بازگشت به خانه

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 13 آبان  ماه 1392 ـ  4 ماه نوامبر 2013

 

عاقبت کار

فدوی درست است که عالم علوم طبیعی، و البته مابعد الطبیعه نیست لکن، خبر مرگ اش، عالم علوم اجتماعی، بویژه در پیوند با جامعهء شکوهمند اسلامی که هست! فلذا وقتی هشداری را به هنگام می دهد، انتظار دارد که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، پیش از آنکه به بن بست برسند، به عرایض او برسند!، تا چنین خبرهائی روی خروجی خبرگزاری های ضد انقلاب قرار نگیرد:

«کمبود ذخایر خون در تهران و مشهد به مرحله هشدار رسید». / سایت رادیو فردا

و در ادامهء خبر:

«مدیر کل انتقال خون استان تهران روز چهارشنبه هشتم آبان گفت که "وضعیت ذخایر خون استان به مرحله هشدار رسیده و فقط خون مورد نیاز دو روز بیماران در ذخایر باقی مانده است".» / همانجا

یاد آور می شود که اگر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در امر حیف و میل کردن خون خود، چنین ریخت و پاش نکرده و هشدار فدوی را به هنگام در می یافتند، اینک ناگزیر به ملاحظهء چنین خبری که پیش تر گفته آمد، نمی شدند؛ فلذا خود کرده را تدبیر نیست...

 

زنگ خطر شتری!

فدوی نمی داند که اگر این آمریکای جنایتکار نبود، حضرات آیات متوطن در ایران سابق و نیز عربستان فعلی، که هر دو البته فی نفسه از یک گوهراند!، چه می کردند؟!.. مرورخبرها حاکی ست که در عربستان هم بقول جدّ اعلای فدوی:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند!

"ایمان و امان" البته در عربستان فعلی، برعکس ایران سابق، بجای سرعت برق، داشت بصورت مکانیزه می رفت که مؤمنین رسیدند!..

 باری - ادامهء خبرها نشان از آن دارد که این بار رانندگی بانوان در عربستان، اسلام عزیز را شدیداً به خطر انداخته است تا آنجا که:

«عربستان سعودی تنها کشور جهان است که در آن زنان حق رانندگی ندارند. وزارت کشور عربستان رانندگی زنان را "بر هم زدن نظم عمومی" خوانده و بارها هشدار داده است که با متخلفان برخورد خواهد شد. روحانیون تندروی عربستان نیز علیه سرپیچی از منع رانندگی زنان هشدار داده‌اند». / روزگار نو

و نيز:

«روحانیون تندروی عربستان نیز علیه سرپیچی از منع رانندگی زنان هشدار داده‌اند. 150 روحانی عربستان سعودی علیه متمردان از این قانون ابراز نگرانی کرده و از مقا‌م‌های کشور خواستند به شدت با آن مقابله کنند. یکی از آنان کمپین یاد شده زنان را "آمریکایی" نامیده است. به نقل از سازمان‌دهندگان این کمپین، از زمان آغاز کمپین در 20 سپتامبر در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بیش از 20 هزار تن از شهروندان عربستان از آن حمایت کرده‌اند»./بهار نیوز

فدوی که هنوز درنیافته است که چرا "اسلام عزیز و مقتدر"در ایران سابق با پوشیدن چکمه یا دوچرخه سواری، یا درعربستان فعلی، با رانندگی بانوان، بشرحی که در پی می آید، فوراً به خطر می افتد، دلايل زير را از «اهل فن!» گردآوری کرده است:

* «سایت معاونت "تهذیب" حوزه‌های علمیه خبر داد: زین دوچرخه بیشتر از زین اسب زنان را تحریک می‌کند!..  با توجه به ساختار و فیزیک خانم‌‌ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می‌شوند دقیقاً شرمگاه (فرج) آنان روی زین قرار می‌ گیرد و باعث تحریک و تهییج آنان می‌ شود! /دیگربان تیتر

* «پوشیدن چکمه های بلند روی شلوار، استفاده از کلاه به جای روسری، پوشیدن مانتوهای تنگ و چسبان و پوشیدن کاپشن های کوتاه به جای مانتو از جمله مصادیق برخورد با بد پوششی است! این گفته ها از آن سردار احمد رادان، رییس پلیس تهران بزرگ، است که در جمع خبرنگاران از اجرای گسترده طرح تشدید با آنچه "بد پوششی ویژهء زمستان" می نامید، خبر داد. رییس پلیس تهران بزرگ گفت: با افزایش گشت های طرح امنیت پلیس و با حضور عوامل زن و مرد، پلیس با "بد پوششی زمستانی!" مبارزه می کند»./سایت رادیو فردا

اینکه نستجیر بالله، «اشکال در دین حنیف است یا مؤمنین، کثرالله امثالهم؟» موضوع انشاء این هفته است که فدوی ِ سختگیر می خواهد، بعنوان مشق شب، به خوانندگان محترم ضدانقلاب بدهد!

زیاده جسارت است...

 

 

انواع مرگ

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، دریافت که غیر از شعار "مرگ بر آمریکا"، که دیگر اگر خود حضرت امام(ل) از مقعد معطر* برخاسته و آن را نکول کند، مؤمنین زیر بار نمی روند، نوع دیگری هم دارد؛ ملاحظه کنید:

* «انشاء الله خداوند مرگ هاشمی رفسنجانی را برساند!»/ منصور ارضی- مداح / العربیه

لکن دعای مؤمنین، بر عکس دعای ضد انقلاب، خیلی زودتر اجابت می شود:

«اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به سخنرانی نیمه تمام خود در کرمانشاه گفت: "عملکرد دولت قبل مردم را به روحانیت بدبین کرد و افراط و تفریط ‌هایی را با تحریفات عجیب به وجود آورد... دیدید که متءسفانه در سخنرانی عصر امروز ما خودمان را کشتیم که بگذارند صحبت کنیم اما نشد!» / سایت رادریو فردا

باری- فدوی، که از طریق زنده یاد احمدی نژاد با عوالم بالا همچنان در ارتباط است، یواشکی دریافت که الله جل جلاله، همینطور حیران مانده است که با نمایندگان گوناگون خود بر روی زمین، چه کند؟

آخر ُکرّه... استغفرالله..

---------------------------------

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً تا دیر نشده، غلط تایپی مقعد معطر را به مرقد مطهر اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

توقع بیجا

برخی همکاران درونمرزی  فدوی از او انتظاراتی دارند که براستی نمی داند چه کند. بعنوان مستوره نگاه کنید تا به "ارز" او برسید:

«لطفاً خالد مشعل را به ایران راه ندهید!»/ اعتدال تیتر

و فدوی نیز جز اینکه روی دوستان را زمین بیاندازد، چارهء دیگری ندارد. اصلاً اين کارها به فدوی چه مربوط است؟ از حضرت آقا بخواهید!

 

از کشفیات فدوی

فدوی یکجورهائی می دانست که باید کاسه ای زیر نیم کاسه باشد که ماجرای هسته ای برادران هیچ جوری حل نمی شود!؛ از طرفی، کم و بیش نیز بو برده بود که گرهء قضیه باید بگونه ای، و طبق معمول، زیر سر نسوان باشد!

بیت

جهانداور چو گیتی را بنا کرد

پی ِ ایجاد زن، اندیشه ها کرد!*

این معنا را فدوی امروز، در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، و بنقل از آیت الله گرگعلی(ع) (احمد خاتمی- م) دریافت، آنجا که در نمازجمعه در دانشگاه سابق تهران فرمود:

«هدف جمهوری اسلامی "محو" اسرائیل است و در صورت حل و فصل پروندهء هسته‌ای تهران٬ غرب از ایران خواهد خواست "اختیاری که مرد دارد باید زن هم داشته باشد!"... در صورت حل و فصل بحران پروندهء هسته‌ای جمهوری اسلامی٬ غرب خواهد گفت: "چرا مرد حق دارد چهار زن بگیرد و زن نمی‌تواند چهار مرد بگیرد!"» /همانجا

ملاحظه کردید؟

فدوی لکن، علیرغم کوشش های طاقت فرسا، هنوز هم کشف نکرده است که این یزرگوار، آیت کدام خداست؟!

زیاده کشفی نیست!...

-------------------------------

* رهی معیری

چوب و پیاز نوامبر

فدوی نمی داند که از زمان تشریف فرمائی اسلام عزیز به وطن سابق، مؤمنین، کثرالله امثالهم، چرا اینقدر اصرار دارند که همیشه چوب و پیاز را با هم بخورند؟!. یعنی، افزون بر هزینه، نوکری هم بکنند! ملاحظه کنید:

«به گزارش شیعه آنلاین، به نقل از خبرگزار اهل بیت، در جدیدترین زیبا سازی‌های انجام شده در حرم امیرالمومنین علی علیه السلام، کتیبهء 300 سالهء ایرانی، که شعر «زائرین درگهت را بر در خلــد برین / میدهد آواز طـبتم فادخلوهــا خالدین» بر آن حکاکی شده، دهم شهریور ماه بر گوشه سمت چپ ورودی ایوان طلای مولا نصب شد. البته این شعر زیبا یک بیت دیگر دنباله دارد که «تا نجـف را دین دولـت شد مقام / خاک آن دارد شـرف از زمـــزم بیتالحرام». نصب این شعر به زبان فارسی مایهء افتخار هر ایرانی است که بر خود ببالد و سعی بر این داشته باشد گام هایی فراتر برای اثبات نوکری به محضر مبارک حضرت اش بر دارد».

و فدوی این را هم نمی داند که ملت یک لا قبا اگر بخواهد نوکر نباشد، چه کسی را باید ببیند؟!

 

 

 

هر دم از این باغ..

فدوی در مرور خبرهای امروز، به خبر میمنت اثری که در پی می آید برخورد و چون بخیل نیست، می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز لذت اش را بقول عوام  for free ببرند:

«به گزارش شيعه آنلاين، به نقل از فارس،‌ گروه جدیدی با عنوان "جبههء بمب‌گذاران تحریک اسلامی" در افغانستان اعلام موجودیت کرد!»

ادامهء خبر حاکی از آن است که این سربازان نه چندان گمنام امام زمان(عج)، آغازی درخشان هم داشته اند، و برای دستگرمی نیز، نویسنده ای را البته بطور علی الحساب، به قتل رسانده اند!:

«این گروه مسئولیت قتل یک زن نویسنده هندی در ولایت "پکتیکا" را بر عهده گرفت و علت قتل این زن هندی را جاسوسی برای دولت هند اعلام کرده است».*

زیاده جانی نیست که دست برادران بدهد...

-------------------------------------------

* «سوشمیتابنرجی»، نویسندهء 49 سالهء هندی، نویسندهء کتاب پر فروش «فرار از چنگ طالبان»

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 9570---0916: «یکی از تحلیل‌گران صهیونیست گفته است جبههء مقاومت به منزله اژدهایی است که ایران رأس آن، سوریه کمر و حزب‌الله لبنان دم آن است. بعد اضافه می‌کند...»

فدوی: ببخشید که فدوی با نعلین زرد پرید وسط افاضات تان، ترسید همینطورکه دارید پیش می روید، یکوقت به عورت آن حیوان نجیب برسید، برادر 9570---0916!

 

* امین: «وقایع لبنان کپی ‌برداری از فتنه 88 بود ولی با این تفاوت که در جمهوری اسلامی نگهبانی امین توطئه‌ها را رصد و در نطفه خفه می‌کند ولی در لبنان به خاطر 72 ملت چنین نگهبان امینی نیست. تنها نقطه اتکای مردم لبنان سید حسن نصرالله است که به عنوان سرباز ولایت در خط مقدم حضور دارد».

فدوی: بله  برادر امین، راست می فرمایی! خدایش حفظ کناد آن سرباز چاقالوی ضد ایرانی ولایت را، که دست کم سی سالی ست که جیره و مواجب مختصرش، از جیب سوراخ ملت یک لاقبا پرداخت می شود و از آن نیز استفاده بهینه فرموده است  یعنی، گردن مبارکش را، تبر هم نمی زند برادر امین!

 

* نجفی جزیره قشم: «از رئیس جمهور محترم و منتخب ملت می‌خواهم هوشمندانه دولت آینده را نسبت به فتنه و انحراف واکسینه نمایند».

فدوی: عریضهء شما را با قید چندین فوریت بعرض رسيد. معظم له نیز آن را برای اطلاع و اقدام، به  بخش ذیربط در  مجمع تزریقات نظام فرستادند، برادر نجفی!

 

* 6271---0914: «اگر ادوارد اسنودن، افشارگر آمریکایی‌ها، ایرانی بود و این افشاگری را علیه نظام ما انجام می‌داد آمریکا بلافاصله به او پناهندگی می‌داد. چرا مسئولین ما در مورد پناهندگی کسی که جنایت‌های آمریکا را افشا کرده کاری انجام نمی‌دهند؟ حداقل در برابر پناهندگی دادن آمریکا به تروریست‌های منافق ایرانی، این کار را انجام دهید».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم موافقت فرمودند که به خاج پرست مذکور، پناهندگی داده شود؛ فدوی بی فوت وقت، مراتب التفات مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، را به آگاهی آن خاج پرست افشاگر رساند؛ نامبرده در پاسخ چیزهائی به فینگلیسی بلغور کرد که برگردان تحت الفظی آن به فارسی خودمان چنین می شود:

گر بگذري اي صبا به كرمان روزي

برگوي بر آن مردم نادان از من:

گر زندگي آن است كه داريد شما

آوارگي كوه و بيابان از من! *

که معلوم شد از میرزا آقا خان کرمانی کش رفته است.  

 

* توکلی: اگر اصلاح‌طلبان فتنهء 18 تیر دارند، ولایتمداران 23 تیر دارند و اگر آنها دوم خرداد دارند، ما سوم خرداد داریم و اگر آنها حوادث فتنه 88 را رقم زدند، فرزندان سیدعلی 9 دی را بر تارک انقلاب و تاریخ ایران مشعشع و درخشان دارند. کشوری که ولایت‌فقیه دارد هرگز بن بست نخواهد داشت.

فدوی: چه خبرتان است، برادر توکلی،؟چرا زنجیر پاره کرده اید؟! شما همه اش 5 تیر بیشتر از آنها دارید، این دیگر این همه گرد و خاک ندارد؛ فدوی البته جانب عدل و انصاف را نگهداشته و  عرض می کند که با بند پایانی فرمایشات مهملگونهء شما موافق و تایید می کند کشوری که ولایت فقیه دارد، نیاز به دشمن ندارد، برادر توکلی!

 

* 0348---0919: چقدر خوب است شهرداری‌ها در ورودی شهرها این شعر مرحوم علامه اقبال لاهوری را نصب کنند:

قوت افرنگ از علم و فن است

از همین آتش چراغ اش روشن است

علم و فن را ای جوان شوخ و شنگ

مغز می‌باید، نه ملبوس فرنگ

فدوی: والله برادر 0348---0919، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فرار مغزها از جمهوری شکوهمند اسلامی، به اهتمام مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، با شدت 9.8 "ریش" ِتر همچنان ادامه دارد و عنقریب است که دیگر مغزی در بساط نداشته باشیم؛ مگر منظورتان ساندویچ مغز باشد!

 

* هاشمی: علی‌رغم این که 16 هکتار زمین به باغ پرندگان تازه افتتاح شده تهران اختصاص یافته ولی مکانی برای اقامهء نماز در آن دیده نشده است. واقعاً جای غصه و تأسف دارد که از اختصاص ده متر فضا برای نماز خواندن دریغ می‌شود.

فدوی: بعرض رسید؛ فرمودند مع الاسف آن پرندگان نابکار، ضد انقلاب اند و نماز نمی خوانند، برادر هاشمی!

 

* 7976---0919: «در تقاطع آیت‌ا... سعیدی- باغ فیض، که جزو شهرداری اسلامشهر می‌باشد، تکدی‌گری از کوچک و بزرگ، زن و مرد، مردم را عاصی کرده و چهرهء شهر را زشت ساخته است. از مسئولین امر در اسلامشهر درخواست می‌شود که به این وضعیت خاتمه دهند».

فدوی، بقول عوام، نمی داند  what are you talking about? زیرا تا آنجا که فدوی می داند، در جامعهء بی طبقهء توحیدی که حضرت امام (ل) بنیان نهاد، خبری از این سیاهنمائی ها نیست، برادر 7976---0919!

 

* 9575---0911: چندین کلاس قرآنی در مدارس شهرستان نکا به علت عدم پرداخت کمک ‌هزینه و حقوق مدرسین که سه ترم طلبکارند تعطیل شده است. از وزیر محترم که می‌گوید هیچ کلاسی تعطیل نشده درخواست پی‌گیری دارم.

فدوی: مراتب توسط مبادی ذیربط پیگیری شد. در پاسخ، ضمن تحیه والسلام، گفتند که کلاس نمی خواهد؛ ترجمهء فارسی در دسترس است همین که ملاحظه کنید، مطلب دستگیرتان می شود برادر، 9575---0911

 

* 5342-0912: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم به تبلیغات فیلم‌های سینمایی که روی بیلبوردهای بزرگ در معابر و اماکن عمومی نصب شده است رسیدگی کنند. در این تبلیغات چهرهء زنان با آرایش‌های زننده کنار مردان نامحرم دیده می‌شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم دستور تعزیر تصاویر مذکور را صادرفرمودند، برادر 5342-0912!

 

* 6988-0936: شغل بنده مکانیکی ماشین‌های سبک بوده و تنها منبع درآمد خود و پدر و مادرم از این راه است. گلایه‌ام مربوط به مغازه‌ای می‌شود که 15 سال پیش ساخته‌ام ولی ادارهء برق شهرستان آمل کنتور برق آن را نمی‌دهد. چرا؟

فدوی: برای اینکه حضرت امام(ل) برق و آب را مجانی فرمود و چیز مجانی هم که کنتور نمی خواهد، برادر 6988-0936!

 

* 7561---0917: چگونه وحشی‌هایی که در عراق و سوریه به جان مردم افتاده‌اند از دید اروپایی‌ها تروریست نیستند ولی حزب‌الله لبنان را که از وطن خودش دفاع می‌کند در فهرست گروه های تروریست قرار داده‌اند!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک حضرت آقا رسید. در بازدم و البته قدری با تغیر فرمودند زنجیر پاره کردن هم حدی دارد! یعنی بقول حضرت امام(ل) لکن اینطور نباشد که به دروازهء خودی ُگل بزنید، برادر 7561---0917!

 

* 8847-0919: وقتی دولت آمریکا به خاطر دادن آزادی برای حمل سلاح در این کشور مورد نکوهش و سرزنش قرار دارد چگونه بعضی از نمایندگان کشورمان در داخل طرح استفاده از سلاح برای دوره‌هایی که نماینده نیستند امضا کرده‌اند و پیگیر آن شده‌اند.

فدوی: زیرا آن بزرگواران پس از پایان نمایندگی حکومت در مجلس، دیگر  مصونیت پارلمانی ندارند و خون شان پای خودشان است، برادر 8847-0919!

 

* هاشمی از بهشهر: از این که دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد پایان گرفته است خیلی ناراحتم. واقعا بنده و خانواده‌ام دلتنگ ایشان خواهیم شد.

فدوی هم همینطور برادر هاشمی؛ بویژه نگران افت قابل ملاحظهء استند آپ کمدی در وطن اسلامی ست!

 

* قره‌گزلو: مدتی است که به اتفاق خانواده از تهران به شهر جدید پردیس منتقل شده‌ایم. با توجه به مشکلات و مسائل متعدد و گوناگونی که در این شهر جدید‌التأسیس وجود دارد شدیداً جای خالی روحانیون آگاه و صاحب تجربه در کارهای مشاوره‌ای و تبلیغی احساس می‌شود. می‌خواستم این مشکل در این ستون مطرح بشود بلکه مسئولین امر از جمله حوزهء علمیه قم به فکر چاره‌اندیشی باشند.

فدوی تلاش خودش را کرد لکن این مدل اش مع الاسف پیدا نشد، احوط آنست که خودتان منبر بروید، برادر قره گزلو!

 

* محمد حسین‌زاده اله‌حقی: مگر قرار نشد وام 25 میلیونی مسکن مهر به 30 میلیون برسد؟ چرا بانک مسکن اقدام نمی‌کند تا از این بلاتکلیفی خارج شویم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که مخالفتی ندارند، شما می توانید از بلا تکلیفی خارج شوید برادر محمد(ص) حسین(ع) زاده ا...ه حقی!

 

*نظری: خواهرم را که چند روز پیش در کرج تصادف می‌کند به بیمارستان شهید مدنی این شهرستان می‌رسانند، با اینکه از ناحیه کمر آسیب دیده بود به خاطر نداشتن بیمه تا فردای آن روز عمل نمی‌کنند فقط تنها کاری که برای او کرده‌اند دستش را گچ گرفته‌اند. وقتی بیمار درد می‌کشد پرستارهای بخش می‌گویند اگر همراهان دلشان می‌سوزد از بیرون داروی مسکن تهیه بکنند تا به بیمار تزریق بشود. وقتی جویای دلیل این کوتاهی‌ها شدیم می‌گویند چون حقوق کارکنان بیمارستان چند ماه به تعویق افتاده خدمات نمی‌دهند!

فدوی اگر جای شما بود،خودش آستین ها را بالا زده و خواهرگرامی را عمل می کرد،ب رادر نظری!

بیت

به تمنای گوشت مردن به

که تقاضای زشت قصابان!

 

* 9670---0917: از سال 86که از طریق تعاونی مسکن صدا و سیمای شیراز برای مسکن مهر ثبت ‌نام نموده تا به حال مبلغ 21 میلیون واریز نموده‌ام با این وجود خبری از خانه‌دار شدن ما نیست و مجدداً تقاضای 17 میلیون دیگر را هم نموده‌اند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

فدوی: به این کارها چکار داری، برادر 9670---0917؟

بیت

تو نیکی میکن و در حجره انداز

که ایزد در قیامت می دهد باز!

 

* 9532---0919: مجتمع مسکونی مبعث واقع در منطقهء 15 خیابان منصور، خیابان خوب ‌بخت، بعد از گذشت 3 سال از ساخت آن هنوز فاقد تلفن است مسئولین امر پاسخ دهند.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ ضمن حیرت از پرسش، گفتند آخر وقتی که تلفن ندارید، چگونه پاسخ بدهند، برادر 9532---0919؟!

 

* عباسی: از آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان درخواست داریم برای موفقیت دولت جدید و کسب رضایت هرچه بیشتر ملت از چهره‌هایی که در دولت‌های ادوار گذشته مردم از آنها خستگی به تن دارند و آزرده خاطر شده‌اند در کابینه استفاده نکند. به این نصیحت و خیرخواهی ما چنانچه از سوی ایشان به عنوان رئیس‌جمهور توجه شود جای دوری نمی‌رود و به نفع همگان خواهد بود.

فدوی: مراتب بعرض رسید؛ ضمن تحیه والسلامف در پاسخ گفتند که مؤمنین آنقدر راهکار داده و می دهند که کار از عهدهء ایشان خارج است و براطشان سنگین تراست که اصلاً بروند خانه!....

 

* يک شهروند: بنده از دولت سازندگی ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیر شدن قشر محروم جامعه، از دولت اصلاحات به قربانگاه رفتن ارزش‌ها و اصول انقلاب و از دولت آقای احمدی‌نژاد به ثروت قارونی رسیدن فوتبالیست‌ها را فهمیدم. آیا در دولت اعتدال آقای روحانی نیز باید یاد بگیریم که در مقابل ارا‌ذل و اوباش سیاسی و امنیتی، سعهء صدر داشته باشیم و رهایشان کنیم تا اعتدال خود را حفظ کنیم؟

فدوی: تا اینجا که شاگرد خوبی بوده اید! دستور فرمودند که تشویق شوید، برادر شهروند!

 

* 4686---0915: به اطلاع مسئولین برسانید گرفتن پول زیر میزی در بیمارستان‌ها، به ویژه در بیمارستان‌ های آموزشی بعضی شهرها، عرف معمول شده است. چرا برخورد نمی‌کنند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به به استحضار مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه والسلام و در جهت هرچه شفاف تر شدن رابطهء امت و مسؤلین، فرمودند که اين کار هم از این پس، مانند پینگ پونگ، رومیزی باشد، برادر 4686---0915!

 

* بلغاری: محمد مرسی با ظاهر یک مسلمان کارآمد به برکت بیداری اسلامی به قدرت رسید اما سقوط او نشانگر این موضوع بود که وی در پایبندی به ارزش های دینی که دربرگیرندهء تمام امور مادی و معنوی، به خصوص مطالبات مردم مصر، است کوتاهی کرده است، چرا که اگر غیر از این بود نصرت الهی شامل حالش می‌شد و طعم تلخ شکست را نمی‌چشید.

فدوی: باز دوباره ریختی توی جوراب و محکم زدی به دیوار برادر بلغاری؟ قضیه که برعکس بود؛ یعنی ملت از عقرب به مار غاشیه پناه برد! راستی شما کیلوئی چندی، برادر بلغاری؟

 

* 4407---0912: دبیر آموزش و پرورش هستم. سال 88 از تهران به مشهد منتقل شدم. از آن تاریخ تاکنون حق انتقال از شهر تهران را به بنده نداده‌اند. در ضمن در سال 88 با این پول می‌توانستم دو عدد سکه طلا بخرم و برای آیندهء فرزندانم پس‌انداز بکنم ولی در حال حاضر با این پول اگر بدهند ربع سکه هم نمی‌توانم تهیه بکنم. خلاصه از هر جهت ضرر کرده‌ام.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند کسی که با خدا عزاسمه معامله می کند، که از این حرفها نمی زند، برادردبیر!

 

* مهدی آقایی‌پور از مشهد: امتحانات الهی سخت و قبول شدن در آن شیرین است. به امر رهبری هیچ‌گاه جبههء مبارزه با استکبار را رها نمی‌کنیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به سمع و نظر مبارک رسید. در بازدم با استدعای شما دائر بر تمدید مأموریت تان در جبههء مبارزه با استکبار موافقت فرموده و سفارش کردند که تا شهید نشوید برنگردید، برادر مهدی (عج) آقائی پور!.. شیرینی فدوی فراموش نشود

 

* رضا کامرانی: «به مدعیان اصلاح‌ طلبی عرض می‌کنم قانونمداری را از اصولگرایان یاد بگیرید. من به رأی رئیس ‌جمهور منتخب تمکین می‌کنم به خاطر قانون اساسی و نظر مقام معظم ولایت حضرت امام‌ خامنه‌ای و نظام جمهوری اسلامی. ما اهل فسق و فجور و اغتشاش و آتش ‌بازی و اهانت و عربده‌ کشی نیستیم. شما هم بروید خودتان را اصلاح کنید تا بتوانید جامعه را اصلاح کنید».

فدوی هم در تأیید فرمابشات صحیح و در عین حال بی پایه و اساس شما با آن برادر خواننده  موافق است آنجا که فرمود:

شعر

دعواي كودكانه و زشت شما خطاست

نفس شما به حضرت ابليس مبتلاست

وقتي كه خصم منتظر يك بهانه است

آيا جدال در اين روزها رواست؟

اين رهبر عزيز دلش خون شد از شما

حتماً دوباره گفت كه عمار من كجاست

مخلص کلام اینکه در اجرای فرمایش شما، والبته با وساطت فدوی، قرار شد که اصلاح طلبان، از خر شیطان بزرگ پیاده شده و پس از سی و چند سال، به سلمانی بروند، برادر کامرانی!

 

* 4147-0937: حمله‌ای که حلقهء انحرافی به افکار و عقاید جوانان ایرانی کرده و می‌کند به مراتب مهم‌تر از دزدی سه هزار میلیاردی است که از بیت‌المال صورت گرفت.

فدوی: مراتب، در مجال مغتنمی، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. بعدالتحیه والسلام فرمودند که از این پس سارقان چند هزار میلیاردی را بحال خودشان بگذارند و به پاییدن مقامات حلقوی مشغول باشند، برادر 4147-0937!

 

* 7327-0919: فرزند دخترم را در پردیسان قم در کلاس سوم ابتدایی ثبت‌نام نمودم و 20 هزار تومان بابت ثبت ‌نام (کتاب و بیمه) دریافت نمودند. آیا هزینه کتاب و بیمه بیست هزار تومان می‌شود؟

فدوی: بعرض رسید؛ فرمودند نخیر اشتباه شده است، بیشتر می شود! و افزودند که 48 ساعت فرصت دارید که مابه التفاوت را بپردازید. خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر7327-0919!

 

* بابایی از ساوه: اگر قرار باشد که ارتش مصر رئیس‌جمهور کنار بزند چه نیازی به انتخابات و رأی مردم این کشور بود؟...

فدوی: همین را بگو برادر بابایی! آن ارتش نابکار دارد ادای مقام معظم رهبری ما را در می آورد!

 

* 2148—0937: اعضاي محترم شوراي شهر و شهردار شهرستان شوشتر جواب بدهند آيا مدت 11 سال مکاتبه و مراجعه براي احداث سايبان براي مسافران اتوبوس، ميني‌بوس و سواري در پايانهء شهيد شرافت اين شهر کافي نيست؟ حداقل دل مسئولين براي مسافرين سالمند و کودکان بيمار بسوزد که توان بيان خواسته‌هاي برحق خويش را هم ندارند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. در فاصلهء دو قیلوله فرمودند اینها برای فاطی(س) تنبان نمی شود، بفرمایید تاکنون چند فقره شهید به پیشگاه ولایت تقدیم کرده اید، برادر 2148—0937؟!

 

* يک شهروند: به آقاي اردوغان بايد گفت شما خواستار رفتن بشاراسد که ملت اش او را مي‌خواهند هستيد اما شما که مردم‌تان که خواهان برکناري‌تان هستند اول بايد تکليف خودتان را روشن کنيد.

فدوی: بین خودمان باشد برادر شهروند؛ یک جوری حرف می زنید که فدوی هم باورش شد که مردم سوریه مازوخیست هستند و از کشتن خودشان توسط برادر بشار، لذت می برند!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دویّم نوامبرالمبارک سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه