تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

20 دی ماه 1396 ـ  10 ژانويه 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

نگرانی ایرانیان از سلامتی آیت الله هاشمی شاهرودی

          روزنامه بیلد آلمان خبر از بستری شدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی در یک بیمارستان مخصوص اعصاب و روان هانور آلمان داد. پس از انتشار این خبر چند روزی است که ایرانیان علاقمند به روحانیت مقیم آلمان و بعضی کشورهای دوست و برادر اروپایی نظیر انگلستان در برابر بیمارستان روانی اجتماع و برای سلامتی آیت الله هاشمی شاهرودی مشغول دعا و نیایش هستند.

          کربلایی حاج شیخ مجید سمیعی جراح متدین که معالجه حاج آقا شاهرودی را به عهده دارد به ایرانیان نگران اطمینان داده که جای نگرانی نیست و وضعیت اعصاب و روان رئیس مجمع تثبیت شده و تحت کنترل است، و از جمعیت نگران خواست به خانه های خود برگردند و به اخبار رسانه های استکباری توجه نکنند!

          گفته می شود بیشتر نگرانی مردم نعوذبالله از ترس به لقاالله رفتن رئیس مجمع تشخیص به دنبال رئیس مجمع سابق (زنده یاد رفسنجانی - غریق استخر) و بی رئیس شدن دوباره مجمع تشخیص است!

          در واقع الان که مصلحت نظام رصد می شود و رئیس دارد کسی قادر به تشخیص مصلحت مردم و مملکت نیست، وای به روزی که این رئیس هم دنبال رئیس قبلی را بگیرد و برود!

 

اسرار پشت پرده تظاهرات اخیر در نظام مقدس

          پس از چهار دهه که از استقرار نظام مقدس در ایران می گذرد سرانجام توطئه ها و خباثت بیگانگان و دشمنان ایران نتیجه داد و منجر به تظاهرات عمومی علیه نظام مقدس گردید!

          باید توجه داشت که توطئه بیگانگان و جواسیس شرق و غرب، بویژه نوکران انگلیس و آمریکا، چیزی نیست که یک شبه شروع شده و یا با فرمان آتش سید ممد ری استارتی و یا افشاگری های آمد نیوز به منصه ظهور رسیده باشد!

          در همان اول انقلاب سال 57 عوامل آمریکا از دیوار سفارت این کشور بالا رفتند و دیپلمات های آمریکایی هم شخصاً دست و پای خودشان را داوطلبانه بستند و خودگروگانگیری کردند تا به دنیا بقبولانند، رژیم جدید ایران پایبند تعهدات جهانی و رعایت مصونیت مراکز دیپلماتیک و دیپلمات ها نیست (!) و با این ترفند موفق شدند چهل سال ایران را درگیر تحریم های خرد کننده اقتصادی نمایند و مردم را به فلاکت بیندازند!

          هنوز یک سال از انقلاب نگذشته بود که دولت دوست و برادر و قوم و خویش عراق هم به توطئه گرهای جهانی علیه ایران پیوست و به منظور سنی کردن مردم ایران و ایجاد هلال سنی و صدور انقلاب سنی به ایران حمله کرد و هشت سال جنگ ویرانگر را به ایران تحمیل نمود!

          توطئه ها در تمام این سال ها ادامه داشت تا جایی که حتی انتخابات آزاد و دموکراتیک مملکت را زیر سوال بردند و به بهانه تقلب مردم را به خیابان ها کشاندند!

          از همه بدتر تخریب شخصیت مدیران و مسئولان مومن و متعهد و نماز خوان کشور است که توسط دشمنان قسم خورده نظام مقدس صورت می گیرد!

          به محض انکه یک مسئول و یا مدیر بانک یا برادر یک مقام عالیرتبه و یا فرزند یک وزیر مقداری در حدود چند هزار میلیارد تومان به عنوان پول توجیبی از خزانه بر می دارد در وسایل ارتباط جمعی خود و تلویزیون های فارسی زبان موضوع را فاش می کنند تا مردم را نسبت به مدیران و مسئولان خدوم و نماز خوان و خداترس بدبین کرده و به آنها بفهمانند که مسئولان مملکت دزد هستند (!) و در حالی که شش ماه شش ماه حقوق اندک کارگران محروم و گرسنه را نمی دهند خودشان تریلی تریلی و کانتینر کانتینر دلار و یورو می دزدند و به کانادا می گریزند!

          حتی دیده شده استکبار جهانی برای بدنام کردن مدیران مومن و متعهد جمهوری اسلامی بر خلاف میل آنها به مدیران ایرانی و فرزندان آنها به زور پورسانت های ده ها میلیون دلاری می دهد و آنها را وادار به دکل دزدی می کند!

          این توطئه ها سبب شده تا مردم عادی و همه کسانی که خارج از حاکمیت و وابستگی فامیلی با زعمای قوم هستند نسبت به مدیران دولت بدبین شده و حرف آنها را به تخم مرغ خودشان هم نگیرند و بگویند همه اینها دزد و خارپشته هستند!

          کار توطئه خارجی تا آنجا پیش رفته که یک قاچاقچی را که با کمک دخترش از مبادی رسمی قاچاق می کند به وزارت می گمارند، و برای خراب کردن رئیس جمهور مملکت در نزد افکار عمومی چهارصد میلیون درهم امارات متعلق به بانک ملت را به حساب شخصی برادرش می ریزند! بدتر اینکه یک عده عوامل خود، را که جاسوسی از سر و رویشان می بارد به عنوان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران وادار می کنند به عنوان مذاکره بشاشند به برنامه پرخرج هسته ای و نیروگاه های آب سنگین را زیر بتن و سیمان دفن کنند!

          اخیرا هم که دولت انگلستان و سازمان جاسوسی آمریکا با همکاری موساد مرغ ها را از تخمگذاری منع کرد و مرغ های وطن فروش و وابسته به استکبار هم با هم کشیدن خروجی خود از تخم کردن خودداری و موجب افزایش تخمی تخمی تخم مرغ و نارضایتی امت بی تخم مانده و تظاهرات آنها شدند!

          آمریکای جنایتکار هم برای گلاب زدن به روی حاج حسن روحانی، که در انتخابات قول مردانه داده بود قیمت ارزهای خارجی را پائین بکشد و ارزش پول ملی را بالا ببرد، هر روز قیمت دلار را در بازار ارز کشور افزایش می دهد تا باعث بی آبرویی بیشتر رئیس جمهور در انگلیس دوره دیده ایران اسلامی شود!

          متاسفانه دست های خارجی و توطئه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در تخریب روز افزون مملکت و تظاهرات اخیر کاملا مشهود است.

          آمریکا با تولید بنزین بی کیفیت سرطانزا در پالایشگاه های ایران باعث شیوع سرطان و گسترش مرگ و میر در جمهوری اسلامی شده است!

          وزارت راه آمریکا با عدم رسیدگی به جاده های کشور سالانه موجب کشته شدن پنجاه هزار نفر در راه ها و بیراهه های کشور می شود، و شرکت های عقب افتاده مونتاژ گاری سواری آمریکا در جاده کرج با ساخت ماشین های یکبار مصرف نظیر پراید، ایرانیان را به کام مرگ می فرستند!

          استکبار جهانی با تولید سبزی و میوه با فاضلاب انسانی و بیمارستانی در اطراف شهرهای ایران موجب رشد بیماری های عفونی گردیده است.

          اسرائیلی ها با انگشت کردن تو مقعد مرغ ها موجب کاهش تولید تخم مرغ و گرانی آن شده اند!

          اروپایی ها با خودداری از سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی باعث رشد امار بی کاری و گرسنگی گردیده اند!

          انگلستان با فامیل بازی همه امکانات کشور را در اختیار یک عده بی شعور و آقازاده های انها قرار داده است!

          ترکیه با کشاندن سالی دو میلیون ایرانی مومن و نماز خوان به مراکز فساد آنتالیا موجب خروج سالی چند میلیارد دلار ارز و تضعیف توان و ذخایر ارزی کشور شده است!

          برادران عراقی با هجوم به مشهد مقدس به رشد فساد شرعی و فحشای اسلامی کمک برادرانه کرده اند!

          شهرداری تهران بجای رسیدگی به وضع نابسامان تهران خیابان های نجف و کربلا را نوسازی می کند!

          تحصیل کرده های گلاسکوی انگلیس که قرار بود برای مردم تخم دوزرده بگذارند همان یک شانه تخم مرغ قبلی را هم از سر سفره مردم برداشتند!

          خلاصه اینکه در حوادث اخیر و تظاهرات امت به جان آمده کاملا دست و پای خارجی ها دیده شده و می شود و دلیل نمی شود اگر یک نفر در فلان روستای دورافتاده کویر به دنیا آمده از پشت یک پدر انگلیسی و یک مادر خراب آمریکایی نباشد!

          در بدبختی و ادبار ملت ایران قبل از همه خودشان مقصرند که عامل بیگانه شده و اجازه می دهند یک عده از جواسیس و نوکران دولت های بیگانه آنها را استثمار و استعمار کنند!

          حوادث اخیر یک حسن بزرگی که داشت این بود که همه مردم از طریق صدا و سیما و از زبان مسئولان کوچک و بزرگ شنیدند و فهمیدند و متوجه شدند که عقب ماندگی و سقوط اقتصادی و فساد دولتی و مالی سازمان یافته و غارت بیت المال و برباد دادن فرصت ها و تبدیل ایران بزرگ و ثروتمند سابق به بنگلادش جدید ربطی به سوء مدیریت و بی عملی و بی سوادی و بی استعدادی مدیران مملکت ندارد و همه اش تقصیر گرم شدن زمین و بخار شدن آن یک ذره عقلی است که حتی یک قمری و گنجشگ هم دارد!

 

يک بام و دو هوای سياسی!

          یکی از مشکلات دو شغله بودن این است که آدم نصف روز یک تصمیمی اتخاذ می کند و نصف روز بعد را صرف لغو آن می کند!

          مدیریت این مملکت و مدیران آن آدم را یاد فیلم های کمدی و بازی لورل و هاردی و جری لوئیس و یا نورمن ویزدوم می اندازد! (البته خدایی بازی مدیران دولت کمدی تر - مسخره تر - است!)

          - رئیس شورای امنیت ملی شخص شخیص رئیس جمهور تحصیل کرده انگلیس (حاج حسن روحانی نما!) است. یعنی حاج حسن هم رئیس شورای امنیت ملی است و هم در عین حال رئیس جمهور مملکت است.

          صبح در شورای امنیت ملی تصویب می کند تا فیلترینگ اعمال و تلگرام و اینستاگرام فیلتر و از دسترس خارج شوند، و بعد که از جلسه خارج می شود و خود را به کاخ ریاست جمهوری می رساند در مقام رئیس جمهور با فیلترینگ کانال های مزبور مخالفت و دستور رفع فیلتر می دهد!

          یعنی حاج حسن نمونه اشخاصی است که وقتی تنها می شوند می زنند پشت کله خودشان و بعد می گویند کی بود زد پس سر من!

 

 گاو کشی و بزکشی برای خودشیرین کردن!

          هفتهء گذشته در هیاهوی به خیابان ریختن جوانان بیکار و مردم بی پناه گرسنه و مالباختگان موسسات معتبر مالی و اعتباری، اخبار مربوط به قربانی کردن گاو جلوی پای یک عده گاو تر از گاو (!) که در چند روزنامه درپیتی کم تیراژ چاپ شده بود از نظرها دور ماند!

          اخیرا مد شده است مدیران میانی برای پاچه خواری و ترفیع گرفتن جلوی پای مدیران و مسئولان جدید الانتصاب کله گنده تر از خود با بودجه دولتی و از بیت المال گاو و گوسفند قربانی می کنند، در حالی که امت فلک زده (مردم با کرامت و عزت سابق!) خود قربانی سیستم فاسد دولتی و قربانی این مدیران نالایق هستند و در واقع جا دارد این مدیران کند ذهن و ابله و ناکارامد جلوی پای ملت ذبح و قربانی شوند!

          چندی قبل در یک اقدام گُن مالانهء رسوا (!) گاوی را از جرثقیل از پا آویزان کرده و به طرز فجیعی، که فقط از مدیران مومن و متدین نظام مقدس برمی آید، جلوی سم استاندار جدید استان مرکزی به سبک مسلخ کهریزک به قتل رساندند! (ذبح کردند! )

          این استاندار جدید که تازه وارد استان شده و هنوز معلوم نیست چند مرده حلاج است نه کار بزرگی انجام داده و نه فلان غول را شکسته است که جلوی چهار دست و پایش گاو ذبح می کنند!

          این کار فقط یک توجیه دارد و آنهم چاپلوسی مفرط و پاچه خواری مدیران بزکش استانداری است!

          عادت زشت گُن مالی در میان بوروکرات های جمهوری اسلامی از دربان دم در اداره گرفته تا بالاترین مقام جزو وظایف اداری شده است و همه بجای پرداختن به وظایف خود یکسره مشغول بزکشی و تعریف و تمجید از هوش و ذکاوت و نبوغ مدیریت مقام بالاتر از خود هستند!

          این عادت زننده و مشمئز کننده در جامعه ایران هم اپیدپیک شده و عامه مردم هم گرفتار آن هستند!

          فی المثل این مردک دو تابعیتی، ممد جوات ضخیم، در راس هیئتی متشکل از یک مشت رئوس دیگر رفته پای مذاکرات و برنامه پرهزینه هسته ای کشور را نابود کرده و در بازگشت جمعیت بجای آنکه با چوب دنبالش کنند، او را امیرکبیر ثانی لقب می دهند و مجسمه اش را می سازند!

          یا جلوی پای شخصی (اول اسمش حسن روحانی است!) که برخلاف قول و قرار انتخاباتی خودش عمل کرده و عرضه تامین یک شانه تخم مرغ را برای امت بی تخم مانده نداشته و باعث بروز اعتراضات شده بجای گاو، خود را به هلاکت می اندازند!

          آداب و عادات و کارهاي ناپسند و زشت نظیر مدیحه سرایی و یک بی شعوری را ظل السلطان و خدایگان خواندن (!) که یادگار سلاطین غیر ایرانی قاجار بود تا قبل از انقلاب شکوهمند کمرنگ شده بود و حتی پس از روی کارآمدن دولت مرحوم شاهپور بختیار که هیئت وزیران به حضور شاه رفتند دست بوسی هم منسوخ شد و کسی دست محمدرضا شاه را نبوسید، اما حالیه افراد به محض باریابی برای شیرین کردن خود علاوه بر دست و پا مشغول لیسیدن سایر اعضا و جوارح مقامات بالاتر هم می شوند، بطوری که مقام بالا و والا خود را خیس می کند!

          گاوکشي و بز کشی و سایر کشیدن ها نردبان ترقی افراد چاپلوس و متملق شده و آنها را به حقوق های نجومی و ثروت و مکنت و مقامات دنیوی رسانده است!

          کشتن گاو جلوی پای یک مدیر گاو تر آنهم به شکل فجيع و زننده‌اي که حتی در فجایع کهریزک هم اتفاق نیفتاده بود باید تقبیح شود و خایه مالانی که این حیوان آزاری را در موقع ورود استاندار جدید و معاون وزارت نفت انجام داده اند از کار اخراج و به ده قبلی و طویله پدری برگردانند و به جمع آوری تاپاله گاو وادار نمایند!

          گاوکشي و بزکشی در ايران پيش پاي شاهان، خان‌ها، کدخدايان و بزرگان عصر استبداد مرسوم بوده و جيمز موريه و سر هارفورد نيز به آن اشاره کرده‌اند.

          حتي در 20 سال پيش هم گاو را از يک پا آويزان نمي‌کردند و سلاخان ورزيده آن حيوان را به سرعت سر مي‌بريدند. در کشورهاي ديگر گاوها را به يک محوطه که به تدريج باريک مي‌شود، هدايت مي‌کنند. در حال چرا کم‌کم دو ميله طرفين آنها باريک شده و تنها يک گاو يا گوساله مي‌تواند به جلو حرکت کند. (خودم در آلمان ديدم) نزديک در سلاخ‌خانه با کوبيدن ضربه محکمي از يک چکش کوچک الکتريکي گاو بيهوش شده بلافاصله سر او از بدن با تيغه گيوتين قطع مي‌شود و بدون احساس درد و شکنجه وارد چرخه تخليه خون، کندن پوست، شست‌وشوي لاشه، قطعه‌قطعه شدن و تفکيک قسمت‌هاي بدن، جدا شدن امحا و احشا و شست‌وشوي آنها مي‌شود حتي دم گاو که فرانسويان و انگليسي‌ها از آن قسمت سوپ تهيه مي‌کنند، مجزا مي‌شود. لاشه گاو طي حدود 20 تا 30 دقيقه چرخه تبديل به قسمت‌هاي کوچک را طي مي‌کند و شايد حدود 40 دقيقه بعد در بسته‌هاي کوچک ضدعفوني شده براي ارسال به فروشگاه‌ها آماده مي‌شود.

          بستن پاي گاو يا گوساله به جرثقيل و سر بريدن حيوان در حال واژگوني که امسال در مساجد در محرم نيز انجام شد، از ابتکارات سلاخ های وطني است و بايد حتماً منسوخ و ممنوع شود. ذبح گاو در مساجد در ليالي و ايام محرم به عنوان تهيه گوشت براي خوراک نذري موجب وحشت کودکان و نوجوانان مي‌شود و اصولاً کاري مذموم است که در افراد مستعد که کشتن جانداران را به چشم مي‌بينند، اثرات بدی به جاي مي‌گذارد. ذبح گاو پيش پاي حکام و اميران لشکر و همينطور نحر شتر سال‌ها منسوخ شده بود و من به ياد مي‌آورم جرايد تهران چاکران و چاپلوسان اطراف درگاه قوام‌السلطنه را مسخره مي‌کردند که چرا هر بار او از سفري به تهران بازمي‌گردد، جلوي پايش گاو مي‌کشند. در آن زمان شايع شده بود گاوهاي مريض و مردني را به اين مصرف مي‌رسانند و نيز شايع شده بود گاوکش‌ها، گاوي را که بايد در قصاب‌خانه ذبح کنند، سر راه جناب اشرف مي‌آورند و سر مي‌برند و بدون آنکه گوشت آن را بين فقرا تقسيم کنند، به قصابي‌ها تحويل مي‌دهند.

          اين کارها کم‌کم در سال‌هاي 1330 تا 1355 منسوخ شده بود، ولي مدتي است عده‌اي دستمال به دست، بادمجان دور قاب‌چين اين کارهاي کهنه و منسوخ را از نو متداول کرده‌اند. به محض ورود وزير يا استاندار يا معاون وزارتخانه‌اي به مرکز استان اقدام به گاوکشي به اين وضع فجيع و زننده مي‌کنند. فکر مي‌کنم در اين گاوکشي‌ها راز و رمزي وجود داشته باشد. معاون وزير نفت لابد به کشورهاي زيادي سفر کرده است؛ کشورهايي که ايران گاهي به آنها مقادير زيادي نفت ارزان يا با تخفيف مي‌دهد. آيا ديده است کسي موقع ورود او گاو را از جرثقيل آويزان کند، آن‌هم از يک پا، سر از بدنش جدا کند؟ کاري که در تربت حيدريه پيش پاي او انجام شد، شايسته يک کشور متمدن نيست.

          رئیس جمهور محترم که در عین رشد بیکاری و تورم و ابتلای کشور به بحران و ورشکستگی اقتصادی به دروغ صحبت از رشد اقتصادی و توسعه و گسترش رفاه و خوشبختی می کند، و در واقع بلانسبت مردم را گاو فرض کرده است (!) حداقل با صدور بخشنامه‌اي از حقوق گاوها و حق حیات و آزادی های مدنی گله های گاو حمایت کرده و برای حل عاجل و جامع مشکلات کشور و روی غلتک افتادن کارها دستور دهد منبعد بجای ذبح گاو جلوی پای مدیران و مسئولان ناکارامد و بز وجود و مدیران را جلوی گاوها ذبح کنند!

 

نگران پریدن از روی جوی آب و جر خوردن و پارگی نباشید!

          کلینیک های ویژه دوخت و دوز در سه سوت محل پارگی را وصله و رفو می کنند و گشادی شما را هم با لیزر رفع و رجوع می نمایند!

          لیست قیمت ها راهم ببینید: خدایی نسبت به گذاشتن باسن مصنوعی و پروتز لب و لوچه و عمل خرطوم و بازسازی سینه بسیار ارزانتر و به صرفه تر است.

          در عين حال علت اينکه تعداد این کلینیک ها زیاد هستند اما بخاطر وفور پارگی، و گشادی روز افزون،حسابی کار و بارشان سکه است و پاره ها و گشادهای زیادی در نوبت بخیه زدن هستند!

          لیست خدمات خیاطی عقب و جلو و وصله پینه کردن محل پارگی در ذیل مطلب آمده است!

          در اين راستا وزارت بهداشت و درمان از امت همیشه پاره پوره خواسته است محل پارگی را در اختیار افراد غیر مسئول و ناشی قرار ندهند!

 

مقایسه ای بین فتنه گرهای قبل و بعد از انقلاب!

          اخیرا صحبت از فتنه جدیدی شد که سرش دست خارجی ها بود! سال 88 هم در جریان انتخابات افرادی از درون و برون حاکمیت سر فتنه را در دست گرفتند و اشخاصی مانند آسید ممد خاتمی معروف به فریبا خاتمی (شیرین بیان) هم به رأس فتنه یا فتنه گر خاموش معروف شدند! الان هم که سر و صدای نارضایتی مردم از دیر تخم گذاشتن دولت و گرانی تخم مرغ فروکش کرده، از یک فتنه گر جدید رونمایی شده که اول اسمش محمود احمدی نژاد است!

          اما خیال نکنید "فتنه" در این مملکت فقط بعد از پیروزی انقلاب سال 57 پیدا شده است و اوس ممد خاتمی و اوس محمود احمدی نژاد آخر و اند "فتنه" هستند! خیر، اینطور نیست و ما قبل از انقلاب هم "فتنه" هایی داشتیم و بقول معروف "فتنه" ندیده نیستیم!

          برای نمونه تصاویر این دو فتنه گر قبل از انقلاب شورانگیز طباطبایی (هنرپیشه سکسی فیلمفارسی) و جمیله (رقاصه معروف) را ببینید و با تصاویر دو فتنه گر بعد از انقلاب مقایسه کنید تا تفاوت فتنه گران در قبل و بعد از انقلاب دستتان بیاید!

بازگشت به خانه