تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

3 بهمن ماه 1396 ـ  24 ژانويه 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

تقاضا از مأموران دلسوز

          همانطور که ملاحظه می فرمائيد، اهواز به بالاتر از خطر پرواز کرده است و از آنجا که درجه بندی و رنج موجود در تابلوهای «تابلوی هشدار دهنده»ی سطح شهرِ غرقِ در گرد و غبار اهواز بيشتر از اين نمی توانند میزان آلودگی را نشان دهند، از مسئولين دلسوز تقاضا داريم حالا که نمی توانند فکری برای نجات شهر در حال دفن شدن اهواز و ساکنان آن در زیر لایه های خاک و گرد و غبار انجام داده و از مرگ تدریجی آنها جلوگیری کنند، حداقل ده - پانزده متر ارتفاع تابلو را بالا ببرند تا «تابلوی هشدار دهنده» میزان فاجعه و آلودگی مرگبار را صحیح تر نشان بدهد!

 

 عوامل بیگانه در راس مقامات عالیه!

          در اوضاع تخم مرغی کنونی، عده ای از دل و قلوه سوزان نظام مقدس بارها دست و پای فتنه خارجی را موثر دانسته اند و با انتشار اسنادی متقن که مو لای درزش نمی رفت فاش ساختند از تخم رفتن مرغ ها با توطئه سازمان جاسوسی آمریکا و اسرائیل صورت گرفته تا موجب گرانی تخم مرغ و تظاهرات مردم بی تخم مانده و زیر سوال رفتن نظام مقدس شود!

          عده ای از مقامات نظام مقدس هم که خودشان گرین کارت ندارند و فرزندشان در کشورهای دوست و برادر، آمریکا و انگلستان، اقامت ندارد مرتب می گویند مواظب نفوذی های دشمن و جاسوسی عوامل بیگانه که در مملکت رخنه و نفوذ کرده اند باشید اما کسی توجه نمی کند!

          بعضی از نفوذی های دشمن تابلو هستند و هر خری می تواند بفهمد که این اشخاص یحتمل صهیونیست زاده و نفوذی دشمن می باشند، والا کجای دنیا دیده شده که اسم یک مسلمان دو آتشه مشهور ترین و پر کاربرد ترین اسم یهودی ها مثلا "اسحق" یا "موسی" باشد؟!

          ما خودمان در زمان شاه یک بزاز دوره گرد در محله مان داشتیم که اسمش حاجی اسحق بود و به حاجی جهود معروف بود، و ما از همان موقع به هر کس که اسم اش اسحق است مشکوک هستیم و فکر می کنیم نفوذی موساد اسرائیل است!

          عده ای هم اند ملی گرایی و از پیروان هخامنشیان هستند و از اسم شان که "فریدون" است معلوم می شود ته دل شان برای بازگشت سلطنت غنج می زند!

          در اين ميان، روز سه‌شنبه 26 دی، یکی از نمایندگان مجلس شلم شوربا دست عده ای از این نفوذی های بیگانه را که اقدام به ناراضی تراشی کرده و جاده باز کن خارجی ها (اربابان استعمارگرشان!) شده اند رو کرد! يعنی، تا حالا دولتی ها وجود اتباع بیگانه در دولت و پست های حساس را تکذیب می کردند اما حاج آقا حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت مجلس، از تدوین گزارش تفحص این هیئت خبر داد و ‌با اعلام این موضوع در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از آماده شدن گزارش هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری خبر داده و گند کار عوامل بیگانه را که سرنوشت ایرانیان را در دست گرفته اند رو کرد و گلاب رساند به سر و کله همه اشان! او گفت که «100 مسئول کشور، دوتابعیتی و دارای گرین کارت» هستند و «این گزارش روز دوشنبه 25 دی، تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شده» است. وی، با انتقاد از وزارت کشور، اضافه کرد که این وزارت‌خانه «در شناسایی افراد دو تابعیتی موفق نبوده و آن طور که باید و شاید به وظایفش عمل نکرده است».

          موضوع مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت در شرایطی مطرح می‌شود که دفتر رئیس جمهوری ایران روز 26 مرداد امسال سخنان جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس از مشهد، دربارهء «دو تابعیتی» بودن برخی از مقام‌های دولت و «تابعیت خارجی» همسر یکی از وزیران پیشنهادی حسن روحانی را «مایهء شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس» و «تکرار اقدام مجرمانه علیه منافع ملی و امنیت ملی» خوانده بود.

          سایت وزارت خارجه آمریکا نيز در مورد اتباع آمریکایی مسئول در ایران هشدار داده است که: «شهروندان دو تابعیتی هم عهده دار وفاداری به آمریکا و هم به کشور خارجی هستند و بایستی قوانین هر دو کشور را رعایت کنند و هر دو کشور حق اعمال قوانین خود بر روی شهروندان دوتابعیتی را دارند.. انتظارات قانونی دیگر کشورها بر شهروندان دو تابعیتی آمریکا معمولاً آنها را در وضعیتی قرار می دهد که تعهد آنها نسبت به کشور دیگر ممکن است در تضاد با قوانین آمریکا باشد.»

          گفته می شود که، علاوه بر حضور دوتابعیتی ها در مشاغل حساس، بیش از سه هزار آقازاده، نظیر فرزندان معاون رئیس جمهور، هم در اروپا و آمریکا سرگرم اخذ آموزش های لازم برای مدیريت آینده کشور پس از پدران شان هستند!

          موضوع مدیران دو تابعیتی نخستين بار پس از فرار محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی، به کانادا و پرونده مشهور به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شد.

          در سال‌های اخیر نیز برخی از محافظه‌کاران و مقام‌های قوهء قضائیه، از مسئولان ایرانی دارای «تابعیت مضاعف» به عنوان یکی از مهم‌‌ترین کانال‌های «نفوذ» در ایران نام برده و بارها خواستار برکناری آنها شده‌اند.

          اما خیلی ها هم نفوذ بیگانگان و عوامل خارجی را قبول نداشته و، ضمن رد ادعای طرفداران توطئه و نفوذ خارجی و دشمنان حکومت اسلامی، بی وجودی و بی تدبیری و نادانی و بی سوادی و باری به هر جهت بودن و نداشتن برنامه و شعور مدیران را عامل بیکاری و گرانی و بدبختی و ادبار مردم بر شمردند! در حالی که این مطلب صحت ندارد و دولت محترم حتی برای کشورهای دوست و برادر هم برنامه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اجرا کرده و، بخصوص پس از برنامه جامع به باد دادن صنعت هسته ای ایران (برجام)، با خرید یکصد میلیارد یورو هواپیمای ایرباس از فرانسه، و یکصد میلیارد دلار بوئینگ از آمریکا و صدها میلیارد دلار جانماز و چادرمشکی و سنگ پا و واجبی از چین و میلیاردها دلار لواشک و تمر هندی از هندوستان و میلیاردها دلار برنج نامرغوب از ویتنام و تایلند و... در این ممالک کار و اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کرده است!

          بنابراین مشکلات داخلی ربطی به نادانی و سوء مدیریت و فساد اداری و اقتصادی سازمان یافته و بخور بخور مقامات و چپاول آقازاده ها و برادران رئیس جمهور و معاون اول و آخرش ندارد و فقط و فقط توطئهء عوامل نفوذی است که با ریش گذاشتن و انگشتر عقیق دست کردن و جانماز آب کشیدن و تغییر اسم از ریچارد و آبراهام به مندلی و مدقاطر و حاج فرقون و امثالهم در پست های بالا نفوذ کرده و سرگرم نابود کردن کشور هستند!

 

 قطع دست سارق گوسفند!

          همزمان با انتشار افشاگری ممدعلی نجفی شهردار جدید تهران در مورد سوء استفاده نجومی مالی در مدیریت سابق شهرداری، و بذل و بخشش اموال عمومی توسط قالیباف، دست یک متهم ۳۴ ساله‌ که، بر اساس گزارش روزنامه خراسان، گوسفند روستاییان را دزدیده بود در یک اقدام قاطعانه قضایی در زندان مرکزی مشهد مقدس قطع شد!

          واقعاً جای تاسف دارد که در این دور و زمانه که راه های اختلاس و سوء استفاده مالی چندهزار میلیاردی و گرفتن پورسانت های چند میلیون دلاری را باز گذاشته اند باز هم عده ای مثل زمان های قدیم گوسفند می دزدند و دست شان را از دست می دهند!

          جا دارد دولت و مسئولین و مدیران محترم، با فرهنگ سازی(!)، راه های پول درآوردن خود و آقازاده هایشان را به امت مشتاق یادگیریِ راه های دزدی حلال (!) یاد بدهند تا بخاطر گوسفند دزدی به زحمت نيفتند و مثل مدیران محترم با سوار شدن پشت گوسفندها به ثروت کلان و احترام و عزت و مقامات دنیوی و اجر اخروی برسند!

 

شباهت ها و تفاوت ها در پرورش «زالو»

          مصرف زالو، به دلیل خواص متعدد آن، در سراسر جهان رو به افزایش است. زالو برای درمان انواع سر درد، سینوزیت، میگرن، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قلبی و انواع آرتروز بسیار مفید است. در طب سنتی ایرانی - اسلامی هم «زالو درمانی» از قدیم الایام مورد توجه بوده و بخش زیادی از دانش بشر در این حوزه از کشور ما بوده است.

          هر زالوی بالغ در اروپا به قیمت 11 دلار به فروش میرسد، یعنی در شرایط فعلی، ارزش هر ۴ «زالوی بالغ» از ارزش یک بشکه نفت بیشتر است. و شاید برای خیلی‌ها باور نکردنی باشد که در حال حاضر درآمد کشور تایلند از صادرات زالو برابر با صادرات نفتی ایران است!

          پس از پیروزی انقلاب شکوهمند، بویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی و تشکیل دولت ساز و نوازندگی مرحوم رفتسنجانی (غریق استخر!)، توجه ویژه ای به پرورش "زالو" و زالو درمانی در کشور شده است و می توان ادعا کرد که ما، از نظر پرورش و تولید "زالو " و "زالو زاده!"، مقام اول را در دنیا داریم و خیلی از تایلند جلوتر هستیم!

          فقط یک تفاوت کوچک در کار ما با تایلندی ها وجود دارد و آن هم این است که تایلندی ها چون از منابع غنی نفت و گاز و کانی های زیر زمینی مانند مس برخوردار نیستند، به همین خاطر برای کسب درآمد ارزی "زالو" پرورش داده و به اروپا و آمریکا صادر می کنند تا خون کثیف و آلوده بیماران را بمکند، ولی کشور ما چون درآمد ارزی کلانی دارد، مديران لايق کشور "زالو"های پرورشی را به جان دارایی های ملی و ثروت مملکت و درآمدهای ارزی و بیت المال می اندازد تا با تمام قوا و تا آنجایی که قدرت دارند به اتفاق "زالو زاده" ها بیت المال و اموال عمومی و خزانه بانک ها را بمکند و به بانک های کانادا و انگلیس و اروپا و آمریکا انتقال دهند!

          این زالوها تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند و دشمن شکن در مرداب ها و لجنزارهای دهات و قصبات وول می خوردند و زندگی بخور و نمیری داشتند اما با پیروزی انقلاب شکوهمند، به اتفاق "زالو زاده"ها و دامادها و برادران زالوصفت و شوهر ننه ها و خواهر زاده ها و سایر وابستگان زالویی، خود را به ذخایر ارزی و ثروت های ملی و خزانه بانک ها و پست های نان و آبدار رسانده و مشغول مکیدن دارایی های کشور شده اند و مرتب هم زاد و ولد کرده اند و زالوصفتانه خون امت زالو زده را می مکند و مدعی پس انداختن "ژن خوب" هم شده اند!، و به همین خاطر می توان گفت که "ژن خوب" فقط مربوط به "زالو"های ایرانی است!

 

 پندار زشت - گفتار زشت - کردار زشت!

          آيا می دانستيد که اين دعاى داريوش هخامنشى، در بند 3 كتيبهء تخت جمشيد، هرگز مستجاب نشده است! او دعا می کند: اهورا مزدا اين كشور (ایران) را از دشمن، از خشكسالى و از دروغ محفوظ نگاه دارد!" متأسفانه وضعیت امروز مملکت نشان می دهد دعای حاج آقا داریوش که جای خود دارد، دعا و نذورات بزرگ تر از داریوش هم کارآمد نبوده و مستجاب که نشده هیچ، بدبختی های دیگری هم دامن ایران را گرفته است! خودتان ملاحظه بفرمائيد:

          * "دشمن" که، از برون و درون، مملکت و مردم را نشانه رفته است!

          * "دروغ" هم که به اخلاق و فرهنگ خاص و عام تبدیل شده و زیربنای کلیهء امور، از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و کردار اجتماع، را تشکیل می دهد و بدون دروغ سنگ روی سنگ بند نمی شود!

          * "خشکسالی" هم که چند سالی است روز به روز بیشتر می شود و کلیهء دریاچه ها و تالاب ها و قنوات و انهار را خشک کرده است و آنطور که مدیران متفکر و برنامه ریز و دانا و مدبر مملکت می گویند بزودی خارجی ها باید برای مان آب بیاورند و در داخل آبی نخواهیم داشت!

          تازه، علاوه بر اینها اختلاس و غارت بیت المال و چپاول خزانه بانک ها و دزدی دکل های نفت و هاپولی کردن منابع نفتی شرکت ملی نفت، هم به سه موردی که حاج آقا داریوش در کتیبه اش گفته اضافه شده است!

          ضمناً يادآوری اين نکته خالی از نارحتی نيست که در گذشتهء باستانی، ایرانیان اصول دینی زرتشت پیامبر و سفارش اکید او مبنی بر رعایت "پندار نیک - گفتار نیک - کردار نیک" سرفصل دین و ایمان و اخلاق و فرهنگ جامعه ایرانی محسوب می شد! اما امروزه این سرفصل و توصیهء دینی و اخلاقی و انسانی هم، مثل سایر مشخصات و مختصاتی که باعث تمیز دادن ایرانیان از سایر ملل و اقوام می شود، تغییر یافته و عموم به تبعیت از سیاست پیشگان حقه باز و منافق از: "پندار زشت - گفتار زشت - رفتار زشت" پیروی می کنند!

 

تخصيص یک مرسدس 500 به هر یارانه بگیر!

          گويا پرداخت یارانهء چهل و دو هزار تومانی، و ده هزار تومان سود سهام بی عدالتی، به بعضی اقشار موجب افزایش نقدینگی سرگردان در جیب مردم شده و این نگرانی وجود داشت امت بیکار از فرط بیکاری نتوانند نقدینگی سرگردان جیب خود را هزینه کنند و همین پول زیاد و فقدان اتومبيل مرسدس بنز سبب نارضایتی از دولت شده، و علیرغم اینکه مشکل تخم مرغ آنها با درایت دولت بی تدبیر و ناامید حل و فصل گردیده و هر خانواده موفق به دریافت یک شانه تخم مرغ شده است، این بار به بهانهء کمبود مرسدس بنز در بازار مصرف، امت ماشين باز مجدداً به خیابان ها ریخته و با شعارهای ساختار شکنانه خود موجبات شادی و شعف عربستان سعودی و امارات و صهیونیزم بین المللی را فراهم بیاورند!

          لذا، پس از حل مشکل تخم مرغ و تأمین مواد لازم برای املت و خاگینه مستضعفین و امت گرسنه و زیر خط فقر، بزودی نتيجهء دومین گام موثر دولت حاجی حسن روحانی برای رفع نیازمندی های اساسی بیکاران و گرسنگان و مستمری بگیران و کم درآمدها به بازار می آيد!

          يعنی، بر اساس اخبار مسرت بخش جدید، منتشره توسط خبرگزاری های عقب مانده از خبر(!) و جراید بدون خواننده و کم تیراژ کشور، از اوایل سال آینده تولید خودروهای سواری لوکس مرسدس بنز، به عنوان جدیدترین دستاورد پسابرجامی دولت بی تدبیر و ناامید در حکومت اسلامی آغاز، و مشت و لگد محکم جدیدی به آبگاه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل وارد خواهد شد!

          طبق اطلاعات منتشره توافقات نهایی بین ایران خودرو و شرکت دایملر بنز آلمان برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران صورت گرفته و از اوایل سال آینده (۱۳۹۷) تولید این محصولات در جمهوری اسلامی آغاز می‌شود.

          گفته می شود در مرحله اول توزیع اتومبیل های بنز 500 فقط بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد توزیع می گردد و به هر خانواده فقط یک بنز داده می شود! و در مراحل بعدی، همراه با یارانه نقدی چهل هزار تومانی یکی یک انومبیل بنز هم به یارانه بگیران داده خواهد شد!

          البته مخالفان سیاسی دولت می گویند توزیع مرسدس بنز 500 بین مردم کار اشتباهی است و باعث بدون مشتری ماندن اتومبیل های یکبار مصرف داخلی نظیر پراید می شود و همه بنز سواری را بر پراید سواری ترجیح داده و حمایت از تولید داخلی مالیده خواهد شد، و از طرف دیگر انتظارات مردم از دولت را بالا می برد و با توجه به آمار بسیار بالای ازدواج نکرده ها و مردان مجردی که تا کنون به خاطر نداشتن بنز زن نگرفته بودند پس فردا از دولت «خانم» هم مطالبه می کنند و دولت محترم باید کلاه اش را بالاتر بگذارد و مورد نیاز مجردان و علاقمندان را هم تامین نماید تا به خیابان ها نریزند و شعار ساختار شکن ندهند!

 

چه کسانی به اوین می‌روند؟

پس از حوادث اخیر و اغتشاشات تخم مرغی امتِ همیشه بی تخم، یکی از نمایندگان مجلس شلم شوربا، که هوس زندانی شدن دارد، اعلام کرد در زندان به زور به زندانیان قرص های خطرناک می خورانند تا سکته کنند و از شر زندگی لاکچری در نظام مقدس خلاص شوند!

          لذا، و به قرار اطلاع، با بالا گرفتن تبلیغات دشمنان نظام و سازمان های حقوق بشری و ادعای نگهداری دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در زندان اوین و خوراندن قرص های سکته آور اجباری به زندانیان، تصمیم گرفته شده است که چند نمونه از نمایندگان مجلس شلم شوربا، با اجازهء مراجع قضایی، بازدیدی از زندان اوین (که شهرت جهانی دارد) به عمل آورده و پس از خروج از زندان ضمن گفتگو با خبرنگاران زبان بستهء جراید بی مشتری داخلی، وجود زندانی در سلول های اوین و اعمال هر نوع شکنجه و خوراندن قرص های سکته آور را تکذیب و ترتیب خواهر و مادر استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس را بدهند و به دهان و دندان و بواسیر آمریکا و اسرائیل مشت و لگد و سقلمه بزنند!

الهیار ملکشاهی، رییس کمیسیون قضایی مجلس، ضمن تائید این خبر گفت که خودش به عنوان رییس هیات بازدید کننده و رییس کمیسیون قضایی، به همراه ممدکاظمی (نایب رییس کمیسیون قضایی)، ممد دهقانی و ممد جواد فتحی (عضو کمیسیون قضایی)، عبدالکریم حسین‌زاده (نائب رییس فراکسیون نا امید) و ممدعلی وکیلی (عضو هیات رییسه مجلس) برای بازدید به زندان اوین خواهند رفت!

قبلاً قرار بود عده دیگری از نمایندگان مجلس هم در این تور زندانگردی حضور داشته باشند اما آنها از ترس نگاه داشته شدن در زندان و خوردن قرص اجباری و ریق رحمت را سر کشیدن از بازدید اوین منصرف شده و گفته اند ما بازدید نکرده کیفیت زندان اوین، در حد یک هتل دابل فایو استار، و شکنجه زندانبانان و نگهبانان و باز جویان بی گناه و مظلوم توسط زندانیان را تائید و امضاء کرده و انگشت خواهیم زد!

اکنون شایع شده که نمایندهء شايعه ساز مزبور یحتمل از ولیعهد سعودی و وهابیون، برای زیر سوالات زشت بردن نظام، و خوراک ماهیچه درست کردن برای استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل دلار ملار یا پوند و یورو گرفته است (!) زیرا قرص هایی که در زندان شب ها قبل از خواب بازجوهای مهربان زیر زبان زندانیان می گذارند ویاگرای آمریکایی برای تقویت جنسی است تا در سربالایی کم نیاورند و از اقامت خود در زندان حض وافر ببرند!

 

اصلاح طلب واقعی!

          در اعتراضات ماه گذشته امت بی تخم مرغ مانده، علیه کمبود و گرانی تخم مرغ، یک عده عوامل نفوذی علاوه بر مرغ ها اصلاح طلب ها را هم را قهوه ای کردند و علیه آنها شعار دادند! وریزش طرفداران اصلاحاتچی ها به اندازه ای بود که حالیه همهء دار و دسته اصلاح طلب ها را می توان در یک فولکس واگن جا داد!

          البته با رو شدن اختلاس و سوء استفاده های کلان دست پاک های دولت قبلی وضع اصولگرایان هم بهتر از باند اصلاحاتچی ها نیست و آنها هم دسته جمعی در یک فرقون جا می گیرند!

          به همین خاطر هر دو باند می کوشند با شبهه افکنی و به هر حیلتی و ترفندی شده سلبریتی های نظام مقدس را منتسب به خود کنند!

          اخیرا بعد از اطلاعیهء عاجزانه ای که آسید ممد خاتمی به امید بازگشت به قدرت منتشر کرد و به هیچ گرفته شد، در فضای مجازی طرفداران اصلاحاتی های از صحنه رانده شده، عکسی از یادگار یادگار را در زیر دست استاد سلمانی و در حال اصلاحات لازم سر و ریش منتشر کردند تا سندی باشد مبنی بر گرایش آن بزرگوار به باند اصلاحاتی های پاک باخته!

          ناظران سیاسی پیش بینی می کنند سران شاخص جناح اصولگرا که با پخش این عکس از اصلاح طلبان رکب خورده و از درد به خود می پیچند، احتمالاً طی روزهای آتی چند عکس از واجبی گذاشتن و تراشیدن موهای زائد پائین تنهء خود در فضای مجازی منتشر خواهند کرد تا از اصلاحتچی ها عقب نمانند!

بازگشت به خانه