29 فروردين ماه 1397 ـ  18 آوريل 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

 

شماره مخصوص گران شدن ارزش ارز

سبک کردن بار سنگین دولت!

          در حالی که ولی الله حیف نون، رئیس کل بانک مرکزی، رعیت را گاگول فرض کرده و افزایش قیمت دلار و دست کردن در جیب مردم را به گردن چهار پنج نفر دلال سرپایی دلار در حاشیه خیابان فردوسی، که کل دارایی آنها یک میلیون تومان نمی شود، می اندازد چند نفر از نمایندگان مجلس و نزدیکان دولت و سیاست بازان مطلع، و حتی ترکان مشاور عالی رئیس حسن، بند را آب دادند و گفتند دولت با گرانفروشی دلار توانست پنجاه درصد از کسری بودجه خود را مرتفع کرده و قدری بار خود را سبک کند!

          در این عکس عده ای از اقتصاددانان با گران کردن نرخ ارز سرگرم برداشتن بار سنگین از روی خری هستند که مثل پهن روی زمین وا رفته است!

 

گاو؛ این بار ساختهء حسن بی مهر جوئی!

          من نمی دانم که تازگی ها چه مرضی پیدا کرده ام که تا چشمم به اعضای دولت پخمه گرای حاجی و علی الخصوص وزرای اقتصادی و این ولی الله حیف می افتد پوستر "گاو" جلوی چشمم زنده می شود!

          فیلم سینمایی " گاو " را به خاطر دارید؟ «گاو» را کارگردان نوگرا و صاحب سبک و فرهیخته، داریوش مهرجوئی، در رژیم گذشته با استفاده از عزت الله انتظامی، جعفر والی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، عزت الله رمضانی فر، محمود دولت آبادی و چند هنرمند دیگر ساخت و محبوبیت "گاو" تا آنجا رسید که زنده یاد امام امت (ره) هم از "گاو" مهرجویی خوشش آمده بود و یادم هست زنده یاد یادگار امام چند بار به توجه و علاقه امام امت به گاو اشاره کرده بود.

          اما اخیراً به نظر می رسد که اعضای دولت پخمه گرای حاجی حسن روحانی، معروف به «حاجی حسن بی مهرجویی»، هم فیلمساز شده و حسابی رعایای حکومت اسلامی را فیلم می کنند! جريان از اين قرار است که:

          - در طول سه هفتهء گذشته، از اول فروردین ماه به این طرف دولت برای تامین کسری بودجه نجومی خود به گرانفروشی دلار روی آورده و، با افزایش قیمت دلار از حدود 3800 تومان شب عید به 6200 تومان، دارایی های منقول و غیر منقول رعایا را در حدود بیست درصد کاهش داده و مردم را بیست درصد فقیر تر کرده و بهای کلیهء خدمات دولتی از آب و برق و گاز و تلفن گرفته تا بلیط مترو و فروش مجوز ورود به طرح ترافیک و عوارض خروج از کشور و قبر در بهشت زهرا و داروی نظافت و وازلین و... را تا آنجا که ظرفیت امت همیشه فریب خورده اجازه می داده، گران کرده است.

          - تولیدکنندگان بخش خصوصی هم به تبعیت از دولت هم خدمت مصرف کنندگان رسیده و حالیه بهای کلیه ارزاق عمومی و مایحتاج مردم بیست تا سی درصد افزایش یافته است و رعایا که دردشان گرفته در حال ابراز دردگرفتگی هستند!

          - در چنین وضعیتی ولی الله حیف (سرایدار کل بانک ورشکسته مرکزی) در تله وزوزون با وقاحت تمام می گوید تورم تک رقمی باقی خواهد ماند!

          حاجی حسن بی مهرجویی هم، به تقلید از داریوش مهرجویی، به ساختن نسخهء جدید "گاو" دست زده و در حالی که گرانی سیر صعودی گرفته و مصرف کنندگان بی پناه دچار جر خوردگی شده اند اطمینان می دهد که گران شدن دلار تاثیری بر گران شدن زندگی مردم ندارد!

          خلاصه از شخص حاجی حسن رئیس الرعایا گرفته تا وزیر بیکار کار و رئیس بی پول بانک مرکزی و سایر عمله اکره دولت سرگرم ساختن "گاو" هستند!

 

راه حل سريع!

          و اما حاج آقا آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع که از نوسانات اخیر بازار ارز مکدر شده اند، در جلسه درس خارج فقه خواستار اعدام اخلالگران بازار ارز شد و با لسان مبارک فرمودند این چند نفر اخلالگران ارزی را اعدام کنید تا مشکل حل شود!

          بنظر ما هم اگر این چند اخلالگر اعدام شوند چه بسا بسیاری از مشکلات اقتصادی دیگر مملکت هم حل و فصل بشود و رعایا یک نفس راحتی بعد از چهل سال تحت فشار بودن بکشند!

          این چند اخلالگر اصلی که به اقتصاد مملکت کود انسانی زده اند عبارتند از خود رئیس دولت و معاون اول و آخرش (اسحاق خوش دماغ) و ولی الله حیف نون (رئیس کل بانک ورشکسته مرکزی) و وزیر اقتصاد و نداری و وزرای اقتصادی دولت!

          این چند نفر که اگر عقل همه اشان را روی هم بریزند اندازهء عقل یک گنجشک نمی شود و بیشترشان با کمک انگشتان دست فقط می توانند به سختی تا ده بشمارند، راه حل کسری بودجه و نداشتن اعتبار جهت پرداخت حقوق کارمندان دولت را فقط در گرانفروشی دلارهای نفتی می بینند و سالی یکی دو بار با جوسازی در بازار ارز قیمت دلار را بالا می برند و با دست بردن در جیب مردم، به بهای فقیر کردن جامعه و افزایش جمعیت زیر خط فقری و نابودی سرمایه و ثروت مردم بودجه جاری دولت را تامین می کنند.

          با اعدام این افراد و سپردن امور به دست افراد باسواد و علمای اقتصادی می توان گشایشی در امور ایجاد کرد!

          راه حل اعدام که حاج آقا ناصر به حکومت و مقلدین خود توصیه فرموده اند در سایر امور کشور هم راه گشای مسائل و مشکلات غامض مملکتی است! مثلاً:

          - با اعدام دسته جمعی بیماران مشکل دارو و درمان و کمبود تخت های بیمارستانی و هزینه های کمرشکن درمانی حل خواهد شد!

          - با اعدام مستاجرین و بی خانمان ها مشکل اجاره خانه و کمبود مسکن و کارتن خوابی حل می شود!

          - با اعدام کارگران مشکل عدم پرداخت حقوق و درآمدن سر و صدای کارگران مرتفع می گردد!

          - با اعدام رای دهندگان در انتخابات پس از پایان رای گیری اعتراض به نتیجه انتخابات بوجود نمی آید و دیگر کسی زنده نمی ماند که بگوید: " رای من کو؟ "

          - با اعدام معتادان مشکل اعتیاد از میان می رود و قاچاقچی ها باید خودشان پای منقل بنشینند و دود کنند!

          - با اعدام اعضای دیوان محاسبات (اگرچه حالا هم محاسبه چندانی در کار نیست!) مشکل اختلاس و دستبرد به بیت المال حل می شود و دیگر معلوم نخواهد شد چه مقام مومن و نماز خوان و مقدس و خداترسی اختلاس کرده است!

          - هر کس هم دورهء ریاست جمهوری اش تمام شد بايد فورا اعدام شود تا بعدا مثل احمدی نژاد با مدارکی که در دوران ریاست جمهوری جمع کرده موی دماغ افراد قدر قدرت نشود!

          خلاصه اینکه، بغیر از علمای اعلام و مراجع عظام تقلید و طبقهء حاکمه و هیئت دولت و وکلای مجلس و اعضای «تش خیس مصلحت» و مدیران ارشد که از حکومت رضایت دارند الباقی مردم با فتوای عالم جلیل القدر حاج ناصر اعدام شوند تا وضع مملکت بهبود پیدا کند و مسئولین محترم بتوانند به زندگی خود برسند!

تصاویر اختصاصی اخلالگران اصلی بازار ارز و تبدیل پول ملی به کود ملی!!

 

واردات خر قبرسی از ترکیه!

          در اين ميان قرارداد ارزی همکاری های خرکی بین حکومت اسلامی و ترکیه هم برای انتقال ژن خر نژاد قبرسی به کشور امضاء شد.

          در مراسم استقبال از نخستین محمولهء خرهای خارجی، رعایای همیشه در صحنه با مشت های گره کرده شعار می دادند: «دشمن خیال کرده ما نره خر نداریم / لازم اگر که باشه از ترکیه میاریم!»

          وزیر بازرگانی هم در مراسم استقبال از خریت گفت: «مزیت خرهای قبرسی در این است که کاه و جو کمتری می خورند ولی تیز بیشتری ول می کنند!»

          گفته می شود که دانشمندان داخلی هم در صددند که با استفاده از مردانگی خرهای قبرسی مدیریت کشور را بهبود و ارتقاء بخشند!

          مخالفان سیاست های اقتصادی دولت اما می گویند با توجه به وفور خر و الاغ در کشور و تولید انبوه کره خر نیازی به واردات الاغ از خارج نبوده و نیست و حتی می توان با ظرفیت های اضافی موجود به دنیا خریت صادر و جهان را در خریت فرو برد!

بازگشت به خانه