بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 6 مهر ماه 1392 ـ  28 ماه اکتبر 2013

 

نشانه

صائب تبریزی فرموده است:

گنبد مسجد شهر از همه فاضل تر بود

گر به عمامه کسی گوی فضیلت می ُبرد!

و یا:

مخور صائب فریب زهد از عمامه ی زاهد

که در گنبد ز بی مغزی صدا بسیار می پیچد!

و نیز:

پشّه با شب ‌زنده‌داری خون مردم می‌مکد

زینهار از زاهد شب ‌زنده ‌دار اندیشه کن!

همچنین:

حضور خاطر اگر در نماز معتبر است

امید ما به نماز نکرده بیشتر است!

فدوی باز هم بیاد آن بزرگوار که از فحول سبک هندی ست می آورد که:

عقل و فطرت به جوی نستانند

دور، دور شکم و دستار است!

باری- خوانندگان محترم ضد انقلاب هم، لابد مانند فدوی می دانند که داغ ُمهر بر پیشانی برادران، بمثابه نوعی درجه است! که با این حساب، برادر گروهبان گارسیا (سرلشکر پاسدار فیروز آبادی- م) نیز، از درجه داران است!... آنچه اما فکر فدوی را به خود مشغول کرده است، تصویر زیر از آن بزرگوار و داغ ُمهری ست که بر پیشانی دارد. گفتن ندارد که  تولید داغ ُمهر بر پیشانی، مستلزم این است که مؤمن مربوطه، قادر باشد که پیشانی را به اصرار، شدیداً بر ُمهر بساید!..در مورد پاسدار فیروز آبادی اما این بدلائل هندسی میسر نیست، زیرا بر فرض رکوع،  نقطه ی تماس ایشان با زمین، شکم است، نه پیشانی!

         

بیت

میان اهل دل و اهل ریا همین فرق است

که داغ ماست بدل، داغ او به پیشانی!

 

استثنائی که قاعده نیست!..

فدوی گرفتاری های گوناگونی دارد که برشمردن آنها هفتاد من کاغذ، آن هم به قیمت بازار آزاد،  می شود!.. و اما، یکی ازگرفتاری های او این است که سی و چند سال است همین جور که خبر مرگ اش راه می رود، بیخودی، اشک می ریزد!.. که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز، کم و بیش از آن با خبرند.. باری فدوی امشب در مرور خبرهای دارالخرافه، به این خبر از ترحم غیر عادی اما غير انسانی، شدیداً برخورد:

«معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، روز گذشته به اراک سفر کرد. به گزارش نامه، ابتکار در بدو ورود به اراک در حالی که میزبانان قصد داشتند تا به افتخار ورود وی به این استان گوسفندی را قربانی کنند، وی مانع از این کار شد».

فلذا فدوی از قول تمامی گوسفندان جامعه ی شکوهمند اسلامی، از ایشان قدردانی می کند!..

 

برائت از مشرکین!

فدوی هرچه شب ِگرد می خوابد، بامداد خمار که بیدار می شود، می بیند که دراز است!

باری در خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه آمده بود که:

"یک رحیمی (اما آدم حسابی) رئیس دیوان محاسبات شد"!/ ابرار بنقل ازگویا/ دیگربان

فدوی پیش از آنکه مانند مورد محمد(ص) رضا(ع) رحیمی به دیوان محاسبات انقلابیون لس آنجلس گرفتار آید *!، شدیداً عرض می کند که این فقره رحیمی نیز، به گربه ی مرتضاعلی(ع)، با فدوی (حمیدرضا رحیمی) هیچ نسبتی، اعم  از سببی و  نسبی، ندارد و فدوی اساساً و به قول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) زیر بار این بی ناموسی ها نمی رود!...

از طرفی، اظهاراتی اگر نگوید بودار، دستکم خطرناک، گاه و بیگاه از فدوی نقل می شود که افزون بر آنکه تکذیب می شود، لامحاله خوف آن دارد که آنجای فدوی را نیز،شدیداً با شاخ گاو،  ُمده ظله العالی، در اندازد. خودتان ملاحظه کنید:

* «سردار فدوي: آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه نگران است». /– باشگاه خبرنگاران

که تا اینجایش البته چون مهمل است مهم نیست، لکن فدوی با نقل قول های زیر چه خاکی به سرکند:؟

* «/آخرین نیوز: هشدار شدید فدوی به آمریکایی ها! اگر آمریکایی‌ها به هر دلیلی دست به کار احمقانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بزنند، مسلماً، در این صورت چیزی که شاهد آن خواهند بود، برگشت ناوهای آمریکایی به آمریکا نخواهد بود، بلکه بازگشت جنازه‌های آمریکایی‌ها به این کشور است».

* دریادار فدوی: «اهداف آن ‌سوی دریاها در تیررس موشک‌های سپاه هستند /انهدام ناوهای هواپیمابر با موشک قایق‌های تندرو» / قدس آنلاین

و از آن هم بد تر:

* «به گزارش خبرگزاری ''ایسنا''، علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران، گفته است که نیروهای تحت امرش، تسلیحات لازم برای ''انهادم ناوهای آمریکایی در خلیج فارس'' را در اختیار دارند. او آمریکا را تهدید کرده و افزوده است که حضور ناوهای آمریکایی در خلیج به معنی ''قرار گرفتن آن ها در معرض نابودی کامل است.'' / العربیه

زیاده جسارت است...

--------------------------------------------

*نگاه کنید به " داستان خیلی کوتاه" سکورالیزم نوی 19 آگوست 2013 / یا هزل داتکام 12 آگوست 2013

 

از ستون حوادث دارالخرافه

* پیش از اینها، فدوی در ستون حوادث رسانه های نوشتاری، با خبرهای تلخی از ایندست

نیز برخورد می کرد: «مرگ/ خودکشی با.. سم- اسلحه- قطار و...» لکن چنین خبری را هرگز تجربه نکرده بود:

«مرگ زن قمی با ماشین لباسشوئی!» /آخرین نیوز- تیتر

خلاصه خوانندگان محترم ضد انقلاب، هنگام فشار دادن دکمه ی بقول عوام START حواس شان باشد که ماشین لباسشوئی، دفعتاً به تانک تبدیل نشود!..

* این هم دو حادثه ی دیگر بنقل از همان منبع:

«معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، فراهانی، همچنین از وقوع حادثه دیگری در کمربند امام علی (ع) خبر داد...»

* و تیتر دیگر:

«ماجرای جنجالی توان جنسی رفسنجانی».

----------------------------------------------

انتباه: خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند.لطفا ً پیش از آنکه برادران سر برسند، غلط تایپی "کمربند امام علی (ع) " را در خبر نخست، به "کمربندی امام علی (ع) "، و لغزش تایپی "توان جنسی " را به "توان جسمی "اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربه ی مرتضا علی (ع)

 

گویاست"دگر حاجت مشاطه ندارد"

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* «قائم مقام سازمان فضایی ایران با بیان اینکه برای رسیدن به دانش و فناوری اعزام انسان به فضا، تست و آزمایش بر روی موجودات زنده همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هم اکنون مقدمات نهایی پرتاب میمون دیگری از نژاد رزوس به اتمام رسیده و این موجود تا یک ماه آینده آمادگی پرتاب را خواهد داشت.» / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: صرفنظراز ترکیب شگفت انگیز" مقدمات نهایی"!، میمون بد شانس به این می گویند!

 

* «مقامات ولایت هلمند افغانستان تاييد كردند كه، یک دختر و یک پسر به دلیل"روابط عاشقانه"ی پیش از ازدواج سر بریده شده‌اند!» / بهار نیوز

تحشیه ی فدوی: حالا ضدانقلاب گردن شکسته، هی تفتین کند؛ خدا ابوی برادران خودمان را با شهدای صدراسلام عزیز محشور، و وجود خودشان را نیز شدیداً حفظ کند، که اهل تلطیف و تسامح اند، و به همان  سنگسار مألوف خودمان، رضایت می دهند!

 

* «بازگشایی سفارت‌ خانه‌های ایران و بریتانیا در روزهای آینده» /دویچه وله

تحشیه ی فدوی: روبهِ پیر دگر باره جوان خواهد شد!

 

* احمد شهيد: «وضع حقوق بشر در ایران تغيير نكرده است»./ بهار نیوز

تحشیه ی فدوی: این چه فرمایشی ست؟ البته که تغییر کرده، یعنی بد تر شده است!

 

* خاتمی: «خشن‌ترین افراد، خود را منتسب به دین می‌کنند!»/ بهار نیوز

تحشیه ی فدوی: از حوزه همان برون بیاید که در اوست!، برادر محمد(ص) سید خندان!

 

* «10 سال مدير پرورش نداديم». /اعتماد- وزیر نفت

تحشیه ی فدوی: انصاف هم خوب چیز ی ست، یعنی این طور نبوده که ما در این مدت فقط با تسبیح و انگشت بیست و یکم مان بازی کرده باشیم؛ عوض اش تمساح، بویژه از نوع یزدی اش را پرورش دادیم، خب این به آن در، برادر نفتی!

 

* «صنعت خودرو ايران به كجا مي‌رود؟» / اعتماد

تحشیه ی فدوی: بسمه تعالی، دیوار!..

 

* آیت‌الله هاشمی: «استفاده از زور رسم نظام‌های استبدادی است». /ایلنا

تحشیه ی فدوی: از کرامات شیخ ما این است / شیره را خورد و گفت شیرین است!

 

* رفیق دوست: «اگر امام می گفت دست ریگان را م یبوسیدم!» /آینده آنلاین

 

* حجاریان: «ترور من برای عامل آن، حتی سوء پیشینه هم حساب نشد!» /آینده آنلاین

تحشیه ی فدوی: فدوی هم همین گله را کرد فرمودند علت آن بود که ترور نا فرجام بود، برادر حجاریان!

 

* «در روزهایی که صدای پای خودروسازان بزرگ دنیا برای ورود به ایران، به گوش می‌رسد، چینی‌ها بخش قابل‌توجهی از بازار خودرو کشور را در اختیار گرفته‌اند». / الف

تحشیه ی فدوی: خدا برادران چینی مان را، برای مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه حفظ کند که تا این حد بفکر ملت یک لا قبا هستند!

 

* آخرین نیوز. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از مواضع علی لاریجانی شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

تحشیه ی فدوی: بزرگواران از بیکاری در آمدند!

 

* «هواداران مرسی دانشگاه الازهر را به آتش کشیدند». / الف

تحشیه ی فدوی: آن میز و صندلی کوفتی را به نامبرده بدهید، تا تمام مصر را به آتش نکشیده!

 

* «تاکسیرانی به رشته‌های دانشگاهی پیوست!» / الف

تحشیه ی فدوی: فکرش را بکنید که آدم دکترای تاکسیرانی بگیرد!

 

* «شهری که قبرستان ندارد!»/ آخرین نیوز

 

* «ایجاد موزه برای احمدی‏ نژاد!» / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: جنتی را هم با خودش آنجا می برد؟

 

* «حال "ظریف" وخیم تر شد». / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: بنظر می رسد که این بزرگوار، دیگر بیش از حد لازم ظریف است!

 

* «به مناسبت اعیاد قربان و غدیر صورت گرفت؛ موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف محکومیت تعدادی از محکومان». /کیهان دارالخرافه

تحشیه ی فدوی: بسیار کار خوبی فرمود

بیت

تو نیکی می کن و در دجله انداز

که ایزد در خیابانت دهد باز!

 

* «بدنبال توریست چینی هستیم ». نجفی در مصاحبه با گاردین- بنقل از عصر ایران

تحشیه ی فدوی: حال شما خوب است برادر محمد(ص) علی(ع) نجفی؟ برادران مؤمن و معتقد چینی ما سی و چند سال است که به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، در ایران اسلامی مقیم، بلکه با اجازه ی حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، صاحبخانه اند! به قول عوام: What are you talking about برادر محمد(ص) علی(ع) نجفی؟

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 1128---0912: «مانتوهایی اخیراً وارد بازار شده که فقط تا کمر دکمه دارند متأسفانه این مانتوها توسط بعضی از خانم‌های بی‌توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضرورت دارد از سوی مسئولین امر جلوگیری شود».

فدوی: مراتب با قید 250 فوریت، و درفاصله ی بین دو قیلوله، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید، بعدالتحیه والسلام، در شرایط فعلی ابداً صلاح ندیدند که بابت تعداد دکمه های مانتو، بین حضرات آیات و حجج اسلام، آقایان علماء اعلام دامت افاضاتهم، اختلاف بیفتد، فلذا از آنجا که معظم له که خدا عمرشان دهد همیشه فصل الخطاب است، بمنظور اینکه قضیه عجالتاً ختم به خیر شود، فرمودند احوط آن است که مانتو ی نسوان، بشکل جوراب تولید شود، برادر 1128-0912!

 

* 4686---0915: اظهارات دکتر روحانی یک روز قبل از مذاکرات ژنو مبنی بر خالی بودن خزانه دولت ضربه سنگینی به دیپلماسی کشور زد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی،به سمع و نظر مبارک رسید. بعدالتحیه والسلام قدری هم اظهار بیضه و در بازدم فرمودند عوضی گرفتید!ایشان تازه رسیده و هنوز فرصت خالی کردن خزانه را نیافته اند و در پایان نیز توصیه کردند که پاچه ی نفر قبلی،و اگر دستتان رسید، پاچه ی مبارک مقام معظم رهبری ادامه الله وجوده را بگیرید، برادر 4686---0915!

 

* 9785---0935: اعلام خالی بودن خزانه درست در روز قبل از مذاکرات ژنو کمک ناخواسته به دشمن بود یا روحیه دادن به جبهه خودی؟! ملت کدام تقاضای غیرقابل اجرای اقتصادی را از شما مطالبه کرده؟ آیا شما نبودید که قول حل صد روزه مشکلات را می‌دادید؟! ما می‌خواهیم در مقابل شیطان بزرگ بایستیم و هزینه و بهای آن را هم همچون گذشته می‌پردازیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام موافقت فرمودند که شما خزانه ای را که سایر برادران خالی فرموده اند، از محلی که ندارید، پر کنید، برادر 9785-0935! اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)

 

* 3014---0912: در پی مطرح شدن خالی بودن خزانه شایسته است مجلس ضمن احضار وزرای اقتصاد و بانک مرکزی دولت دهم این ادعا را بررسی کند تا واقعیت برای ملت روشن شود.

فدوی: این چه فرمایشی ست؟ اصلاً لازم نیست،مگر ممکن است که خزانه ی مؤمنین که به خزانه ی غیب ارواح العالمین له الفداء(عج) وصل است، خالی شود،برادر3014---0912 ؟!

 

* 6263---0938: با تبریک عید سعید غدیر، دهه امامت و ولایت به مسلمانان و جهان اسلام؛ از آنجایی که ابلاغ پیام الهی غدیر توسط رسول اعظم(ص) جهانی بوده است می‌طلبد مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، تقریب بین مذاهب اسلامی و... در صدد جهانی کردن فرهنگ غدیر باشند.

فدوی در امتثال فرمان شما،که از مال مقام معظم رهبری  اعلی اللّه مقامه الشّریف،مهمل تر نیست،مراتب را به اطلاع جهان رساند، بجا نیاورده و گفتند مزاحم نشوید و گرنه سرو کارتان با پلیس است؛ فلذا فدوی تقیه کرده و بعرض آن خاج پرست رساند که خر او، مدّه ظله العالی، از ُکرّگی،ُدم نداشته است!.. خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید،برادر6263---0938!

 

* يک شهروند: بنده چون به عارضه پسوريازيس مبتلا هستم بايد تا آخر عمر شامپو ضدشوره ايروکس استفاده کنم. اين شامپو محصول شرکت ايران آوندفر است سال 88 اين محصول با قيمت 1900تومان بود و الان قيمت آن به 7هزار تومان رسيده است. نوبتي نبوده که با افزايش قيمت اين شامپو رو‌به رو نشوم اين شامپو که محصول داخل کشور است چرا بايد اين همه افزايش قيمت داشته باشد؟ (بخصوص در يک سال گذشته) چرا نظارتي بر قيمت اين محصولات نيست.

فدوی: مراتب در بحبوحه ی نماز مغرب، به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام همینطور که به رکوع می رفتند، فرمودند که افزایش بهای شامپوی مورد نیاز شما، در حوزه  استحفاضی ایشان نیست فلذا بمنظور تعیین تکلیف، بهمراه سایرعوامل فتنه ی سال 88، لعنة الله علیهم اجمعین، به قوّه ی محترم باه(قضائیه- م) و شاید هم دادگاه انقلاب  شکوهمند، ارجاع شده است، برادر شهروند... ضمناً و لطفاً ضد انقلاب نخواند: بین خودمان باشد، فدوی اگر جای شما باشد، به کچلی تن در می دهد، که صرف اش بیشتر است، برادر شهروند!....

 

* ميرزاخاني: کاهش ارزش پول ملي مشکلات زيادي را براي مردم و کشور به وجود آورده است انتظار داريم در دولت جديد بانک مرکزي مستقل باشد تا تورم‌زا نباشد و مشکلات اقتصادي و توليد مرتفع شود ضمن اينکه بانک مرکزي بتواند زيرنظر سه قوه و با درايت عمل کند.

فدوی: مراتب توسط دکتر فدوی و چند متخصص دیگرِارز و تغذیه،شدیداً بررسی و اجماعاً معلومشان شد که تورّم که همان چاقی باشد،مبتلابه اکثریت نفوس مملکت است؛ فلذا احوط آنست که ماه مبارک  رمضان را،چون مائیم، مایه کاری  60 روزحساب کنید!خیرش را ببینید،برادر میرزا خانی!

 

* 9155---0916: شهيد دکتر مصطفي چمران؛ خدايا تو را شکر مي‌کنم که از پوچي‌ها، خوشي‌ها و قيد و بندها آزادم کردي و مرا در طوفانهاي خطرناک حوادث رها ننمودي و به من فهماندي که سعادت فقط در مبارزه با کفر و ظلم و بالاخره در شهادت است. روحش شاد و يادش گرامي باد.

فدوی: یاد بگیرید برادر 9155---0916! آن بزرگوار نصف شما بود! بهر روی،فدوی رجاء واثق دارد که روح شما هم شاد بشود،اعتراضی که ندارید، دارید؟!

 

* رضا سرابي: براي آقاي روحاني افتخاري بزرگ‌تر از اين نمي‌شود که به رياست‌جمهوري کشوري اسلامي و مستقل و قدرتمند و ابرقدرت منطقه‌اي انتخاب شده است اکنون ديگر کشورهاي بيدار شده از يوغ استعمار و استکبار جهاني نيز به خاطر مردم‌سالاري واقعي و پيشرفتهاي صنايع دفاعي و نظامي و سلولهاي بنيادي و انرژي هسته‌اي... کشور عزيزمان را الگوي خويش قرار خواهند داد.

فدوی با کلیات فرمایش سرابگونه ی شما موافق است برادر سرابي!؛ و جز ویرایشی اندک چیزی دیگری بنظرش نمی رسد. فدوی البته هیچ تردید ندارد که شما به آن ضعف تألیف مختصر که در بند سوم شعر شما رخ داده آگاه بوده اید،لکن سیر طبیعی کلام، کار شما را به اینجا کشانده است! بهر روی همین که "سلولهاي بنيادي" را به "سلولهاي انفرادي" تبدیل کنید،کفایت می کند!

 

* احمدي از شيراز: به عنوان يک بازنشسته تامين اجتماعي اعلام مي‌کنم ديگر قادر به پرداخت اقساط و قبوض مختلف آب برق گاز تلفن نيستم و خوراکمان شده نان و ماست و اضافه حقوق‌ها هم که متاسفانه پرداخت نشده است.

فدوی: خود کرده را تدبیر نیست.آخر فدوی چقدر یادآوری کند که حضرت امام(ل) سی و چهار سال پیش آب و برق و اتوبوس و اینگونه هزینه های زائد، مؤمنین کثرالله امثالهم، را مجانی فرمود، فلذا شما از آن زمان تاکنون، آنچه پرداخته اید از کیسه تان رفته است.معذالک قبوض مربوطه را از همان زمان تاکنون به دفتر" بیت"و اگر نبودند به دفتر "مصرع" تحویل داده و رسید آنرا نیزبرای پیگیری،به دفتر فدوی ارائه کنید- راستی، ماست از کجا گیر آوردی، برادراحمدی!؟

 

* انصاري: در برخي از روستاهايي که جشن ريشه‌کني بي‌سوادي گرفته شد، هنوز برخي افراد هستند که علي‌رغم بي‌سوادي حاضر به آموختن نيستند و بايد مسئولين براي آنها فکري بکنند تا ان‌شاءا... بي‌سوادي در کشورمان به طور کامل ريشه‌کن شود.

فدوی: عریضه ی شما دریافت شد؛ لکن پیش از آنکه فدوی آنرا به جریان بیاندازد، یواشکی، و به شرط آنکه بین خودمان باشد، "ارز" می کند که آن "افراد" بی تقصیرند و فقط دارند از بسیاری از مقامات کشورشان،پیروی می کنند، برادر انصاري!

 

* 4961---0936: به راحتي به فوتباليست‌ها پنجاه ميليون پرداخت مي‌شود ولي براي ما که از سال گذشته تا به حال در صف وام ازدواج هستيم پنج ميليون تومان پول نيست! اين پولهاي پنجاه ميليوني اگر از بيت‌المال است ما راضي نيستيم.

فدوی: بجای این حرف ها، اگر آنجایش را دارید، بروید بجای بسیجی، فوتباليست‌ شوید تا کامروا شوید، برادر 4961---0936!

 

* 4359---0919: ما بازنشستگان بيش از ده سال است که منتظر مطالباتمان هستيم ولي دولتمردان به زعم خود براي خوشحالي ملت، از بيت‌المال صدها ميليون به فوتباليست‌ها بذل و بخشش مي‌کنند. براي خوشحالي کدام ملت؟ ما ملت نيستيم؟!

فدوی: آخر این چه عریضه ای ست که انتظار دارید که فدوی به جریان بیاندازد؟ برای مزید استحضار "ارز" می کند که شما ملت نیستید، بلکه ُامّت اید، که تفاوت از زمین دستکم تا پشت بام است!.. حالا بر فرض محال ملت باشید، فوتبالیست که نیستید، برادر4359---0919!

 

* يک مددجوي کميته امداد: مددجوي کميته امداد منطقه 17 تهران هستم ماهي 40 هزار تومان حقوق مي‌گيرم آيا اين براي خدمت‌رساني و خدمتگزاري به محرومان کافي است؟

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و پسی از صدور چند آروغ ستاره داردر پاسخ پرسش شما فرمودند: بسمه تعالی- بلی!

 

* دکتر علي‌اصغر خواجوي: قدر آيينه بدانيد به هنگامي که هست، نه به وقتي که افتاد و شکست» از بي‌ادبي کسي به جايي نرسيد، حقا که ادب وظيفه انسان است.

فدوی: اصلاً معلوم هست که با کی هستی، برادر خواجوی؟!

 

* سليمان بلغار: حماسهء سياسي مکمل حکومت اسلامي است و شکل‌گيري حکومت اسلامي بدون حماسه سياسي امکان‌پذير نخواهد شد.

فدوی: آخر مقام معظم رهبری  متع الله المسلمین بطول بقائه دولته،گناه که نکرده است که دائم جدول کلمات متقاطع بسازدو بگذارد جلوی ُامّت که سرشان گرم شود؛خب خودتان هم یک کاری بکنید حالا اگر معظم له چنین مهملی نمی فرمود،تکلیف شما چه بود؟.. راستی، شما کیلوئی چندید، برادر بلغار؟!

 

*0396---0912: در آبان ماه 91 براي يک دستگاه تندر 90 در شرکت ايران خودرو ثبت‌نام کردم. طبق قرارداد مقرر شد ماشين را فروردين ماه امسال تحويل بدهند ولي تا الان خلف وعده کرده‌اند و از تحويل اتومبيل خبري نيست. در ضمن راهنمايي بفرماييد کتاب «رازقطعنامه» علل و چرايي پذيرش قطعنامه جنگ را از کجا و چگونه تهيه بکنيم؟

فدوی حرفی ندارد؛ لکن بعید می داند که در کتاب ”رازقطعنامه” از تحويل اتومبيل چیزی نوشته باشد، برادر 0396---0912!

 

* يکي از ساکنين فيل‌بند: مردم از اقصي نقاط کشور براي بازديد از تکيه و سقاخانه فيل‌بند به روستاي «سيل‌بند از بخش بندپي غربي شهرستان بابل» مشرف مي‌شوند و به گفته ساکنين اين تکيه سالانه ميليونها تومان درآمد موقوفه نقدي دارد ولي چند سال است که اين تکيه هيچ هزينه سنگيني ندارد. از مدير کل محترم اوقاف استان مازندران تقاضاي اعزام بازرس به اين محل و رسيدگي به عملکرد مالي آن را داريم.

فدوی: این چه فرمایشی ست، برادر ساکن!؟حالا گیرم که تکیه که به ُامّت تکیه داده است، هيچ هزينه سنگيني نداشته باشد، برادرا کثرالله امثالهم که دارند، برادر فیل بند؛ بقول استاد سخن:

بیت

یا مکن با فیلبانان دوستی

یا بنا کن خانه ای در خورد فیل!

 

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26 اکتبر المُعیّن   سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه