15 فروردين ماه 1397 ـ  4 آوريل 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

 

شباهت خرچنگی!

          خرچنگ، بر عکس تمام جانوران عالم، دارای آناتومی عجیبی است. مغز خرچنگ در گلویش، سيستم عصبى اش در داخل شكم، دندان‌ها در معده و معده‌اش در داخل سرش قرار دارد و مدفوع خود را از دهان بیرون می دهد!

          این وضعیت اندامی خرچنگ کاملاً شبیه اوضاع و احوال امروز مملکت ما ماست که هیچ چیز جای خودش نیست و خر تو الاغ کامل است!

          بنابراین یا باید اسم خرچنگ را عوض کنند و بگذارند حکومت اسلامی و یا اين حکومت را خرچنگ بنامند؛ بخصوص که خرچنگ قرابت عجيبی هم با آرم اين حکومت دارد!

 

بزرگداشت یاد و خاطره حمله مغول ها در ایام تعطیلات نوروزی!

          بطوری که مورخان نوشته و در کتب و اسناد معتبر تاریخی آمده است سپاهیان وحشی مغول افسار گسیخته به کوی و برزن و شهرهای بزرگ و کوچک و دشت و بیابان هجوم بردند و به هرجا رسیدند از خود ویرانی بجای گذاشتند.

          یاد و خاطره ویرانگری و حمله مغول های وحشی و آن ملت بی فرهنگ و بی تمدن اعصار گذشته همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی توسط ملت متمدن آریایی نژاد و اهورایی مسلک (!) با هجوم و به گند کشیدن شهرها و روستاها و تخریب محیط زیست و آتش زدن جنگل ها و رهاسازی میلیون ها کیسه زباله پلاستیکی در جاده و دشت و رودخانه و اقدام به نابودی کامل زیست بوم و کشتن گربه سیاهگوش در حال انقراض و شستشوی اتومبیل در آب رودخانه های جاری به سدها و مخازن تأمین آب شرب مردم و یادگاری نوشتن و حک کردن روی آثار تاریخی گرامی داشته می شود!

          شایان ذکر است در حملات نوروزی تعداد تلفات جاده ای و حوادث رانندگی و مرگ بر اثر استفاده از غذای رستوران های سر راهی بیشتر از کشتاری است که در تواریخ بنام مغول ها ثبت شده است!

 

اخطار شدیداللحن اوس محمود!

          اوس محمود احمدی نژاد که بخش عمده ای از اعضای باندش، بواسطه بخور بخور مالی و هاپولی کردن بیت المال و اموال دولتی، در زندان به سر می برند با انتشار نامه تهدیدآمیزی خواستار آزادی بی قید و شرط راز بقایی و راز مشایی از زندان شد و مقامات قضایی را بخاطر دستگیری معاونان خود به جرم مفاسد مالی مورد انتقاد قرار داد و گفت مبلغی که دار و دسته او کف رفته اند چند محمولهء دلار و اسکناس است که در یک وانت نیسان جا می گیرد و اگر بنا به گرفتن دزدان است بروید کسانی را که با تریلی 18 چرخ بیست میلیارد دلار را به صورت اسکناس از کشور و از طریق ترکیه قاچاق کرده اند بگیرید!

          احمدی نژاد که به مناسبت فرا رسیدن روز پدر به عوامل دستگیری معاونان اش فحش پدر می داد تهدید کرد اگر راز بقایی و راز مشایی آزاد نشوند تارک دنیا شده و ضمن کناره گیری از شورای تش خیس مصلحت دبیرکلی سازمان ملل را هم قبول نخواهد کرد و دنیا را از مدیریت و نبوغ خود محروم خواهد ساخت!

          در حال حاضر راز بقایی که در زندان اوین بسته شده است اعتصاب غذای زندان اوین را کرده و فقط غذای خانگی و چلوکباب نایب را که از بیرون برایش فرستاده می شود حرام می کند!

          آخرین خبرها حاکی از آن است که راز بقایی آب هم نمی خورد و فقط با نوشابه زرد می سازد!

          احمدی نژاد نسبت به این وضعیت تغذیه ای اعلام خطر کرده و گفته است خوردن غذاهای بیرون و نوشابه ممکن است سلامتی راز بقایی را به خطر بیندازد و دارفانی را وداع گفته و نتواند بعد رهایی و آزادی از زندان با این چهل - پنجاه میلیاردی که سندسازی کرده عشق و حال کند!

          در حال حاضر رحیمی، بقایی، مشایی و عده ای دیگر از اعضای باند اوس محمود به جرم اختلاس و غارت بیت المال در زندان اوین بسته شده اند ولی خود اوستا راست راست می گردد و از صدر تا ذیل نظام مقدس را زیر سوال می برد!

          ناظران سیاسی بعید نمی دانند در صورتی که قوهء قضائیه بخواهد پا روی دم احمدی نژاد بگذارد اوس محمود با توجه به روابط حسنهء قدیمی که با اهل بیت زنده یاد هوگو چاورز دارد به آغوش گرم مادر چاورز پناهنده شود!

 

 شرط رشد اقتصادی وحمایت از تولید ملی!

          کفگیر به ته دیگ خورده و با انتقال ذخایر ارزی کشور به کانادا و انگلستان و سایر پناهگاه های اروپایی توسط غارتگران بیت المال، پولی برای واردات باقی نمانده و مسئولان دولتی که خود مسبب ورشکستگی اقتصادی هستند جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن بیشتر بیکاران کشور (!) شعار حمایت از تولید ملی و استفاده از محصولات بی کیفیت داخلی را می دهند!

          واقعیت اقتصادی امروز جهان این است که مردم کالای با کیفیت و دارای استانداردهای معتبر و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی می خواهند و حاضر به استفاده از تولیدات بی کیفیت و فاقد استانداردهای معتبر نیستند و دولت باید جنس خوب دست مردم بدهد تا اقتصاد رونق بگیرد!

          در این عکس ها دو نمونه از یک جنس مشابه یکی تولید خارجی و یکی تولید داخلی را ملاحظه می کنید. خدایی کسانی که رعیت را تشویق به استفاده از تولید داخلی می کنند کدام یک از این دو جنس را بر می دارند؟

          بنابراین تا تولید کنندگان کیفیت تولیدات داخلی را به پایهء اجناس خارجی نرسانند و قابل رقابت نکنند اقتصاد کشور با شعار نجات پیدا نخواهد کرد!

 

 آوارگان ایرانی در مرز عثمانی!

          این سیل جمعیت ساک و چمدان به دست را که در این کلیپ کوتاه مشاهده می کنید با آوارگان جنگ تحمیل شده به سوریه اشتباه نگیرید.

          این صف طولانی جمعیت، آوارگان سوریه و عراق یا آوارگان سنجار و عفرین که از دست حملات وحشیانه ارتش ترکیه می گریزند نیستند، بلکه ایرانیان اهورایی - آریایی هستند که در تعطیلات نوروزی امسال خود را به مرز زمینی ایران با عثمانی (مرز رازی) رسانده اند تا چند روزی در شهر وان ترکیه اقامت کرده و دلارهای پنج هزار و دویست تومانی را به اقتصاد ترکیه تزریق نمایند.

          معلوم نیست چرا سالی دو میلیون ایرانی به ترکیه می روند و سه میلیارد دلار به جیب هتلداران استانبول و انتالیا و کسبه ترکیه ریخته و به اقتصاد این کشور دست نشانده آمریکا و اسرائیل کمک می کنند در حالی که استان های آذربایجان ایران از هر حیث زیباتر و بهتر از ترکیه هستند.

          ایرانیان که مثلا ادعای همنوع دوستی و عرق ملی دارند در حالی ترکیه را حمایت مالی و اقتصادی می کنند که ترکیه با بیرحمی و سبوعیت سرگرم نسل کشی مردم ایرانی الاصل سنجار و عفرین و کشتار کردهای اصالتا ایرانی سوریه و عراق است!

          ادعای تمدن و شعور و فرهنگ داشتن ایرانیان گوش فلک را پر کرده است، آنوقت ببینید چطور برای دو سه روز اقامت در شهرهای درجه دو - سه ترکیه نظیر وان، داوطلبانه خود را در مرز زمینی رازی آواره می کنند!

          گفته می شود هجوم ایرانیان به ترکیه بخاطر آزادی بی حجابی و عرق خوری و عشق و حال در این کشور اسلامی است!

          اگر به خاطر این جذابیت ها باشد هم رفتن به ترکیه و صرف هزینه های دلاری و تحمل بد رفتاری ترکیه ای ها اشتباه محض است زیرا انواع و اقسام مشروبات الکلی و نشئه جات بصورت دلیوری در تهران و سایر شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاهای جمهوری اسلامی بوفور و با قیمت نازل توزیع می شود و در دسترس است و از آن نظر (!) هم از کانادا و اروپا و و عراق و شیخ نشین های جنوب خلیج فارس هم برای سیخ زدن به ایران و علی الخصوص مشهد مقدس (پاتایای اسلامی خاورمیانه!) می آیند.

 

نوستالوژی دوچرخه و موتور گازی!

          قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند و رسیدن آقایان دزدها به یک شکم غذای سیر و رفع محرومیت های غذایی، اکثر گانگسترهایی که در مدیریت های مختلف هستند و الان بنز تشریفاتی و بی - ام - و ضد گلوله سوار می شوند، دوچرخه هرکولس و یا موتور گازی داشتند!

          گفته می شود یکی از دلایل اصلی رواج بی دینی و بی غیرتی و دزد شدن آقایان و برادران شان(!) و دست بردن در بیت المال و هاپولی کردن خزاین کشور همین به آب و علف و قدرت رسیدن گرسنگان قبل از انقلاب شکوهمند است، و الحق که به درستی گفته اند:

يارب مباد آن که گدا معتبر شود

گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود!

 

سفرهء هفت سین چهارده میلیون تومانی!

          تزئین سفرهء هفت سین شورای شهر تهران برای رعایای محکوم به زندگی (مرگ تدریجی!) در تهران بیش از 14 میلیون تومان هزینه دربرداشته است!

          بر اساس فاکتوری که به سازمان میادین شهرداری تهران ارسال شده هزینه چیدمان سفره هفت سین نیم متری و گذاشتن یک سیر سنجد، یک کاسه کوچک سمنو و دو حبه سیر در شورای شهر تهران و سازمان میادین بیش از 14 میلیون تومان هزینه در پی داشته است!

          ملاحظه بفرمائید شورای شهر که باید حافظ منافع شهروندان و جلوگیری از ریخت و پاش و غارت منابع مالی شهرداری باشد چطور برای انداختن سفره هفت سین صورتحساب می سازد!

          گفتن ندارد و خود رعایا می دانند چه بخور بخوری در این مملکت راه افتاده و مدیران دولتی و شبه دولتی به تایید مطلعین از پرونده های قوه قضائیه و محاکماتی که تاکنون انجام شده ارقام هزار میلیاردی به بالا هاپولی می کنند و اصولا دزدی و غارت اموال عمومی جزو وظایف مدیران تلقی می شود!

          همین اوس مندلی نجفی به محض انتصاب به شهرداری دارالخلافه اولین کاری که کرد افشای اختلاس های عظیم نجومی در دوره شهردار قبلی بود و طوری فیلم بازی کرد که گویی دوران تازه ای در شهرداری آغاز شده و منبعد با بودجه شهرداری عمل شنیع انجام نخواهد شد!

          ببینید وقتی شهرداری چی ها (سازمان میادین تحت مدیریت شهرداری) برای انداختن یک سفره هفت سین نیم متری چهارده میلیون تومان جیب رعایای عوارض پرداز را می زند در سایر پروژه های نان و آبدار پل سازی، تونل های شهری، آسفالت خیابان ها و معابر، توسعه مترو، خرید واگن و اتوبوس و مناقصه ها و مزایده ها و... چه عشق و حالی با بیت المال می کنند!

          در هنگ کنگ و ماکائو، تایوان و سرزمین اصلی چین بعضی رستوران های لاکچری ویژه تازه به دوران رسیده ها خوراک آلت تناسلی الاغ را را به صورت بخار پز و یا آب پز و یا کبابی (بسته به ذائقه مشتری) طبخ کرده و سرو می کنند!

          چقدر خوب بود با توجه به روابط دوستانه جمهوری اسلامی چین با جمهوری اسلامی پای این سفره هفت سین چهارده میلیون تومانی یکی یک بشقاب خوراک کیف خر هم برای اعضای شورا از چین می آوردند تا در این بخور بخوری که راه انداخته اند علاوه بر بودجه شهرداری و بیت المال و مال مردم و مال من و شما، مال خر را هم می خوردند!

          اگرچه شهروندان هر روز از بام تا شام خام و نپخته آن را به دهان و باسن و هر جای نه بدتر اهل بیت و خانواده و خود مدیران محترم حرامخور دزد حواله می کنند!

 

خندند بر آن دیده کاینجا نشود گریان!

          وقتی یک دانش آموختهء کلاس های نهضت سواد آموزی با مدرک دوم اکابر (!) که نمی داند قوس را با "سین" می نویسند یا با "صاد" رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشد، نتیجه این می شود که یک هنرپیشه نه چندان معروف سینما غلط های املایی و انشایی او را تصحیح می کند و باعث خندیدن مردم به اوس غلام حراف باطل می گردد!

          پریوش نظریه، بازیگر سینما، با خط کشیدن روی غلط املایی [ شکرگذار ] رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خطاب به «حراف باطل» نوشت:

           برای شما چه فرقی دارد؟ مهم پول مفتی است که برای چند شغل به حساب شما ریخته می‌شود!

           گفته می شود رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی (اوس غلام حراف باطل) به علت نداشتن سواد کافی قادر به امضاء کردن نیست و به همین خاطر در پایان هر ماه موقع دریافت حقوق و پاداش نجومی در حالی که از دیدن پالت های اسکناس و چک پول کف کرده است، انگشت خودش را جوهری کرده و پای لیست حقوق فشار می دهد!

 

رمز موفقیت در قبایل ماقبل تاریخ!

          شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در دوران ماقبل تاریخ که امکانات تحصیلی و کسب علم و مهارت و آموزشگاه های تخصصی و دانشگاه وجود نداشت افراد چطور رشد و ترقی می کردند و پانسیونر دایمی تلویزیون می شدند و به شهرت و ثروت می رسیدند؟!

           در یکی از این قبایل که عقب افتاده تر از سایرقبایل بود، راه ساده ترقی از پاچه خواری و بوسیدن عتبه و عقبه روسای قبائل می گذشت و بومیانی که می خواستند به شهرت و ثروت و موفقیت بیشتری برسند رئیس قبیله را گاز می گرفتند!

          در این عکس رضا رشید پور، یکی از انسان های اولیه (مجری تلویزیون غارنشینان)، در حال گاز گرفتن رئیس یکی از قبایل دوره پارینه سنگی دیده می شود!

 

نوستالوژی عملگی!

          تصویر دیده نشده ای از اوس حسن روحانی در حال زیر و رو کردن اقتصاد ایران

بازگشت به خانه