تأسيس: 14 مرداد 1392     |    در نخستين کنگرهء سکولار های ايران     |      همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

18 بهمن ماه 1396 ـ  7 فوريه 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

 

«حسن بسم الله» عامل اغتشاش در بازار ارز و گرانی دلار!

          قبلاً می گفتند عامل پوچ شدن ارزش پول ملی "جمشید بسم الله" است، اکنون معلوم شده جمشید نام مستعار این عنصر نامطلوب و بی تدبیر بوده و نام اصلی او "حسن بسم الله" می باشد!

          "حسن بسم الله" برای تأمین نیازهای ریالی شب عید، جهت پرداخت حقوق و مزایا و عیدی سر سال کارکنان دولت و تامین کسری بودجه و گشادبازی های بخش دولتی و پرداخت حقوق و عیدی و باج سبیل نجومی بگیران، شدیداً به گدایی و زدن جیب رعایا افتاده و به همین خاطر نرخ ارزهای خارجی را با دست کاری در بازار افزایش داده تا روی هر دلار یک هزار تومان بیشتر گیرش بیاید!

          از یک طرف ده درصد در آستانهء سال نو روی حقوق کارمندان و کارگران می گذارد و از آن طرف با کشیدن سی درصد روی دلار هزینه زندگی مردم را سی درصد گران می کند، و این دلقک بازی اقتصادی از اوایل انقلاب شکوهمند ادامه دارد!

          تامین کننده ارز خارجی در بازار ایران خود دولت (بانک مرکزی) است که دلار را به چند بنکدار وابسته به خود و محافل قدرت در بازار می دهد و آنها بین صرافی ها و فروشندگان خرد تقسیم می کنند!

          برای تامین نیازهای ریالی اسکناس و چک پول بدون پشتوانه چاپ می کنند و بعد بخشی از درآمد کشور از محل فروش نفت و گاز و منابع زیر زمینی و رو زمینی نظیر یورو و پوند و دلار (و اخیرا ارزهای غیر معتبر مانند لیر ترکیه و یوان چین و روبل روسیه) را که از اختلاس و دزدی و غارت مصون مانده در بازار آزاد می فروشند و همان پول های بی ارزش و بی خاصیت را جهت تامین نیازهای ریالی دولت جمع آوری می کنند!

          این فعل و انفعال کل شعور اقتصاددانان دولت است که اگر در حکومت اسلامی شغل و منصبی نداشتند از بی عرضگی و بی وجودی و بلاهت قادر به پیدا کردن یک لقمه نان برای خود و خانواده اشان نبودند!

          "حسن بسم الله" قول داده بود که با وا دادن و خم شدن در برابر آمریکا و متحدانش (برجام) قیمت دلار هزار تومان شود، و اکنون این قولش هم مثل سایر قول هایی که در این پنج سال داده پوچ و توخالی درآمد!

          در واقع کاری که "حسن بسم الله" با رعایای جمهوری اسلامی می کند حاجی سعید مومن و متدین با شاگردان اش نکرده است!

اقرار و برائت اسلامی!

          می گويند چو اسم سگ بری چوبی به دست گير! حالا شده است حکايت اين حاج سعيد طوسی معصوم ما، اين استاد گرانقدر قاری مشهور و متدین قرآن، که گير حاج محمود صادقی، نمایندهء خر صدای مجلس شلم شوربا، افتاده است. حاج محمود که دل و رودهء خونی از دست استاد خواجه سعید طوسی دارد و چه بسا شاگردش بوده اين روزها سخ سخت پی گير مجازات این بازماندهء قوم لوط است!

          از جمله، حاج محمود، در یک افشاگری جدید (ریختن آبروی مؤمن!)، دست ‌نوشته‌هایی از سعید طوسی، تحت عنوان "اقرارهای کتبی متهم" منتشر کرده و، در رشته توئیت‌ هایی در این باره، وقوع جرم (عمل شنیع لواط) را محرز دانسته و از "مداخله و اعمال نفوذ" در پرونده این قاری مومن و متدین برای فرار از مجازات خبر داده است!

          اما گفته می شود که به نظر قصات دادگاه مربوطه حاج سعید طوسی از این طريق(!) جهت عمیق کردن فهم شاگردان از آيات الاهی و درک بهتر فشارهای سخت زندگی و پر رو کردن دانش آموزان جهت نیل آنها به پست های مدیریتی در آینده و کادر سازی جهت نظام مقدس استفاده می کرده و قصد کام گرفتن شخصی از خروجی دانش آموزان خود را نداشته است. دليل هم اينکه ايشان در دادگاه از اتهام آزار جنسی کودکان (عمل لواط) تبرئه شده است. البته گفته می شود که برخی از قضات محکمه از شاگردان قديمی حاج سعيد بوده اند!

 

حکايت يک دانشمند اسلامی ديگر!

          گويا اين حاج سعيد قرآن خان، در عالم اسلام، به غمزه مسئله آموز صد مدرس ديگر هم شده است. مثلاً، طارق رمضان، اسلام شناس سرشناس سوئیسی (مصری الاصل - نوه حسن البناء) که به تجاوز به دو زن متهم شده بود، روز چهارشنبه در پاریس بازداشت شده است. این بازداشت در چهارچوب تحقیقات اولیه درباره تجاوز و خشونت جنسی صورت گرفته است. شبکه «فرانس انفو» گفته است که اعلام حکم بازداشت طارق رمضان در کادر قانونی کمتر از هشت روز صورت گرفته است.

          گفته می شود این اسلام شناس برجسته از روی دست یکی از برجستگان خاورمیانه ای نگاه کرده و دست به این عمل اسلامی زده است!

          اسلام شناس برجسته ضمن اعتراض به بازداشت خود گفته است این عمل در یکی از کشورهای خاورمیانه آزاد است و حتی از فرد متجاوز تشکر و تقدیر می گردد چون در واقع از این طریق راه پیشرفت و ترقی اشخاص را باز می کند و مسیر ترقی را می گشاید، و بیشتر کسانی که به مملکت خرای کرده و یک چیزی هم طلب دارند افرادی هستند که در کودکی و نوجوانی و حتی میانسالی مورد تجاوز قرار گرفته و پر رو و دریده شده اند!

 

رقابت پراید با ولوو در بازارهای جهانی!

          کمپانی معروف اتومبیل سازی سوئد (وُلوو) اعلام کرده است تا پایان سال جاری مدل های جدید اتومبیل های سواری ولوو مجهز به ایربگ هایی در اطاق اتومبیل می شوند که با سیستم کامپیوتر پیشرفته اتومبیل و سنسورها و چشم الکترونیک تعبیه شده در کل بدنه و سپرهای عقب و جلوی اتومبیل، به محض احساس هرنوع خطر گشوده شده و اتومبیل و سرنشینانش را از هر حادثه ای محافظت می نمایند! و در نتيجه اتومبیل های جدید این کمپانی ضد مرگ خواهند بود و سرنشینان اتومبیل های ولوو هرگز حتی در تصادفات شدید آسیب نخواهند دید!

          کارشناسان بازار جهانی اتومبیل معتقدند ورود این مدل های ضد مرگ ولوو فروش این کمپانی را در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری خواهد داد و از هم اکنون رقابت زیادی بین تولید کنندگان جهانی بوجود آورده است بطوری که شرکت فرقون سازی سایپای رژيم اسلامی در رقابت با کمپانی ولوو قول داده است سال تمام نشده با دستکاری تک و توک قطعات استاندارد موجود در پراید و انجام تغییراتی در این فرقون ملی (!) کاری کند که منبعد حتی در تصادفات جزئی هم کسی زنده از پراید بیرون نیاید!

 

بازگشت به خانه