بازگشت به خانه

ا

شماها چقدر ساده ايد!

امين موحدی

جمعه 10 آبان ماه 1392 ـ  1 ماه نوامبر 2013

 

وقتی‌ روحانی آمد و نرمش قهرمانانه آغاز شد همه این نرمش را به حساب این گذاشتند که رژيم می‌خواهد فضای سیاسی داخل کشور را تلطیف کند، اما چنین نبود چرا که روحانی در واقع سفير مخصوص خامنه‌ای و رئیس جمهور برون مرزی ایران اسلامی شده بود تا برای بهبود اوضاع رژيم در خارج بکوشد، نه رييس جمهوری برای بهبود وضعيت سياسی واجتماعی داخل کشور.

همه این‌ها به خاطر آن بود که فضای موجود علیه جمهوری اسلامی در غرب و آمریکا به سود ایران تغییر یابد. در واقع خامنه‌ای در داخل کشور حکومت کند و روحانی به نيابت از وی در خارج کشور.

چقدر ساده‌ایم که کسری بودجه 110 هزار میلیارد تومانی بودجه عمومی دولت واوضاع دهشتناک اقتصادی رژیم به نقل از خود رژيم را نمی‌بینیم و آن‌گاه از خود می‌پرسیم خب معنی‌ نرمش قهرمانه همین بود که 17 اسیر را به تلافی یک درگیری نظامی اعدام کنند؟ البته که معنی‌اش همین است، رژیم اصلا بی‌ميل نيست که در بعد داخلی‌، رعب و وحشت ایجاد کند تا علاوه بر انحرف افکار عمومی از وضعیت بد اقتصادی و اقتصاد فرو پاشیده خود، به بستن بیشتر فضا در داخل همت گمارد وهم‌زمان به جلب کمک‌های خارجی و رفع تحريم بکوشد.

چقدر ساده‌ایم که فلاکت اقتصادی رژیم را می‌بینیم و باز نمی‌فهمیم چه در پیرامون ما می‌گذرد نمی‌فهمیم که سیاست رژیم باز کردن فضای سیاسی خود با غرب و آمریکا برای برون‌رفت از این بن‌بست وحشتناک اقتصادی و هم‌زمان بستن فضا در داخل برای ادامه حاکمیت با مشت آهنین است.

پرفسورهای اپوزوسیون و محلل‌های شرعی... ببخشید تحلیل‌گران سیاسی اگر به جای نشان دادن بی‌قراری خود برای بازگشت به ایران و نوشتن نامه به اوباما برای شکستن تحريم همان‌ جایی که هستند بمانند و فقط سخنی نگویند که به سياست نرمش در خارج ومالش در داخل رژيم کمک نمايند، رژيم خود به‌خود فرو می‌پاشد. اگر ساکت باشيم و یا اگر هم می‌گویيم از این بگویيم که روحانی رئیس جمهور برون مرزی رژیم است و رئیس کّل داخله، همان ولایت مطلقه فقیه می‌باشد، آن‌گاه این رژیم با این شرایط اقتصادی و سیاسی و فساد حاکم بر آن چند صباحی از عمرش باقی نيست پس ساده نباشيم وساده سخن نگوييم وبه همين سادگی‌ چند صباحی ديگر به عمر رژیم نیافزاییم.

اگر کمی به دقت افق را بنگريم در می‌يابيم که فریب‌مان می‌دهند این سرخی بعد از سحرگه نیست که شرایط حال حاضر ایران هیچ فرقی‌ با سال‌های دهه شصت ندارد.

07/آبان/1392

https://khodnevis.org/article/53307#.UnAPcVPtVc1

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه