31 ارديبهشت ماه 1397 ـ  21 ماه مه 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

وحشت آمریکا از تهدیدات حاج حسن!

        آيا می دانستيد که حکومت اسلامیِ مسلط بر ايران به دنبال تغییر رژیم در آمریکا است؟!

          همانطور که مستحضر هستید، یکی دو هفته قبل از اقدام پاره کننده، دونالد ترامپ، مقامات حکومت اسلامی از روی انسانیت و بشر دوستی شروع به نصیحت رئیس جمهور آمریکا کردند که از خر شیطان پائین بیاید و پاره پوره کردن را فراموش کند! و دست آخر هم، وقتی نصایح آمریکا دوستانه حاج ممد جوات و کربلایی عراق چی و بلانسبت حاجی اسحاق افاقه نکرد، خود حسنک رئیس به میدان آمد و با لحنی خشن و تکان دهنده و تهدید آمیز گفت:

          "آمریکا در صورت خروج از برجام دچار پشیمانی تاریخی خواهد شد!"

          گفته می شود خشم حسن روحانی بقدری بالا گرفته که به مقامات سیاسی  وزارت خارجه (فارغ التحصیلان دوم اکابر) دستور داده است طرح «رژیم چنج» در آمریکا را به اجرا بگذارند!

          حکومت اسلامی در نظر دارد تحریم های فلج کننده ای را علیه آمریکا به اجرا بگذارد که مهم ترین آن تحریم های نفتی و بانکی است. بر پایهء این تصمیمات،

          - حکومت اسلامی از آوردن پول نفت پای سفره مردم خودداری کرده و همچنان درآمدهای نفتی را بین عوامل حکومتی و فرزندان آنها تقسیم خواهد کرد!

          - همچنین بانک ها و موسسات اعتباری و مالی بیش از گذشته دارایی های سپرده گذاران را مصادره و هاپولی خواهند نمود!

          - بر اساس این طرح، حکومت اسلامی ایران صدور فناوری های حساس و دارای کاربرد دوگانه که در تولید و ساخت هواپیماهای بوئینگ و سفاین فضایی کاربرد دارد را به آمریکا متوقف می کند و کارخانه های اتومبیل سازی سایپا و ایران خودرو هرگونه همکاری خود با جنرال موتورز آمریکا برای ارتقاء کیفیت اتومبیل های آمریکایی با استفاده از فن آوری اتومبیل های یکبار مصرف ایرانی را قطع می نمایند!

          - یکی از ضعف های بزرگ این کشور درپیتی استفاده از هواپیماهای مسافربری کهنه و از رده خارج شدهء مرگبار است که پیش بینی می شد با اجرای توافق برجام ناوگان هواپیمایی آن نوسازی شود اما با تحریم های جدید حکومت اسلامی منبعد آمریکا باید برای خرید هواپیما دست به دامن روس ها و خرید توپولف و سوخو شود!

          - وزارت بازرگانی حکومت اسلامی نیز هرگونه صادرات داروی نظافت (واجبی) را ممنوع کرده است تا رعایای امریکا در جنگل موهای زائد خود غرق شوند!

          - با اعلام تصمیم خشن حاجی حسن مبنی بر پشیمان کردن تاریخی آمریکا مردم این کشور از ترس نابود شدن پول ملی آمریکا و از دست دادن سرمایه های خود به بازار ریال و سکه بهار آزادی هجوم آورده و دارایی های خود را تبدیل به ریال پر قدرت حکومت اسلامی و سکه بهر آزادی می کنند!

          - در روزهای اخیر قیمت گوشت و مرغ و تخم آن همراه با قیمت لبنیات و بار و بنشن و برنج هندی در بازارهای امریکا بین چهل تا پنجاه درصد افزایش یافته و اجاره خانه و بهای مسکن دو برابر شده است!

          - رکود تورمی هم افزایش یافته و اکثر کارخانجات و کارگاه های تولیدی امريکا به تعطیلی کشانده شده اند!

          - جو در اکثر شهرها و قراء و قصبات آمریکا امنیتی شده و کسانی که دست شان به دهن شان می رسد و یا وابستگی حکومتی دارند سرگرم خارج کردن دارایی های غارتی خود از امریکا هستند!

          گفته می شود مقامات آمریکا برای جلوگیری از اقدامات بیشتر حکومت اسلامی که ممکن است به تغییر رژیم آمریکا بیانجامد دست به دامن مقامات چین و روسیه و حاجیه خانم موگرینی که روابط صمیمانه و عاطفی با مقامات حکومت اسلامی دارند شده و از آنها تقاضای میانجیگری کرده اند اما مقامات حکومت اسلامی، علی الخصوص حاجی حسن رئیس الرعایا، زیر بار برو نیستند و خواستار برچیده شدن برنامه موشک های هسته ای آمریکا و قطع حمایت های واشنگتن از متحدان اروپایی و خروج امریکا از پیمان ناتو و ختنه کردن دونالد ترامپ می باشند!

          منابع آگاه می گویند حکومت اسلامی از گروه های مخالف رژیم آمریکا با دادن چلوکباب و ساندیس حمایت می کند و در حال تاسیس حزب الله آمریکا در مرزهای جنوبی این کشور می باشد!

          شایان ذکر است که در باز گرداندن تحریم های فلج کننده و وضع تحریم های جدید، متحدان حکومت اسلامی، نظیر بورکینافاسو، عجوج و مجوج، قبایل آمازون، وجزایر وانو وانو هم حمایت خود را از حکومت اسلامی اعلام کرده اند!

          آخرین خبرها نشان می دهد که مقامات آمریکا راهی چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلستان شده اند تا با دادن رشوه و پیشنهاد امتیازات نان و آبدار نفتی و گازی این کشورها را به پادرمیانی و قوادی در روابط میان حکومت اسلامی و آمریکا کرده و از ایران بخواهند گذشت کند و زورش را به ضعیف نرساند!

 

سال پارگی ملی و بخیه عمومی!

          ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺷﺪﻥ عموم ﻣﺮﺩﻡ (بغیر از خانواده های حکومتگر!) ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ رشد سرسام آور ﺗﻮﺭﻡ ﻭ ﮔﺮﺍﻧﯽ مایحتاج عمومی، افزایش نجومی قیمت دلار و نابودی ارزش پول ملی و بالا رفتن قیمت سکه و طلا و پاره شدن برجام توسط عمو ترامپ، و بازگشت مجدد تحریم های ظالمانه و پاره کنندهء بواسیر رعایا(!) پیشنهاد می شود نام سال جاری را به "سال پارگی ملی و بخیه کردن عمومی!" تغییر دهند تا به دل مردم بچسب!

 

«ختنهء زبان»، يا راهکاری اساسی!

          اخیرا آمار تکان دهنده ای منتشر شده که نشان می دهد تقریبا هر دقیقه یقهء یک نفر را می گیرند و تحویل زندان می دهند! و پیش بینی می شود اگر وضع به همین صورت پیش برود بزودی تعداد زندانیان از تعداد افراد آزاد کشور بیشتر خواهد شد!

          خبر اين است که جمعیت زندانیان در ایران سه برابر ظرفیت رسمی زندان‌ها است. روزانه نزدیک به هزار و دويست نفر در ایران روانه زندان می‌شوند. در طول یکسال بیش از چهار صد و سی هزار تن به زندان می‌روند و نزدیک به نیمی از این جمعیت، در زندان ماندگار می‌شود. حسن چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران، پیشنهاد کرده است که مسئولین قضایی مجازات‌های جایگزین زندان را به کار بگیرند تا از آمار زندانیان کاسته شود. او پیش از این نیز افزایش شمار زندانیان را نشانه آنچه که "کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی" خواند، دانست و گفته بود «وجود پانزده میلیون پرونده قضایی نشان‌دهنده ضعف اخلاق اجتماعی در ایران است». ضمناً، بر اساس اعلام سازمان زندان‌های حکومت اسلامی، هفتاد درصد زندانیان کمتر از چهل سال سن دارند.

          در حال حاضر قوه قضائیه، وزارت بیدادگستری، سازمان زندان ها، دایره اجرای احکام، اطلاعات قوه قضائیه، بازداشتگاه های موقت و زندان های دائمی، دادسراها و دادگاه ها بیشتر از ارتش و سپاه نیرو و بودجه و امکانات دولتی را به خود اختصاص داده اند و به ضرس قاطع می توان گفت بیشتر بودجه و انرژی مملکت صرف بگیر و ببند رعایا و حتی مدیران مملکت می شود!

          بنا بر گزارش های رسمی، در میان زندانیان همه نوع جنسی دیده می شود(!)، از معاونین رئیس جمهور گرفته تا بسیجی اقتصادی و متجاوز جنسی و قاچاق فروش و سایر صنوف! اما بیشترین تعداد زندانیان افرادی هستند که قدر نعمات رژیم مقدس اسلامی را درک نکرده و از روند امور انتقاد می کنند. حکومت هم چاره ای ندارد تا همانطور که برای بستن دهان امریکا، اسرائیل و قدرت های جهانی استخر آب سنگین نیروگاه اراک را سیمان کرد دهان مخالفان و منتقدین را هم سیمان کند که این عمل موجب وهن رژیم مقدس است و باعث انتقاد و درامدن سر و صدای سازمان های حقوق بشری و محکومیت حکومت عدالت محور و آزادیخواه اسلامی می گردد!

          به هر حال باید هرچه زودتر فکری برای کاهش تعداد زندانیان شود چون در این مملکت همه در معرض دستگیری هستند، از گرانی انتقاد کنید دستگیر می شوید، دنبال شش ماه حقوق عقب افتاده خود بروید کتک می خورید و زندانی می شوید، از بیکاری و بی خانمانی و گرانی اجاره خانه انتقاد کنید بازداشت می شوید، دارایی شما را بانک ها و موسسات مالی وابسته به نهادها و گردن کلفت ها بالا بکشند و پولتان را طلب کنید بازداشت می شوید، از کمی دستمزد انتقاد کنید متهم به همکاری با صهیونیزم بین الملل می شوید، به اسب شاه بگوئید "یابو" دستگیر می شوید و...

          به نظر می رسد برای کاهش تعداد منتقدینی که در هر موردی نق می زنند و از بیکاری، بی آبی، گرانی، تورم، فساد اداری، شکاف طبقاتی، هرج و مرج اقتصادی و اجتماعی و درهم ریختگی فرهنگی گرفته تا سرکوب مخالفان سوریه انتقاد می کنند و به منظور کاهش تعداد زندانیان بهترین راهکار برِدن زبان مخالفان و منتقدین است! يعنی،

          - در زایشگاه ها همانطور که نوزاد را در بدو تولد ختنه می کنند باید زبانش را هم ختنه کنند تا در آینده به انتقاد از دولت زبان باز نکند!

          - در ضمن بد نيست که دست مدیران و خانواده های حکومتگر و آقازاده هایشان را هم قبل از سپردن مدیریت به آنها قطع کنند تا نتوانند در بیت المال دست ببرند و مثل معاونان دولت پاک دست روانه زندان اوین نشوند!

          - الان مدتی است گشت ارشاد و پلیس بانوان را به خاطر بیرون بودن موهایشان از زیر روسری با ملاطفت و مهربانی دستگیر و روانه زندان می کند و پرونده های زیادی در این مورد سر بازجویان و قضات را شلوغ کرده است و راه پایان دادن به این مسئله این است که به بانوان مملکت حکم شود سر خود را "نوره" گذاشته و یا "شیو" کنند!

          از این قبیل راهکارها زیاد است که می تواند منجر به خلوت شدن زندان ها و کاهش بگیر و ببندها شود.  یعنی اگر زبان مردم را در همان بدو تولد همراه با آلت تناسلی آنها ختنه نکنید موج انتقادات و لاجرم دستگیری ها ادامه و توسعه خواهد یافت و دیری نخواهد پائید که مسئولان و مدیران محترم که در همه حال به فکر رعیت هستند باید دور تا دور مملکت را دیوار و حصار و سیم خاردار متصل به برق فشار قوی کشیده و همه را زندانی کنند! حال آنکه با این ابتکار ساده دیگر مویی باقی نمی ماند که از زیر مقنعه بیرون بیفتد و باعث به خطر افتادن نظام مقدس شود  !

 

چگونه یکی به عجایب هفتگانه جهان افزوده شد!

          از عجایب رویدادهای دیپلماتیک و مذاکرات حساس و سرنوشت ساز سالیان اخیر یکی هم اضافه شدن بندی در توافق برجام برای برداشتن تحریم صادرات فرش ایران به آمریکا بوده است!

          مدیون ايد که فک کنین وقتی بدانين که کربلایی عباس عراق چی، عضو هییت مذاکره کننده و معاون ظریف مذاکرات حیاتی و حساس برجام را با معامله فرش در حجرهء برادرش اشتباه گرفته و دنبال منافع شخصی بوده است!

          شک و ظن در مورد برادر مسلمان ناپسند است، و حتما اين «عجيبه» هم اتفاقی بوده است!

 

ارتباط خشتک شلوار با پیشرفت و موفقیت آنی!

          آورده اند که یک سرمایه سالار «مُفت بر» نشسته بوده پشت پورشه آخرین مدل خود و با صد و هشتاد تا سرعت در اتوبان می گازید و به طرف کاخ خود در شمال شهر می رفت که ناگهان متوجه شد یک موتور سیکلت کهنه و قراضه از او جلو زد! راننده پورشه که از سبقت گرفتن موتور سیکلت قراضه عصبانی شده بود، پا را گذاشت روی گاز و با افزودن سرعت به بیش از دویست کیلومتر از کنار موتور سیکلت رد شد. پس از چند لحظه دوباره متوجه شد که سر و کله موتور گازی قراضه پیدا شده و دارد پا به پای پورشه می آید!

          رانندهء پورشه که از رقابت و همراهی و حتی سبقت گرفتن موتور قراضه فکسنی از پورشه گران قیمت خودش حسابی کلافه شده بود کنار جاده توقف کرد تا سر از راز موفقیت موتور سوار در رسیدن به این سرعت در بیاورد! آن يکی هم از سرعت کاست و کنار او ايستاد.

          سرمایه سالار گانگستر رانتخوار از راکب موتور قراضه که به شدت ترسیده بود و با رنگ پریده نفس نفس می زد گفت:

          - نترس عمو! من فقط یک سوال دارم که تو چطور با این موتور زپرتی ات با پورشه کورس گذاشته ای و پا به پای من می آئی؟!

          موتوری که فهمیده بود پورشه سوار از مقامات چپاولچی و قدرتمند است و از ترس می لرزید با رنگ پریده و نفس نفس زنان گفت:

          - حاج آقا خدا همه پدراتون را بیامرزه که توقف کردید و ایستادید چون بند شلوارم به آیینه بغل شما گیر کرده بود!!

نتیجه سیاسی :

          اگر می بینید بعضی ها در کمال بی استعدادی و حمق و بی شعوری و بی سوادی به مقامات عالیه و ثروت های نجومی رسیده اند مطمئن باشید زیپ خشتک و بند تنبان شان به اهل بیت بلند پایگان و صاحب زر و زور و تزویر گیر کرده است!

 

شمه ای از بی تاثیر بودن تحریم های جدید آمریکا!

          علیرغم انتظار آمریکا برای فروپاشی اقتصادِ به کُما رفتهء حکومت اسلامی پس از بازگشت تحریم ها، اگرچه در چند مورد مانند دود شدن ارزش پول ملی مشکلاتی بوجود آمده است اما، خوشبختانه، قیمت سیر تازه در اقتصاد مقاومتی کاهش یافت و رعایای "گرسنه" می توانند "سیر" بخورند!

          در نتيجه، با خروج آمریکا از "برجام"، دولت روحانی به غنی سازی رعایا با سیر و پیاز روی آورده که عامل نفخ شکم و تولید گازهای شیمیایی خفه کننده ای است که در صورت وقوع درگیری با آمریکا می توان جهت شیمیایی کردن قوای متخاصم به کار گرفته شود!

بازگشت به خانه