12 آذر ماه 1397 ـ 3 ماه دسامبر 2018

!با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم

کمک های مردمی برای مدیران کش ور!

       حاج آقا صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای کش ور، در مصاحبه با شبکه یورو نیوز، از وضعیت کم شدن حقوق و درآمدش نالیده و گفته تحت فشار معیشتی است!

       البته حاج آقا صالحی آدم مومن و نماز خوان و خداترسی است و دست به اختلاس و غارت بیت المال نمی زند و تاکنون هم که گند سوء استفاده های مالی سنگین و حرامخواری بعضی مدیران و برادران آنها و فرزندان و وابستگان نسبی و سببی آنها درآمده و یا اموال را برداشته و به کانادا گریخته اند در مورد حاج آقا صالحی چیزی شنیده نشده است. اما اظهارات حاج آقا صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی باید جدی گرفته شود تا وزیران و مدیران طراز اول کشور به مسافرکشی نیفتند!

       اکنون که فاش گردیده حقوق و درآمد رئیس سازمان انرژی که باید به همهء کشور انرژی بدهد کفاف انرژی گرفتن خودش را نمی دهد جا دارد کارگران و کارمندان و مستمری بگیران کمیتهء امداد مقداری از درآمد ماهیانهء خودشان را برای کمک به وزرا و مدیران عالیرتبه کش ور اختصاص دهند تا این تشنگان خدمت (و نه شیفتگان قدرت!) به زیر خط فقر سقوط نکنند!

       حالا خط فقر توی سرشان بخورد یحتمل تحت فشار معیشتی مجبور به دست بردن در بیت المال و یا باز کردن قالپاق و پخش صوت اتومبیل مردم شوند و یا از طریق برادرشان اختلاس کنند و آبروی نظام مقدس برود!

       تصدیق می کنید در این شرایط حساس که دنیا دنبال بهانه گرفتن از حکومت اسلامی و تبلیغ علیه نطام مقدس است هیچ خوبیت ندارد اداره آگاهی وزیر یا مدیر و یا برادر مقام ارشدی را موقع بالا رفتن از دیوار مردم یا برردن قفل کرکره مغازه ای دستگیر کند!

       حتی اگر مثل حاج آقا خاوری، رئیس مؤمن بانک ملی، یا حاجی فریدون، برادر آشیخ حسن رئیس جمهور، یا آمهدی برادر معاون اول، یا احمد عراقچی برادرزاده حاج عباس، خیلی هم با ایمان و خداترس بوده و دست به سوء استفاده کلان مالی و غارت بیت المال نزنند ممکن است برای کسب درآمد و گذران زندگی بعد از پایان کار هیئت دولت به دستفروشی و پاک کردن شیشه اتومبیل ها سر چهارراه ها و یا تکدی گری روی بیاورند که آن هم خوبیت ندارد و اگر ترامپ ببیند توی بوق می کند که تحریم ها موثر بوده و علاوه بر رعایای حکومت اسلامی مسئولین مملکت هم به فقر و فاقه و تکدی گری افتاده اند!

       بنابراین مردم باید نزدیک کاخ ریاست حکومت و در حوالی کاخ های مسکونی مدیران آبرودار کشور در شمال شهر تهران، کاخ نیاوران، سعدآباد، استخر فرح پهلوی، ولنجک، مقدس اردبیلی، لویزان، گلندوک و سایر مناطق وزیر و وکیل نشین "دیوار مهربانی" بر پا کنند و غذای اضافه و رخت و لباس کهنه خودشان را بیاورند و برای این مدیران آبرودار بگذارند!

       من وقتی مصاحبه حاج آقا صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای، با یورو نیوز را دیدم و شنیدم تازه به اظهارات کذب و اتهامات بی اساس آمریکا در مورد امکانات انرژی هسته ای حکومت اسلامی پی بردم!

       مردم که بعد از چهل سال انقلاب و جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی و غارت و چپاول امکانات کشور اصلاً و ابداً انرژی برایشان باقی نمانده که به بیکاری و گرانی و وضعیت بد معیشتی و سوء مدیریت و افزایش اعتیاد و طلاق و مفاسد اخلاقی و فساد سازمان یافته اقتصادی و هزار کوفت و زهر مار دیگر کوچک ترین اعتراضی کنند و به اسب شاه بگویند یابو!

       یک کمی انرژی در مدیران و مسئولین باقی مانده بود که با استفاده از آن مرگ بر آمریکایی می گفتند و حقوق و پاداش نجومی می گرفتند که آن هم به گفته حاج آقا صالحی با کم شدن حقوق مدیران از بین رفته است!

       اکنون موقع آن است که سلبریتی ها (علی الخصوص صادق زیبا کلام که دست به کمک جمع کردن خوبی دارد!) در کنار جمع آوری کمک های مالی و جنسی برای زلزله زدگان به جمع آوری کمک جهت تامین معیشت مدیران و مسئولین نظام پرداخته و مردم هم غذاهای دست دوم و مصرف شده اضافی و رخت کهنه و کفش کهنه های خود را محض رضار خدا به وزرا و مدیران و مسئولان آبرودار کش ور بدهند!

 

مردان ششصد میلیون دلاری بومی

       مجموعهء‌ تلویزیونی «مرد شش میلیون دلاری» (The Six Million Dollar Man) در ژانر علمی - تخیلی تولید آمریکا به کارگردانی چند کارگردان، ازجمله رضا بدیعی، کارگردان ایرانی‌تبار بود که در سال‌های 1355 تا 1356 خورشیدی در ایران نمایش داده شد و به شدت مورد توجه و علاقه قرار گرفت و بازیگران اصلی آن هم به ایران دعوت شدند.

       این مجموعه دربارهٔ فضانوردی به نام استیو آستین (با بازی لی میجرز) بود که در یکی از مأموریت‌ها و در حال آزمایش یک فضاپیما سقوط می‌کند و به کما می‌رود و چشم راست، دست راست و هر دو پای او از بین می‌روند. دانشمندان، طی یک عمل جراحی سرّی، دست‌ها و پاهای او را با اعضای مصنوعی (مکانیکی) عوض می‌کنند و حتی یکی از چشم‌هایش را به‌صورت مصنوعی کار می‌گذارند. بدین ترتیب، « استیو » دارای قدرت فوق‌العادهٔ فراانسانی می‌شود.

       چند روز قبل، به بعضی عکس های قدیمی خودم با لی میجرز و همسرش «فارا فاست»، مراجعه کرده بودم یادم آمد ایرانیان آن زمان (رعایای امروزی) در آن زمان از شش میلیون دلار پولی که خرج عمل جراحی و بازسازی دست و پای قهرمان سریال مرد شش میلیون دلاری شده بود با حیرت یاد می کردند و شش میلیون دلار را رقم کلان و غیرقابل تصوری می دیدند؛ و باز یادم هست در صحبتی که با "لی میجرز" داشتم می گفت اگرچه در نقش مرد شش میلیون دلاری بازی می کنم ولی هرگز در خواب هم نمی بینم روزی در زندگی واقعی به چنین ثروتی برسم.

       لی میجرز الان باید بیاید ایران و مردان واقعی شش و شصت و ششصد میلیون دلاری را ببیند که صد پله از او هنرپیشه تر و هنرمندتر هستند و با نقش بازی کردن توانسته اند در این سی - چهل سال اخیر از پهن و پشگل جمع کنی در روستا و آبیاری جالیز و گوسفند چرانی، خود را به پشت میزهای مدیریتی رسانده و این ارقام را اختلاس و به کانادا و سایر بلاد استکباری منتقل و آقازاده ها را هم به دنبال دارایی های غارت شده به آمریکا و کانادا و استرالیا و انگلستان اعزام و خود در اینجا حقوق و پاداش نجومی گرفته و مرگ بر آمریکا بگویند.

       جالب اینکه نامردان شش میلیون دلاری فعلی ما بر خلاف قهرمان سریال مرد شش میلیون دلاری آمریکا با بازی لی میجرز نه تنها قدرت فرا انسانی ندارند بلکه سواد خواندن و نوشتن کافی هم ندارند و بجای امضاء کردن هم پای لیست دریافت حقوق نجومی انگشت می زنند!

       مبلغ و عدد سریال مرد شش میلیون دلاری آمریکایی پیش سریال کشدار و طولانی مردان سه هزار، شش هزار، بیست هزار، شصت هزار میلیاردی ایران امروز حکم انعام شاگرد را دارد و همین الان چند نفر از این بازیگران به نام مهدی میجرز نوقی(!) جرم رشوه گرفتن ارزی از استات اویل نروژ و هاپولی کردن چهار میلیارد یورو پول نفت در زندان اوین نقش زندانی را بازی می کنند و یکی به نام "لی خاوری" هم به تقلید از سریال آمریکایی "فراری" سه - چهار میلیارد دلار پول های بانک ملی را برداشته و به "کانادا" فرار کرده و در آنجا "پپسی" می خورد!

       اگرچه چهار دهه از ساخت سریال آمریکایی "مرد شش میلیون دلاری" گذشته است اما ساخت و تولید ورژن ایرانی آن در چهل سال گذشته ادامه داشته و عده ای گر و گور که بعد از انقلاب شکوهمند به شهر آمدند بطور سریالی بیت المال و اموال عمومی و حساب های بانکی مردم در موسسات اعتباری و دکل های نفتی و شرکت های دولتی و انفال و جنگل ها و کوه و در و دشت و منابع طبیعی و صندوق ذخیره ارزی و صندوق ذخیره فرهنگیان و مال من و مال شما را به اتفاق خانواده خوردند و تبدیل به مردان (نامردان) چند صد میلیون دلاری و میلیارد دلاری شدند!

لی میجرز ، فارا فاست و اسکندر دلدم 1355 خورشیدی

 

ظریف: ما دوام می آوریم!

       ممد جواد ظریف در مصاحبه با روزنامهء انگلیسی «گاردین» در پاسخ به سؤالی دربارهء وضعیت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا تاکید کرد: «ما مطمئناً مقاومت می‌کنیم و دوام می‌آوریم. ما نه تنها تحمل می‌کنیم و از تحریم‌ها بیرون می‌آییم بلکه این تحریم‌ها ما را به رشد خواهد رساند».

       قبلاً هم حاج شیخ حسن روحانی گفته بود تحریم ها باعث امیدواری مردم به آینده شده است!

 

تأسف سخنگوی وزارت بهداشت

       تا چندی پیش بانوان ایرانی بالاترین میزان عمل سربالا کردن بینی و گذاشتن گونه مصنوعی و قرار دادن سیلکون در برجستگی های بدن در جهان را داشتند و اخیرا چند ورژن جدید هم به این اعمال جراحی (گوش الاغی - چشم گربه ای - دماغ موشی - لب کوسه ای و تنگ کردن خلل و فرج بدن) اضافه شده و عده ای از جراحان برای کسب درآمدهای نجومی، بجای انجام «جراحی های متعارف»، به بازسازی سر و صورت و تن و بدن نسوان روی آورده اند!

       سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اينگونه اعمال «جراحی زیبایی نامتعارف» و منتسب به حیوانات گفته است که: «تعداد اعمال جراحی زییایی نامتعارف در کشور ما نسبت به اکثر کشورهای دنیا بیشتر است! و متأسفم که برخی از همکاران ما برخی اعمال جراحی زیبایی نامتعارف را انجام می‌دهند که ملاک قانونی، علمی و اخلاقی برای آنها وجود ندارد».

       معاون وزارت بهداشت با اشاره به برخی اعمال جراحی زیبایی نامتعارف تصریح کرد: «مجازات‌‌‌‌های تشدید شده و مضاعف برای بروز عوارض اعمال جراحی زیبایی وجود دارد و از برخی انجمن‌‌‌‌های علمی پزشکی نیز درخواست کرده‌‌ایم که با مواردی که مطابق با اخلاق و موازین علمی و قانونی نیست، حتما برخورد شود!»

 

 اصلاح طلبان و آب شنگولی سالم!

       هفتهء گذشته حاج عباس عبدی، از چهره های اصلاح طلب و جزو صعود کنندگان از دیفال سفارت آمریکا در سال 58، در مقالهء کوتاهی که در روزنامهء دولتی ایران منتشر کرد خواستار تأسیس آزمایشگاه هایی برای تعیین سلامت و استاندارد مشروبات دست ساز خانگی و مشروبات تقلبی که با برندهای جعل شده مشهور جهان در کارخانجات زیر زمینی ساخته می شوند شد تا از مرگ و میر رعایای الکلی کاسته شود!

       این دانشجوی سابق پیرو خط امام در مقاله خود از جمله نوشت:

       «در 45 روز گذشته 959 نفر بر اثر مصرف مشروبات الكلي، كه ظاهرا حاوي الكل متانل بوده است، دچار مسموميت هاي شديد شده اند. از ميان افراد مسموم 92 درصدشان مرد و 8 درصد زن هستند كه فوت شدگان نيز برحسب جنسيت به همين نسبت هستند. همچنين اكثريت آنان شامل جوانان 21 تا 30 سال مي شوند كه قابل توجه است. جالب است كه اين اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده كه حتي اگر ميزان مصرف كمتر نشده باشد، بعيد است كه اضافه شده باشد. ولي حجم و تعداد مسمومان به طرز معناداري بيش از گذشته است. از اين تعداد 84 نفر فوت شده اند، 305 نفر به مرحله دياليز رسيده اند و اعضاي داخلي بدنشان دچار مشكلات حاد شده است و 27 نفر نيز نابينا شده اند. اينها عمدتا در چند استان محدود كشور رخ داده است. البرز، هرمزگان و خراسان شمالي و تهران بيش از 90 درصد موارد را شامل مي شوند. هزينه هاي اجتماعي، درماني و بيمه اي و اقتصادي اين اتفاق را مي توان حدس زد و اگر تكرار شود، نشان مي دهد كه با يك مشكل عميق مواجه شده ايم. ولي در مواجهه با اين مشكل چه اقدامي صورت مي دهيم؟ در جامعه اي كه شرب خمر حرام و جرم است و مستوجب مجازات و نيز در صورت تكرار حكم آن اعدام است، پس چگونه مي شود كه رفتاري به اين مهمي كه مجازات آن حدي است و قابل گذشت هم نيست، تا اين اندازه رواج پيدا مي كند كه ظاهرا درصد و ميزان مصرف آن بالاست، بطوري كه تعداد افرادي كه وابستگي به مصرف آن پيدا كرده اند نيز چشمگير است. آن قدر اين پديده در ايران شايع شده است كه بسياري از افراد در حين رانندگي نيز بيش از حد مجاز مصرف كرده اند و تصادفات وحشتناكي در كشور به علت همين عامل رخ داده است. در مقابل در كشورهايي كه مصرف آن آزاد است، كمتر شاهد اين حد از رانندگي در حالت مستي هستيم».

       این اصلاح طلب مشهور در ادامهء مطلب خواستار انجام اصلاحاتی در تولید آب شنگولی های ساخت داخل شده و پیشنهاد کرده است مراکزی تعیین شود تا تولیدکنندگان مشروب خود را در آنجا آزمایش و گواهی کیفیت ISO و استاندارد داخلی دریافت و با اطمینان از سالم بودن محصول به بدن بزنند!

       اين پیرو خط امام می نویسد:

       «... استفاده از اين مشروبات غير استاندارد، واقعيتي خارجي هست. پند و توصيه هاي اخلاقي-بهداشتي انجام شده و مجازات هاي گوناگون از شلاق تا جريمه نقدي تجربه شده است. اما در واقعيت خارجي، ناچاريم به شكل دوفاكتو، وجود اين مصرف كنندگان را به رسميت بشناسيم و براي حفاظت از بيماري هاي خطرناك و مرگ و ميرهاي ناشي از مصرف مشروبات الكلي غير استاندارد، بايستي مراكزي را به آزمايش اين نوع مشروبات اختصاص دهيم. توليد كننده و يا مصرف كننده، بايستي بتوانند با اشانتيوني از مشروب مورد نظر خود مراجعه كنند و به شكل ناشناس و بدون نگراني از تعقيب ها و مجازات ها، مشروب خويش را آزمايش كند. يا در صورت امكان، دستگاه هاي تست كننده فوري در اختيار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن يا نبودن مشروبات الكلي مورد نظر خويش مطمئن شوند».

       آمار نتایج پایش ملی سلامت که در سال 1390 منتشر شده حاکی از آن است که 85.7 درصد جمعیت 15 تا 64 سالهء کشور، حداقل یک بار الکل نوشید‌ه‌اند. بر اساس این آمار شمار کسانی که در سال الکل می نوشند به "بیش از یک و نیم میلیون نفر" می‌رسد که 30 درصد زن و 70 درصد مرد هستند."

       این پیشنهاد اصلاح طلبان با استقبال دورهمی عرق خورها مواجه و چند روزی است به سلامتی اصلاح طلبان یکی دو استکان به بدن می زنند! در عين حال گفته می شود اصلاح طلبان با ارائهء این پیشنهاد دنبال جمع کردن آرای این 85.7 درصد عرق خورها در انتخابات آتی هستند(!) و اگر بازگشایی محله بدنام قبل از انقلاب را هم مطرح کنند رأی فواحش و قوادها را هم جمع خواهند کرد!

       آقای خاتمی، امام جمعه موقت تهران، هم در خطبه های نماز جمعه دوم آذرماه جاری به پیشنهاد اين بالا رونده از دیوار سفارت آمریکا در سال 58 واکنش نشان داد و در پرده گفت «امروز می گویند شراب را آزاد کنید و فردا می گویند خلاف شرع را آزاد کنید!»

       و اضافه کرد که: "در یکی از روزنامه‌هایی که از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند مطلبی منتشر شده و در آن آمده که شراب‌های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید خرید و فروش شراب، آزاد شود، بنده به هیئت نظارت بر مطبوعات می‌گویم که شما باید رصد و برخورد کنید، نه اینکه من در خطبه‌ها بگویم. امروز می‌گویند شراب را آزاد کنید، فردا می‌گویند بی‌حجابی را آزاد کنید، حتماً بعدها هم می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید، در حالی که این آرزو را به گور می‌برند».

       شایان ذکر است در دوران ریاست حکومت شیخ اکبر رفسنجانی (غریق استخر فرح پهلوی) پیشنهاد مشابهی برای تأسیس مراکز حلال تلذذ جنسی داده شده بود و قرار بود مراکزی به نام: "مرکز اطفای شهوات رجال "تاسیس گردد که معلوم نشد چه بر سر آن طرح آمد!

 

احتمال استیضاح رئیس مجلس!

       ضرب المثلی قدیمی می گوید: "سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر هم را می تراشند!"

       نمایندگان مجلس شلم شوربا هم که "در رأس امور هستند!" و همهء امور اعم از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و غیره و ذالک را سر و سامان داده و با حساب کشی از دولت و وزرا و رسیدگی به وضعیت گرانی های سرسام آور وضعیت معیشتی موکلین خود (رعایای حکومت اسلامی!) را به پایه مردم سوئیس رسانده اند، و با تشکیل اطاق فکر و مشورت با اهل فن راهکارهای نجات مملکت از فشارهای خردکننده آمریکا را تدوین و مشت محکمی به آلت تناسلی ترامپ زده اند و خودشان هم در وزارت نفت و بعصی وزارتخانه ها مشاور وزیر شده و حق و حساب می گیرند و لزومی برای استیضاح وزرای در پیتی و ناکارامد نمی بینند، جهت اینکه از بیکاری خواب شان نبرد استشهاد محلی جمع کرده و خواستار استیضاح رئیس مجلس شده اند!

       گفته می شود در فاز بعدی طرح استیضاح خود استیضاح کنندگان مطرح و بعد هم نمایندگان «گرگم به هوا» و «هفت سنگ» و «قایم باشک» در مجلس بازی می کنند تا دورهء نمایندگی را به اتمام رسانده و مال و منالی را که در این مدت جمع کرده اند برداشته و به کانادا و آمریکا و سایر بلاد کفر عزیمت و یحتمل تجدید فراش کنند و میخ اسلام را در سرزمین کفر هم فرو برند!

       متن درخواست استیضاح حاجی دکتر حاج علی لاریجانی رئیس مجلس شلم شوربا با امضاء 27 عدد از نمایندگان به شرح پیوست است!

       امضاء کنندگان از اینکه حاجی علی لاریجانی اشکالات شورای نگهبان به لایحهء مبارزه با پولشویی را به «مجمع تش خیس مصلحت نظام» ارجاع داده است کف بر دهان آورده و خواستار استیضاح رئیس خود شده اند!

       شاید بهتر بود حاجی علی لاریجانی اشکالات را بجای فرستادن به مجمع تش خیس به اتحادیه صنف جگر دل و قلوه یا گاوداری های کشور می فرستاد تا سر و صدای این زبان بسته ها بلند نشود!

 

 تحصیل زیر لحاف و تشک!

       دانش‌آموزان بعضی از دبیرستان‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی به دلیل نبودن امکانات گرمایشی در مدارس مجبور هستند همراه دفتر و کتاب و لوازم تحریر لحاف و پتو هم با خود به کلاس درس ببرند!

       پیش بینی می شود با شدت گرفتن سرما و ریزش برف زمستانی در کلاس های درس تشک پهن کرده و تدریس در زیر لحاف انجام شود!

 

در جستجوی فوتباليست تازه نفس

       تازه ترين خبر اينکه "‏سردار آزمون"، فوتباليست مشهور، در روز پنجشنبه 8 آذر ماه جاری، بطور همزمان، يک صرافی، آژانس هواپیمایی و موبایل فروشی خود را افتتاح کرده است!

       گفته می شود که «بجاش قراره از زیر پل سیدخندان یکی رو بیارن فوتبال بازی کنه».

بازگشت به خانه