌ها زندگی در پاریس و نیویورک به تهران بازگشته است.

          بیزینس اینسایدر همچنین به تحصیل نیمه‌ تمام مهدی هاشمی، پسر اکبر رفسنجانی، در دانشگاه آکسفورد اشاره کرده و آن را یکی دیگر از مصادیق تحصیل فرزندان مسئولان ایرانی در غرب دانسته است.

          اين سايت از این که مردم عادی ایران برای سفر به غرب و تحصیل در آنجا با محدودیت‌های فراوانی از جانب کشورهای غربی مواجه می‌شوند اما فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند تعجب کرده و در عين حال از اينکه مسئولان ایرانی شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و نظام غرب را فاسد می‌خوانند اما فرزندان شان را برای تحصیل و زندگی روانه غرب می‌کنند، دچار شوک شده و پرسیده است: مگر مسئولان ایرانی، فرزندانشان را دوست ندارند که آن‌ها را به دامان غرب می‌فرستند؟

 

افزایش خشونت در منطقه!

          بنا بر گزارشات رسیده از تهران (ام القرای جهان اسلام) صبح روز دوشنبه 31 جولای، نماینده ای از استان‌های غربی کش ور در مجلس شلم شوربا که هیچ گونه مدرک شناسایی همراه جسم خود نداشت و به تندخوئی هم معروف است، قصد ورود به منظقهء ویژه فرودگاه را داشت که با ممانعت مامور راهور تهران مواجه شد. بعد از جر و بحث لفظی بین این نماینده و بادی گاردهای همراه اش با مأمور راهنمایی و رانندگی، سرانجام به او اجازه انتقال داده می‌شود تا وارد منطقه ویژه حفاظتی شود.

          پس از عبور این نمایندهء مجلس از گیت نگهبانی، او که از «عصاره های فضائل ملت است» ناگهان یادش می آید که «مجلس در رأس امور است» و حتی می تواند رئیس جمهور را بزند تا چه رسد به یک مامور دون پایه راهنمایی و رانندگی را! به همین خاطر دوباره به سمت مامور بخت برگشته بازگشته و ضمن اقدام به ضرب و شتم افسر راهنمایی و رانندگی جلوبندی او را پائین می آورد! و ضربهء سر این نماینده مجلس باعث خونریزی شدید مامور راهور می شود.

          البته راهنمایی و رانندگی از این نماینده عصبانی شکایت کرده است؛ اما شایان ذکر است که کتک کاری بین عصاره های فضائل ملت امری عادی است و گاهی اوقات نمایندگان مجلس با یادآوری خاطرات قبل از انقلاب شکوهمند و ایام آبیاری مزارع در روستا و کتک کاری و چماق کشی بر سر نوبت و تقسیم آب که بین آنان اتفاق می افتاد یکدیگر را در مجلس کتک زده و به طرف هم لگد می اندازند!

 

اظهارات علمی مرجع عالیقدر جهان تشیع

          خبرگزاری "فارس" روز جمعه 29 جولای به نقل از دانشمند و مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی شیخ ناصر مکارم شیرازی، نوشت که حضرت مهدی موعود (عج)، امام دوازده شیعیان جهان که در غیبت کبری به سر می برد، با وسیله پست مدرنی پیشرفته تر بشقاب پرنده در آسمان پرواز می کند.

آیت الله العضمی حاج شیخ ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به پرسشی درباره‌ء جزییات ظهور حضرت مهدی (عج) امام زمان روحی له الفدا عجالتا این پاسخ را بیان فرمودند:

          «امام زمان (عج) بر "یک وسیلهء مافوق مدرن" که "شاید شباهت‌هایی با بشقاب ‌پرنده‌ها داشته باشد" سوار می‌شود و "دل آسمان" را با نیروی فوق‌العادهء خود می‌شکافد».

          به نوشتهء سایت تقاطع، آقای "مکارم" در تفسیری از یک روایت منتسب به امام باقر(ع)، امام پنجم شیعیان، مبنی بر این‌که حضرت امام مهدی (ع) با یک "وسیلهء سرکش" مانند "ابر" در آسمان‌ها حرکت می‌کند، فرموده اند:

          «مسلماً منظور این ابر معمولی نیست؛ زیرا ابرهای معمولی وسیله‌ای نیستند که بتوان با آن‌ها سفر فضایی کرد؛ آنها در جو نزدیک زمین در حرکتند و با زمین فاصله ناچیزی دارند و نمی‌توانند از آن بالاتر بروند؛ بلکه اشاره به وسیلهء فوق‌العاده سریع‌السیری است که در آسمان به صورت توده‌ای فشرده از ابر به نظر می‌رسد، غرشی همانند رعد، و قدرت و شدتی همچون صاعقه و برق دارد و به هنگام حرکت دل آسمان را با نیروی فوق‌العاده خود می‌شکافد و همچنان به پیش می‌رود و می‌تواند به هر نقطه‌ای از آسمان حرکت کند.»

          بنا به گزارش تقاطع این مرجع تقلید جهان تشیع اضافه می‌کند:

          «یک وسیلهء مافوق مدرن است که شبیه آن را در وسایل کنونی نداریم؛ تنها در میان بشقاب‌های پرنده و وسایل سریع و سرسام‌آور فضایی که امروز داستان‌هایی از آن بر سر زبان‌ها است و نمی‌دانیم تا چه حد جنبه واقعی و عملی دارد، شاید شباهت داشته باشد؛ ولی به هر صورت بشقاب‌پرنده هم نیست.»

          این مرجع دانشمند هم‌چنین در تفسیر خود از روایتی دیگر منسوب به امام صادق(ع)، امام ششم شیعیان، نوشته است:

          «در عصر قیام حضرت مهدی (عج) یک سیستم نیرومند و مجهز برای انتقال تصویرها به وجود می‌آید که شاید تصور آن هم امروز برای ما مشکل باشد؛ آن چنان که تمام جهان به منزله کف دست خواهد بود؛ نه موانع مرتفع و نه گودی زمین‌ها مانع از رؤیت موجودات روی زمین نخواهد شد. بدیهی است بدون یک چنین سلطهء اطلاعاتی بر تمام کرهء زمین، حکومت واحد جهانی و صلح و امنیت و عدالت، به گونه همه ‌جانبه و سریع و جدی امکان‌ پذیر نخواهد بود و خداوند این وسیله را در اختیار او و تشکیلات حکومت اش قرار می‌دهد.»

          سالها قبل از اظهار نظر آیت الله العظمی حاج شیخ ناصر مکارشیرازی، هالیوود یک سریال تلویزیونی به نام "پیشتازان فضا" ساخته بود که در آن انسان ها با سرعت ابر و باد به سایر نقاط جهان منتقل می شدند! اکنون، با توجه به اظهارات علمی و اندیشمندانهء آیت الله العظمی حاج شیخ ناصر مکارم شیرازی، معلوم می شود که غربی ها از گذشتهء دور در منابع اسلامی تحقیق کرده و اکثر پیروزی های علمی و فضائی آنها برگرفته از کتب ائمه معصومین و منابع فقه شیعه است که خودمان از آن غافل مانده ایم!

 

 جمع بندی تحریم های سابق!

          پس از تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی و نقض توافق موسوم به "برجام"، حاج عراق چی معاون بین الملل وزارت امور خارجه ظریف عکس العمل شدیدی نشان داد و اظهار داشت این تحریم ها چیز جدیدی نیست، بلکه جمع بندی تحریم های سابق است و نقض فاحش برجام صورت نگرفته است!

          با باز کردن باب این استدلال در جمهوری اسلامی از فردا وزیر کار (وزیر بیکاری!) در پاسخ به اعتراض بیکاران کشور و بی وجودی دولت در ایجاد اشتغال می گوید: این بیکاری ها چیز تازه ای نیست، بلکه جمع بندی بیکاری های گذشته است!

          وزارت بازرگانی هم اعلام می کند گرانی های روزافزون چیز جدیدی نیست بلکه جمع بندی گرانی های گذشته است!

          در مورد رشد فساد و فحشا هم می گویند چیز جدیدی نیست، بلکه فواحش تجمیع شده اند!

          در مورد بالا رفتن میزان رقم اختلاس و دزدی و غارت بیت المال هم می گویند چیز جدیدی نیست و دزدی های کوچک و خرد تجمیع گردیده اند!

          اگر آمریکا هم به ایران حمله کند می گویند چیز جدیدی نیست و ادامه جنگ عراق با ایران است!

          در مورد انفعال و بی وجودی و نادانی و سوء مدیریت مسئودان مملکت برباد ده هم می گویند چیز جدیدی نیست، بلکه گاو و گوسفندان سابق مدیر شده اند!

 

         در اين ميان، ممد جوات ظریف، در حرکتی شجاعانه و حیرت برانگیز، در توئیتر خود مشت محکمی به دهان و دندان آمریکا زد و نوشت: «ایران، بر خلاف آمریکا، به روح و متن برجام پایبندب بوده/ لفاظی ها و اقدامات آمریکا نشان دهنده سوء نیت است!»

          ناظران سیاسی می گویند انتظار عکس العمل وزارت خارجه ایران وجود داشته، اما نه به این شدت که ظریف عمل کرده است!

 

دست آورد اتمی

          خانم «موگرینی» برای شرکت در مراسم تحلیف حاج آقا روحانی و دلداری دادن به ظریف و عراقچی و بعیدچی و دار و دسته شکست خوردهء وزارت خارجه شال و کلاه کرده و به تهران رفته!

          گفته می شود که اگرچه تیم وزارت خارجه در مذاکرات برجام برنامه هسته ای کشور را به باد داد و در مقابل چیزی به دست نیاورد اما موفق شد خانم موگرینی را با حجاب و لزوم پوشاندن موی سر از نامحرم آشنا نماید، که خود یک موفقیت تاریخی بزرگ محسوب می شود!

 

آنها که پیش حمید بقایی کم آوردند!

          «به زودی سرنگون می‌شوند... هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند... قوه قضاییه ظالم است... اژه‌ای دروغگوست... یک عده فاسد سر کارند... فلان ‌فلان‌ شده ‌های بی‌انصاف...»

          این عبارات را مریم رجوی، رئیس جمهور مقیم پاریس، و یا رضا پهلوی، شاهنشاه مقیم آمریکا، و یا یکی از چهره‌های تندروی اپوزیسیون خارج از کشور، یا يک دشمن نظام مقدس اسلامی بر زبان نیاورده است. این صحبت‌های معاون رئیس جمهور پیشین ایران است؛ رئیس جمهوری که سر میز ناهار و یا شام یک بشقاب اضافه هم برای امام زمان (عج) می گذاشت!

          حاج حمید بقایی، معاون اوس محمود، بعد از چند هفته بازداشت و زیاده روی در خوردن غذا و ترکیدن شکمبه و نگاری و هزارلا و انتقال به بیمارستان، سرانجام با قرار وثیقه بیست میلیارد تومانی آزاد شد تا با استقبال گرم محمود احمدی ‌نژاد و رمال و جن گیر معروف، اسفندیار رحیم مشایی، مواجه شود، در برابر دوربین‌های تلفن همراه بایستد، با ادبیات و واژگانی بی سابقه و بسیار توهین آمیز بلندپایگان نظام مقدس را خطاب قرار دهد و در قامت یک چهرهء اپوزیسیون تند روی ضد انقلاب ظاهر شود!

          به نظر ما قوهء قضائیه باید بقیهء جرائم این زبان بسته را ببخشد و به وی پاداش هم بدهد که در زمان حضور در ریاست جمهوری، به عنوان معاون رئیس جمهور که وی را تفتیش نمی کردند، مثل کشمیری با خود بمب داخل جلسات دولت نبرده و همه را به هوا نفرستاده است! چون اینجور که او و دارو دسته اش حرف می زنند هیچ اپوزیسیون داخل و خارج کشور به سران نظام توهین نکرده است!

          جان کلام اینکه مریم رجوی و رضا پهلوی و ابول بنی صدر و سایر مخالفان قسم خوردهء جمهوری اسلامی باید بیایند نزد بقایی و اوس محموت و مشایی رامسری طرح کاد خود را بگذرانند!

          دستگیری حاجی حمید بقایی، کارمند اسبق و همکار اسفندیار رامسری در وزارت اطلاعات و معاون دولتِ روانهء زباله دان تاریخ شده اوس محمود آرادانی به جرم مفاسد مالی و اقتصادی، مثل نشادور زیر دم دار و دسته اوس محمود عمل کرده و آنها را به جوش آورده است!

          پس از انتشار کلیپ اظهارات (فحاشی!) حمید بقایی سابق؛ به مقامات عالیرتبه قضائی و دروغگو خواندن آیت الله محسنی اژه ای و پیش بینی سقوط قریب الوقوع جمهوری اسلامی؛ اسفندیار (پدر عروس احمدی نژاد) هم زيپ از دهن کشیده و حرف هایی زده که اگر یک وبلاگ نویس بدبخت بدون پارتی جزئی از آن را گفته بود بعد از اعدام به پانزده سال زندان محکوم می شد!

          معلوم نیست دم اینها به کجا بند است که قوه قضائیه فحاشی های آنها را زیر سبیلی رد می کند و نشنیده می گیرد!

بازگشت به خانه