تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

8 آذر ماه 1396 ـ  29 ماه نوامبر 2017

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

در احوال فرقهء ضالهء زنبیلیه!

          اعضای باند احمدی نژاد (حمید بقایی، رحیم مشایی و چند فقره دیگر از باند اوس محمود) که در روز احضار به دادگاه با ژانگولر بازی و به تمسخر گرفتن قوهء قضائیه زنبیل پلاستیکی به دست گرفته و به دادگاه رفته بودند به "فرقه ضاله زنبیلیه! " معروف شده اند!

        و همزمان با بست نشینی مجدد اعضای فرقهء ضالهء زنبیلیه در شابدوالعظیم  دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ابعاد تازه ای از پرونده تخلفات حلقه نزدیکان احمدی نژاد را تشریح کرد.

          کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد:

          «تخلفات این افراد فقط بحث صندوق قرض الحسنه نیست. بحث دانشگاه ایرانیان هم وجود دارد، آن جا هم تخلفات محرز است. با این که فعالیت‌ها متوقف شده و منابع برگشته اما اقدام به تخلف انجام شده است.»

          وی تأکید کرد: «گزارش دیوان محاسبات از خیلی قبل در اختیار ما بوده و اطلاع هم داشتیم ولی خواستیم که از مسیر خودش پیش برویم که یک وقت احساس نشود نگاه سیاسی به این پرونده شده است.»

          پالیزدار همچنین دربارهء ادعای قاضی پور (نمایندهء ارومیه در مجلس شلم شوربا) مبنی بر کشف تعداد زیادی سکه طلا در منزل حمید بقایی تأکید کرد: «اطلاعات آقای قاضی‌پور دقیق بوده است!»

          شایان ذکر است که باند احمدی نژاد در روزهای پایانی دورهء سواری گرفتن اوس محمود در مقام ریاست جمهورچرانی اقدام به بار کردن هدایای موزهء ریاست جمهوری و انتقال آن به دفتر خصوصی احمدی نژاد کرده و ده ها میلیارد دلار از تنخواه موجود در حساب ریاست جمهوری را هم به حساب دانشگاه موهوم ایرانیان که وجود خارجی نداشته ریخته و به گفته نماینده ارومیه در مجلس چند گونی سکهء طلا هم در بازرسی از خانهء حمید بقایی مومن و نماز خوان کشف شده است!

          رحیم مشایی پدر عروس احمدی نژاد هم که متخصص جن گیری و رمالی است و خارپشته تر از بقایی می باشد، به اتهام دست بردن در بیت المال و انجام لواط با اموال دولتی به دادگاه احضار شده است.

          ذیحساب ریاست جمهوری احمدی نژاد هم یکی دیگر از متهمین می باشد !

          اعضای فرقهء ضالهء زنبیلیه، که ظاهراً با مدارک مستند و متقن در مورد تجاوز به بیت المال و انجام لواط با بودجه دولتی مواجه هستند، چون قادر به فرار از مجازات نمی باشند به شابدوالعظیم گریخته و به سبک دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار با چسب دوقلو کون خود را به زمین چسبانیده و بست نشسته اند!

          در مرحلهء اول بست نشینی این ژانگولرها تعداد زیادی از کفش های سارقین به سرقت رفت و مسئولان شابدوالعظیم از زائران خواستند تا زمانی که حمید بقایی و رحیم مشایی و سایر اعضای فرقه زنبیلیه در شابدوالعظیم هستند از درآوردن کفش های خود خودداری کرده و مواظب جیب های خود باشند!

          مرحلهء اول بست نشینی با حضور جمعی از امت همیشه پای کار خاتمه یافت و افراد فرقه با پس گردنی از صحن شابدوالعظیم بیرون انداخته شدند، اما مجدداً اعضای فرقه از غفلت نگهبانان سوء استفاده کرده و با ورود به صحن بست نشسته اند!

          احمدی نژاد (يا تحفهء آرادان) در حمایت از اعضای فرقهء زنبیلیه، طی سخنانی اعلام کرد که: "به خدا ما دزد نیستیم!"

          حمید بقایی و رحیم مشایی هم با قید قسم اعلام کرده اند که دست به پول دولت نزده اند!

ناظران سیاسی و اختلاسی می گویند حرف این افراد درست است زیرا در حکومت اسلامی دزد به کسی می گویند که از زور گرسنگی یک بسته بیسکویت را در یک فروشگاه یواشکی بلند کرده و در جیب گذاشته و دستگیر شده است!

          کسی که از دیوار مردم بالا نرفته و یا قالپاق اتومبیلی را ندزدیده است که دزد محسوب نمی شود و به همین خاطر قسم احمدی نژاد درست است و باید پذیرفت که اوس محمود و اعضای باندش دزد نیستند و اختلاس کننده می باشند و در قوانین جزایی حکومت اسلامی قانونی برای مجازات مختلسین وجود ندارد!

          قسم بقایی و مشایی در مورد دست نزدن به پول های دولت هم کاملا درست است چون آنها این مبالغ کلان را کارت به کارت کرده و به حساب خود ریخته اند و اینطور نبوده که پول ها را با دست بردارند و به خانه ببرند!

          در مورد یک گونی سکهء طلا هم که در خانهء بقایی کشف شده است بايد دانست که در اسلام اصل بر برائت است و ممکن است بقایی این گونی سکه طلا را با شرکت در مسابقات سرگرمی و نشاط تلویزیونی برنده شده باشد!

 

خواجگان، در زمان معزولی ...

          در دوران تحصیل در دبیرستان ادب شیراز، یک روز معلم تاریخ و جغرافی، با آب و تاب، داستانی از حملهء مغول ها به ایران را تعریف می کرد و در حالی که رو به شاگردان ایستاده بود از جمله گفت:

          «مغول وحشی خونخوار همانطور که سوار بر اسب بود کمند خود را به گردن امیر لشگر مدافعان طوس انداخت و او را در حالی که طناب دور گردن اش بود بر زمین انداخت و همانطور که با اسب می تازید آن بینوا را روی زمین می کشید... اینجا کشید، آنجا کشید، همه جا کشید... همه جا کشید...»

          این اوس محمود شاگرد حلبی سازی (ساخت کانال کولر) و شاگرد آهنگر بود، بعد از انقلاب کمیته چی شد.

          زمان ریاست جمهوری حاج اکبر بهرمانی (غریق استخر) استاندار اردبیل شد و به اتفاق اعضای باندش نفت کرکوک عراق را ترانزیت می کرد و بقول خودش نه دزد بوده و نه دخترش جاسوس است!

          بعد از استانداری اردبیل بی کار بود و زیر پل سیدخندان نشسته بود تا بیایند و برای کارگری ببرندش که ناگهان شاهین اقبال روی پالان اش نشست و رئیس جمهور شد!

          هنوز مُهر انتصاب اش به سمت جمهور سواری خشک نشده بود که مردم را خس و خاشاک خواند و حامیان اش از قوهء قضائیه خواستند تا همهء مخالفان او را اعدام کند!

          تا زمانی که قوهء قضائیه با مخالفان جناح اوس محمود برخورد می کرد و دزدها و مختلسین و چپاولگران آن بخش از نظام را می گرفت، اوستا طرفدار بگیر و ببند و حصر و بردن جوانان مردم به کهریزک بود و حتی مبتکر کهریزک درمانی را تحت حمایت خود قرار داد و به هیئت دولت برد!

          اما حالا که قوهء قضائیه دست روی فساد مالی و اقتصادی اعضای باند اوس محمود گذاشته است اوستا یک مرتبه یاد بی عدالتی و ظلم و جور افتاده و دست به ژانگولربازی زده است!

          اين «اوستا» خوب است بجای هیاهو و جنجال توضیح دهد چه بلایی سر هشتصد میلیارد دلار پول فروش نفت در دوران سوار بودنش بر جمهور آورده است و ماجرای بابک زنجانی و رضا ضراب (صراف) و کارخانه ذوب آهن پدر رضا ضراب در آذربایجان و ارسال یک تریلی دلار به ترکیه و داماد گرفتن اش از خانوادهء اردوغان و گم شدن چند صد میلیارد تومان در دوران تصدی بر شهرداری تهران چه بوده است!

          آقای اوس محمود! کسی نگفته شما دزد هستید، شما عضو مجمع تش خیس نظام هستید و بهتر است حداقل مصلحت خودتان را تشخیص داده و بجای جنجال آفرینی و رد گم کردن در دادگاه حاضر شده و جواب مستنطق و بازپرس و قاضی را بدهید تا: "سیه روی شود هر که در او غش باشد!"

          آخر اینکه درست نیست تا هر دزدی را به دادگاه احضار می کنند بجای حضور در دادگاه و تمکین از قانون خود قوه قضائیه را زیر سوال ببرد

خواجگان در زمان معزولی

همه شبلی و بایزید شوند

چون به قدرت رسند، بار دگر

همه چون شمر و چون یزید شوند!

          آخه بابا ول کن این ژانگولر بازی را!

          کارگر حلبی سازی خیابان سمنگان نارمک بودی، از بد روزگار رئیس جمهور ایران بزرگ شدی و کلی حال کردی. دامادت شد رئیس بیمارستان، پدر عروست شد رئیس دفترت و صاحب ثروت، برادرت شد بازرس ویژه، آباجیت شد نمایندهء شورای شهر و بالای شهر نشین، پسرت فلان و بهمان... از یک خانوادهء فقیر روستایی حاشیهء کویر کارتان بجایی رسید که هر سال خریدهایتان را از بهترین فروشگاه های برند نیویورک می کردید و خودت هم که توانستی با به آغوش کشیدن خواهر و مادر هوگو چاورز در ونزوئلا نفوذ عمقی پيدا کنی! الان هم که از بیت المال دفتر و دستک مجللی در غرب تهران صاحب شدی و هدایای موزهء ریاست جمهوری را هم به بدن زده ا . برای بچهء خواهرت هم از ترکیه داماد گرفتی! حقوق و مزایای نجومی مادام العمر هم که داری، عضو مجمع تش خیس هم که هستی، دیگه مرگ میخوای برگرد همان ده آرادان سر آبیاری و کود دادن زمین! يعنی همینو می خواستی که بری شابدوالعظیم پس گردنی بخوری!

          پیشنهاد من اینه که روتو کم کنی و مثل سید ممد خاتمی دودوزه بازی کنی و شاخ نشی (!) والا یا باید بری حبس و یا در حین شنا در استخر دو قلپ آب زیادی بخوری تا دیگه از این شکرها نخوری!

 

کپی برداری برج سازان خارجی از روی مسکن مهر

          در حالی که زمین و زمان سازندگان و مقاطعه کاران و دولت اوس محمود آرادانی (رهبر فرقهء زنبیلیه!) را به خاطر احداث واحدهای مسکونی مهلک و مرگبار «مسکن مهر» مورد لعن و نفرین قرار داده و از کشته شدن ساکنان اين مساکن در زلزله اخیر ابراز تاسف می کنند، خبرگزاری «آرادان پرسِ» سمنان با انتشار تصاویری از چند برج مسکونی در گوشه و کنار جهان مدعی شد که برج خلیفه در دوبی، برج های پتروناس کوالالامپور، برج هزارهء لندن و بسیاری از بناهای جدیدالاحداث جهان از روی مسکن مهر کپی برداری شده اند!

          در عکس زير هم دو برج معروف جهان که از روی مسکنِ مهرِ علیشاه عوض و قرچک ورامین کپی برداری شده اند دیده می شوند!

 

رابین هود حکومت اسلامی!

          زلزلهء مهیب کرمانشاه، که منجر به کشته و زخمی شدن گروهی از هموطنان مان و وارد آمدن خسارات عظیم به شهرها و روستاها و زیر بناهای اقتصادی منطقه شد، برای عده ای که از مدفوع انسانی هم کره می گیرند موقعیتی ممتاز برای کسب شهرت و ماستمالی گذشته اشان شده است.

          هجوم عده ای بی هنر بدسابقه (سلبریتی های وطنی!) به مناطق ویران شده و سلفی گرفتن با قربانیان زلزله را دیدید. در این میان عده ای ورزشکار فراموش شده (معتاد و قلیونی فعلی) و سیاست پیشگان شکست خورده هم کوشیدند با اعلام شماره حساب و جمع آوری آب معدنی ادای علی دایی را در بیاورند، که البته نگرفت!

          از همه فکاهی تر پا پیش گذاشتن مفسدین مالی و اقتصادی که دارایی های مردم در بانک ها را به یغما برده اند است! مثلاً حسن هدایتی (از رفقای بابک زنجانی) را در نظر بگيريد: او در سال 1392 بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور بدهی معوقه داشته است! یعنی با زد و بند با بانک ها این مبلغ عظیم را وام گرفته و بر نگردانده است! در همین سال کل بودجهء استان کرمانشاه 750 میلیارد تومان، یعنی یک هفتم مبلغی که توسط هدایتی از ذخایر بانک ها به حساب شخصی او هدایت شده بوده است! حالا این غارتگر اقتصادی که پول های مردم در بانک ها (از جمله پول های همین مردم زلزله زده کرمانشاه) را هاپولی کرده و با سپردن وثیقه ای اندکی از همان مبالغ هنگفتی که هاپولی کرده، آزاد است و راست راست می گردد و فعالیت اقتصادی (!) می کند، چالش کانکس راه انداخته و پانزده عدد کانکس به عنوان کار خیر و محض رضای خدا به مناطق زلزله زده فرستاده است!

          به ايشان بايد گفت: شما نمیخواد کار خیر بکنی، پنج هزار میلیارد را که شش برابر بودجه استان کرمانشاه است برگردان تا کرمانشاه کلاً بازسازی و نوسازی و استان نمونه کشور شود!

          «بابا 5000 میلیارد تومان هاپولی کرده ای و حالا 15 کانکس خیرات می کنی؟ ای بستنی قیفی همهء کرمانشاهی ها تو حلقت!»

 

اعتراض صنفی محضر دارها و صیغه خوانان

          شنیده می شود صنف محضردارها، و عاقدین و جاری کنندگان صیغهء عقد دائم و موقت، نسبت به دخالت کسبهء فاقد جواز در واسطه گری ازدواج و گذاشتن دست عروس و داماد در دست یکدیگر ابراز نارضایتی کرده و از مقامات عالیه خواسته اند افراد فاقد صلاحیت را از بازار ازدواج خارج نمایند!

          به قرار اطلاع بعضی افراد که به علت ورشکستگی سیاسی شغل خود را از دست داده و از بازار سیاست خارج شده اند، بدون داشتن جواز کسب، اقدام به آشنا نمودن زوجین با یکدیگر و راه انداختن کار علاقمندان به مزاوجت موقت و دائم و سرپائی می کنند!

          اخیراً صحنه هایی از صیغه خوانی یک ورشکستهء سیاسی منتشر شده است که نشان می دهد این بابا، که یک روزی برای خودش آدمی شده بود، به شغل قبلی خود برگشته و «بنیاد باران» را که قرار بود کار سیاسی بکند به «بنیاد یاران» (!) تبدیل و یاران را به عقد دائم و یا موقت یکدیگر در می آورد!

 

نیاز فوری کشور به «چالش سطل آشغال»!

          در سال 2014 میلادی در اوکراین چالشی به راه افتاد به نام "چالش سطل آشغال"! يعنی، امت همیشه غارت شدهء اوکراین سیاستمدارن و مدیران فاسد و رشوه خوار و دزد و خائن به مملکت و مردم را با کتک و پس گردنی داخل سطل های زباله کنار خیابان می انداختند!

          تصور کنید اگر یک چنیین چالشی در جمهوری اسلامی راه اندازی شود و با توجه به وفور زباله هایی که به عنوان مدیر و مسئول نجومی خور و مختلس و دزد و برادران و فرزندان و دامادها و شوهر ننه هایشان در این مملکت سر کار هستند چه خواهد شد!

            بله، درست حدس زدید! سطل زباله های موجود کفاف این آشغال های نجومی بگیرِ غارتگرِ بیت المال و اختلاس چی و حرام خوار و برو بچ آنها را نمی دهد و همه اشان را باید سرازیر کرد به کانال فاضلاب شهری، و یا بار ماشین های حمل زبالهء شهرداری کرد و به محل های دفن زباله در بیابان های خارج شهر فرستاد!

 

 تجاوزات جديد برادران عراقی

          الحمدالله خدمات مستشاری نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و عراق نتیجه بخش بوده و، آنطور که مقامات اقتصادی کشور می گویند، دولت دوست و خواهر و برادر سوریه ترجیح می دهد از ترکیه کالا و خدمات وارد کند و حتی در برابر صادرات ایران مانع تراشی می کند!

          برادران عراقی (صدامیونِ کافرِ عفلقیِ بعثی خار مادر پشتهء سابق!) هم که با نابودی داعش توسط مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ارضاء شده اند، ماشین های حفاری نفت را به نقاط صفر مرزی با ایران انتقال داده و مشغول عشق کردن با منابع و حوزه های نفتی مشترک با جمهوری اسلامی گردیده اند!

          در چهار دههء گذشته که جمهوری اسلامی سرگرم نجات فلسطین اشغالی و آزاد سازی جنوب لبنان و کشیدن اتوبان از خارطوم به جنوب سودان و خانه سازی در بولیوی و ونزوئلا و مراقبت از حفظ حجاب بانوان در معابر و اماکن عمومی و مبارزه با سگ گردانی و مشت زدن به دهان و مقعد آمریکا بوده است، شبه جزیره مینیاتوری «قطر» منابع گاز حوزه مشترک پارس جنوبی را هورت کشیده و کشورهای عربستان و کویت و امارات و ممالک تازه استقلال یافتهء اطراف دریای مازندران هم با تمام توان مشغول سرقت منابع نفت و گاز ایران بوده اند!

          اکنون خبر می رسد کوشش های جمهوری اسلامی در نابودی داعش و بازگرداندن امنیت به عراق و اعزام سالی سه میلیون زائر به کربلا و نجف و افزایش درآمد ارزی عراق و بازسازی شهرهای زیارتی این کشور، و بازسازی زیربناهای شهری کربلا و نجف و سامرا توسط شهرداری تهران و چشم پوشی از دریافت صدها میلیارد دلار خسارات جنگی (به تصدیق سازمان ملل متحد) نتیجه داده و خوشبختانه دولت عراق و شرکت های معتبر نفتی جهان برای بهره برداری از حوزه های مشترک نفت و گاز ایران و عراق به توافق رسیده اند و دولت دوست و برادر عراق کار دور زدن برادرزنانهء حکومت اسلامی را آغاز کرده است!

          نباید تصور کرد که مسئولین ایرانی از وزارت نفتِ حاج آقا منگنه گرفته تا وزارت امورخارجه تحت زعامت حاجی ممد جوات ظریف در برابر این اقدامات دولت دوست و برادر عراق بیکار نشسته اند؛ تا آنجا که اطلاع رسیده است وزارت نفت و مسئولین دولت ایران اعلام آمادگی کرده اند تا همانطور که برای باز گرداندن امنیت به عراق و جلوگیری از تجزیه و نابودی آن کشور مستشار فرستاده و میلیاردها دلار هزینه کردند و صدها شهید دادند، برای توسعهء صنعت نفت و گاز عراق و رونق بهره برداری و افزایش توان استخراج و صادرات عراق از حوزه های مشترک با ایران، اقدام به اعزام مستشاران نفتی کرده و کمک های فنی - مهندسی و مالی در اختیار دولت دوست و برادر عراق قرار دهند!

          وزارت نفت عراق روز یکشنبه 5 آذرماه در سایت رسمی خود اعلام کرد که شرکت‌های خارجی به زودی برای شرکت در مزایدهء 9 میدان نفت و گاز دعوت خواهند شد.

          اعلام مزایدهء بلوک‌های هیدروکربوری در مرز با ایران در حالی است که دو کشور چندین میدان نفتی مشترک دارند اما تولید عراق از این میادین تقریباً دو برابر ایران است و به سرعت نیز پروژه‌های خود را توسعه می‌دهد.

 آزادگان، آذر، يادآوران، نفت‌شهر، بهلران، پايدار غرب و اروند از جمله میدان‌های مشترک نفتی بین ایران و عراق هستند. ایران هنوز موفق نشده است برای توسعهء این میادین بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی قرارداد امضا کند و فعلا با تکیه به توانایی‌های داخلی و مشارکت چینی‌ها بخشی از این میادین را توسعه می‌دهد.

 

مسابقه اطلاعات جغرافیایی

          گوينده: آیا می دانید کدام کشور یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا را دارد؟

          راهنمایی می کنم:

- کشوری که از نظر مساحت یکی از کشورهای بزرگ دنیاست.

- کشوری که از شمال و جنوب به دریا راه دارد.

- کشوری که دومین منابع گاز جهان را دارد.

- کشوری که سومین منابع نفت جهان را دارد.

- کشوری که صاحب بیشترین نیروی کار جوان تحصیل کرده است.

- کشوری که یک ششم از ذخایر سنگ های قیمتی جهان را دارد.

- کشوری که از لحاظ دارا بودن ذخایر زیرزمینی و معادن و دارا بودن انواع فلزات و کانی در جهان رتبه دوم را دارد.

- کشوری که بهترین فرش دستبافت جهان را تولید می کند.

- کشوری که بهترین خاویار جهان را صادر میکند.

- کشوری که بهترین پسته جهان را دارد.

- کشوری که یکی از بهترین تولید کنندگان زعفران است.

- کشوری که یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان آب و برق منطقه است.

- کشوری که 15درصد از آثار باستانی و تاریخی ثبت شده در یونسکو را دارد.

- کشوری که تنوع طبیعی بی نظیرش باعث شده با یکساعت پرواز از مناطق سرد با 20درجه زیر صفر (شرایط اسکی روی برف) به مناطق گرم با دمای 35 درجه (شرایط اسکی روی آب) دسترسی داشته باشد.

- کشوری که درآمد زیادی از اماکن دینی دارد.

- کشوری که یکی از مرغوب ترین برنج های جهان دارد.

 کشوری که یکی از بهترین چای های دنیا را دارد.

- کشور زیبایی که به دلیل تنوع ذخایر معدنی به بهشت معدن شناسان مشهور است.

 

عجب! بازم متوجه نشدید؟!

راهنمایی آخر:

- کشوری که سالانه 150 تا 180 هزار نفر تحصیل کرده از آن به خارج فرار می کنند! که حدود 5 درصد از آنها از نوابغ جهان محسوب میشوند.

- این کشور صاحب یکی از کم ارزش ترین پول های دنیا است

- کشوری که بیش از 30 درصد از مردمش زیر خط فقر و محروم از امکانات زندگی سالم هستند.

 

پاسخ يک رهگذر: بابا جان؛ خيال کردی بُز گير آوردی؟ عرض کنم، با توجه به همهء بند بند گزارهء شما، باید و قطعا مرز پر گهر سابق و مملکت آقا امام زمان فعلی باشد!

بازگشت به خانه