بازگشت به خانه

ا

موازین و اصول مورد توافق دو سازمان

«جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا»

و «اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران»

جمعه 17 آبان ماه 1392 ـ  8 ماه نوامبر 2013

 

در درازای هفته های گذشته، نمایندگان جبههء ملی ایران (در اروپا و امريکا) و اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران (اپسدا)، در راستای بنای یک سازمان دموکراتیک از ایرانیان جمهوری خواه و سکولار در خارج از کشور، دیدار و گفت گو کردند. جبههء ملی ایران (در اروپا و آمریکا) از کوشش های اپسدا در راه همکاری با دیگر گروه های جمهوری خواه سکولار در خارج از کشور و برگزاری کنگره ای برای وحدت و ایجاد یک تشکیلات سیاسی – مدنی فراگیر بر پایهء استقلال انجمن های محلی و مجازی پشتیبانی می کند. در اين مورد نامهء زير از جانب جبههء ملی صادر شده است:

 

«آقای حمید کوثری، مسئول کمیتهء همکاری اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران

همهء واحدهای جبهه ملی ایران- اروپا ( آلمان، بلژیک، هلند، سوئد، انگلستان و قبرس) و آمریکا آمادگی خود را، طبق "موازین و اصول مورد توافق جبهه ملی ایران- اروپا و اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران"(*) برای همکاری با "اتحاد سه سازمان" شما اعلام می دارند.

با سلام گرم و آرزوی همکاری موثر و مستمر برای حاکمیت ملت و عدالت اجتماعی در ایران

از طرف شورایعالی جبهه ملی ایران- اروپا

محمود جعفری

از طرف جبهه ملی آمریکا

بیژن مهر

11.10.2013

 

 

(*) موازین سیاسی مورد تفاهم دو گروه چنین اند: 

1-    ساختار سیاسی و قانون اساسی جمهوری اسلامی که دین و دولت را در هم آمیخته و بر پایهء تبعیض میان شهروندان بنا شده است نمی تواند مبنای تدوین قوانین و تنظیم مناسبات اجتماعی دموکراتیک باشد و ناقض حق حاکمیت مردم و حقوق انسانی مندرج در بیانیه جهانی حقوق بشر است.

2-    ما خواهان گذار مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی و بنای یک جمهوری مبتنی بر اعلامیهء جهانی حقوق بشر می باشیم. 

3-    ما بر چیده شدن نهاد ولایت فقیه را گامی در راه تحقق جدائی نهاد دین از ساختارهای ادارهء جامعه و آزادی ادیان، مذاهب و مکاتب غیر دینی و عدم دخالت دولت در امور دینی، مذهبی و عقیدتی مردم می دانیم.

4-    ما خواهان تأمین کلیهء حقوق و آزادی های دمکراتیک مردم ایران بر پایهء بیانیهء جهانی حقوق بشر و میثاق های الحاقی آن، و پایان دادن به کلیه تبعیضات دینی، مذهبی، عقیدتی، جنسیتی و قومی در ایران هستیم.

5-    از آنجا که سیاست های ماجراجویانه و ضدملی جمهوری اسلامی در عرصهء جهانی، و به ویژه در خاورمیانه، به گسترش تحریم های اقتصادی و انزوای سیاسی ایران انجامیده و گروه های جنگ افروز خارجی را در تدارک دخالت نظامی درایران  گستاخ تر کرده است، ما وظیفهء خود می دانیم که به مقابله با چنین سیاست هایی برخاسته و با خواست پذیرش قوانین و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی جمهوری اسلامی، برای پایان دادن به تحریم هایی که زندگی مردم ایران را بیش از پیش تباه کرده، بکوشیم.

 

موازین تشکیلاتی مورد تفاهم دو گروه چنین اند:

1-    در تشکیلات دموکراتیک واحد مورد نظر، هرکس با یک رای و به صفت فردی شرکت می کند.

2-    عضو این تشکیلات می تواند همچنان عضو گروه سیاسی دیگری مانند جبهه ملی باقی بماند و شرکت اعضای جبهه ملی در تشکیلات واحد جمهوری خواهان سکولار دموکرات در خارج از کشور، به معنی انحلال این سازمان سیاسی نیست.

3-    ساختار تشکیلات بر پایهء دموکراسی از پایه و انجمن های محلی و مجازی و انتخاب همهء ارگان ها به وسیلهء نمایندگان این انجمن ها بر پایه یک اساسنامه که در آینده فراهم خواهد شد می باشد. ساختار کنونی اپسدا، بر این بنیاد ساخته شده است.

 

بر پایهء این تفاهم، جبهه ملی ایران (در اروپا و آمریکا)، اعضای خود را تشویق می کند که با ادامهء عضویت در جبهه ملی و پایبندی به اصول سیاسی وتشکیلاتی آن:

1-    به صورت انجمن یا انجمن های محلی و یا مجازی و یا منفرداً به اپسدا بپیوندند.

2 - با اپسدا و گروه های مشابه برای برگزاری کنگره وحدت و ایجاد یک سازمان مدنی سیاسی واحد جمهوریخواهان سکولار دمکرات همکاری و همیاری کنند.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه