!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

حاج آقا والنتاین!

          ملاحظه کنيد یکی از روحانیون همیشه در صحنه را در حال خرید عروسک خرسی والنتاین جهت هدیه به حاجیه خانم به مناسبت روز عشاق (والنتاین)!

          خوشبختانه روحانیت مبارز و ضد استکباری و ضد فرهنگ منحط غربی و مخالف مدرنیته و مخالف علوم انسانی غرب و مجموعه ای از مخالفت ها که از زمین تا کهکشان ها را در بر می گیرد «آپ تو دیت» و به روز شده و در همه صحنه ها پا به پای رعیت حضور دارد!

          در مجلس با موگرینی (ضعیفه ایتالیایی) و در زلزله کرمانشاه با خرابه های ناشی از زلزله "سلفی" می گیرد و در ایام کریسمس به کلیسا می رود و با روحانیون ارمنی مصافحه می کند و در والنتاین هم با عشاق همگام و همراه می شود!

          در این عکس منحصر به فرد حاج آقا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به خرید هدیه روز والنتاین رفته تا حاجیه خانم را سورپرایز نماید!  

          ورود روحانیت مبارز به عرصه عشق سابقه تاریخی دارد و خرید هدیه والنتاین توسط مومنین دومین حرکت انقلابی اصولگرایان پس از توصیه یک زن مومنه تلویزیونی جهت وسوسه کردن عشقولکی مردان و رواج پاشوره کردن حاج آقایان توسط حاجیه خانم ها محسوب می گردد!

          پیش بینی می شود با ادامه اصلاحات بزودی شاهد بازگشت مینی ژوپ و گشوده شدن مراکز عمومی تخلیه شهوت (دارالاطفای الشهوات - شهرنوی سابق!) و باز شدن عرق فروشی های سطح شهر باشیم!

 

ممد جوات ضخیم عصبانی می شود

          همانطور که مطلع هستید شرکت سامسونگ کره جنوبی که بازار وسایل خانگی و الکترونیکی و موبایل و کامپیوتر و انواع لوازم صنعتی، سخت افزاری و نرم افزاری ایران را در دست دارد و سالیانه از بابت روابط تجاری و حضور در بازار هشتاد میلیونی ایران میلیاردها دلار سود می برد، به عنوان اسپانسر مسابقات در حال برگزاری المپیک زمستانی سئول به تمام ورزشکاران شرکت کننده یک موبایل سامسونگ هدیه داده است اما در اقدامی بسیار توهین آمیز نام ورزشکاران ایرانی و کره شمالی را قلم گرفته و به آنها موبایل نداده است!

          ما وکیل و وصی کره شمالی نیستیم و آنها خودشان می دانند که چه برخوردی با هموطنان جنوبی خودشان داشته باشند اما الحق و الانصاف وزیر خارجه جمهوری اسلامی عکس العملی نشان داده که از بابت بالا بودن دوز تهدید آدم را یاد حمله ژاپن به پرل هاربر در اواخر جنگ جهانی دوم می اندازد!

          وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که قبلا در جریان مذاکرات هسته ای با سیمان ریختن و دفن کردن نیروگاه هسته ای اراک زیر بتن و سیمان موافقت و روی آمریکا و متحدان اروپائی آن را کم کرده بود (!) پس از اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ در ندادن گوشی سامسونگ به اسکی بازان ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی، در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی سامسونگ خود را تغییر داده و بجای آن یک گوشی ال - جی دست دوم از بازار علاالدین خواهد خرید!

          منابع آگاه می گویند؛ با عکس العمل تند و خشن ظریف در برابر توهین مقامات کره جنوبی به ایران و ورزشکاران ایرانی، در حال حاضر دولت کره جنوبی تهدیدات موشکی کره شمالی و خطر جنگ هسته ای در شبه جزیره کره را بکلی فراموش کرده و بخاطر تهدید اخیر ظریف شب ها وحشت زده از خواب می پرند و خود را خیس می کنند!!

          شایان ذکر است با انتشار خبر تهدید کره جنوبی توسط ممد جوات ظریف مبنی بر تعویض گوشی سامسونگ خود با گوشی ال - جی سهام کمپانی سامسونگ سقوط کرده و مدیران سامسونگ از ظریف خواسته اند به هزاران نفر کارکنان کمپانی سامسونگ و خانواده های آنها رحم کرده و گوشی خود را عوض نکند تا از سقوط بیشتر سهام این کمپانی و ورشکستگی و تعطیلی و بیکاری کارکنان آن جلوگیری شود!

 

ایران صادرات پراید به کره جنوبی را ممنوع کرد!

          به دنبال خودداری کمپانی سامسونگ، اسپانسر المپیک زمستانی و کمیته ملی المپیک کره جنوبی از اهدای موبایل گالکسی مجانی به اعضای تیم ورزشکاران جمهوری اسلامی، که خشم شدید مقامات ایرانی را بر انگیخت، اول حاج آقا ظریف، عاقد قرارداد برباد دادن برنامه هسته ای ایران (معروف به برباد!) با خشونت اعلام کرد منبعد بجای استفاده از گوشی سامسونگ از گوشی ال - جز استفاده خواهد کرد!

          بعد هم حاجی عباس عراق چی (که قبلاً در نجف عراق فلافل فروش بوده و حالیه معاون وزارت خارج از باغ و بی تدبیر حکومت اسلامی است!) در اعتراض به توهین مقامات کره جنوبی خودکار خود را به سطل آشغال پرت کرد و گفت: تا زمانی که مقامات کره جنوبی رسما عذرخواهی نکنند، و علاوه بر دادن موبایل مجانی به ورزشکاران حکومت اسلامی، چند تا گوشی گالکسی هم به او و سایر زعمای وزارت خارجه ندهند، وزیر خارجه ایران و معاونان اش روابط خود با مسئولان کره جنوبی را به سطح روابط حاج آقا  سعید طوسی با شاگردانش نخواهد رساند!

          حالیه خبر می رسد با رد تقاضای ظریف و حاج عباس توسط مسئولان کره جنوبی، جنگ دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی به مراحل حساسی رسیده و ایران با تحریم اقتصادی کره جنوبی صادرات اتومبیل پراید و انواع تکنولوژی های حساس و فن آوری های نوین نظیر فن آوری تولید زباله از پول ملی(!) و صادرات گوشی های موبایل ساخت ایران و پخش سریال های ایرانی از تلویزیون کره جنوبی را ممنوع ساخته است!

          همچنین خبر می رسد با آغاز تحریم های ایران منبعد موسسات مالی و اعتباری مجاز تحت نظارت بانک مرکزی نظیر کاسپین و آرمان نیز از ارائه خدمات بانکی به سیستم بانکی کره جنوبی خودداری کنند!

          پدیدهء شاندیز هم اعلام کرد فعالیت های ساختمانی و اقتصادی خود در کره جنوبی را متوقف و تمام پول های سپرده گذاران کره ای را هاپولی خواهد کرد!

          خبرهای رسیده حکایت از آن دارد با موضع گیری تند وزارت خارجه ایران، قیمت تخم مرغ در بقالی ها و سوپر مارکت های کره جنوبی به شانه ای بیست هزار تومان رسیده و مردم کره جنوبی با انجام تظاهرات خواستار بازگشت رضا شاه به سلطنت شده اند!

          شورای امنیت سازمان ملل هم اعلام کرده است که احتمال دارد موج جدیدی از مهاجرت بیکاران لیسانس به بالای کره جنوبی شکل بگیرد و جوانان بیکار شدهء کره ای برای کار در مشاغل پیک موتوری و مسافرکشی با موتور سیکلت و اسپنددودکنی سرچهارراهها و اشتغال به اعتیاد در پارک هرندی میدان شوش به ایران بگریزند!

          میانجیگران بین المللی به سختی در تلاش هستند تا ظریف و حاج عباس را وادار به گذشت از گناه کره جنوبی و نجات این کشور از بدبختی کنند!

 

پرتاب خودکار به تقلید از پرتاب موشک بالستیک

          همانطور که مطلع هستید روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برادر و هم کیش و هم زبان جمهوری اسلامی و کره جنوبی از دو سه روز قبل که کمیته ملی المپیک کره جنوبی به ورزشکاران ایرانی توهین کرد به وخامت گرائیده و میانجیگران بین المللی هم نتوانسته اند جلوی خشم و برخورد خشن وزارت خارجه جمهوری اسلامی را بگیرند!

          برای کسانی که از ماجرا بی اطلاع هستند باید عرض کنم که کمپانی سامسونگ که بازار چند میلیارد دلاری لوازم خانگی و صوتی و تصویری و رایانه و فن آوری های الکترونیکی در ایران را مونوپل خود کرده است، و سالیانه میلیاردها دلار از بازار ایران سود می برد (و چندی قبل هم با واسطه گری ممد رضا نعمت زاده چند صد میلیون دلار تخلف مالیاتی آن ماستمالی شد!) از محل سودهای میلیاردی حاصل از تسلط بر بازار ایران به ورزشکاران کلیه کشورهای شرکت کننده در المپیک زمستانی کره نفری یک گوشی سامسونگ گالکسی نوت 8 اهدا کرده است که در بازار حدود 900 دلار ارزش دارد، اما به نفرات تیم جمهوری اسلامی و کره شمالی از این گوشی های نذری نداده است!

          این اقدام توهین آمیز کره جنوبی خشم ممد جوات ضخیم، وزیر خارج از تدبیر حکومت اسلامی را به شدت برانگیخت و مم جوات در حالی که کف از دهانش بیرون می زد اعلام کرد در اعتراض به توهین کره ای ها گوشی سامسونگ خودش را (که سالهاست توسط آمریکا و اسرائیل حک شده است!) در بازار دست دوم فروشی های پیاده روی جلوی پاساژ علاالدین به پول نزدیک کرده و یک گوشی ال - جی دست دوم جدید خواهد خرید!

          در حالی که پس از ملاقات سفیر کره جنوبی با وزیر خارجه حکومت اسلامی امید می رفت جنگ دیپلماتیک میان دو کشور پایان یابد امروز اطلاع یافتیم حاج عباس عراق چی نجفی معاون وزارت خارجه در اقدامی خشن تر و رادیکال که در عرف دیپلماتیک سابقه ندارد، با پرتاب خودکار خود به سطل زباله نسبت به توهین کره ای ها عکس العمل وحشتناکی نشان داده است!

          منابع نزدیک به دولت سئول می گویند کره ای ها از پرتاب خودکار حاج عباس بیشتر از پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی ترسیده اند!

          اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز با انتشار بیانیه ای از وزیر خارجه جمهوری اسلامی و معاون او خواهش کردند به کره ای ها رحم کرده و از پرتاب خودکار بیشتر و یا تعویض گوشی های خود که منجر به فروپاشی اقتصاد و سیستم سیاسی کره جنوبی و مهاجرت میلیون ها کره ای و آوارگی آنها می شود خودداری کنند!

          شایان ذکر است پرتاب خودکار توسط حاج عباس از مذاکرات برجام (برباد دادن برنامه هسته ای ایران!) در وین وارد عرف سیاسی و دیپلماتیک جهان شده است!

          در آن زمان جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا که سرگرم نوشتن تعهدات جدیدی برای جمهوری اسلامی، نظیر بازدید از سایت های نظامی، بود و جوهر خودکارش تمام شده بود از حاج عباس خودکار خواست و حاجی که دولا شده بود خودکارش را به جان کری بدهد خودکار از دستش افتاد، ولی در داخل کشور این دولا شدن عباس را به پرتاب خودکار تشبیه کردند!

          در حال حاضر مقامات وزارت خارجه در حال مذاکره با سامسونگ و دولت کره جهت دریافت چند گوشی اضافه در برابر بازگشت روابط دو کشور به سطح هفته قبل هستند!

 

شباهت ها و تفاوت ها

          تصاویری که ملاحظه می کنید خواهر مکرمهء کیم جونگ اون، رئیس جمهور مقتدر کره شمالی، را هنگام ورود به مراسم افتتاحیهء المپیک زمستانی، در معیت محافظان کراوات زده و شیک، با عینک بچه آبادانی ها (ریبون) نشان می دهد که از نظر داشتن محافظ و بادیگارد به ممد جوات ظریف (وزیر خارجه بی اطلاع از اوضاع و رویدادهای جهانی!) شباهت دارد، ولی تفاوت مختصرش در این است که ظریف را طوری دوره کرده و در محافظت گرفته اند که شبیه انتقال سارقین و مجرمین از زندان به دادگاه و یا برای بازجویی به اداره آگاهی است! یعنی مثل این است که می ترسند ظریف هم به کانادا بگریزد!

 

یک فرقون چک پول در برابر یک دلار!

          اقتصاد دانان و فعالان بازار ارزهای خارجی، با توجه به روند افزایش لحظه به لحظه ارزهای معتبر و سقوط آزاد پول ملی (ریال بی ارزش داخلی!)، پیش بینی می کنند بزودی با مدیریت اقتصادی دولت بی تدبیر و ناامید معاوضه (EXCHENG) پول ملی حکومت اسلامی (پهن!) با ارزهای خارجی حجمی و یا کیلویی شود! به این ترتیب که در برابر هر یک خروار چک پول پنجاه هزار تومانی، یک دلار، و یا در برابر هر فرقون چک پول، یک یورو پرداخت شود!

 

سه ریالِ روز

          بدبخت، معاون حاجی رئس جمهور روحانی گفت: " دولت با تمام قدرت از سقوط ارزش پول بی ارزش ملی و افزایش نرخ دلار جلوگیری می کند! "

          امپراطور بادها (!) با هنرمندی بازیگر فارغ التحصیل از سر رشته داری انگلیس، سریال مشترک جمهوری اسلامی و شش کشور فیلمساز برجسته جهان که در استودیوی فیلمسازی وین اطریش، برنامه هسته ای ایران را به باد فنا داد و در طول پنج سال فیلمسازی گذشته به اتفاق بازیگرانی چون حاج اسحق و حاج ظریف و حاجی نعمت خورده و سایر حجاج هیئت دولت، بویژه بازیگران اقتصادی، ارزش پول ملی را هم به باد داد!!

 

 تدبیر حاجی حسن برای مبارزه با آلودگی هوا!

          بنا به گفته حاجی حسینعلی، نماینده مجلس شلم شوربا، رئیس جمهور بهترین راه را برای مبارزه با آلودگی هوا کشف کرده و در روزهایی که هوای تهران به شدت آلوده و مرگبار است دست منزل(!) را می گیرد و به منزل پنجاه میلیارد تومانی شمال شهر خود در ولنجک می گریزد!

          حاجی حسینعلی همچنین گفته است در روزهای برفی اخیر به علت وجود سوز و سرما و مجهز نبودن رادیاتور رئیس جمهور به ضد یخ(!) حاج حسن روحانی ترجیح داد مثل بچه دبستانی ها که تعطیل بودند، در منزل بماند و تا آب شدن برف ها و افزایش دما بیرون نیاید!

          حاجی حسینعلی همچنین تصریح کرد: "زمانی که ریشه های مشکلاتی که در زمان بارندگی پیش آمده بود را بررسی می کنیم می بینیم که رئیس جمهور دو روز در مدت زمانی که بارش برف در کشور رخ داده، سرِ کار خود حاضر نشده است. سوال اینجاست آیا در خانه نشستن و استراحت کردن آن هم در زمانی که مردم نیازمند رسیدگی هستند و بخشی از کشور دچار بحران شده است امری صحیح است؟!"

          عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خانه نشینی رئیس جمهور در ایام بارندگی برف در کشور را اسف بار خواند و یادآور شد:

          "از سوی دیگر شنیدیم در ایامی که با آلودگی هوا رو به رو بودیم همسر رئیس جمهور حاضر به سکونت در منزلی که در مجموعهء ریاست جمهوری قرار دارد به این دلیل که این منزل در مرکز شهر قرار دارد و مرکز شهر از آلودگی بیشتری برخوردار است، نبوده و به همین دلیل رئیس جمهور ناچار می شود در منزل بالای شهر خود ساکن شوند. همین امر بالا بودن مسافت از منزل تا محل کار و وقت گیری برای رفت و آمد و همچنین هزینه های بیشتری برای حفاظت در منطقه شمیرانات می شود!"

          وی ادامه داد: "اینکه خانواده رئیس جمهور نمی توانند در ایام آلودگی هوا در مرکز شهر حضور داشته باشند و در بین مردم زندگی کنند چگونه می توانند درکی از زندگی آن ها داشته باشند. آقای رئیس جمهور به جای اینکه محل زندگی خود را تغییر دهد بهتر است مشکل آلودگی را حل کند!"

          به نظر ما که خلاف نظر حاجی حسینعلی مجلس است اتفاقا روش رئیس جمهور برای مبارزه با آلودگی هوا بسیار روش خوبی است و ساکنان تهران هم باید در روزهایی که آلودگی هوا مرگبار و کشنده است دست زن و بچه خود را بگیرند و از خانه های خود در فلاح و علیشاه عوض و سر قبر آقا و شوش و هرندی موقتا به ویلاهای خود در کامرانیه و آجودانیه و نیاوران و ولنجک ببرند!

          در مورد باقی ماندن در منزل در روزهای برفی و یخبندان هم که نیاز به نگاه کردن از روی دست رئیس جمهور نیست و خوشبختانه با وجود مدیران با درایت اقتصادی دولت بی تدبیر و ناامید مردم (رعیت) کلهم اجمعین بیکار و خانه نشین هستند!

 

امام زاده جکوزی!

          در قبل از انقلاب حتی محمد رضا شاه پهلوی ایام عزاداری به مسجد سپهسالار (مطهری کنونی) در میدان بهارستان می رفت و چند بار هم ادعا کرده بود هم انبیا و اولیا را در خواب دیده و هم یکبار در حین سقوط از اسب به دره امام زاده داوود حضرت ابوالفضل (ع) او را بین زمین و هوا گرفته و از مرگ حتمی نجات داده است! اما امروزه حتی سلطنت طلب های پیرو محمد رضاشاه و مومن به شازده رضا هم مسجد نمی روند و تارک الصلات و بی ایمان شده اند!

          در زمان محمد رضاشاه در مساجد هم شبانه روز به روی مردم باز بود و من خودم ازدحام نمازگزاران در مساجد تهران مواقع برگزاری نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را یادم هست. اما حالیه کار بجایی رسیده که در مساجد حدود نیم ساعت قبل از نماز باز می شود و در اکثر مساجد موقع نماز فقط پیشنماز و خادم مسجد و محافظ حاج آقا و یکی دو نفر از مستاجرها و کسبه مسجد حضور دارند!

          تمام محوطه و ابنیه مساجد غیر از محراب(!) تبدیل به چلوکبابی و باشگاه بدن سازی، کار واش، آرایشگاه، مهد کودک، فروشگاه لوازم آشپزخانه، سالن عقد و عروسی، لباس فروشی، مطب پزشکان و اماکن تجاری دیگر گردیده و جایی که در گذشته به خانه خدا معروف بود به محل پول درآوردن کلان از اجاره دادن ابنیه مساجد توسط مدیریت مسجد شده است!

          پس از درگیری افراد شهرداری با کارگران یک کارواش مسجدی غیر مجاز(!) که منجر به انتشار خبر اعجاب آور ورود دین به عرصهء ماشین شویی شد اکنون خبر می رسد در شمال تهران زیر یک امام زاده مقدس سونا و جکوزی مجلل و مفصلی به همت شهرداری تهران تاسیس گردیده تا مومنین ضمن فرو رفتن یکهویی (غسل ارتماسی!) در استخر سونا هم وظایف دینی را انجام داده و هم در حالی که در جکوزی نشسته اند زیارت نامه بخوانند!

          واقعاٌ اگر استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و اعوان و انصار آنها می خواستند اینطور مساجد و مقابر متبرکه را بی حرمت کنند، که مدعیان تبلیغ و تبشیر دین کردند، هرگز موفق نمی شدند! الان طوری شده که طرف به دوست اش تلفن می زند و می گوید وقت تعیین کن با هم بریم امام زاده جکوزی یه خستگی در کنیم تن و بدنی به آب بزنیم!

          - یا دیگری به پسرش می گوید موهات خیلی بلند و بی ریخت شده، یک سری برو مسجد سلمونی!

          - يا خانم به شوهرش می گوید امروز حوصله آشپزی نداشتم زنگ بزن مسجد دو پرس جوجه بی استخوان با نوشابه خانواده بیاورند!

          این را ما نمی گوئیم که متهم به همنوایی با استکبار جهانی و بلا نسبت صهیونیزم شویم، بلکه عضو فراکسیون ناامید مجلس شلم شوربا حاج قاسم میرزایی می گوید که خودش آدم با ایمان و به اصطلاح بچه مسجدی است!

          این نماینده مجلس که در زمان شهرخواری قالیباف برعکس بعضی همکارانش کنار دریاچه خلیج فارس زمین و جواز مجانی نگرفته و از املاک مرغوب اهدایی مجانی قالیباف برخوردار نشده است با انگشت گذاشتن روی هزینه کردن منابع شهرداری در برخی محل های خاص با توجیه کمک به امور مذهبی را غیر قابل قبول دانسته و خواستار تحقیق و تفحص مجلس به طور کلی درباره عملکرد مدیریت دوران قبلی شهرداری (شهرخواری!) دوران سردار خلبان دکتر استاد قالیباف (پانسیونر دایمی انتخابات ریاست جمهوری!) شده است!

          حاج قاسم میرزایی نکو، درباره گزارش نجفی، شهرداری تهران دربارهء هزینه کردن منابع شهرداری در دوران گذشته می گوید: "به طور کلی موضوع منابع مالی و هزینه کرد آن ها و مباحثی از قبیل واگذاری پروژه های عمرانی و یا کمک هایی تحت عناوین کمک به نهادهای فرهنگی، مساجد و هیات های مذهبی ابهامات جدی دارد".

          و اما سونا و جکوزی 30 میلیارد تومانی آن هم در زیرزمین امام‌زاده‌ای در ونک!

          وی در ادامه گفت: در گزارش آقای نجفی موضوع کمک به نهادهای فرهنگی خاص و هزینه کرد خارج از چهارچوب و اصول برای برخی مراسم های مذهبی و حسینه ها مطرح شده است.

          نمایندهء دماوند و فیروزکوه با انتقاد از این رویه کمک ها در دوران مدیریت سابق شهرداری تهران گفت: "به طور مثال زیر امامزاده‌ای در ونک سونا و استخر و جکوزی ساخته شده و 30 میلیارد برای آن هزینه شده است".

          میرزایی نکو تاکید کرد: امام‌زاده چه نیازی به چنین تشکیلات و ساخت و سازی داشته است و از اساس ساخت یک استخر و جکوزی نباید این رقم هزینه بر می داشته است این دست از سوالات برای مجلس و مردم جدی است و انتظار داریم کلیه این موارد به صورت شفاف رسیدگی شود و جزییات آن مورد پیگیری اداری و حقوقی قرار بگیرد.

          گفته می شود پس از غرق شدن آشیخ اکبر در استخر فرح پهلوی علیرغم وجود ناجیان غریق و محافظان آن زنده یاد دیگر مقامات عالیه که اهل آب بازی هستند جریت رفتن به استخر و تمدد اعصاب را نداشته اند، و به همین دلیل زیر امام زاده استخر و سونا و جکوزی زده اند تا مقامات عالیه در حین به آب زدن در پارک آبی زیر مسجع شریف (!) به خاطر تقدس مکان و مدفن آن بزرگوار از جمیع بلایای زیر آب رفتن و خفگی ناگهانی مصون بمانند!

بازگشت به خانه