خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

18 امرداد ماه 1396 ـ  9 ماه اگوست 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

گزارش کامل مراسم «استندآپ تحليفِ» حاج حسن!

          از بامداد پنج شنبهء گذشته دسته دسته هیات‌های بلند پایه خارجی برای حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در حال ورود به تهران بودند. در نخستين ساعات اوتونی نجوما، وزیر اصلاحات ارضی نامیبیا، سیبوسیو بارناباس دلامینی نخست وزیر سوازیلند با چهارصد هزار نفر جمعیت، ژان ماکس راکو توماموجی رئیس مجلس ماداگاسکار و جاب ایندوگایی رییس مجلس تانزانیا، وزیر خارجه لسوتو، کیم یونگ نام رئیس پریزیدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور وارد تهران شدند.

          به گفته معاون ارتباطات و اطلاع ‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، 9 معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشور‌ها نیز در مراسم تحلیف ریاست ‌جمهوری حضور دارند. همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، شش رئیس گروه دوستی پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان‌ها حضور خواهند داشت.

 

          قابل توجه است که در سیاست خارجی حکومت اسلامی، بزرگی و کوچکی کشورها یا قدرت نظامی و اقتصادی و یا منافع آنها برای ایران مهم نیست و مهم معرفت و مردانگی این کشورها است که در تحریم های اقتصادی آمریکا و اروپا علیه ایران همکاری نکرده و کمک های مالی و اقتصادی و صدقات کشورمان را پذیرفته اند!

          ناظران سیاسی حضور حامد کرزای از افغانستان و رئیس قبیله لسوتو و نخست وزیر سوازیلند در تهران را نشانه شکست آمریکا در منزوی کردن جمهوری اسلامی ارزیابی کرده اند!

 

          اما خبر اصلی اين بود که، جهت صرف چلوکباب برگ با کوبیدهء اضافه و خرید چمدانی و شرکت در مراسم تحلیف حاج حسن روحانی، پادشاه (رئیس قبیله) لسوتو، معاون اول رئیس جمهور غنا، زبیر علی مولد، رییس مجلس زنگبار، عبدالله سامبی رییس جمهوری سابقومور، فرستاده ویژه لیتوانی، دبیر کل توسعه و تجارت سازمان ملل(آنکتاد)، رئیس جمهور مولداوی، وزیر کار کرواسی،، معاون رئیس مجلس جمهوری گینه، نخست وزیر سوازیلند، معاون نخست وزیر اوگاندا، هیات دیپلماتیکنامیبیا و رئیس مجمع عالی جمهوری خلق کره شمالی، رئیس مجلس زنگبار، معاون رئیس مجلس نیجریه، وزیر خارجه ساتمه، رمضان عبدالله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین، و شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، رئیس جمهور سابق کومور، رئیس مجلس زنگبار، الحاجی باوومیا، معاون رئیس جمهور غنا،رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمباوه و نمایندگانی از چند کشور تاکنون شناخته نشده خود را به تهران رسانده بودند!

          ورود پادشاه لسوتو و نخست وزیر سوازیلند و حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان، به تهران برای شرکت در مراسم تاریخی تحلیف حاجی دکتر حسن روحانی کلیهء اخبار جهان و رویدادهای بین المللی را تحت الشعاع قرار داد!

          لسوتو، که پیش از این باسوتولند نامیده می‌شد، بر اساس معاهده سال 1843 بریتانیا و رئیس بومیان محلی، یا موشوئشوئه، تحت‌الحمایهٔ بریتانیا شد. سپس، در سال 1871 به صورت مستعمرهٔ دماغهٔ آفریقای بریتانیا شناخته شد. در سال 1884 مستقیماً تحت کنترل پادشاهی بریتانیا درآمد و در 4اکتبر 1966 میلادی باسوتولند با نام «لسوتو» رسماً به جرگه کشورهای مشترک المنافع (مستعمرات سابق انگلیس) پیوست و «موشوئشوئه دوم» به عنوان پادشاه لسوتو معرفی شد. لسوتو دارای یک و نیم میلیون نفر جمعیت است که عموماً به صورت قبیله ای در جنگل ها رندگی سنتی دارند.

          سوازیلند نیز که نخست وزیر آن برای ابهت بخشیدن به مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران امروز وارد تهران گردید کشوری قبیله ای است که در قارهٔ آفریقا، بین آفریقای جنوبی و موزامبیک قرار دارد. پایتخت سوازیلند، شهر امبابان با نود و پنج هزار نفر جمعیت می‌باشد. سوازیلند بالاترین ميزان شیوع ایدز را در دنیا دارد. بر اساس برآورد سال 2012، سیا ورلد فکت ‌بوک يک چهارم از مردم بالغ به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا هستند (در گزارش‌های دیگر رقم‌های بالاتری ذکر شده) و همین باعث شده تا امید به زندگی در سوازیلند 50 سال باشد که یکی از کمترین‌ها در دنیاست. بر اساس آمار سال 2002 سازمان بهداشت جهانی 64 درصد کل مرگ‌ها در کشور به دلیل ایدز بوده‌است.

          حسن بزرگ ديگر مراسم پر هزینهء تحلیف مجدد حاج حسن روحانی برای دور دوم ریاست جمهوری این بود که امت همیشه در صحنه ایران با کشور مهمی در جهان بنام «دماغهء سبز» که نمایندگانش برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران آمده اند آشنا شدند! جمعیت این کشور مهم که حمایت خود را از برنامهء هسته ای ایران اعلام کرده است نزدیک به 400 هزار نفر است!

          کشور دماغهٔ سبز یا «کِیپ وِرد» یا «کاپ ورد»، با نام رسمی «جمهوری کبو ورد»، متشکل از 10 جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس مرکزی است که بعضی از این جزیره ها در موقع مد دریا به زیر آب فرو می روند! این جزیره‌ها در فاصله 570 کیلومتری از منطقه آفریقای غربی قرار داشته و وسعتی کمی بیشتر از چهار هزار کیلومتر مربع دارند!

          نمایندگان دماغه سبز در حاشیه مراسم تحلیف رئیس جمهور روحانی با ظریفچی وزیر امورخارجه ملاقات کرده و به وی اطمینان دادند در صورت حملهء نظامی آمریکا در کنار حکومت اسلامی خواهند بود!

 

          از ديگر محسنات این دورهء تحلیف آشنایی امت علاقمند به جغرافیا با نقاط ناشناخته ای از جهان نظیر "ساتمه! " است که وزیر خارجه آن به تهران آمده بود!

          ناظران سیاسی می گویند رهبران "جیبوتی" که به درخواست عربستان با ایران قطع رابطه کرده اند به خاطر نیامدن به مراسم تحلیف از چند چلوکباب و جوجه کباب عقب افتاده و ضرر کرده اند!

          گفته می شود وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی به منظور نشان دادن حسن نیت خود به بهبود روابط با کشورهای منطقه برای رهبران ممالکی مانند جیبوتی که نماینده به مراسم استاندآپ تحلیف رئیس جمهور حاج حسن نفرستاده اند سهم چلوکباب آنها را با پیک موتوری برایشان فرستاده اند!

          بر اساس گزارش خبرگزاری های معتبر، دو نفر از مقامات برجستهء شرکت کننده در مراسم تحلیف، به دلیل وفور و ارزانی و قابل دسترس بودن مواد مخدر در تهران طی چند روزی که در ایران حضور داشتند اعتیاد پیدا کرده و حسابی عملی شده اند! در این عکس اختصاصی، مقامات عالیرتبهء مزبور را که پس از صرف چلوکباب برگ و کوبیدهء اضافه در حال خودسازی هستند در محوطهء چمن مجلس اسلامی مشاهده می کنید! حراست مجلس دنبال پیدا کردن نمایندگانی است که با دادن شیره و تریاک این دو رئیس جمهور را عملی کرده و به فین فین انداخته اند!

        و بالاخره اينکه گزارشات تائید نشده حکایت از شرکت احتمالی امیرتتلو در مراسم تحلیف رئیس جمهور داشتند اما قطعاً معلوم شد که از احمدی نژاد برای حضور در این مراسم دعوت نشده بود!

****

          در حاشیهء برگزاری مجلس قسم و آیه خوردن حاج حسن روحانی (استندآپ تحلیف!) بازار عکس یادگاری گرفتن با خانم موگرینی کمیسر خارجی اتحادیه اروپا بسیار گرم و پر رونق بود و نمایندگان مجلس که از قبل شماره گرفته بودند یک عدد یک عدد جلو می آمدند و با حفظ و رعایت حریم شرعی با این ضعیفهء ایتالیایی که علیرغم میانسالی هنوز سرپا به نظر می رسد عکس می گرفتند!

          بیشتر نمایندگان انگیزهء خود از عکس گرفتن با خانم موگرینی را گنده کردن خود در حوزهء انتخابیه و در روستای محل تولد و زندگی خود، قبل از نماینده مجلس شدن، عنوان می کردند!

          یکی از نمایندگان پس از عکس انداختن با خانم موگرینی خطاب به خبرنگاران گفت: "مرحوم پدرم همیشه به من می گفت که آدم نخواهم شد! حالا کجاست تا ببیند اگرچه هنوز آدم نشده ام ولی با خانم موگرینی عکس یادگاری می اندازم! "

          در این تصویر یک عدد از مدیران وزارتخارجه در حال عکس گرفتن از نمایندگان مجلس با  کمیسر محجبه_اتحادیهء اروپا دیده می شود!

 

          جای شکر دارد که بجای خانم (سن بالا!) موگرینی، از کیمبرلی (کیم) کارداشیان برای شرکت در مراسم تحلیف دعوت نشده بود؛ والا معلوم نبود حالا بخاطر درگیری های خشونت آمیز، بین عصاره های فضائل ملت، بر سر سلفی گرفتن، چند تا جنازه روی دست مان مانده بود! خودتان عکس های کیم را ببینید و با موگرینی سن زده مقایسه کنید تا منظور را حس کنید! برحی ها به رئيس مجلس اسلامی نوشته اند که این ندید بدید ها رو یه سفر به سواحل آنتالیا بفرستین چهار تا منظره ببینند و اینطور آبروریزی نکنند!

          عکس زير خاکی زير را که ملاحظه می فرمائید فدریکا موگرینی را به اتفاق یاسر عرفات در چهل و پنج سال پیش، موقعی که عضو حزب کمونیست ایتالیا (شاخهء جوانان) بود، نشان می دهد!

          حق بود این عکس را قبل از آمدن خانم موگرینی به مجلس شلم شوربا منتشر می کرديم تا نمایندگان مجلس (عصاره های فضائل ملت!) گول گریم و بازسازی های انجام شده روی خانم موگرینی را نخورند.

          خدا را شکر که دانشجویان خط امام از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و روابط ما را با آمریکا و جهان غرب به لجن کشیدند، والا اگر روابط ما با آمریکا خوب بود و فی المثل دونالد ترامپ با زن و دخترش به مراسم تحلیف حاج آقا روحانی می آمد صد در صد برای سلفی گرفتن کار به زد و خورد و چاقوکشی و فحش های ناموسی کشیده و مراسم حاج حسن به کثافت کشيده می شد!

          این نمایندگان متدین و اصلاح طالبان و مومن که با دیدن یک پیرزن 65 ساله ترمز بریده اند اگر مونیکا بلوچی را ببینند حتما مجبور به تعویض پوشک می شوند!

          جا دارد هیئت رئیسه محترم مجلس اسلامی علاوه بر حقوق مادام العمر نجومی برای نمایندگان و فرزندان و دامادهای آنها و دادن دو دفتر کار و دو منزل در بالای شهر تهران و دو اتومبیل صفر کیلومتر و یک میلیارد تومان تنخواه (پول توجیبی!) به هر نماینده؛ سالی چند بار هم آنها را به آنتالیا در کشور دوست و مسلمان ترکیه بفرستد تا از نزدیک با مظاهر فرهنگ مبتذل غرب عشق و حال کنند و این همه ندید بدید نباشند!

          و اين هم يادداشتی احتمالی از دفتر خاطرات خانم موگرینی: «مجلس ایران پر از آدم‌های حقیری است که ما برنامه هسته ای آنها را با قلدری جمع می کنیم و مردم و کشورشان را تحت تحریم های ظالمانه قرار می دهیم و آنها برای عکس انداختن با ما خودشان را "جر" می دهند و مثل کودکان ذوق می کنند و از عکس گرفتن با ما هم خوشحال می شوند!»

 

اقامت در راهبندان تفریح سالم امت همیشه بین راه مانده!

          ایران سرزمینی خشک و بی آب و علف است که پس از پیروزی مقدس انقلاب شکوهمند مسئولان و مدیران و عوامل و اذناب آنها تتمهء آب دریاچه ها و تالاب ها و رودخانه ها را هم هورت کشیدند و خشک کردند!

          یک باریکه ای از ساحل دریا و جنگل در شمال کشور وجود داشت که جنگل های استان گلستان را بنیاد نور متعلق به حاج آقا نورمفیدی امام جمعه گرگان پاک تراشی کرد و و جنگل را به کویر تبدیل نمود و ترتیب بقیهء جنگل ها را هم فرزندان بیکار آقایان مانند آقازاده آیت الله یزدی دادند! و سواحل دریای مازندران را هم نهادها و صاحبان زر و زور و تزویر به نام خود سند زدند!

          بطوری که حالیه یک جادهء چالوس و یک جاده هراز باقی مانده است که از آثار جنایات خاندان پهلوی است و مردم پنجشنبه ها و جمعه ها در ایام تابستان تلاش می کنند خود را به سواحل دریای مازندران برسانند که البته موفق نمی شوند! چرا که از خود تهران تا ساحل دریای مازندران ترافیک است، و این هفته اعلام شد طول راهبندان به بیست و چهار کیلومتر رسیده است!

          اما مردم ایران که بر اساس خاصیت ژنتیکی به همه چیز عادت می کنند و خود را با آن وفق می دهند با این وضعیت هم کنار آمده و روز تعطیل و تفریح و تمدد اعصاب را در ترافیک و پشت سر سایر اتومبیل های در راه مانده می گذرانند! پشت ترافیک کباب درست می کنند، قلیان چاق می کنند و به صدای ناهنجار امیر تتلو گوش فرا می دهند و پس از چهل و هشت ساعت گیر کردن در ترافیک با بدبختی به شهر خود برگشته و با چرت زدن در اداره و محل کار خستگی و کوفتگی روز تعطیل را برطرف می کنند!

          به جرات می توان گفت امت همیشه در صحنه ایران تنها مردمی در جهان هستند که عمرشان در ترافیک شهرها و خارج از شهر تلف می شود! گره کور ترافیک و راهبندان باز نشدنی جاده های شمال موجب رونق اقتصادی روستاها و شهرک های اطراف جاده شده و روزهای تعطیل اکثر روستائیان به عرضه نان و چای داغ و عسل تقلبی و کیک و کلوچه و سیگار و دستفروشی در کنار جاده مشغول هستند!

          گدایی هم در طول کیلومترها ترافیک از سرنشینان اتومبیل های در راه مانده نیز پر رونق است و گدایان در مقابل دریافت وجوهات نقدی جهت باز شدن راه و یا به سلامت برگشتن مسافران دعای خیر می کنند!

 

املت غذای ثروتمندان شد!

          در گذشته ای نه چندان دور " املت تخم مرغ " ارزان ترین غذای موجود بود و فقرا از بس با املت شکمبه خود را پر می کردند دچار بیماری های کبدی می شدند! نان و پنیر و یا گوجه و خیار و پنیر، نان و ماست و یا آبگوشت با پیاز تبریز (پیاز قرمز) منوی غذایی فقرا و مستمندان را تشکیل می دادند؛ اما امروزه به یمن تلاش های مجدانه برای رفع فقر و استضعاف (که قول آن در اول انقلاب داده شد و فقرا برای رسیدن به انقلاب کردند!) دسترسی به این غذاها برای طبقات کم درآمد ناممکن گردیده و دولت برای رفع فقر اقدام به گرسنه نگه داشتن فقرا کرده تا بمیرند و جا برای همه جای آقایان و آقازاده ها و مختلسین و دزدان بیت المال بازتر شود! تهیه این غذا 6350 تومان هزینه دارد، که این رقم برای خانوار 4 نفره به 25 هزار تومان می‌رسد و تامین چنین هزینه‌ای برای خانواده‌های فقیر میسر نیست!

          گوشت و مرغ و لبنیات و مواد پروتئینی که مدت هاست از سفره مردم کم درآمد جمع آوری شده و تنها نامی از آن در خاطره مستضعفین باقی مانده است! دل و روده و نگاری مردم به خوردن تخم مرغ و املت خوش بود که حالیه تهیه این غذای معروف به خوراک فقرا هم چنان گران شده که فقط ثروتمندان قادر به حیف و میل آن می باشند!

          البته دولت محترم که در همه حال به فکر طبقات مادون جامعه می باشد برای حل مشکل تغذیه خیل عظیم فقرا هم فکر بکری کرده و با گرانسازی "پیاز" امکان خوردن پیاز از مردم را سلب کرده تا "پیاز نخورند و اشتهایشان باز نشود!"

          با توجه به بیکاری رو به رشد و افزایش تعداد بیکاران و بی خرجی ماندن خانواده ها و نداشتن هیچگونه درآمد پیشنهاد می شود دولت محترم، همانطور که استخر آب سنگین نیروگاه هسته ای اراک را با سیمان و بتن پر و مسدود کرد و دهان دشمنان نظام مقدس را بست، دهان مردم را هم سیمان (و ترجیحا آسفالت! ) کند تا راه بلع و غذا خوردن آنها بسته شود و منبعد از گرانی و عدم دسترسی به مواد غذایی انتقاد نکنند!

 

تنها راه مبارزه با مفاسد مالی مدیران

          حقیقتاً تنها نهاد و دستگاهی که کارش پر رونق است قوه قضائیه جمهوری اسلامی است! گذشته از جرائم آدم معمولی ها (دارندگان ژن امت!)، نظیر دعوای مالک و مستاجر و دعوا و نزاع خیابانی، کیف قاپی، تجاوز به عنف، قاچاق فروشی، کلاهبرداری و انواع و اقسام جنحه و جنایت که به سرگرمی عمومی تبدیل شده و، بنا بر آمارهای منتشره، از هر دو نفر ایرانی یک نفر شاکی و دیگری متشاکی است، جرایم اصلی مربوط به مدیران ارشد نظام مقدس است که اموال عمومی و بودجه مملکت را جهیزیهء مامان خود فرض کرده و در همان روزهای اول قبول مسئولیت به حساب شخصی خود و فرزندان و همسران و شوهر ننه خود واریز می کنند!

          در سالیان اخیر حجب و حیای سابق هم که باعث می شد دزدان بیت المال پس از دستگیری اظهار ندامت کنند و از قوه قضائیه جهت کاهش میزان مجازات خود تقاضای رأفت اسلامی و ارفاق نمایند فرو ریخته و به محض آنکه یک دزد کلان را می گیرند همدستانش جار و جنجال می کنند که موضوع سیاسی است و قوه قضائیه نباید معاونین رئیس جمهور سابق و یا بچه رفسنجانی یا داداش رئیس جمهور کنونی و باندهای اختلاس و غارت بیت المال را تحت تعقیب قرار دهد!

          البته از یک منظر این حرف صحیح است و تعقیب قضایی مدیران دزد و مختلس و قاچاقچی اگر به همین منوال پیش برود از بالا تا پائین زندانر خوهند شد و باید از کارگران افغانی برای اداره دولت و مدیریت مملکت استفاده نمود!

          بهر حال، رشد نمونهء تعداد دزدهای یقه سفید دولتی و وابستگان دولت سابق و لاحق باعث شده است کار دستگاه قضایی شبانه روزی شود!

          با توجه به اینکه مبارزه با فساد مالی و اداری در این مملکت جواب نمی دهد و حالیه معلوم شده اعضای پاک دست ترین دولت عالم بشریت (دولت اوس محمود آرادانی) هم زیر دم شان سوراخ بوده است؛ به نظر می رسد بهترین کار پیشگیری است و همانطور که جرم شناسان و جامعه شناسان و علمای امور اجتماعی همواره گفته اند باید "عوامل جرم زا" را از میان برد تا اشخاص آلوده به جنحه و جنایت نشوند!

          مثلاً، از آنجا که در حال حاضر صفحات روزنامه ها مملو از اخبار مردوط به تجاوز به زنان و حتی کودکان و مثله کردن آنها می باشد، بهترین راه برای جلوگیری از تجاوز قطع کامل آلت تجاوز نوزادان بجای ختنه کردن است!

          در مورد جلوگیری از دست درازی مدیران مومن و مقدس و با ایمان و پاک دست نظام و آقازاده ها و زنان عقدی و صیغه ای و شوهر ننه هاشان به بیت المال و اختلاس های چند هزار میلیاردر هم بهترین شیوه از میان بردن امکان دست درازی مدیران نماز خوان و خداترس به بیت المال می باشد، و برای اینکار خوب است هر کس را به مدیریت می گمارند اول دست اش را با ساطور قطع کنند تا در دوران مدیریت قادر نباشد با یک امضاء سی - چهل - شصت هزار میلیارد را بالا بکشد! با این روش علمی (! ) سر قوه قضائیه هم خلوت شده و از تعداد پرونده های اختلاس های نجومی کاسته می شود!

 

نقش استراتژیک چین در حفظ حجاب برتر در ایران اسلامی!

          علیرغم تصویب تحریم های تازهء آمریکا علیه حکومت اسلامی و همراهی آلمان، فرانسه و انگلستان با واشنگتن، جمهوری خلق چین قصد ندارد به تحریم صادرات چادر مشکی به ایران بپردازد و مشکلاتی در مسیر حفظ حجاب در جمهوری اسلامی فراهم بیاورد! اين جمهوری جهت حفظ حجاب و عفاف در کشور در اسلامی سالیانه بیش از یکصد میلیون دلار چادر مشکی به ایران صادر می کند!

          مقامات برجسته ایران در پاسخ به انتقادات فراوانی که به خاطر چادر به سر کردن نسوان جمهوری اسلامی توسط چین کمونیست ایراد می شود؛ می گویند: "ساخت چادر مشکی مثل تولید موشک های نقطه زن و یا ماهواره بر آسان نیست که بشود در داخل مملکت تولید کرد!"

 

بازگشت به خانه