بازگشت به خانه

ا

طنين نام زندانيان سياسی ايران بر فراز کليمانجارو

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

سه شنبه 14 آبان ماه 1392 ـ  5 ماه نوامبر 2013

 

فريبا راد فعال حقوق بشر ايراني در ابتكارى جالب صداى زندانيان سياسى را بر فراز قلهء كليمانجارو طنين انداز كرد. او در توضيح اين حركت نوشته است: «سلام بر شما. با انتشار این ویدئو یاد و خاطره جان ‌باختگان راه آزادی و زندانیان سیاسی و عقیدتی را گرامی بداریم؛ نام زندانيان سياسي ايران بر فراز قله كليمانجارو طنين انداز شد». فريبا، با هدف بزرگداشت ياد و نام زندانيان سياسي ايران به قلهء كليمانجارو صعود كرد. وي در طول مسير لباس هايي كه عكس اين زندانيان بر ان نقش بسته بود را بر تن كرده و بر فراز قله بيانيه اي با اين مضمون قراءت نمود: «من اينجا، از فراز يكي از بلندترين قله هاي جهان، فرياد آزادي خواهي ملت ايران را به گوش جهانيان مي رسانم؛ فرياد انسان هاي آزاده اي كه تنها و تنها به جرم انديشيدن و به جرم وطن پرستي و آزادي خواهي رنج حبس و شكنجه و تبعيد را مي كشند. من از بلنداي آسمان فرياد بر مي آورم و خدا را به شهادت مي گيرم كه شما عزيزان در بند و فرزندان برومند ايران زمين تنها نيستيد. مظلوميت شما گوش فلك را كر كرده است. اين روزها وطن عزيزمان ايران نيز چون شما فرزندان رشيدش پاي در زنجير است؛ اما قسم به اين كوه بزرگ كه نشاني ناچيز از عظمت خداوند است بساط ظلم پايدار نيست. به اميد رهايي تمام اسيران و ازادگان در بند...» وي سپس با ذكر نام تعدادي از اين زندانيان و نيز يادآوري جان باختگان تابستان 1367 ياد و خاطرهء آنان را نيز گرامي داشت."

 

لينك ويديو

http://www.youtube.com/watch?v=Ihlzohr17F4&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=Ihlzohr17F4&feature=youtu.be

 

با تشكر از فريبا راد براى ارسال اين ويديو به كميتهء مبارزه براى آزادى زندانيان سياسيف من نيز به سهم خود صميمانه از ايشان  به خاطر اين اقدام جالب تشكر مي كنم. هر جاى دنيا كه هستيم مي توانيم با ابتكارات مختلف صداى زندانيان سياسي باشيم.

 اگر رژيم جمهوري اسلامى مذبوحانه تلاش مي كند تا صداى  زندانيان سياسى را، صداى نسلى از آزاديخواهان را، در زندان ها خاموش كندف ما صداى اين عزيزان را بر فراز قله ها طنين انداز مي كنيم و نمي گذاريم صدايشان خاموش شود.

 در حال حاضر كارزار "نگذاريد قلب شان از تپش باز ايستد" در حمايت از زندانيان سياسي محروم از دارو و درمان، از سوى كميتهء مارزه براى آزادى زندانيان سياسي در ايران فراخوان داده شده است. این كارزار از  دهم اكتبر 2013 برابر با 18 مهر ماه 1392، مصادف با روز جهانى عليه اعدام آغاز گرديده  و تا  10 دسامبر 2013 برابر با نوزدهم آذر 1392، مصادف با روز جهانى حقوق بشر ادامه خواهد داشت. اين دو ماه آغاز يك كارزار وسيع در حمايت از زندانيان سياسي مي باشد. با ابتكارات و اقدامات خود صداى زندانيان محروم از دارو و درمان باشيد. لطفا طومار حمايتى زير را امضا نماييد و براى دوستان و آشنايان تان ارسال داريد:

http://www.change.org/en-GB/petitions/don-t-let-their-heartbeats-stop

شيوا محبوبی

كميتهء مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

اول نوامبر ٢٠١٣

http://zendanisiasi.wordpress.com/

https://www.facebook.com/zendani.siasi?ref=ts

http://cfppienglish.wordpress.com

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه